Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
mah1y

Check Engine I Brak Mocy

Recommended Posts

witam wszystkich forumowiczow,

od dluzszego czasu jestem posiadaczem vectry 2.0 di

3 dni temu wracalem z pracy, zatrzymalem sie zeby isc do sklepu, wylaczylem silnik, po powrocie i powtornym uruchomieniu silnika pojawil mi sie blad check engine i samochod dostal mula, nie wlacza sie turbo, max obroty to 3,5 tys wogole nie chce jechac,

chcialbym zczytac bledy ale okres jest swiateczny i jest to niemozliwe, bede musial czekac dopiero po nowym roku,

moze ktos z was wie co powinieniem sprawdzic i moze pomoc?

dodam ze dzis rano otworzylem maske (tylko dzis w nocy byla temperatura ujemna) dotknalem 3 kabli wlazylem kluczyk do stacyjki i blad sie nie palil, samochod wystartowal przejechalem sie, zrobilem okolo 2 km, pojechalem na stacje zatankowalem, i jak powtornie odpalilem samocho blad pojawil sie ponownie, brak mocy,

moze to tylko jakis czujnik ktory w nocy przymarzl a po rozgrzaniu silnika zaczal wysylac znowu bledny sygnal? czy ktos ma jakas wiedze na ten tamat? prosze o pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poczekaj aż bedziesz mogł zczytać błędy i wtedy je tutaj dodaj, bez tego można sobie.... no wiadomo co

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

no i znowu, temperatura ujemna,

wtoczylem sie do samochodu, przekrecilem stacyjka i blad sie nie zapalil. odpalilem, zgasilem, odpalilem drugi raz, blad sie nie zaswiecil.rozgrzalem samochod troszke, wysiadlem, poszedlem do domu napic sie i gdy wrocilem, przekrecilem stacyjke i blad swieci sie znowu...

..

juz za dwa dni bede mogl bledy zczytac:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

na komputerze wyszlo kilka bledow(pewnie przyczyna mojego grzebania w samochodzie a bledy sie zapisywaly!), ale po skasowaniu i odpaleniu samochodu wskazalo na EGR.

i teraz pytanie co dalej, czy mam od razu kupowac nowy egr czy moge tego jakos sprawdzic ze po wymianie bedzie na pewno dzialal,

a moze to tylko ten maly brzeczyk padl co odchodzi od niego ta czarna linka do egr,

pytanie czy ten wezyk powinien zasysac powietrze? z jaka sila? bo moj bardzo slabo zasysa powietrze, prawie wogole.

prosze o jakies rady.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rafał78

Jakie konkretnie miałeś błędy, mechanicy interpretują błędy tak jak im pasuje

Odnośnie EGRa psuje się rzadko częściej jago błąd spowodowany jest nieszczelnościami w układzie podciśnienia lub padniętą pompą podciśnienia

Prawidłowa wartość w układzie podciśnienia coś około 0.8 bar ale musisz to sprawdzić było na forum

A w ogóle uzupełnij informacje o sobie jaki konkretnie silnik rocznik przebieg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja rozmawialem z szefem mechanika, a on szczerze nic nie wiedzial. mial na kartce napisane tylko definicje, kodow nie znal, ogolnie strata czasu to byla.

spytalem go ze chce kody, to mi powiedzial ze usluga jest za darmo i ze nic wiecej nie moga zrobic, kodow nie maja. u innych mechanikow musze zarezerwowac termin na za tydzien.

jedyne co mi cennego powiedzial to to ze jak skasowali wszystkie bledy to tylko ten z EGR sie powtorzyl.

rok 2000 przebieg 130tys km, silnik X20DTL

Edited by mah1y

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rafał78

Jeśli masz orginalny przebieg to pompa podciśnienia powinna być dobra ja mam 220000 i mam podciśnienie na poziomie 0.7

Ja stawiam na nieszczelności w układzie podciśnienia sprawdź wszelkie wężyki kolanka na elektrozaworach trójniki te wężyki lubią się przecierać ja miałem przetarty na wysokości serwa straciłem moc wywalał check i wariował klimatronik.

