Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest ireneusz

Luźne wycieraczki

Recommended Posts

Guest ireneusz

Luźne wycieraczki

Please login or register to see this link.


Zrobione.

Opiszę pokrótce, żeby było dla potomnych. Fotek nie robiłem, bo robota prosta jak budowa cepa i musiałbym co chwila łapy myć.

Rozbiórka:

1. Zdjąć zaślepki z ramion wycieraczek (podważyć śrubokrętem)

2. Odkręcić nakrętki mocujące ramiona wycieraczek (oczkowa albo lepiej nasadowa 13)

3. Zdjąć ramiona wycieraczek. Można próbowań ręcznie, ale najlepszy jest jakiś ściągacz, wtedy trwa to minutę.

4. Zdjąć uszczelkę podszybia (ta sama co zdejmujemy do wymiany filtra ppyłkowego) i piankowe zabezpieczenia (po dwóch stronach uszczelki) ostrożnie żeby nie porwać bo są przyklejone.

5. Zdjąć maskownicę podszybia (foto nr 3). Jest zamocowana na wcisk (siedzi dość mocno w rowku pod szybą), więc najlepiej podważyć (uważać na szybę). Ja robiłem to śrubokrętem. Ważne, żeby zacząć potem już ręką idzie. Nie trzeba wypinać spryskiwaczy - ich przewody są na tyle długie, że maskownicę można odsunąć w celu wyjęcia mechanizmu.

Teraz już wszystko mamy na wierzchu.

6. Odkręcamy 4 torxy na których przymocowany jest mechanizm wraz z silniczkiem

7. Zdejmujemy kostkę silniczka z mocowania

8. Wypinamy wtyczkę z silniczka

Teraz już można wyjąć mechanizm wraz z silniczkiem. Jeśli ktoś będzie mechanizm naprawiał a nie wymieniał, to nie ma sensu odkręcać silniczka od mechanizmu. Posilę się trochę fotką z vectra-c.com - myślę, że koledzy z Wysp się mocno nie obrażą. Rozleciane było oczywiście to co na focie (u nas nie występuje ten trzeci element). Wrzucam dodatkowe foto, żeby pokazać, jak to nasze wygląda.

Naprawa:

1. Wywiercić otwory tu, gdzie zaznaczyłem niebieskie krzyżyki. Na części 1 wiercimy otwór nieprzelotowy, głęboki na tyle, żeby potem kawałeczek gwintu zrobić (ok. 0,5cm)

2. Nagwintować otwór (część nr 1). Ja to robiłem gwintem 2,5mm

3. Skrócić odpowiednio wcześniej przygotowaną śrubę tak, aby wkręcona do oporu (nie będzie się wykręcać) trzymała oba elementy w kupie. Dodatkowo smarowałem specjalną pastą przeciw wykręcaniu.

4. Ja zastosowałem jeszcze dodatkowe podkładki filcowe nasączone smarem, żeby mieć pewność, że będzie cisza.

5. Skręcamy to wszystko do kupy zakradając podkładki - uważać, żeby po skręceniu luźno pracowało.

Naprawiony element widać na foto nr 4.

Montaż:

w odwrotnej kolejności co rozbiórka, tylko dochodzi ustawianie ramion wycieraczek w odpowiedniej pozycji.

Przy okazji warto sobie poodkurzać w podszybiu i sprawdzić drożność (lub udrożnić) otworów odprowadzających wodę z podszybia, chociaĹź w VC sÄ naprawdÄ duĹźe (szczególnie od strony pasaĹźera) wiÄc raczej nie powinny byÄ zapchane.

Czas: nie spiesząc się około godziny

Koszt: w zasadzie 0zł

Jeśli awaria tego ustrojstwa wygląda podobnie jak u mnie, to znam lepsze sposoby na wydanie paru stówek.

edit - dodałem pare swoich fotek bo była ponowna okazja do rozbiórki

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.


  • Dodający

    Please login or register to see this link.

  • Dodano
    2012.11.04
  • Kategoria

    Please login or register to see this link.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja niedawno mialem taka przygode. Wlasnie luzy na wycieraczkach. W koncu w najwiekszym deszczu wycieraczka kierowcy zostala na slupku. Urwalo sie jakies ciegno i 400zl w plecy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podejrzewam że można to zregenerować, najpierw jednk trzeba wymontować cały mechanizm i sprawdzić jaką część trzeba dotoczyć i czy jest to możliwe.

Please login or register to see this quote.

Jakieś szczegóły??? Zrobili od ręki czy zamawianie części i czekanie???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akurat to byla naprawa ktorej nie dalo sie odlozyc. Cale szczescie czesc byla na miejscu w ASO.

Nr 2 na zdjeciu. Problemem byly luzy na wycieraczce i skonczylo sie ulamaniem.

