Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

bajtek

Usterka W Układzie Kontroli Emisji Spalin.

Recommended Posts

Jakieś 3 tygodnie temu zaświeciła się kontrolka „gazy spalinowe” informująca o usterce w układzie kontroli emisji spalin i przekroczeniu dopuszczalnych norm emisji. Pojechałem podłączyć auto pod komputer i okazało się, że sonda za katalizatorem pokazuje jakieś bzdury (wskazania podobne do sondy przed katalizatorem, tzn. wykres 0-1). Wykasowałem błąd i jeździłem dalej. Dziś znowu powtórzył się ten sam problem. Co może być przyczyną?

Dodam, że w lutym katalizator wymieniany był na nowy, w ASO na gwarancji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Tjank

Please login or register to see this quote.

Odświerzam temat. Dziś , w Święta !!!!!! zapaliła mi się kontrolka emisji spalin ? ciągłe świecenie. Vectra C 1,8 benzyna.

Pytanie ? czy ktoś może coś poradzić, poza info o konieczności udania się do ASO. Czy może być to coś poważnego ( szczególnie w zł ). No i ostatnie pytanko czy odłączenie akumulatora na dłuższy czas poskutkuje wykasowaniem alarmu ? tak było z niektórymi mniej poważnymi alarmami w moim poprzednim aucie.

PS : rozmawiałem dziś z moim znajomym, który jeździ jakąś śmieszną avensis -poradził mi, żeby zakleić kontrolkę plastrem i zapomnieć, a przy okazji zmienić świece.

Edited by Tjank

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Tjank

Niestety - sonda lambda - uszkodzony moduł grzewczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Tjank

Please login or register to see this quote.

A tak dla zainteresowanych - info z ASO , a później od mojego znajomego mechanika :

1. sonda w ASO - ponad 700 pln

2. sonda u mechanika , dokładnie ta co w ASO - 530 pln

3. ta sama sonda ( ten sam producent i parametry ) tylko bez znaczka OPEL - 360 pln

4. sonda no name, al z tymi samymi parametrami - 120 pln

Jeśli nie czas, który mnie goni, to pewnie ASO ( w tej chwili nie mają sondy na magazynie ) , a tak mój mechanik i pewnie sonda nr 3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

cholera coś nie wypaliło a więc jeszcze raz,przerabiałem temat wymieniłem sonde ale nie za taką KASE!!!! dałem 200 zł z wymianą sonda NTK,nie przepłacaj mam ją 2 miechy inie widze róznicy.pozdrawiam

Edited by Zielak

Share this post


Link to post
Share on other sites

NTK/NGK - z tej firmy jest najwięcej sond na Allegro. A jakiej firmy sonda instalowana jest podczas pierwszego montażu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

moja była orginalna Siemensa jeszcze ją mam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

W piątek byłem na przeglądzie. Trzech serwisantów męczyło się z tym problemem przez 5 godzin i diagnoza: trzeba wymienić katalizator. Taka sama diagnoza była w lutym, kiedy to za 2.500 w ASO wymieniony został stary ceramiczny katalizator na nowy metalowy.

Co może być przyczyną, że po przejechaniu zaledwie 40.000 km katalizator się znowu uszkodził? Od nowości tankowana jest Pb95 tylko z Orlenu + od święta Verva 98 (jak jestem za granicą tankuję na ESSO lub Statoil), więc paliwo najlepszej jakości!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Tjank

Please login or register to see this quote.

No to ból. U mnie skończyło się na 110 pln. - sonda i wymiana w promocji u znajomego mechanika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

probowales inne ASO?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam .

A ja z tym jeżdżę od pół roku ,czasem zgaśnie,ale potem znów zapala się. I nic złego (chyba)się nie dzieje.

Zrobiłem tak już 12tys.km.

W ASO twierdzą że to wina gazu(tankuję u Shela),gaziarz że sonda nie pracuje w pełnym zakresie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest danowek

Ja miałem to samo i trafiło mnie w Niemczech. W pierwszej po drodze stacji Opla (a w każdym większym mieście jest tam taka), panienka z serwisu (bo nawet nie machanik) podpięła się techem. Potem oświadczyła, że zresetowała sondę recyrkulacji, a jak błąd będzie sie powtarzał, to powinienem w swoim kraju jechac do serwisu. I dała mi kod błędu. Wszystko za 12 euro (ok. 50 zł.) Po tej przygodzie przejechałem 40 kkm i błąd sie nie powtórzył. Potem autko sprzedałem. Więc może zacząć od najprostszych rozwiązań. Cos mi sie wydaje, że panienka z niemieckiego serwisu może byc lepsza niz polski mechanik (różne doświadczenia).

