Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest zdzis27

Moja Vectra Odwiedzila Dzis Hamownie :)

Recommended Posts

Guest zdzis27

Odwiedzilem dzis hamownie w firmie AT 2000 w Rzeszowie.Slyszalem ,ze hamownia ta nie cieszy sie najlepsza opinia ,ale z tego co wiem jest to jedyna hamownia w Rzeszowie... a ja w sumie nie mam za duzo czasu ,wiec sie skusilem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ponizej wykres jaki otrzymalem:

Prosilbym osoby znajace sie na rzeczy o interpretacje tego wykresu.Mam tez kilka pytan:

- dosc duza dziura w okolicach 4000obr/min ,czym to moze byc spowodowane ,czy wina moze lezec w multiramie ??

- koncowka wykresu ,powyzej 6500obr/min ,odciciecie zaplonu ,wykres zrobil sie impulsowy i w tym zakresie wyskoczyla wlasnie maksymalna moc ,dlatego komputer pokazal zmierzona moc 167KM ,a w rzeczywistosci nie ma nawet 160...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mellow.png" alt=":mellow:">

- autko hamowalem na moich 18'stkach ,z oponami 225/40/18 ,auto na drodze po zalozeniu tych kol troszke wolniej sie zbiera w stosunku do 205/55/16 ,czy ma to jakis wplyw na pomiar ??

Edited by zdzis27

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co wiem to wielkosc kol i rozmiar nie wplywa na wynik pomiar bo zanim jest pomiar nastepuje rozbieg i kalibracja tak ze komputer przelicza pomiary wartosci na silniku, jedyne co to wykaze na osobnym wykresie wieksze straty, ale wynik pomiaru wlasciwego nie powinien byc zafalszowany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak z ciekawości ile u nich hamowanie kosztuje ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest zdzis27

Please login or register to see this quote.

Drogo ... 150zl

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

Share this post


Link to post
Share on other sites

drogo drogo

co do mocy to cosik mało 160/167

dziura w okolicach 4 tys to dziwna sprawa

czy wszystko w aucie jest ok nawet taka bzdura jak filtr powietrza swiece i kable moga miec wpływ chyba ze sie myle

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest B@rt

Please login or register to see this quote.

Akurat to jest jak najbardziej normalne. Okolice 4000 to moment kiedy zalacza sie druga przepustnica multiramu.

A moc... no coz u mnie tez serii nie trzymala ;(

Co do samego wykresu to rzeczywiscie koncowka jest jakas dziwna ale reszta jest ok. Widzialem juz kilka podobnych.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest MrSpike

koncowka wykresu wynika z braku umiejetnosci u hamujacego pojazd. za pozno po wlaczeniu odciecia wcisnal sprzeglo - stad takie wahania.

dziura na srodku wykresu to dla odmiany efekt zmiany dlugosci kolektorow ssacych. a czemu nie ma mocy? tutaj powodow moze byc sporo. jak dla mnie zacznij od najprostszych rzeczy - kable, swiece, filtry.

pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest zdzis27

Kable i swiece w sumie mozna by juz zmienic ,chociaz wydaje mi sie ,ze ta dziura jest od zawsze...nawet gdy zalozylem nowe kable i swiece (jakies 30kkm temu) ,to tez bylo podobnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

Poza tym nie mam zadnych problemow

A co do mocy...no coz ,jest jak jest.Przynajmniej bede mniej wiecej wiedzial jakie beda przyrosty jak zaczne cos dlubac

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Ariel

Co do mocy V6 cóż nie trzyma mocy...

U mnie też jest mniej niż powinno chociaż bardziej od mocy liczą się niutonki...

Tą dziura wszyscy mówią, że nie należy się przejmować chociaż nie powinien być aż taki spadek wg mnie... U mnie kiedyś był większy spadek, ale była uszkodzona cewka...

Ogólnie moje odczucia co do V6 (a ponad 100 tys. już przejechałem...) nie powala na kolana ale całkiem przyjemnie się jeździ...

Edited by Ariel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalnie ja bym sie do auta nie czepiał.

