Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
moper

Szpachlować / Naprawiać (?) / Wymieniać?

Recommended Posts

Witam, w wigilijny wieczór zaliczyłem dzwona, lód i moja głupota postarały się o to, abym ładnie uderzył w krawężnik dwoma kołami (te bez wątpienia do wymiany) i przeciągnął znak drogowy wzdłuż autka.

Poniżej linki do fotek ostatecznego efektu:

www.promax.media.pl/~moper/foty/auto/2.JPG

www.promax.media.pl/~moper/foty/auto/3.JPG

www.promax.media.pl/~moper/foty/auto/8.JPG

www.promax.media.pl/~moper/foty/auto/9.JPG

(można edytować liczbę od 1 do 11, te podane 4 fotki są jakby najistotniejsze).

Proszę o poradę jak zabrać się za blacharkę - czy jest sens naprawiać (szpachel?!) czy lepiej kupić nowe drzwi i błotnik i dać do malowania?

Nie znam się za bardzo i nie wiem co potrafią czynić polscy mechanicy, tzn. blacharze...

Przy okazji... jeśli ktoś ma na sprzedaż taką szybkę jaką widać, a raczej nie widać na zdjęciu to chętnie odkupię...

Próg również...

Jak myślicie ile może kosztować naprawa tego, co tu widać (szacunkowo), ile części (próg + szyba) i co ewentualnie mogło pójść w zawieszeniu (dodam, że wracając przy 40km/h cała kierownica drżała, wymieniłem przednie koło na zapasowe, przejechałem się i było ok... tylne było mniej zniszczone więc zaryzykowałem przejażdżkę...)

No i jeszcze jedno - jaka jest szansa, że znajdę próg czy też drzwi (jeśli będą wymagały wymiany) w takim kolorze jaki mam? Lepiej czekać i szukać czy kupić i malować?

Kolor: Y269

Pozdrawiam i życzę przyczepności...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem żaden z elementów blacharskich nie kwalifikuje się tu do wymiany. Tzn jak byś pojechał do ASO, to pewnie by powiedzieli, że wszystko jest do wymiany. Znajdź prawdziwego blacharza - nie wymieniacza - a spokojnie Ci to wszystko zrobi. Poza tym każdy dokupiony element i tak wymaga malowania więc wymieniając wpędziłbyś się w dodatkowe koszty i zawracanie głowy. Moim zdaniem naprawa blacharska, lakierowanie, nowe felgi / (opony?), ewentualna naprawa zawieszenia i będzie git.

Edited by vectraA1992

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felgi na pewno do wymiany, opony raczej też (jedna na pewno, zresztą dam do oglądnięcia jakiemuś "fachowcowi")...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko zalezy od tego ile skasuje Ci mechanik za szpachlowanie. Czesci blacharskie sa taniutkie do VEctry. Ja kupilem drzwi kierowcy i przedni blotnik za 200zl (a za tyle na pewno by mi nie wyszpachlowali). Poza tym drzwiami sie trzaska i moze szpachla pekac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drzwi tylne do wymiany jesli chcesz zeby było to ładnie zrobione jak nie zalezy ci na tym to mozna wyklepac ale bedzie wtedy tam sporo szpachli bo drzwi to profil zamkniety i w wielu przypadkach ciezko dosc zeby cos ładnie podklepac. Reszta do klepania i do malowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

po to płacę AC, żeby w takim przypadku pojechać do ASO i na koszt ubezpieczalni wymienili mi wszystko na nowe

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ile miesięcznie Cię to AC wynosi?

Nie chcę być chamski, ale ja pytam o to, co można z tym zrobić a nie o AC...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja na Twoim miejscu bym szukał używek. Koszt szpachlowania i malowania pewnie będzie podobny i dużo nie oszczędzisz,a tu przynajmniej miałbyś blachę a nie szpachle.

P.S. Mam taką małą szybkę na handel.

Edited by Scooter

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiem, że częściej wychodzi tak, że się płaci i nic z tego nie masz, ale 1000 zł rocznie i wszystkie szkody z głowy, każdy wybiera opcję lepszą dla siebie, przez takie oszczędności jeździ kupa złomu po drogach, które tylko na oko dobrze wyglądają

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Rafał X16Xel , a to wszystko dlatego, że dziś prawdziwych blacharzy już nie ma... Te nierówności, które powstały na blachach autora tematu to jest pikuś dla prawdziwego blacharza. Podkreślam dla prawdziwego, który potrafi tak wyklepać, że szpachli potrzeba zaledwie mgiełkę. Dziś to już chyba pojęcie obce - większość w tym temacie pisze o szpachlowaniu. Zgroza! Panowie, a gdzie prawdziwa blacharska robota, czyli klepanie? Nałożyć dwa kilo kitu to każdy debil potrafi. Znałem takiego mistrza młoteczka, który potrafił wyprowadzić niemal idealną powierzchnię bez żadnych kombinacji, podgrzewania czy kitu - tylko młoteczek; wszak stal to stop kowalny.

