Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
21jarcio

Problem Jak Zimny Silnik

Recommended Posts

Witam, mam problem od niedawna mam problem z silnikiem gdy go odpale to jak jest tak ok 1400 obr/min to chyba pracuje na wszystkie cylindry a gdy obroty spadna do tych wolnych ok 900 obr/min to jest odczuwalne jak gdyby silnik nie pracował równo i na wszystkie cylindry po nagrzaniu (ok 30 stopni wystarcza) jest dobrze silnik pracuje normalnie. czym to jest spowodowane ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

może wtryskiwacze się przycierają ?

używasz od czasu do czasu środka na przeczyszczenie układu paliwowego ??

np czarne STP - naprawdę pomaga

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> i do tego przegonic autko na wyższych obrotach ze 100Km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie (doświadczenia poprzedniego auta) kable wysokiego napięcia + świece (kiedy wymieniałeś??)

Ja musiałem praktycznie co roku zmieniać (przebieg ~20 tys. na rok), objawy były dokładnie takie jak opisujesz i to praktycznie bez różnicy czy na gazie czy przełączony na benzynę, po rozgrzaniu (1 km jazdy) było ok

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

Share this post


Link to post
Share on other sites

w maju tego roku miałem robiona głowice świece może maja jakieś 8 tyś przebiegu i kable też. a oczywiście że używam ale jakiegoś cuda LPG taka czarna butelka ale nie STP i obecnie nawet to mam w zbiorniku ale może jak kolega pisze trafiły mi sie lipne przewody lub świece podmienię i zobaczę czy to coś pomogło. Dziękuje. Ale na wyższych obrotach nawet gdy silnik zimny nie odczuwa się tego zjawiska czy to możliwe czy tylko złudzenie wystarczy ze jest jakieś 1200 obr/min i nie czuć kołysania a po nagrzaniu jest wszystko ok. A czy może być tak że może jak zimny to przewody wilgotne a jak załapią temperaturze to sie ogrzewają i nie maja przebicia i jest dobrze czy jak już kable maja przebicie to zawsze czy jak troszkę sie ogrzeją to jest im ,,lepiej"

Dziś zamieniłem przewody VN niestety świec nie miałem ale moje zaniepokojenie wzbudziły dziwne dźwięki przy odpaleniu zimnego silnika (temperatura otoczenia ok -3 stopni). Dźwięki dobiegają jak gdyby od strony wtryskiwaczy (bardziej po prawej jak stoi się przodem do silnika) dźwięki przypominają ,,klekot" chodzi jak diesel podobny dźwięk. Proszę o radę idą święta a tu się auto sypie.

Edited by 21jarcio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapomniałem dodać że niekiedy zacina mi sie silniczek krokowy ale raczej to nie ma wpływu na ,,klekot" czy wibracje silnika jak sie rozgrzewa a może któreś łożysko lub napinacz paska klinowego siada i dlatego silnik tak sie zachowuje a jak się nagrzeje to może nie stawia już takich oporów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Miły,

A jaki dokładnie STP wlać do mojej Viki, bo coś mi się wydaje, że mam takie same objawy u siebie. Tyle tylko, że ja mam gaz. Widziałem gdzieś na Allegro, że jest taki specyfik specjalnie dedykowany do aut z instalacją gazową.

Please login or register to see this link.

Co o tym myślisz?

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ten pewnie też nie zaszkodzi (bo stp raczej nie wypuści jakiegoś badziewia) ale przynajmniej ja mało wierzę w specyfiki "specjalnie dedykowane do aut z instalacją gazową". Czarne STP (tylko uważaj bo do diesla też ma czarny pojemnik) już parę razy pomogło a o tym brak opinii. Morał - lej czarne.

Takie:

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak kolega zubek73 napisał

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Koledzy, forumowicze, vectrowicze.

Kupiłem czarny STP, zalałem i na razie przejachałem jakieś 50 - 60 km-ów. Widzę delikatną poprawę, ale to jeszcze nie to. Trzeba go dobrze kręcić. Dopiero powyżej 2500 Rpm-ów ma normalną moc. Najważniejsze jednak, że już się nie "przycina" jak niedawno miało to miejsce. Poczekam jeszcze kilka dni i zobaczę co się będzie dalej działo. Na chwilę obecną wielkie dzięki Panowie za podpowiedzi.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Przemcio

Koledzy i koleżanki odgrzeje trochę kotleta...

Mam problem jak kolega miał kiedyś tzn. Odpala normalnie, na ssaniu jest ok, jak spada do wolnych obrotów nierówno pracuje, w środku denerwujące drgania na kierownicy, desce i biegach, chyba mniejsza moc i przy wiekszej ilości gazu szarpie. Jak osiągnie pierwszą kreske temp. jest zupełnie normalnie. Przewody i świece wymieniałem w marcu b.r. ( zrobiłem koło 10 tys). Swiece i przewody Bosch. Pogoda jaka jest każdy widzi wilgotno, zimno. Nie bardzo znam się na silnikach :/ Od czego idą przewody do świec? Kopułka? Cewka? Czy coś innego?

