Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest jarmar1

Przednia Boczna Szyba Od Kierowcy, Sterowana Elektrycznie Opada

Recommended Posts

Guest jarmar1

Witam serdecznie.

Mam problem z szybą od kierowcy sterowaną elektrycznie. Opel Vectra B z 97 roku

Przy zamykaniu szyby nie idzie równo tylko coś tak jakby opadała.

Czy miał ktoś taki problemik.

Pozdrawiam

Jarmar1

Edited by jarmar1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak opcja "SZUKAJ" się kłania

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

w 90% przypadków pomaga nasmarowanie prowadnic szyby w środku, olejkiem silikonowym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak czy siak trzeba zdjac tapicerke z drzwi

albo nasmarowanie

a jak nie pomoze

to juz bylo na form co wymienic

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak jak wyżej. przerabiałem to tylko od pasażera (najczęściej u innych- mniej używana) nasmarować dobrze i sprawdzić ta 'uszczelkę 'w prowadnicy szyby, u mnie wypadła. Jak będziesz z tym zwlekał to sie zrobią luzy na łączeniach prowadnicy gdzie jest nitowana i problem będzie wracał częściej. ja 'pomagałem' szybie ręką zjechać na dól zamiast obrazu sie zabrać i popatrzeć co jest nie tak .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wszystko ładnie pięknie tapicerka zdjęta ale jak są poduszki boczne to drzwi oklejone są folią i wtedy pytanie zrywać a później przykleić jak się uda tak samo, czy jakaś inna opcja wchodzi w grę...???

Share this post


Link to post
Share on other sites

podgrzac suszarka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy z poduszkami czy bez są folie i bez suszarki można na tyle delikatnie zerwać aby przykleić później. ale i tak jak kolega poczyta dział car audio to zerwie ta folie później ;p . a kto ją jeszcze ma ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesli szyba Ci się nie zamyka idealnie to prawdopodbnie trzeba ja dobrze ustawić. Są tam odpowiednie śruby do regulacji prowadnic. nie zaszkodzi czymś psiknąć na uszczelki, zeby nie miała dużego oporu.

Edited by Scooter

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rafał78

podepnę się do tematu

Ostatnio bardzo rzadko używałem przedniej prawej szyby

I teraz bardzo ma ciężko opuścić się i podnieść spryskałem uszczelkę wd40 nie pomogło

Czy konieczne jest rozbieranie boczka i nasmarowanie wszystkich prowadnic i co tam jeszcze jest czy wystarczy użyć czegoś innego niż wd40

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rafał78 na pewno trzeba rozebrać i nasmarować ja dodatkowo dałem tawotu na prowadnice szyb (mówię o dolnych częściach ruchomych prowadnicy szyby - te boczne uszczelki-prowadnice możemy sobie opuścić ) wd40 myślę ze nie na długo wystarczy trzeba porządnego smarowania . pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

smar silikonowy w sprayu ,a nie wd40 ,a prowadnice na dole te plastyki to też silikonowym czy teflonowym tym białym do plastyków w każdym razie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie - tak jak wyżej napisałem w 90% przypadków nie trzeba nawet rozbierać tapicerki - wystarczy oleju silikonowego wpuścić porządnie do prowadnic czyli do uszczelek od góry do dołu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Odświeżę temat a więc mam taki problem że szyba kierowcy w górnym rogu wychodzi z prowadnicy zdjąłem boczek i nic niepokojącego nie widać wszystkie nity są jedyne to że szyba ma luz to znaczy mogę ją przesunąć w bok o ten luz niewiem za bardzo czym to wyregulować albo co ewentualnie wymienić załączam zdjęcia z góry dziękuje za pomoc

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zobaczczy podczas zamykania nie przesuwają się nity w drzwiach, druga sprawa mniej więcej w 1.4 długości drzwi od strony zamka jest śruba do regulacji szyby, być może się poluzowała, ewentualnie za jej pomocą przestaw jej położenie.Sprawdź jeszcze czy nie wykrzywiła się prowadnica w drzwiach

Edited by JarekS

Share this post


Link to post
Share on other sites

nity się nie przesuwają , no jest taka śruba na torx (więc jeszcze mogę spróbować poregulować) sprawdzałem ją jest dokręcona prowadnica jest prosta raczej bo szyba ładnie zjeżdża na dół jedynie co zauważyłem to jak szyba jest całkiem zamknięta i ją otwieram to jest takie trzaśnięcie jakby gdzieś był luz

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to zabacz te plastiki na prowadnicy (biale)

a ta sruba ze trzyma nic nie znaczy

nia sie reguluje/ustawia mechanizm

Share this post


Link to post
Share on other sites

zrobione ustawiłem tą śrubą a cały problem powstał z tego że uszczelka ta zboku gumowa nie wiem jakim cudem podwinęła się do środka i jak szyba się zamykała to ją odepchnęło ale już po kłopocie przy okazji nasmarowałem prowadnice smarem silikonowym

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tez bym sie podlaczyl do tematu.