Edited by vectraA1992

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam znajomego mechanika, który ma mnie pokierować do odpowiedniego blacharza, myślę, że jeśli będzie to robione hmmm "po znajomości" to może trochę więcej serca przyłoży niż tak byle komu z ulicy... w ogóle to dziś bez znajomości ciężko na tym świecie bo wszystko na odpieprz robione... i za jaką kasę;/

Edited by moper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tylko teraz nie ma czasu na takie zabawy na kilkugodzinne klepanie. Wymienia sie czesci na nowe lub uzywene w dobrym stanie maluje i jazda nastepne auto. Jakby tak sie bawili jak sugerujesz to nie zarobią na chleb. Niestety teraz mamy takie czasy. Mało nam zostało prawdziwych fachowców (rzemieśliników) a bedzie jeszcze gorzej. Za jakis czas beda juz sami wymieniacze (jak to ja ich nazywam) tak jak na zachodzie. Wymiana zepsutej czesci na nową i koniec.

Mały przykład:

W Hamburgu gdzie pracuje mam służbowe A4 2.0 benzyna przegląd po 60 tys km ASO stwierdziło ze nalezy wymianic pasek rozrządu. Wymielili podbili w książce ze wymieniono itp. Jade prosto z ASO Audi w Hamburgu do Essen w drodze powrotnej na autostradzie auto staje. Ściagją mnie do najbliższego ASO Audi - diagnoza pękniety pasek. Po 2 godzinach oczekiwania decyzja centrali Audi - wymiana silnika no nowy ze wszystkim podzespołami poza skrzynia biegów. Dostaje auto zastępcze po tyg. podstawiają moje Audi pod hotel z nowym silnikiem oraz wyzerowanym licznikiem kilometrów. A przecież ten silnik mozna było spokojnie naprawic za duzo mniejsza kase niż cały mowy silnik.

Edited by Unikal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest w stanie ktoś z Was powiedzieć ile kosztują nowe oryginalne drzwi przednie, tylne i lewy tylny błotnik do sedana w wybranym kolorze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wystarczy odrobine poszukać a znajdziesz nawet w sewoim kolorze i być może nawet z wymianą

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

coś koło 100zł od elementu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miguel

Please login or register to see this link.

podlącze sie do tematu zeby juz nie zakładać. otóż miałem malą stłuczke jak widać na foto i nieiwem czy bardziej sie opłaca klepać czy wymieniać caly błotnik. Na lakierze nie widać zarysowań. a nie wiem jakie koszta samego klepania. Bo koszt błotnika białego juz to 100zł. Drugie moje pytanie to czy w vectrze z przed liftu było pare odcieni białego czy tylko jeden? z gory thx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym kupił drugi błotnik. Jesli wyklepiesz to w tym miejscu może Ci gnić. Kupisz drugi błotnik i będziesz miał z głowy.

pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co z tego, że lakier nie odprysł skoro i tak po klepaniu będzie trzeba lakierować na nowo. Kupić i wymienić na nowy i nie będzie problemu. Tabela kolorów z rozbiciem na poszczególne roczniki znajduje się na stronie klubowej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wszystko zależy od jakości naprawy blacharskiej, ale przy dzisiejszej fachowości 'blacharzy' - albo raczej 'kiciarzy' - to może i masz rację. W każdym razie blacha to blacha - wprawna ręka potrafi czynić z nią cuda, ale jak się mają się za nią zabierać dwie lewe łapy, to może rzeczywiście lepiej wymienić błotnik.

Edited by vectraA1992

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this image.

Co o tym myślicie ? Wymieniać? szpachlować? klepać?

Najłatwiej było by chyba kupić gotowe drzwi. Vectra B 97r 1,6 16V Kombi tylne prawe drzwi pasażera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Z takiego powodu wymieniać drzwi :blink: ? To tak jak by odstawić auto na złom z powodu przetartej skóry na kierownicy. Możliwe, że się to da usunąć bez młotka, kitu i malowania, ale wtedy nie ma stuprocentowego efektu. Ale jak to mówią: mądry nie zauważy a głupi będzie myślał, że tak ma być ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko, że naprawianie tego by mi wyniosło ok. 300zł a za drzwi zapłacę 150zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jasne, że pełna naprawa blacharsko-lakiernicza tyle by wyniosła, ale może da się to jakoś wyciągnąć bez 'interwencji chirurgicznej'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

próbowałem silnym magnesem neodymowym to wyciągnąć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale nic nie dało. Da się tam jakoś od środka dostać ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Hej

mam na sprzedaż drzwi w idealnym stanie w takim kolorze jak Twój :rolleyes:

pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...