Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest Rafko

Spalanie - Komputer

Recommended Posts

Guest Rafko

witam,

proszę Was o informację, otóż czy u Was komputer też zaniża wartości spalania, u mnie muszę dodać ok. 15% aby spalanie podawane przez komputer równało się z rzeczywistym, czy to jest normalne? jeżeli nie proszę poradźcie gdzie szukać przyczyny?

vc 2.0dti

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mie różni się może o 0,1-0,2l. (sprawdzałem wprawdzie tylko 2 razy)

Popatrz w tematach o spalaniu diesli - czesto użytkownicy podają spalanie z kompa i wyliczone z dystrybutora.

Przenoszę temat do pozostałych bo z silnikiem to niewiele ma wspólnego

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Ja też jestem posiadaczem VIKI C 2.0 DTI. U mnie komputer pokazuje idealnie !!!

Nie mam żadnych uwag co do jego działania.

Pozdrawaim, Tomkoski

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podobno po strojeniu na wiecej konikow i momentu kompy w oplu nie sa juz tak dokladne niz przed strojeniem (ingerencja w soft bo w box'ach podobno nie).

Czy twoj, Rafko, jest po tym zabiegu? wiele to wyjasni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie troszke zawyża , zawsze liczyłem na kompa i przy próbie oszczednej jazdy po miescie nie umiałem zejść poniżej 8 litrów. po dojeżdzie na stację z kompa wynikało że powinienem wlać 30 litrów a pod korek wlazło tylko 26 . jakież było moje zdziwienie po przeliczeniu że spalanie wyszło 7.5 litra. także moim zdaniem są to przybliżone wartości ale.. wskazania pojemnośći baku juz powinny być chyba dokładne>???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest C_D

A propos komputera i spalania... zauważyłem ostatnio ze signum (pewnie i VC) to bardzo inteligentne autko...

Ponieważ zwykle jezdze ustalonymi trasami, staram sie tankowac na znanych mi stacjach (wiem co leje), zwykle wlewam kolo 50 l, czyli wyjezdzam prawie do konca. No i za ktoryms razem pech - moja stacja nieczynna. Dalo mi to okacje zaobserwowac sygnalizacje konczacego sie paliwa:

- kontrolka rezerwy zapala sie niezaleznie od zakresu podawanego przez komputer (oddzielny czujnik?)

- pierwsze ostrzezenie z komputera wyskakuje, gdy zasieg spada do 50km, drugie bodajze przy zasiegu 30 km (ale nie pamietam dokladnie)

- a najfajniejsze bylo pod koniec - jak zasieg spadl do 12 km, automatycznie odpalila sie nawigacja i pokazalo stacie benzynowe w obrebie zasiegu

Ktos zaobserwowal cos podobnego?

Pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam podobnie (oprócz navi niestety).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Luki27

Please login or register to see this quote.

A czy w takim razie to jest rzeczywisty zasięg ?? jak komputer pokazuje mi że np zasięg jest 25 km to wskazówka od paliwa dopiero zaczyna wchodzić na czerwone pole.

Nie widziałem przy takim zasięgu żeby paliła się jakaś kontrolka na tablicy - może mam spaloną??

Ja mam wrażenie, że jest to "zasięg" do rezerwy ??? - bez sensu ale inaczej jakoś mi to nie pasuje... ile ma zbiornik ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

61l.

Jest na forum temat o tych wskazaniach rezerwy i kompa - poszukaj

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest C_D

Please login or register to see this quote.

Mysle, ze komputer przelicza sobie zasieg biorac pod uwage srednie spalanie oraz pozostala ilosc paliwa. Mysle tez, ze wiele zalezy od kalibracji, rozmiaru opon itd. U mnie lampka rezerwy zapala sie roznie - przy roznych zasiegach choc srednie spalanie mam raczej na podobnym poziomie stad podejrzenie o dwa oddzielne czujniki. W ostatnim tankowaniu wlałem prawie 52 litry napedu przy zasiegu około 25km.

Mysle, ze komputer daje jakis zapas - w koncu niewskazane jest wyjezdzanie paliwa do konca. Moze jakis znawca sie wypowie :-)

Pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Było już o tym tyle razy pisane... Przytoczę jedną z wielu wypowiedzi na temat zasięgu:

Please login or register to see this quote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Mam pytanie czy to normalne,że komputer zaniża spalanie??

Przy tankowaniu po korek zmieściłem 55.7l a komputer pokazywał, że spaliłem 48.9l.

Więc średnie spalanie na setkę też ma sie nijak do spalania rzeczywistego.

Ma ktos jakieś rady co z tym zrobić??

Edited by zubek73
było już o tym - poszukaj na forum - łacze tematy / zubek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

komputer może minimalnie zaniżać, ale problem tkwi w dystrybutorach...kiedyś byl w TV czy gazecie (nie pamietam) test, lali 100l na różnych renomownych i nierenomowanych stacjach i żaden dystrybutor nie pokazał 100l tylko mniej....to jest Polska

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

stąd Twoje zdziwienie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by rafix1

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie podczas tankowania wskazania komputera od tego co pokazuje dystrybutor na "mojej" stacji różnią się maksymalnie o 1 litr. Co ciekawe: staram się tankować zawsze na tej samej stacji i z tego samego dystrybutora (różnica we wskazaniach wynosi około 0.3l na jakieś 40l tankowanego paliwa na moją korzyść), ale kilka razy zdarzyło mi się że "mój ulubiony dystrybutor" był zajęty i podjeżdżałem do innego i tutaj różnica wynosiła już około 1 litra (na korzyść stacji).

