Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest CZH1

Jak Naprawić Silniczek Krokowy (porada)

Recommended Posts

Guest CZH1

Witam wszystkich, prawdopodobnie znalazłem sposób na naprawę silniczka krokowego. Sposób jest następujący:

- wymontować silniczek z auta

- za pomocą srubokręta rozgiąć zaprasowaną końcówkię

- po jej zdjęciu ukazuje się naszym oczom miedziana nakrętka

- odkręcić ją za pomocą srubokręta płaskiego

- gdy mamy ją odkręconą wyjmujemy ją na zewnątrz

- w środku znajduje śię trzpień z dwoma stożkami

- należy go bardzo dokładnie wyczyścić ponieaż owe stożki są elementami uszczelniającymi które oddzielają dwie komory od siebie

- następnie czyścimy miejsca przylegania stożków

- jeśli mamy wszystko już czyste składamy silniczek do kupy i cieszymy się z jazdy

- jeżeli nie uda nam się zaprasować dekielka kleimy go na silikon.

Metoda ta jest skuteczniejsza od czyszczenia WD40 ponieważ nie jesteśmy w stanie samym WD tego dokładnie wyczyściś a i sam silniczek jest złożony tak że jego konstrukcja to uniemożliwia. poniżej zamieszczam zdjęcie poglądowe w celu ułatwienia Życzę owocnej pracy.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na razie podpinam, żeby nie zginęło a jak parę osób potwierdzi skuteczność metody to może dodać to do porady o czyszczeniu krokowca? Proszę o wpisy komu pomogło; jak nie pomogło to też pisać - wtedy porada pójdzie w kosmos ;-).

Doda dodaję jeszcze link do forum omegaklub gdzie są foty do tego zabiegu

Please login or register to see this link.

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodam tylko żeby łatwo odkręcić dekielek mosiężny można go podgrzać nagrzewnicą jak ktoś ma co daje lemowe wykręcanie. Wynika to z tego że producenci smarują gwint dekielka przed skręceniem preparatem(wurth albo locktite) do uszczelniania i zapobiegania jego odkręcaniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam też pytanie

- czy na silnik krokowy idzie zmienne napięcie które reguluje wielkością otwarcia zaworku ?

- czy może jest stałe i są wtedy dwa stany zamknięty lub uotwarty ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

odpowiedz trzecia: jak stoi jest podawane stale napiecie a jak ma sie obrocic to zmieniaja sie sygnaly w odpowiednich uzwojeniach tak by sie obrocil o odpowiedni kąt ( w odpowiedniej sekwencji).

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

WW opisy dotycza nastawnika opartego na krokowcu.

Faktycznie ten nastawnik jest oparty na elektromagnesie. Zwykle nastawniki były oparte na silnikach krokowych ze wzgledu na precyzje. Tu widac producent zaszalał i zastosował PWM....

Edited by otest

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest neuratownik

Czesc. Czy ktos mi może pokazać na zdięciu gdzie znajduje sie silniczek krokowy ?? bo ja jakos nie potrafie go dostrzec?? pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To ta blyszczaca czesc po prawej stronie z zlaczem dla przewodow.

Faktycznie ten nastawnik jest oparty na elektromagnesie. Zwykle nastawniki były oparte na silnikach krokowych ze wzgledu na precyzje. Tu widac producent zaszalał i zastosował PWM....

Edited by otest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tutaj masz zdjecie gdzie dokladnie znajduje sie silniczek krokowy,w poradzie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> :

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest neuratownik

Jak go znajdę według tego zdjęcia to będę najszczęśliwszym człowiekiem na wyspach.. pozdrawiam i dziekuje miało być odwrotnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest neuratownik

Czesc. Chcę wrócić do tematu silnika krokowego. W moim aucie ta owa część chyba nie występuje. Przejrzałem wszystkie zakamarki tego miejsca gdzie mógł on występować i nic. Dołączam zdjęcia miejsca w którym rzekomo miał być silnik krokowy ..

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<"> może ja mam inny silnik?? Pozdro

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest baca_cwaniak

Please login or register to see this quote.

Witam

Ja potwierdzam ze pomaga ale ... czesto nawet raz w miesiacu czyscilem bo tak sie brudzily . Mowa tu o rokowym w omedze b , ciagle mi sie paskudzil od oleju , beznadziejnie to opel wymyslil . Oczywiscie warto od razu przeczyscic przepustnice glownie klapke.