Jaką masz klimę manual czy klimatronik jeśli klimatronik to go zresetuj

Share this post


Link to post
Share on other sites

klima manualna, przewodziki sprawdzalem 3 razy, wszystkie dobre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam pytanie, czy moglby ktos sprawdzic u was w vectrach.

czy jesli odetniecie przewod od EGR i przytkacie go palcem, to czy on zasysa mocno wasza skore? moj jakos dziwnie reaguje!

Edited by mah1y

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmichu

Please login or register to see this quote.

witam.

na początku polecam przeszukania forum - tematów związanych z problemami dotyczącymi podciśnienia i zaworu EGR jest kilka, np ten:

Please login or register to see this link.

przestudiuj opisy które tam zamieściłem. napisałem tam jak sprawdzić układ podciśnienia. dodatkowo poszukaj postów związanych ze sprawdzeniem samej pompy VAC - zawór EGR jest dużym odbiornikiem podciśnienia i jak Ci pompa nie domaga to będziesz miał problem z dynamiką samochodu.

jak zdejmiesz wężyk z zaworu EGR i zatkasz go, a silnik będzie chodził na biegu jałowym, to nie będziesz miał dużego podciśnienia. zawór EGR otwierany jest w określonym momencie i zależy od obrotów silnika i jego obciążenia. żeby to sprawdzić to druga osoba musi Ci przygazować i podnieść obroty np do wartości około 1700 -1900 obr/min. wtedy sprawdź czy selenoid otwiera się i wytwarza podciśnienie w wężyku.

pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dla uscisnienia : EGR jest otwierany na biegu jalowym oraz po zdjeciu obciazania (czyli noga z gazu) . Stopien jego otwarcvia regulowany jest modulacja szerokosci impulsu a jako sprzezenie zwrotne brany jest sygnal cisnienia w kolektorze dolotowym. Dlatego tez na jalowych obrotach zwykle sluchac brzeczenie z zaworu sterujacego EGRem.

Sprawdzenie podcisnienia przez zatkanie palcem jest chyba bez sensu - lepiej zamienic miejscami wezyki i wtyczki z zaworem sterujacym klapkami zawirowan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeden z selenoid wogole nie zasysa powietrza,

jeden z dwoch umieszczonych na lewym blotniku, z wezykiem idacym do zaworu sterujacym klapkami zawirowan.

podmianka nic nie daje bo dalej wywala mi blad i silnik kreci tylko do 3,5 tys a turbo nie wlacza sie.

Edited by mah1y

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rafał78

Ten nie idący do Egra jest od klapek zawirowań ale on też pracuje tylko w danym momencie

Robiłeś test z osobą która odkręcała obroty silnika

Fajnie by było jak byś miał kogo w okolicy kto podmienił by tez zawór na czas testów ja tak kiedyś zrobiłem i dzięki temu zaoszczędziłem pare stówek

Edited by Rafał78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tak, kolega krecil samochod do 2tys a pozniej na maxa, wogole nie pracuje! na tych samych obrotach 2 pozostale selenoid zasysaly jak szalone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No to po podmianie miejscami powinien rowniez ciagnac jak szalony

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Przy przegazowce EGR sie nie wlancza lub tylko na krotko ale glownie na jalowych. Wtedy jednak przy nieszczelnosci nie ma mocnej prozni. A Sprawdzales szczelnosc samej membrany EGRa?

Edited by otest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

od 3 dni przegladam forum w poszukiwaniu tych odpowiedzi, wszyscy maja podobne bledy ale z tego co wyczytalem to nie bylo osoby ktora miala blad od poczatku jak wsadzala kluczyk w stacyjke, wszystkim wywalal blad po dojechaniu do swiatel, przychamowaniu, wlaczeniu klimatyzacji. staralem sie znalesc ta odpowiedz naprawde, ale u mnie musi byc jakis czujnik odrazu walniety bo na starcie diagnozuje ze jest blad, nawet nie musze samochodu odpalac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To znaczy wkladasz kluczyk - nie odpalasz auta i juz masz blad? Jaki konkretnie? Moze pojawia sie jednak dopiero po odpaleniu?