Tak więc tak jak pisał Rafix1 - wszystko zależy od dystrybutora i to czasami nawet w obrębie danej stacji benzynowej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Nie zmienia to jednak faktu, że 7 litrów różnicy u WaLKeRa jest co najmniej podejrzane (jak dla mnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> )

Kwestia zasięgu natomiast, to jak dla mnie zupełnie jakiś odlot - ostatnio jak zatankowałem do pełna zasięg "podskoczył" na 286km

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> (średnie spalanie od ostatniego zerowania komputera wynosiło 12,6 l/100km więc ma się to nijak do tego zasięgu).

Share this post


Link to post
Share on other sites

To są pewnie 2 odrębnie liczone wskazania. Ja do swojej już miałem możliwość zatankowania 62 litrów do zbiornika 61 litrów, a Range=5km; Więc coś tam jeszcze w baku zostało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To po zatankowaniu do pełna pojawia u mnie sie zasieg ok1400km a na pełnym przeskakuje ok1050 -1100km

tylko problem mam w tym, że komp pokazuje zużycie np 50l a wlewam 57. Może serwis coś pomoże??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest diabel

Witam!

Jakieś dziwne macie przygody z tymi dystrybutorami. Na każdej stacji typu: Orlen, BP, Jet, Shell itd. dystrybutory są legalizowane co roku, lub pół (już nie pamietam). Polega to na tym, że do specjalnego miernika jest wlewany litr paliwa(ze wskazaniem z dystr.) i dokladkie mierzone. Zgodze się, że przy 60 litrach może wystąpić różnica ~0,1-0,2 litra.

Zawsze można poprosić pracownika stacji o pokazanie papierów legalizacji oraz jakości paliwa.

Jeśli jesteśmy przekonani że dystrybutor "żeni" może zostac przeprowadzona kontrola. Jeśli jednak wszystko bedzie ok z dystr. bedziemy musieli za nia(kontrole) zaplacic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kolo100

Witam, nie umiem znależć tego drugiego tematu o spalaniu diesli więc piszę o moim problemie tutaj. Zatankowałem na Shellu diesel extra do pełna. Następnym razem tankowałem na tej samej stacji, mało tego przy tym samym dystrybutorze. Komputer wykazał że spaliłem 46 litrów ropki, więc myślałem że tyle samo muszę dolać mniej więcej. Moje zdziwienie było wielkie kiedy ropka leciała i leciała aż wybiło na 52 litrach. Pytam więc o co chodzi jak to możliwe że weszło 6 litrów więcej niż podobno wyjeżdziłem.

Ten sam problem co kolega wyżej, to jest przesada 6 litrów, to nie jest 0,1-0,2

Edited by kolo100

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak to jest jak mam w zbiorniku ok 15 l paliwa (wskazówka ledwo do RED pola dochodzi) a komp mi pokazuje ze moge jeszcze przejechać "ZERO" Km??

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kolo100

Ja mam to samo spaliłem 46 litrów, wskazówka ledwo dotyka czerwonego miejsca a komp wskazuje że mogęzrobić tylko 30km, oczywiście rozumiem rezerwę kompa, którą sobie robi ale to jest przesada, bo muszę zatankować dlatego że za każdym razem kiedy odpalam wyskakuje mi denerwujący komunikat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

denerwujący to może i on jest (chociaż z racji częstotliwości występowania u mnie powinien być bardziej denerwujący

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ), ale dzięki niemu masz szanse nie zapowietrzyć układu paliwowego w swoim CDTI

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

A tak w ogóle, to u mnie też tak jest, że zasięg spada do okolic zera, podczas gdy w zbiorniku jest jeszcze jakieś 15 litrów paliwka, więc chyba po prostu TTTM

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieje sie tak dlatego ze komp robi średnią z ostatnich kilkunastu km

Zatem jesli przez ostatnie km deptałes auto na maxa to spalanie masz wyższe i komp przelicza ze przy takiej jeździe paliwa starczy na np 30 km pomimo ze w zbiorniku jest paliwa na np 150 km spokojnaj jazdy

Nawet jeśli spokojnie jeździsz a czesto gasisz, zapalasz auto, pokonujesz krótkie dystanse mogą wystąpić podobne objawy

Poza tym wskazania kompa nie są aż tak bardzo dokładne. Wystarczy ze założysz inne koła/opony niż jest to zaprogamowane i już bedzie kolejny błąd wskazania

U mnie po zatankowaniu do pełna pokazuje 1300 km po wyjechaniu ze stacji na autostrade i nabraniu prędkości "autostradowej" zasięg spada do 350-400 km prędkość 200-220 km/h a potem podczas jazdy w duzym ruchu na autostradzie gdzie max speed to 100-120 km/h zasięg rośnie do 800 km

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kolo100

Te wskazania to ja wiem że różnie pokazują, mi bardziej chodzi o wskazania BC, w tym momencie nie mogę obliczyć średniego spalania bo to pokazywane przez komp jest błędne. Wskazuje 7,1 litra po przejechaniu dystansu gdzie spalono 46 litrów ropy a tak naprawdę spaliłem 52 litry, to jest kolosalna różnica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Takie błedy pojawiają sie również jak dotankujesz auto w ilosci mniej niż 8-10 L paliwa. Poniżej tej wartosci komp właściciwe nie zauważa że dotankowano paliwo i stąd mógł sie wkraść ten błąd

Powiem szerze ze takich rzeczy jak wy u siebie macie to ja nie zauwazyłem. Zawsze tankuje do pełna i moze to dlatego.

Pytanko do kolo100: twoj tablica rej. SZO = Żory koło Rybnika?

Edited by Unikal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...