Dziura dziurą tego nie przeskoczysz a możesz jedynie zminimalizować efekt.

Ale... wykres jest generalnie płaski i równy wiec ok. Co innego gdyby był poszarpany...

Jak założysz nowe świece, kable, filtry, olej to zyskasz 1-2 KM no chyba że coś z tego już bardzo Ci nie domaga.

Edited by hapko

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest zdzis27

Please login or register to see this quote.

Wlasnie wykres jest dosc rowny i tak samo jest w praktyce.Poza ta dziura przy 4000obr. auto rowno ciagnie.

Kable i swiece zmienialem jakies 30 tys. km temu i nie odczulem wtedy po zmianie zadnej roznicy i wydaje mi sie ze tak samo jest do dzis.

No a wyniki...coz...widac ,ze V6 takie juz sa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Zastanawia mnie tylko troche ta dziura (troszke duza) ,czy jest mozliwosc ze cos jest nie halo z tym multiramem ??

A jesli tak ,czy jest jakas mozliwosc ,zeby to sprawdzic ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Poczekaj na wypowiedz Pawła (pstomaszki) bo myśle że on bedzie miał w tym temacie coś do powiedzenia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Może on wrzuciłby wykres swojej Viki dla porównania

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by hapko

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kielu_

dla porównania wrzucam wykres swojej Vki

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest zdzis27

Please login or register to see this quote.

Bardzo ladny rowny wykres.U siebie bede musial poszukac przyczyny tej dziury ,bo to jednak nie powinno tak byc

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

No i wyniki...Viki jezdzi na walkach z 3.0 ,czy wszystko seria ??

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by zdzis27

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziura przy 4000tys obrotów jak widać z kolejnego już wykresu to norma i nie trzeba nawet hamowni żeby ją poczuć.

B@rt poradził sobie z nią dopiero po wymianie wałków i chipowaniu silnika widać to bardzo ładnie na jego wykresie z hamowni. Z tego co wiem gość, który chipował silnik też trochę się namęczył żeby się pozbyć tej dziwnej przypadłości.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kielu_

Z tego co wiem,jest to seria.Zmieniony jest tylko filtr na stożkowy i doprowadzone powietrze,ale sam się zastanawiam czy nikt kiedyś nie dłubał z wałeczkami...Zwłaszcza że przy wymianie rozrządu okazało się,że był przestawiony o jeden ząbek i po poprawnym ustawieniu odczuwalnie poprawiła się dynamika i praca silnika. Viki była hamowana przed wymianą rozrzadu.

Teraz na dwóch pierwszych biegach,wkręca się jak głupia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest zdzis27

Please login or register to see this quote.

Wyniki i wykres masz podobne jak B@rt ,ktory niedawno zalozyl walki od x30xe ,w dodatku jeszcze mowisz ,ze rozrzad byl przestawiony i teraz jest lepiej....jak dla mnie masz walki z 3.0

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest B@rt

Powiem tak wszystkie fabryczne 2,5 V6 maja te chwilowa niemoc w okolicy 3800-4000 obr na jako potwierdzenie wstawiam kilka wykresow (co prawda wiekszosc z nich cos tam modzilo ale w wiekszosci przypadkow jest to wydech):

Please login or register to see this image.

rr1803.06001Small.jpg

RRprintout.jpg

A tu jeszcze wykresik kolegi z vvoc na ktorym widac ile mozna wykrzesac z V6 bez turbo :o:o:o :

5Readings%20from%20today.JPG

Nasz angielski kolega zrobil:

- kompletny wydech od kolektorow po ostatni tlumik

- regulatow cisnienia paliwa 3,8 bara (z 2,6 V6)

- powiekszona przepustnica

- sportowe walki Courtney

- wkladka filtra powietrza K&N

- odelzone kolo zamachowe

- jakis inny termostat (ktory swoja droga jest dosc popularny w UK)

- przepolerowal kanaly dolotowe

- i na konciec wszystko zestroil

Moim zdanie lekarstwe na ta dziurke sa walki + dobre strojenie co widac na moim przykladzie.

