Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
wladyslaw_w908

Zanik Ogrzewania Vectra "a" 91` Sil. C20ne

Recommended Posts

koledzy i koleżanki mam taki problemik ze swoim autkiem (auto jak w temacie).

A więc:

Brakowało ogrzewania i temperatura na wskaźniku nie podnosiła się ani trochę. Wymieniłem termostat (firmy VERNET), troszkę sie poprawiło temperatura zaczęła sie utrzymywać w granicy 50 stopni C. i znalazło się ogrzewanie. Nie podobała mi sie temperatura ponieważ silnik powinien mieć ok 90 stopni C. Doszedłem do wniosku że uszkodzony jest termostat, wiec go wymieniłem w sklepie na gwarancji. no i już jest lepiej temperatura utrzymuje sie ok 70 - 85 stopni C. Było by to już do przyjęcia , ogrzewanie jest super, tylko tkwi taki problem. jeśli jadę samochodem temperatura utrzymuje sie w tych granicach, ale gdy tylko się zatrzymam i na postoju temperatura dojdzie do momentu kiedy włączy sie wentylator na chłodnicy ogrzewanie ginie do momentu kiedy w układzie temperatura płynu osiągnie 70 stopni C. i tak jest w koło. w samochodzie jest instalacja gazowa. czy może taka sytuacja być spowodowana złym podłączeniem nagrzewnicy i parownika.

Proszę was bardzo o pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawy przypadek. Jeszcze sie nie spotkałem.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

Raczej to nie powinno mieć wpływu. A może przyczyna jest tylko to, że gdy włącza sie wentylator, to obroty spadają i jest słabsze krążenie płynu.

U mnie i bez włączenia wentylatora, to na wolnych obrotach na pozycji 4 zaczyna wiać o wiele zimniej.

Po prostu jest wolniejszy przepływ cieczy przez nagrzewnicę. To co zdąży oddać płyn zostaje schłodzone przez zbyt duże obroty wentylatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zgadzam sie z przedmówcą jak stoisz w korkach to silnik ma mniejsze obroty a tym samym i pompa wodna wolniej pracuje. Płyn chłodniczy wolno krazy od silnika do nagrzewnicy. Jak masz wentylator nastwaiony na max nadmuch to nie ma mocnych ciepłego powietrza nie bedzie. Na 1 lub 2 biegu powinien sobie dawac rade. Jeszcze jedna kwestia. jest to samochód dosc leciwy. I domyslam sie, ze nie Jesteś jego pierwszym uzytkownikiem. Pewnie ktos kiedys zalał go woda z kranu i osadził sie w nagrzewnicy kamień. Albo nie wymieniał na czas płynu i zrobiło sie błoto w nagrzewnicy i nie pracuje ona wydajnie. Musza byc wysokie obrotysolnika (szybki przepływ wody), żeby jako tako grzała. Proponuje zdjąc przewody z nagrzewnicy podłączyc do górnego wąż z woda i nie zawilkim ciśnieniem przepłukac ja. Następnie mozna wlac środka odkamieniającego ( tylko nie zbyt silnego) i pozostawic na parę minut. Po czym bardzo poprządnie ja przepłukać kilkakrotnie.

Kiedyś jak byłem jeszcze młody i głupi to zrobiłem tak w seacie ibizie mojej mamy z 95r. Uzyłem do tego kreta zagotowało sie na chwile (wlałem kreta i zalałem ukropem)i przepłukałem. Nagrzewnica działała super (był w niej kamien).