Dodam że zpalanie wzrosło o 1/5 w skali całego zbiornika

Edited by Przemcio

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Przemcio

Kurcze nikt tu nie zagląda?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> A ja naprawde mam problem... Boje się jezdzić, bo boje się że cos bardziej sie popsuje :/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

witam a wymieniałeś czujnik temp. on jest odpowiedzialny za odpalanie i ssanie .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Przemcio

Please login or register to see this quote.

nie czujnika temp nie wymieniałem... Nic jeszcze nie wymieniałem, nawet nie wiem za co sie zabrać :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akurat świece i przewody firmy Bosch, nie są za dobre

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Masz przecież na forum pełno informacji, że tylko NGK w ecotecach się sprawują dobrze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

posprawdzaj czy nie masz przebicia na przewodach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Przemcio

Znalazłem dzisiaj chwile czasu i zajrzałem pod maskę mojej Vikuni, ponieważ jest coraz gorzej. Nawet na ciepłym nie rowno pracuje. Chyba wszystkiemu winne są przewody ( wymienione w marcu tego roku koło 7 tys km BOSH) Przyłożyłem palca do fajek przewodów i ten na samym dole tak kopie prądem po palcu że aż niebieskie iskry lecą między przewodem a palcem. Czy mam juz kupować przewody NGK? Innego wyjścia chyba nie mam?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Przemcio

Halo drodzy klubowicze, rekruci i forumowicze czy ktoś do porad zagląda wogule?

Zadam jeszcze raz pytanie (opcja szukaj nie przyniosła efektow)...

Jeżeli wali mi prądem po łapach trzymając je (nie dotykając) blisko fajek przewodów WN to znaczy że jest przebicie na przewodach i musze je wymienic??

ps. Wiecie jak wygląda kwestja gwarancji przewodów? Jest wogule taka? pół roku na przewody WN Bosha to chyba lekka przesada... :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kupiłem NGK i po miesiącu zrobiłem koło tysiąca i zaczeły mieć przebićie. Sprawdzałem to w nocy psikając zraszaczem do kwiatków. POszedłem do sklepu (INTERCARS) i zareklamowałem. Czekałem 14 dni i pytali czy chce kase czy kable. Wybrałem kable dali mi nowe.

W intercarsie były droższe niż na allego o ok 70zl ale to nie sklep jak budka z piwem i zawsze zareklamowac można. Wątpie aby mi ktos uznał gwarancje na allego lub w jakims swykłym sklepie. Jak kupowałem wcześniej kable w zwykłym sklepie Janmora to pytałem czy jest gwarancja, gośc mówi ze niema żadnej. Ale oddałem je w ciągu godziny bo były gorsze niż te stare oryginalne z 96r.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Przemcio

Ja kupiłem w Focie i mam nadzieje że znajde papiery... O ile ich nie wywaliłem :/

Czyli to że u mnie po pół roku walnęły przewody nie jest nic nadzwyczajnym skoro u Ciebie po miesiącu już przebijały... Już zamówiłem NGK. Jutro jade na wymiane oleju w skrzyni więc przy okazji zmienie przewody. Mam nadzieje że pomoże...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tak po pierwsze wymień

Edited by mar111

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Przemcio

Please login or register to see this quote.

Diękować mar111. Jutro wymieniam. Zdam relacje czy pomogło czy nie. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli czuc iskre na palcach to oczywiste jest że izolacja jest uszkodzona. To jak byś miał przedłużacz w gniazdku i trzymał go w ręce i Cie kopalo. Przebicie na kablach w instalce IIgen ma duże znaczenie dla prawidłowej pracy silnika na LPG.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Przemcio

Please login or register to see this quote.

Tak przewody ostro przebijały... Na jednym wypaliła sie nawet niewielka dziurka. Po wymianie przewodów praca silnika jest zdecydowanie lepsza, ale nie wyeliminowało to w 100% problemy. Dalej trzęsie na wolnych obrotach. Na zimnym silniku też mocno trzęsie. Wymienie jeszcze dzisiaj świece na NGK. Może przy złej pracy przy poprzednich przewodach uszkodziła się któraś świeca :/ Nie mam już powoli siły to tego samochodu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie okazało się że wtryskiwacze były brudne a że jest zima to nie mam za bardzo jak do nich się dostać. Więc poradziłem mechanika co zrobić poradził żeby wlać płynu do czyszczenia wtryskiwaczy firmy liqui moly więc tak zrobiłem kupiłem i całą puszkę 300 ml wlałem na 30 l paliwa i po 100 km przechodzi więc jeszcze trochę pojeżdżę aż zbiornik będzie pusty i znów zatankuję i dodam tego preparatu wtedy przejdę na LPG ale na starcie zawsze będę miał benzynę z płynem.

PS. Przemcio sprawdź ciśnienie.

Edited by 21jarcio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...