A co do kolegi Kielu_ to uwazam ze ktos juz grzebal w Twoim silniku ;)

Sorry za OT :D

Edited by B@rt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kielu_

Please login or register to see this quote.

Może i macie racje,ale jak to sprawdzić...

Druga rzecz jest taka,ze po prześledzeniu histori auta,nie bardzo było komu grzebać.Viki kupiona w polskim salonie,po czterech latach odkupiona przez mojego znajomego(z którym zresztą po nią jeździłem),od pana w garniturze który nawet nie wiedział gdzie jest numer silnika,po otwarciu maski wiedział tylko gdzie dolać płyn do spryskiwaczy,więc nie wydaje mi się zeby coś grzebał.Ja jestem trzecim właścicielem.

Co do dziury,to zgadzam sie że jest w każdej seryjnej i nie trzeba wykresów żeby to stwierdzić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest zdzis27

Odgrzeje troche kotleta

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> ,ale nie chce pisac nowego tematu gdyz to kontynuacja tego.

Otoz odwiedzilem dzis hamownie ,ta sama ktora opisywalem powyzej ,w ktorej bylem 3 lata temu ,wtedy mialem jeszcze seryjne x25xe i wyszlo jakies 155KM i 223Nm

To co dzisiaj wyszlo mnie troche zszokowalo ,tak ze sam nie wiem jak mam to interpretowac ..

Please login or register to see this link.

Przebieg wykresu jest niesamowicie dziwny ,kiepskie wyniki w zakresie 2-4 tys. obr./min ,a pozniej ogromny skok ..

Do tego bardzo duza roznica pomiedzy pierwsza a druga proba ..

Pomijam juz wartosci maksymalne ,moze sa zawyzone ,moze nie ,ale sam przebieg wykresu ,auto na drodze zachowuje sie raczej inaczej ,ciagnie w miare dobrze i rowno juz od powiedzmy 2500obr./min

Co inni o tym mysla ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie znam się, ale dziwny wykres

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wygląda tak jakby od 4000 obr załączało się turbo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by HarryBDG

Share this post


Link to post
Share on other sites

-> wykres ma sie nijak do pomiaru, ktorego przeprowadzales jakis czas temu w Karkowie - zmieniales cos od tego czasu? prownywales roznice?

na drugim hamowaniu widac, jakby uslizgnely Ci sie kola na rolkach chyba, ze turbo zalozyles

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> moment zdecydowanie za gwaltownie wstaje przy 4 tys., a nie tak wyglada charakterystyka wolnossacej V6.

na ktorym biegu hamowales auto?

Edited by un_ix

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może multiram się przyciął. Jak kombinowałem swego czasu z klapkami to jak otworzyłem je na stałe to z dołu do 4000rpm był muł i ledwo jechało, a po przekroczeniu 4000rpm auto dopiero zaczęło jechać. I na odwrót

jak odpiąłem sterowanie multiramem.

200Nm dopiero przy 3900rpm ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest zdzis27

Masz Tomek racje ,kola poslizgnely sie przy obydwu probach i to dosc mocno ,od 2000rpm nie bylo juz trakcji ,dlatego prawdopodobnie wykres wyszedl taki plaski az do 4000rpm ,a pozniej nagle skok ,jak juz kola pociagnely za soba rolki ..

Hamowanie bylo na 4 biegu ,a od czasu kiedy hamowalem auto w KRakowie ,zmienila sie troche elektronika ,auto jezdzi teraz duzo lepiej ,dlatego chcialem sprawdzic o ile lepiej ,ale musze poczekac az zrobi sie sucho

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Obecnie jezdze na czyms takim :

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

-> no i gut, ze ogarnales elektronike - teraz jest napewno lepiej. zapraszam Cie na obciazeniowke do Gliwic, jakbys jechal przejazdem przez A4, bo takie hamowanie to o kant d*** - jak klientowi mozna dac taki wykres? tak dlugo upalac gumy, az wyschna i nie beda sie slizgac na rolkach.. ech.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...