Share this post


Link to post
Share on other sites

W zeszłym tygodniu znowu zaświeciła się ta kontrolka, przebywałem akurat we Lwowie, wiec pojechałem do ukraińskiego ASO Opla, podpięli Techa i za 100 UAH (50 zł) wykasowali błąd. Po 1.000 km znowu się zaświeciła... nie mam już siły walczyć z tą kontrolką, chyba wymontuję tą diodę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Coś kiedyś 'obiło mi się o uszy', że można pokazywanie tego błędu jakoś wyeliminować poprzez wgranie/przerobienie softu w naszych vectrach. Prawdopodobnie polega to na tym, że po tej korekcie pomimo występowanie tej usterki błąd nie jest rejestrowany i check nie pokazuje się. Ponieważ jestem lakiem w tej materii, mam prośbę do Forumowiczów, żeby napisali czy się z tym zetknęli czy jest to zwyczajna plotka?

Z góry dzięki!

Pozdrawiam,

Zmosmo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam

możesz podać nr błędu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich...mam dziwny zapach spalin z samochodu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:"> ...niczym nie przypomina zapachu spalonego oleju napędowego...Co to może byc

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

1.VC 2.2 DTI

2.Przebieg 145 tyś,km

3.Tankuje tylko bp ultimate lub orlen verva

4.Nie ubywa płynu chłodniczego

5.Oleju troszkę weźmie ale znikome ilości

Czyżby katalizator??? Z góry dzięki za pomoc

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wleźć pod auto i obejrzeć układ wydechowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oki...ale na co mam zwrócic szczególna uwagę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Którędy uciekają spaliny

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> . Może poleciał łącznik elastyczny (taka pleciona siatka)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Tjank

Tak się cichutko zastanawiam jak to jest z tymi sondami Lambda.... Równo 2 lata temu padła pierwsza, dziś ponownie ta sama sytuacja w tych samych okolicznościach. Auto stoi zawsze w garażu poza wyjazdami na zakupy itp. Na powietrzu bez pracy silnika szczególnie w takie mrozy jak ostatnio stoi b.krótko. No i w obu przypadkach to było właśnie to odstępstwo od normy. Vectra stała ok.4 godziny na na b.dużym mrozie, a później wolna jazda po śliskiej drodze ok 1 godzinę no i bum - kontrolka !!!! Czy te sondy są po prostu mało odporne na takie warunki ??????

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie problem jest nadal. Włącza się kontrolka, potem gaśnie. Cały czas ten sam, nic nieznaczący błąd. Już się przyzwyczaiłem.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest miuza1982

Mam pytanie . Mam problem . Posiadam Vectre C 2007 1.8 140km . Zapaliła mi się kontrolka podtankowaniem chyba check engine" . samochód pracujeokwszystko tak jak było wcześniej . Temperaturasilnika90 stopni. Wiem że bez Techa to gdybanie ale dopiero mogępojechać za 3 dni na tech. Miał ktoś podobny przypadek ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tech2 lub OP-COM i wtedy ci się rozjaśni co i jak. Tak to gdybanie i to na dużą skalę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lechuszek

witam, mam ten sam problem w mojej vectrze c 2.2 dti zapala sie check i auto kreci sie do ok2800 tys obrotow i dosc:( podjechalem na komputer powiedzieli mi ze egr jest zabrudzony wiec nie duzo myslac wziąlem sie za czyszczenie, przy okazji kolektor ssacy, myslalem ze pomoze bo faktycznie zasyfiomy byl niezle, odpalilem samochod po 2-3 minutach odpowietrzania i spoko nie pali sie kontrolka i zbiera sie duuzo lepiej,tyle ze po ok 30km znow sie zapalil i teraz czasem sie swieci czasem nie czasem sam gasnie a czasem wystarczy zgasic i zapalic i bledu nie ma, powtarzam ze auto gdy swieci sie check wogole sie nie zbiera, myslicie ze to kwestia wykasowania teo bledu czy znowu cos innego??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest nmjk123456

Please login or register to see this quote.

Witaj.Miałem podobnie.Z tym, że u mnie kontrolka ,,auto z kluczem" zazwyczaj zapalała się rano po odpaleniu silnika i przejechaniu tak ok 1 km. EGR-a czyściłem chyba ze 3 razy i raz cały dolot i d*pa. Pomagało zazwyczaj tak na 10 - 15 dni i z powrotem to samo. Po wymianie na zakupiony(używany) problem znikł całkowicie. U mnie wyszło na to, że elektronika w zaworze już zaczynała mieć dość.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...