Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
odorek

Auto Myszkuje I Blokuja Się Tylne Koła

Recommended Posts

A wiec kochani. ogólnie hamulce mam jak to mówią brzytwy. jadąc ok 120 km na godz jak zaczynam hamować bo wiem ze coś tam będzie dalej noga na pedale hamulca jest naciskana cały czas z taka siła od początku autko hamuje równo i tuż przed zwolnieniem auta do postoju autko zaczyna uciekać w jedną lub w druga stronę w momencie tuż przed wyhamowaniem autka do zera.co to takiego.klocki są ok tarcze też zaciski nie trzymają/płyn wymieniłem.autko mam z abs ale to chyba nie ma znaczenia. druga sprawa to na śliskiej nawierzchni jak depnę na hamulce i głowę mam za szyba to widać jak tylne koła blokują szybciej od przednich.czy ktoś miał taki przypadek u siebie? proszę o podpowiedzi lub wypowiedzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak to "blokują"? Przecież napisałeś że masz ABS. Coś z nim nie tak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

na lodzie jak jadę to deptam pedał hamulca i widać jak tył bierze szybciej od przodu,jest moment jak tylne koła staja i momentalnie włącza się ABS. a na czarnej drodze to hamuje prosto i pod koniec ciągnie do lewej a niekiedy do prawej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ciekawe

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:"> . I koła się nie blokują, ani nie "skaczą" i niema objawów działania ABS-u?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie hamuje żeby zblokować kół a tylko żeby wyhamować. normalnie ABS działa jak się należy jeśli oczywiście mocniej depnę i koła zblokują to wtedy ABS wkracza do akcji.auto myszkuje raz prawo a raz lewo tylko wtedy kiedy chcem wychamować z dużej prędkości bez jakiejś paniki że noga na hamulec i decha. z ABS jest wszystko ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Hmmm.....piszesz że "klocki są ok", a może jednak są jakieś felerne? Nic chyba więcej Ci nie pomogę, bo nie jestem żadnym specjalistą. Po prostu mnie zaciekawiło to zjawisko.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rafał78

odorek a może to wina nawierzchni kolein.

Share this post


Link to post
Share on other sites

klocki są nówki (4 dzień) firmy ATE , więc chyba nie felerne.wcześniej miałem Juridy i było to samo. na ATE jeszcze trasy nie robiłem ale dziś jadę 300 km wiec się zobaczy.wątpię by było lepiej. problem z hamulcami mam nie od teraz a już 3 lata.przyzwyczaiłem się i wiem że nie ma co szaleć na lodzie bo d*** zamiata.dzięki bogu że mam abs wiec się załącza jak koła tylne pierwsze blokują. tłoczki nie trzymają bo sprawdzałem.na testach hamulców wykazało że łapie najszybciej tył lewy,że niby trzyma tłoczek ale rozebrałem i jest wszystko ok. nie wiem czy to pompa czy te pieprzone korektory.kasę wydać nie problem ale jak to nie pomoże?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jakie korektory???

A jeśli chodzi o pompę, to jest na nią prosta metoda jak "upuszcza" - komplet naprawczy. Jest tani i skuteczny, a do tego naprawa pompy jest dosyć prosta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

widzisz kolego. jakbyś wiedział co to są korektory to nie wspominałbyś o jakimś zestawie naprawczym Naprawiać to można buty u szewca a nie Twoje bezpieczeństwo,życie.

korektor - korektory siły hamowania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Widzisz kolego - tak się składa że naprawiałem to swoje bezpieczeństwo już jakiś czas temu, i ma się całkiem dobrze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> . Dlatego Ci to poradziłem.

A korektorów w samochodzie z ABS-em w ogóle niema. Zapytałem o nie dlatego że myślałem że coś z czymś pomyliłeś.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

w jakim ty świecie żyjesz? MATRIX? ja mam i abs i korektory!! rozbawiłeś mnie do łez. znasz się czyli na.....0 heheheh

Edited by odorek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Otrzyj oczy z łez i oświeć mnie proszę na temat tych korektorów. Gdzie się znajdują i jak wyglądają?

Dla jasności zapytam - mówimy o korektorach siły hamowania tylnej osi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dokładnie o tym rozmawiamy kolego. już oświecam. są pod podłogą tuż koło belki tył.dwa takie cacka heh. jeden coś koło 300zł kosztuje nawet Ci powiem. czymś jeszcze Ciebie oświecić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Chyba wiem o co Ci chodzi. I cóż.....zdaje się jednak masz rację. Najbardziej dziwi mnie tylko to, że informacje na temat tego ustrojstwa miałem z "fachowego źródła".

Widziałem dziesiątki samochodów od spodu, niektóre z nich rozkręcałem, ale nigdy się nie zagłębiałem w ten temat, bo i nie miałem takiej potrzeby. Zresztą jakbyś zobaczył samoregulatory w niektórych samochodach (np. Fiatach), to też byś pomyślał że Vectra ich w ogóle niema.

Przyznaję się więc po "męsku" do błędu, i myślę że mi ujdzie, bo nie jestem fachowcem.

PS. W pompę hamulcową dla odmiany zagłębiłem się "po uszy". I po kilku miesiącach od naprawy, pompa działa bez zarzutów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie ma problemu. ja prowadzę mechanikę i jeśli ktoś sobie życzy tylko zmianę uszczelek w pompie to podpisuje mi na to papierek że ja na to gwarancji nie daje.nie chcę mieć kogoś na sumieniu.pompy nie wymienia się co rok więc można odżałować et 150-300zł i kupić nową.

ja jestem taki typ człowieka że jeśli jestem pewien na cos to mnie nikt nie przekona.tak jak z tymi korektorami.wiem że są dlatego pisze że jestem pewien.pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Skoro tak, to czemu nie naprawisz sobie auta sam tylko szukasz pomocy na forum?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

poczytaj sobie od początku a zrozumiesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...