Please login or register to see this image.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ireneusz

Please login or register to see this quote.

OK TO JUŻ COS WIEM ALE MOŻESZ MI PODAĆ ORGINALNE NUMERY OPLOWSKIE TYCH DZWIGIENEK CHCIAŁBYM SPRAWDZIC ICH CENY W INTERNECIE

Share this post


Link to post
Share on other sites

12 73 401. To jest jedna czesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

<<-- coś z allegro, tylko nie wiem jak ta cena ma się do ceny w ASO, lepiej może dołozyć do nowego niż kupować używane

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest syciu

witam, tez mam ten problem aczkolwiek od paru dni mam spokojnie - podjechalem do moich zaprzyjaznionych mechanikow z prolemem stukajacej o rant wycieraczki kierowcy :-) (do tego stopnia ze mam wybite w tej aluminiowej rynience dziurke) i zdemontowali ten machanizm i doszlismy do wniosku ze zanim kupie nowy to cos pokombinujemy z tym co mam - okazalo sie ze ramie napedzajace moja wycieraczke ma luz na takim polaczeniu kulkowym dwoch liste aluminiowych i wzielismy jedno nawiercilismy a w drugim zrobilismy dziurke i nagwintowalismy - wkresilismy przez obe srubke i jak narazie dziala - nic nie stuka - na ile to wytrzyma - kto wie ??? :-) ale teraz jest cisza. pozdrawiam wszystkich i Szcześliwego Nowego Roku i udanej imprezy Sylwestrowej dla Wszytkich.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Właśnie mam chyba ten sam problem. Wycieraczkę kierowcy można przestawić ręką w dowolne położenie a przez kratki osłony widać (jeszcze tego nie rozebrałem bo nie mam gdzie) że chodzi samo ramię bez drążka.

Dealerlocator znalazł: Nazwa części: DRAZEK Cena brutto: 383,26.

Mógłby ktoś zajrzeć d EPC albo może wie z doświadczenia czy ta cena (numer) dotyczy całego mechanizmu (jak zaznaczyłem na pierwszym zdjęciu) czy tylko jakiegoś pojedynczego drążka? Foty na forum się przedawniły więc nie mam pewności. Wiem, że dealerlocator czasem głupie nazwy poddaje więc chciałbym się upewnić przed ewentualnym zakupem a jeszcze dokładnie nie wiem, która część mechanizmu mi padła - pewnie to co jest zaznaczone na drugiej focie.

Jeśli to cena za całość to nie ma się co bawić w allegro bo tam krzyczą po 250 - chyba, że to spróbuję naprawić jak @syciu.

Ciekawe, czy w vauxhallu jest takie samo czy jakieś lustrzane odbicie...

I jeszcze jak na złość zaczęło dziś lać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:">

W załączeniu fotki poglądowe pożyczone z vectra-c.com

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nic sie nie przedawnilo. To jest jedna czesc, numer i cena nadal ta sama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Qrna czary jakieś. Jak pisałem pytanie to tego rysunku w Twoim poście (ani w cytacie ireneusza) nie było widać - był standardowy czerwony X jak na nieaktywnym linku. Nie zawracałbym d.. jakbym widział rysunek.

Teraz jest OK. THX

PS. Są jakieś zagadki są przy rozbiórce/składaniu (najpierw sam chyba spróbuję tam zajrzeć) czy dam radę "z marszu"?

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie też czeka wymiana tego mechanizmu. Na razie nie jest źle, wycieraczka pasażera zatrzymuje się na wysokości naklejki z tablicą rejestracyjną. Od strony kierowcy pracuje bez zastrzeżeń.

Please login or register to see this quote.

Bo ten rysunek jest na serwerze imageshack.us, a oni słyną z częstych przestojów...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Edited by bajtek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja też tak myślałem... Wyciaraczka miała minimalne luzy a tu nagle trach...i wucieraczka kierowcy wogóle nie chodzi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Zobaczy ktoś w EPC czy w angliku jest takie same? Nie mam mozliwości sprawdzenia a porównując foty i rysunek wychodzi że inne.

Qrna muszę jakiś patent do zdjecia ramion wycieraczek skombinować bo próbowałem rękami i nie dam rady. Na razie zalałem WD i spróbuję dzisiaj. Nie mam czasu po mechanikach jeździć a dostęp do warsztatu dopiero w piatek.... i ciagle pada

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">. Chyba się w ASO skończy.

Edit:

Na razie założyłem cięgno spowrotem na tą główkę (spadło) i scisnąłem gumą (wiem że długo tak nie pojeżdżę) i wycieraczki chodzą. Dostęp na tyle, żeby łapę wsadzić jest po zdjęciu uszczelki i odchyleniu maskownicy podszybia. Jak będę miał dostęp do warsztatu to się tym pobawię. No i upewniłem się, że ta część u mnie nie jest taka sama jak w fotkach z vectra-c.com.