Jest jeszcze jeden sposob na rokowy - mozna sobie samemu podwyzszyc obrotki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> mi to akurat przeszkadzalo w automacie ale inni tak robili (mowa tu o kolegach z bestiales omegales czyli klubu omegi) juz nie pamietam jak to dokladnie robili ale podkladali w srodku malutkie okragle gumeczki

polecam co potrzebne:

Szmatka

Benzynka

WD40 lub castrol oil

Szczoteczka do zebow

Sprezone powietrze

Srubokrety

pzdr

Edited by baca_cwaniak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

może to jest silnik x18xe1?

Który masz z tych:

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podejrzewam na 99% , ze X18XE1 - bo krokowca na focie nie mi i przepustnica inna niż w X18XE.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest neuratownik

na stówe jest to ten silnik X18XE1. I co Wy na to ?? co zrobić zeby to normalnie gadało?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ale nie napisałeś jaki masz problem - jak falowanie obrotów to czytaj to:

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurde jakos nie moge doczytac nigdzie...czy wyczyszczenie krokowego (juz mi nie falują obr) ma wpływ na spalanie?

Edited by pawel73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jeśli obroty utrzymuje na odpowiednim poziomie to NIE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mo,ze żle sie wyraziłem. Chodzi mi o to czy bedzie róznica w spalaniu przed wyczyszczeniem i po,kiedy obroty juz nie faluja.

Bo miałem wrażenie ,ze mi cos duzo paliła od jakiegos czasu.

Ale pewnie jak sama nazwa silniczka wskazuje to na spalanie podczas jazdy nie ma chyba wpływu jego stan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest BraTeK

A czy w Vectra A 2.0 tez można wyczyścić silniczek krokowy ?? ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wpisz w wyszukiwarkę krokowy w dziale VA i zobaczysz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Wyczyściłem sobie krokowy wg instrukcji ze strony Omegi. Samo moczenie go w WD40 moim zdaniem nie przynosilo dobrych efektów. Na zaworku i wewnątrz obudowy pozostawalo wciąż dużo brudu. Zdecydowałem się więc na bardziej dogłebną operację. Rozklepałem, rozkręciłem, wymyłem w benzynie (wg mnie lepiej zmywa zgromadzony brud niż wd40) rozciągnąlem spręzynkę troche, poskładałem do kupy i założyłem. Odpaliłem silnik. Pracował równo, jednakze po kilku minutach pracy zgasł. Winna chyba była za mocno rozciągnięta spręzynka, którą przywróciłem do pierwotnych wymiarów (u mnie ok. 20,4mm mierzone troche zdezelowaną sufmiarką). Mosiężny cylinder u mnie był wkręcony na 3 obroty + ok. 15-25stopni. Może te info się komus przyda.

Ps. to nie jest silniczek krokowy tylko najzwyklejszy elektromagnes. pozdro.

Edited by dannn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Porada jest jak najbardziej OK

tylko proponuje po wyczyszczeniu wszystkiego kapnąć trochę oliwy do elektromagnesu - tam gdzie wchodzi rdzeń

Śrubę mosiężna wkręcić do momentu, aż zaworek się przymknie prawie całkowicie (ja dmuchałem i kręciłem) - jak będzie uchylony to będą obroty falowały, a jak za bardzo dokręcony to będzie gasł

na forum omegi pisze o rozciąganiu sprężynki jak dla mnie to nie jest dobre rozwiązanie- lepiej dokręcić nakrętkę

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Raxy

Czy w silniku 1.6 silniczek krokowy jest w tym samym miejscu, co w 1.8 i 2.0 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tu masz fotę w 1.6

Please login or register to see this link.

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Próbowalem tej metody czyszczenia silniczka ale u mnie okazala się bezskuteczna.faktycznie po zdjęciu tego dekielka i wykręceniu miedzianej śruby mozna tam ladnie wszystko wyczyścić(ja tak zrobiłem) ale po założeniu krokowca auto nie miało wogóle wolnych obrotów.Wyjąłem go znowu i poluzowałem tą miedzianą srubę, były juz wolne obroty ale i tak czasami gasł i obroty falowały(myślę że odpowiednie dokręcenie tej śruby ma znazczenie). Po kilku próbach naprawy krokowca poddałem się i kupiłem zamiennik firmy MAXGEAR(czy coś takiego) za 107pln. i wkońcu mam spokuj

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Edited by marcin78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...