Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
hvast

Klapki Zawirować- Zasada Działania

Recommended Posts

Hejka

proszę o wytłumaczenie na jakiej zasadzie działają klapki zawirowań w kolektorze dolotowym X20DTH. Wiem, że sterowane są elektrozaworkiem, w moim przypadku pierwszym od strony lamp, po stronie prawej. Ale mam na myśli w jakim momencie są otwierane, czy przy niskich czy wysokich obrotach, podczas jazdy czy na biegu jałowym?

Sprawdzałem układ podcisnienia i miałem pomiar za pompą Vacum -0.9 Bara. Natomiast w układzie -0.7 Bara. Odłączyłam dwa elektrozaworki po prawej stronie i sprawdzałem na Turbinie i było ok. Więc w drodze eliminacji odłączyłem od klapek i też ok. sprawdziłem i na elektrozaworku na klapach ucieka mi.

Obawiam się że jest uwalony, ale chcę poznać kiedy on otrzymuje sygnał do otwarcia klapek.

A jeszcze jedno jakie napięcie jest podawane na te elektrozaworki?

Pozdrawiam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

witaj

powiem to co wiem od mechaniora:

wspomniane klapki działają przy gwałtownym(deska)

naciśnięciu pedału przyspieszenia, powodują szybsze napełnienie komory

spalania poprzez zawirowanie jakie właśnie te klapki wywołują m.in swoją budową,

czyli powodują lubianego przez wszystkich (chyba) kopa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

aby to sprawdzić posadź kogoś za kierą i niech depta po "gazie"

a ty lookaj na zaworek, powinien wykonać ruch "góra-dół"

można też ręcznie przy wył. silniku sprawdzić palcem czy się rusza (góra-dół)

ale dalikutaśnie, żeby go nie uszkodzić

jeśli nie to cosik nie tak z zaworkiem, zapieczony może być

aha wspomniany przeze mnie zaworek jast przymocowany na silniku

patrząc z przodu po prawej stronie

i nie dochodzi do niego napięcie - steruje go podcisnienie jeśli

dobrze kojarzę to z któregoś elektrozaworka z tych 2 na błotniku prawym

tak jest u mnie..

com wiedział tom Ci powiedział

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To wiem że ten zaworek jest na silniku, sprawdzałem go ruchami góra dół i zaciąga. Więc raczej jest ok. Co do napięcia to własnie miałem na myśli te elekrozaworki po prawej stronie. Chyba będe musiał sam to ręcznie miernikiem sprawdzić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heloł...

Pozwolę sobie odgrzać kotlecika gdyż nie ma sensu zakładać nowego tematu jak juz takowy jest...

Otóż sprawa wyglada tak... W mojej 2,2 DTI padł elektrozawór od sterowania klapkami zawirowań więc wymieniłem na nowy GM.

I wszystko ładnie, pięknie autko ładnie przyspiesza itp. Jednakże jest pewna rzecz która mnie zastanawia.

Jak wiadomo siłowniczek klap zawirowań powinien wykonać ruch góra-dół przy raptownym wcisnięciu pedału przyspiesznika.

I tak jest, ale tylko przy pierwszym wciśnięciu pedału,pozniej już moge sobie wciskać pedał i siłowniczek nie reaguje. (Sprawdzane na biegu jałowym.)

Za to w mojej drugiej viki 2,0 DTL jst tak, że przy każdym gwałtownym wcisnięciu pedału gazu siłowniczek wykonuje ruch góra-dół.

I teraz jestem w kropce bo nie wiem czy to w DTL-ce siłowniczek działa ok czy moze w 2,2 DTI ?

Edited by van Boleck

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...