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Luki27

Wrócę do problemu bo będę musiał się za to zabrać.

Please login or register to see this quote.

1. Tu mam pytanie bo nie mogę tego ręką ściągnąć - jak ciągnę to mam wrażenie, że prędzej coś urwę niż to zdejmę. Może psiknąć jakimś WD40 ?. Ściągacza żadnego nie mam i zostają ręce - jak ciągnę to cały mechanizm się rusza a ramiona wycieraczek ani drgną.

2. Czy wg ciebie warto od razu zrobić obie strony ?

3. Jak teraz po dłuższym czasie działa Twoje rozwiązanie ? Czy nic nie hałasuje Czy się nie rozkręciło ? Czy nie ma luzów ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie ciągnij bo podszybie całe wyciągniesz tylko podnieś ramie wycieraczki do góry i szarp góra dół a WD40 nie zaszkodzi.U mnie poszło dość lekko...

Edited by gucio2607

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

1. U mnie też jedna zeszła "ręcznie" z małym oporem ale druga dopiero sciągaczem mimo że zalałem WD40 (nie zaszkodzi). Trzeba to robić z wyczuciem żeby nie wyrwać całości. Lepiej podjechać do pierwszego z brzegu warsztatu i pożyczyć sciągacz - myślę, że więcej niż browara nie wezmą

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> bo trwa to kilka sekund. Można to też ominąć jakimś ściskiem stolarskim, kwestia doboru narzędzia - fantazja nie zna granic. Napewno narzędzie będzie bezpieczniejsze niż szarpanie.

2. To zależy w jakim jest stanie (w zasadzie przeguby są 3) - jak nie ma luzu to zostaw ale zaszkodzić raczej nie zaszkodzisz.

3. Żadnych niepokojących objawów do tej pory nie mam a minęło 1,5 roku

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pawel84b

Witam, ja dzis odkręciłem śrubę od wycieraczki, próbowałem zdjąć i ani drgnie ( a chcę ściągnąć uszczelkę podszybia). Czy ma ktoś jakąś poradę jak to ściągnąć, nie chcę wyrwać wszystkiego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

kolego czytamy posty,czytamy.Odpowiedz masz jeden post nad Twoim.pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pawel84b

tak,tylko nie mam możliwości załatwić sobie ściągacza a ręką nie moge tego ściągnąć

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma warsztatu gdzieś blisko z którym można by się dogadać? Zalewaj WD40 przez kilka dni 2 razy dziennie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chłopaki a to jest nie tak jeśli wycieraczki na każdym biegu wycieraczek działają bardzo powoli i w dodatku raz na jakiś czas wycieraczki naglę przerywają i zatrzymują się na środku szybu. Proponujecie nawiercenie tego jednego ramienia czy raczej silniczek już zdycha?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Troszkę odkopię temat

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Wczoraj podczas ulewy wycieraczki stanęły mi pionowo. Po popchnięciu ich ręcznie schodzą na dół, a potem znowu się podnoszą, czyli wygląda na to, że silnik pracuje (zresztą słychać jak się zablokują - silnik "warczy). Próbowałem dziś rozebrać cały mechanizm, ale odpadłem przy zdejmowaniu ramion wycieraczek (brak ściągacza). Zastanawiam się czy zamawiać już cały nowy mechanizm, czy szukać przyczyny gdzie indziej? Odgiąłem trochę osłonę i z mogę normalnie ręką wyciągnąć cięgno z tulejki od strony kierowcy, ale nawet na jednej wycieraczce cały mechanizm staje. Jakieś sugestie? Propozycje?

PS. dziś się poddałem bo jestem po nocce a już prawie 13 a ja nic nie spałem. Jutro na spokojnie podejdę do tematu i rozbiorę. Pytanie moje kieruję głównie dlatego, że mogę mieć już na jutro zamówiony cały mechanizm i nie wiem czy rezerwować

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edit: Mechanizm zregenerowany tak jak napisał kolega zubek73 (dzięki za tutoriala). Jednak silniczek będzie do wymiany, bo problem cały czas występuje. Poszukiwania nowego trwają

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by escimo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy, a w czym może być problem - wycieraczki chodzą ok, pióra mają niecałe 2 miesiące (Bosch Aero). Niestety lewa wycieraczka troszkę hałasuje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_angry.png" alt=":angry2:"> i drażni mnie to. Czy to wina jakiegoś luzu? Jak patrzę na dolną część wycieraczki (ta bliżej słupka) to tak jakby troszkę drżała jak jedzie. Czy to wina kątów? Mogła się ciut przekrzywić i przez to hałasuje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

skoro na porządnych wycieraczkach robi takie rzeczy a nie ma luzu na wieloklinach to może faktycznie coś z kątami nie halo ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...