Nie polecam tego sposobu bo łatwo zniszczuć nagrzewnice jak sie chce to zrobić zbyt sumiennie:)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. A ja mam pytanko o podobnym temacie. Ten sam silnik, wszystko grzeje cacy ale mnie ciekawi taka rzecz że teraz zimową porą temperatura silnika nie idzie wyżej jak 80 stopni. Czy to normalne ?? Z nawiewów leci gorąco, wszystko ok ale pytam tak z ciekawości. W lato normalnie, w korkach to i do 95 dobijało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Na moj gust to chyba jest niedokońca sprawny termostat. NIe domyka sie i puszcza płyn na chłodnice. Powinien domknac sie i płyn wtedy krazy tylko w małym obiegu (silnik i nagrzewnicy),a na chłodnice puszcza dopiero wtedy jak osiągnie 90stopni. Najprostsza metoda to wymienic termostat. W tym modelu to akurat bardzo proste.

W Twoim przypadku to tragedii nie ma, ale mozna pomyslec niebawem o wymianie termostatu. Samochód bedzie szybciej sie nagrzewał a co za tym idzie spali mniej paliwa, silnik mniej sie niszczy i lepszy komfort jazdy bo szybciej w kabinie ciepło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to było by w miarę logiczne co piszecie musiał bym jeszcze sprawdzić trzymając wyższe obroty i wyłączyć dmuchawę nagrzewnicy, i zobaczyć o wtedy jak będzie z ogrzewaniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Lucas01

Ja dołączam się do tematu z zanikiem ogrzewania przy temperaturze załączania się wentylatora chłodnicy. Według mnie nie mają z tym nic wspólnego obroty silnika, podczas ruszania obroty są wyższe i podczas jazdy też a ogrzewanie wraca dopiero po ok 3-5 minutach. Najbardziej podejrzewam źle wstawione elementy układu LPG. Zastanawiam się nad przeniesieniem węży od LPG za nagrzewnicę, ale nie wiem czy wtedy będzie OK ?!

Edited by Lucas01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy, chciałbym podzielić się z wami swoimi doświadczeniami z termostatem do Viki.

W zeszłym tygodniu wymieniłem go, ponieważ wraz z niższymi temperaturami na zewnątrz, zauważyłem w trasie nieznaczny spadek temperatury na wskażniku oraz słabsze ogrzewanie. Miła pani w sklepie poleciła mi tańszy (nazwy firmy nie pamiętam, jakoś na "c", podobno reklamacji nie było nie niego) wobec braku np. Verneta lub Wahlera. No i wziąłem. Po zamontowaniu okazało się, że silnik w czasie jazdy (nawet bez ogrzewania) nie osiąga odpowiedniej temperatury. Przy włączonym ogrzewaniu wskazówka pada jak śmiertelnie trafiona. Wymontowałem go i pokusiłem się o pomiary (garnek+termometr laboratoryjny). Wyniki: rozpoczęcie otwierania +75 st.C (zamiast 92), pełne otwarcie +95 st. C (zamiast 107). Oczywiście oddałem go do reklamacji, ale wcześniej zakupiłem już w innym sklepie termostat Gates'a. Jestem b. zadowolony. Nie tylko auto szybko się nagrzewa, extra działa ogrzewanie, to i w korkach nie grzeje się tak jak wcześniej. Mam nadzieję, że tak już zostanie. Polecam - GATES

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest LISEKJUNIOR

U autora tematu winny nie jest termostat. W mojej viki były takie same objawy. Ile masz przejechane na tym parowniku. Polecam go zregenerować. U mnie pomogło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam dokładnie taki sam objaw jak w temacie,gdy silnik osiagnie temperaturę 90 stopni to całkiem zanika ogrzewanie,jak temperatura spada to grzanie wraca...ale zanim zacznę myśleć o parowniku musze wymienić termostat bo napewno mam walniety albo nie ma go wcale...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kapral24

u mnie jest tak że silnik się nagrzewa termostat puszcza przy 90st ale w autku zimno jak puszcze dmuchawe na 1 bieg to troche ciepła leci ale po chwili coraz zimniej dziś sprzawdziłem węże idące do nagrzewnicy i jeden był gorący a drugi ciepły tzn. była spora róznica czy nagrzewnica do wymiany ? czy może da sie uratowac ja jakims cudem czy jest sens naprawiać nagrzewnice ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest LISEKJUNIOR

trzeba ją pewnie przeczyścić

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Poszperaj w moich postach, ja to robiłem chyba 1.5 roku temu. Oczyszczenie pomogło, teraz mam cieplutko w aucie, a powodem u mnie było to, że auto mam z Włoch a tam płynów chyba nie stosują