U mnie jest tak z ta szyba ze ma luz w gore i w dol tzn. uchyle ja to jak zlapie reka moge ja podciagnac i opuszczac tak z dobre 5cm.

A jak otworze na maxa to przy zamykaniu dzwi drzy i slychac jakby o cos stukala "jak w starym maluchu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">"

Moze ma ktos pomysl co by z tym zrobic??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawdopodobnie poluzowały Ci się nity albo wyrobiły łączniki od ramion suwnicy, bez zdjęcia boczka nic bardziej konkretnego się nie dowiesz.

Edited by JarekS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juz zdejmowalem. ale za bardzo nie wiem za co sie tam zabrac i nawet nie wiele tam widac jest tylko taki nie za duzy otwor przez ktory widac tylko czesc prowadnicy.

I jak patrzylem przy podnoszeni i opuszczani szyby to wyglada jakby na tych metalowych alementach bul jakis luz.

Da sie cos z tym zrobic czy trzeba bedzie wymienic a jesli tak to jak??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzeba wiedzieć dokładnie na których elementach jest luz, jak miałeś zdjęty i docisnąłeś szybę to chyba coś się z którymś elementem musiało dziać, pytanie z którym i co??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiesz co ciezko to jest wytlumaczyc ale postaram sie opisac co widzialem:)

Wiec przy ruszaniu szyba w gore i w dol elektrycznie ,to na takim czyms no to jest chyba cos takiego w stylu krzyza wiec domyslam sie ze to podnosi i opuszcza szybke jest taki skok i to w miejscu w ktorym nie widac.

Byl przytym moj szwagier i cos tam o jakis zebatkach zaczal gadac ze to na nich jest luz.

Ale wbilem sobie srubokret w palec i na tym skonczylismy

Share this post


Link to post
Share on other sites

a mógłbyś nagrać filmik z jej działania bo w sumie to ciężko coś zrozumieć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">, w krzyżaku często wyrabiają się oczka łączące jego ramiona, trzeba by docisnąć szybę i zobaczyć czy się nie przesuwa, jednak jeżeli podczas opuszczania podnoszenia widać jakiś skok to zobacz czy na zębatce są wszyskie zęby oraz czy nie uszkodziły się punkty mocowań ramienia do drzwi, są z tego co pamiętam 3 nity od tego oraz jedna śróba regulująca na torx. znajduje się mniej więcej w 2/3 długości drzwi od ich przodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak tylko bedzie czas w tygodniu to nakrece filmik bo przy niedzieli nie bede kombinowal:)

a idzie jakos dostac sie do tych zebatek??

bo u mnie jest tylko jedna taka wieksza dziura zaraz przy zamku i taka czarna blacha ale tez na nity i cos tam o poduszkach napisane na niej nawet nie wiem co to bo poducha to chyba nie:) moze tylko czujnik

A propo poduszek to moze tez podpowiesz.

jak kupilem to poduchy nie swiecily wcale rozebralem zegary i sie okazalo ze nie ma zarowki kiedy ja wlozylem juz swieci ale prze wlaczeniu zaplonu swieci za chwilw gasnie i ponownie sie oswieca.

co moze byc przyczyna??

Share this post


Link to post
Share on other sites

To w drzwiach to jest sensor poduszki bocznej, czujnik uderzeniowy, aby się lepiej dostać do mechanizmu musiałbyś rozwiercić te nity i go zdjąć, później ponownie przynitować.

Widocznie auto miało jakiegoś dzwona albo jakiś problem z poduszkami, handlarz wyciągnął kontrolkę aby się nie rzucała w oczy przy sprzedaży. musiałbyś podjechać na komputer i zobaczyć co to dokładnie za błąd, może to być brak poduszek lub ich detonacja co wiąże się z uszkodzeniem sterownika/koniecznością wymiany, jak również zwykły standardowy błąd rezystancji napinacza pasów, w vectrach często przerywa kostka pod fotelem przez co wyskakuje ten błąd.

Ewentualnie zobacz czy z pasów nie wystają żółte metki oraz czy pod fotelem wszystkie kable są podłączone fabrycznie czyli wyjście z podłogi wchodzi w kostkę i po drugiej stronie łączy się z kablem idącym do fotela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...