Blad P0400 pojawia sie miedzy innymi jak masz zly sygnal z czujnika cisnienia na kolektorze dolotowym. Jak EGR sie otworzy (a turbina jeszcze nie pracuje - tak jest na jalowych) to wzrost cisnienia sygnalizuje poprawna prace EGR. Jesli sie nie otworzy to komp sygnalizuje blad P0400. Przyczyn moze byc multum. ale najczescie jest wlasnie slaba proznia. I od tego musisz zaczac....porzadnie.

Chyba ze masz walniety sterownik i zglaszany blad dotyczy koncowki mocy dla cewki zaworu - ale tego na odleglosc nikt ci nie zdiagnozuje

Edited by otest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tak, blad wywala mi odrazu, przed odpaleniem samochodu,

symbolu kodu nie znam dzieku fuszerce mechanika i jego skromnemu szefowi. poprostu szef mechanika mi nie powiedzial, bo mechanik nie zapisal mu na karteczce kodow, tylko opisal w czym blad. wiem tylko ze blad z EGR,

jesli ten selenoid nie pomoze to jutro postaram sie znalesc jakiegos normanego mechanika ktory zapisze mi kody bledow, a i odrazu mam umowiona wizyte u specow w oplu, ale to dopiero 3 stycznia,

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale najciekawsze jest to ze jak byla ujemna temperatura to blad sie nie pojawial. (tylko 2 poranki)

Edited by mah1y

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem identyczne objawy, jak przygazowałem auto na biegu (jadąc) to łapał jeszcze gorszego muła i żeby w ogóle jechać trzeba było wyłączyć silnik.

Problem załatwił mechanik z poziomu komputera (mówił że coś z podciśnieniem) i na rok był spokój. ;-)

Acha, dodam jeszcze że ja miałem to latem więc temperatura raczej nie ma wpływu.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Oczywiście Twoja usterka może być inna, ale wygląda identycznie jak moja...

Edited by moper

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rafał78

Ja rok temu również miałem podobną usterkę błąd 0400 tylko check zapalał się okazjonalnie i różnie pojechałem do speca od opli który ma techa i on parę razy wymusił pracę tego zaworka techem i stwierdził że zawór jest na wykończeniu bo albo przycina się mechanicznie gdzieś na cewce albo membrana jest skorodowana i nie trzyma podciśnienia.

Szykowałem się do kupna tego:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

tylko ten zaworek rok temu wszędzie na allegro kosztował 150zł ale jak napisałem znalazłem nieszczelność w układzie i od roku odpukać wszystko OK

Popytaj kolegów z oddziału może na spocie ktoś ci podmieni zaworek roboty 5 minut będziesz miał jasność

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ten zaworek mozna rozebrac??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmichu

Please login or register to see this quote.

przeczytaj dokładnie to co jest napisane w linku który Ci podałem. napisałem tam jak sprawdzić obwód podciśnienia wyłączając poszczególne sekcje. od biedy do jazdy potrzebne Ci jest tylko podciśnienie na serwo hamulca i zawór turbiny - resztę możesz wyłączyć do prób, tzn: zawór EGR, klapki zawirowań i sterowanie klimą / nawiewami. jeżeli dalej będziesz miał muła to musisz szukać przyczyny gdzie indziej.

pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

przeczytalem twoj opis dokladnie, ale wydaje mi sie ze odnosi sie on do bledu ktory wyskakuje podczas jazdy (odpalenie samochodu nie pokazuje bledu) popraw mnie jesli sie myle. i do tego nasuwa mi sie pytanie, czy ten zaworek ma jakis czujnik ktory jesli wyswietli blad moze wlaczyc silnik w tryb awaryjny? przez co nie bedzie sie wlaczalo turbo i bedzie krecic tylko do 3,5 tys obrotow?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...