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> i się zapiekła nagrzewnica. Małe zabiegi na kanale i już. Koszt - kupno środka do odkamieniania garnków - KAMIX trzy paczuszki, to koszt około 10 zł a jak działa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam.

Mam problem z totalnie zimnym nawiewem. W lecie jako tako to nie przeszkadzało, tak rok temu w zimę ciepłe dawało chociaż z nawiewu przy drzwiach pasażera

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">) Przeczytałem kilka tematów i wiem, że trzeba przeczyścić nagrzewnicę, ale jak się do niej dostać? Czy potrzebne są jakieś specjalne do tego narzędzia/wiedza? Doświadczenia w serwisie tego samochodu nie mam w ogóle.

Temperatura silnika jest ok.

Zapewne było coś o tym na forum, ale nie wiem nawet czego szukać, więc wielkie dzięki za pomoc.

Vectra 1.8 95 rok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak tam przy Twoim silniczku to wyglada, ale powinienes dosc szybko namierzyc przewody do nagrzewnicy (wchodza do kabiny) -odczep je-mozna je sobie dla wygody kapke przedluzyc- i niewielkim cisnieniem mozna nagrzewnice plukac.

To chyba najprostszy sposob, jedynie wymaga troche grzebania pod maska i cierpliwosci (kiepskie czasami dojscie).

Jak sie uporasz juz z czyszczeniem nagrzewnicy, to zerknij

Please login or register to see this link.

-posprawdzaj, czy wszystkie ciegna masz prawidlowo zaczepione, zwroc uwage takze na te gumowe weze, czy sie nie zsunely przypadkiem (zdjecie z punktu 5.)

Sprawdz takze sam termostat.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

termostat powinien być dobry bo cały czas trzyma 90stopni, ze wszystkich nawiewów powietrze daje jak trzeba, ale zimne. Gdy przesuwam z ciepłego na zimne to słychać delikatną różnicę w dźwięku, więc myślę, że wina powinna leżeć po stronie nagrzewnicy... czy to możliwe aby totalnie się jakoś zatkała i nie grzała powietrza?

Jak najlepiej dokonać płukania tej nagrzewnicy? Lejek do węża i przepłukać jakimś odkamieniaczem do chłodnic?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W takim układzie nagrzewnica jest zakamieniona albo totalnie zasyfiona ! Słuchaj, wjedź na kanał, od dołu będziesz widział dwa przewody wchodzące do kabiny (nagrzewnica). Przygotuj wiaderko (do niego zleci płyn z układu). Ściągnij obejmy, i do dzieła, z nagrzewnicy wyleci pewnie niewiele- co najgorsza poleci taka żebelucha, że szok. Przygotuj sobie dwa odcinki węża ogrodowego po ok. 1m (czyli 2m). W ten sposób będziesz mieć "syfon" (kształt liertki U) do jednego włóż lejek i oba trzymaj w górze. Przygotuj środek do chłodnic albo jak ja - KAMIX, podziała, 3 paczuszki a wiele zdziałają. Po każdej paczuszce przedmuchaj lekkim ciśnieniem aby nie uszkodzić. Powinno pomóc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest batorzski

Witam

To i ja się dołacze .też mam z tym problem vectra 1.8 zagazowana po wymianie nagrzewnicy po wymianie termostatu a dalej dmucha ledwie ciepłym powietrzem to już nie wiem co jeszcze może byc tego przyczyną. może ktoś ma jakiś pomysł?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...