Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest szporak

Elektrozawór

Recommended Posts

Guest szporak

Witajcie!

Pojechałem znowu na sprawdzenie pompy vacum i elektrozaworów bo jest błąd P0400. Sprawdzaliśmy każdy elektrozawór pokolei i okazało się że cośnie tak jest z elektrozaworem podającym podciśnienie do EGR-a na kolektorze ssącym. Podciśnienie do niego dochodziło ale nie wychodziło. Po podłączenie go na krótko wszystko było ok. Teraz nie wiem jak to jeść. Czy może jest to wina jakiegoś niestykającego kabelka czy może coś nie tak z jakimś sterownikiem lub oprogramowaniem! Czy mieliście takie problemy? Czy znacie warsztat w Warszawie, który potrafi się tym sprawnie zająć bo większość serwisów diesla słysząc 2.0 DTL dostaje palpitacji i odsyła dalej?

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

spróbuj zamienić ten zawór z innym i zobacz czy wtedy jest ok

jeśli dalej próżnia z niego nie wychodzi to znaczy że jest coś z sygnałem na kablu

a jeśli znowu ten, wstawiony w inne miejsce wypuszcza podciśnienie normalnie to masz przyczyne

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmichu

Please login or register to see this quote.

albo kup na allegro elektrozawór i wymień go sam, albo odłącz EGR i olej błąd 0400. ja zrobiłem na niesprawnym zaworze EGR ponad 40000 km i nie zauważyłem zmian w silniku. trzeba się przyzwyczaić do pomarańczowej lampki, albo bulić co jakiś czas kilka stówek, a to na elektrozaworki, EGRy czy padającą pompę VACUM.

pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kokos

Please login or register to see this quote.

nie badz takim pesymista ja przez 4 lata nie wymienialem egr-a,zadnego z zaworkow tylko raz pompe 10-cio letnia,nie jest tak zle szczegolnie w dtl-u.pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest szporak

W takim razie coś na kablu, bo po zamianie zaworów nadal nie wychodzi próznia. Tylko co na kablu? Sprawdzić sam kabel czy nie jest przetarty to nie jest problem, ale gdzie i jak szukać przyczyny jeśli kabel jest ok bo zaślepianie EGR-a jest tylko dorażne i niczego tak naprawdę niepoprawiające.

Share this post


Link to post
Share on other sites

najlepiej by było wbić kiełki od miernika naipięcia w kable tuż za wtyczką i zobaczyć czy idzie prąd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest szporak

Dziękuję i nie omieszkam sprawdzić. Odpiszę jak się czegoś dowiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marianekdti

Please login or register to see this quote.

U mnie polecial elektroazawor ten przy przeplywomierzy czyli turbinie rpzez to turbina nie chdozila to ten od odciecia jej i sie troszke zapiekła ale dobrze ze w pore pojechalem na komputer urzywany za 100 zł wstawiony i jest git:))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wznawiam wątek;-)

Zapaliła się kontrolka silnika.

Odczytałem popularny błąd P0400, z wariantem "(..)krytycznego 2"

Ponieważ nie było zainteresowania problemem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> przebiłem się przez to sam (na niebiesko):

Przystąpiłem do analizy układu podciśnienia:

1. Zgodnie z sugestiami w wielu postach, wpiąłem się solidną strzykawą (0,25l - fi tłoka ok 2,5cm) w wężyki.

2. Okazało sie,że podciśnienia jakby nie ma..

3. Wpiąłem się więc w wężyk VAC na elektrozaworze od EGR, zatykam palcem OUT i ciągnę tłok.Zawór syczy...Niemal swobodnie można zassać powietrze

okazuje się,że to ok.Tzn słychać lekkie terkotanie- zawór sprawny

4. To samo z zaworem od klap zawirowań - nieco lepiej - tłok z trudem da się ciągnąć.

Złudzenie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> działał tak samo jak w.w.

5. Zawór od turbiny trzyma dobrze.

vide wyżej

6. Zatkałem więc wkrętami u obu wloty od spodu (AIR)- jest poprawa w ssaniu

Sprawdziłem tak wszystkie wężyki i łączniki - ssanie strzykawą i sprężanie- były szczelne

Pytanie nr 1: czy taka metodologia badań waszym zdaniem jest ok?

Okazuje się,że tak ;-)

7. Wyjąłem EGR.Zassałem strzykawką- tłok zaworu nie daje się wciągnąć- syczy.

8. Pompowanie powietrza w EGR- nie daje się.Jest szczelny jakby.

I to była zmyłka- membrana sie tak ułożyła,że trzymało.Po rozebraniu zaworu okazało się,że było to mozliwe, mimo dziury w membranie!

9. Na pracującym silniku, przy wolnych obrotach i puszczeniu gazu z np. 2tys. obrotów EGR jest nieruchomy

powód w pkt.8

10. Wciskam tłok, zatykam palcem króciec podciśnienia EGR- tłok wyłazi

Pytanie nr 2: Czy szlag trafił masowo wszystkie 3 elementy?

Nie. Tylko EGR do wywalenia

11.Włączyłem silnik, wolne obroty.Wpiąłem strzykawę w węże.Tłok z duużym trudem daje sie wyciągnąć..

Czyli podciśnienie było ok.Dodatkowo hamulce,klapa od nawiewu działały prawidłowo

Pytanie nr 3: Jeżeli mam totalny crash tych maneli - u kogo sugerujecie zakup?

Kupiłem EGR-a na Allegro.Nówkę i cześć.

Ale przed, zrobiłem sekcję zwłok starego.Opiszę w innym poście jak próbowałem bez powodzenia go zregenerować, wrzucę kilka fotek, może ktoś wymyśli jak ominąć słabe punkty.Zachęcam do eksperymentów, bo moim zdaniem stopień skomplikowania zaworu można oszacować na max 50 zł. Porównajcie go z zespołem wodnym w popularnym Junkersie PG-6, który jest dużo bardziej skomplikowany, i tyleż samo tańszy....

Pozdrawiam (już nie klnę z wściekłości)

Edited by Wektor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

U mnie historia zaczęła się gdy mechanik po podpięciu auta do kompa powiedział :

- Panie sprzedaj ten złom bo pompa padła

Pojechałem na kompa jeszcze raz (do innego gościa) wyświetliło mi takie błędy:

- czujnik temp. czynnika chłodzącego silnik - usterka

- moduł kontroli pompy - usterka

- obwód wejściowy prędkości silnika - usterka

- przetwornik momentu obrotowego / włącznik hamulca obwód B

- układ kontroli wydatku paliwa - regulacja początku wtrysku

- układ recyrkulacji spalin - błędny przepływ - brak sygnału

Więc siadłem na forum poczytałem dowiedziałem się dużo fajnych rzeczy i po :

a ) dokładnym wyczyszczeniu kolektora ssącego + zaworu EGR

b ) wymianie przewodu paliwowego + gruszka pompująca

c ) wymianie przewodów przelewowych

d ) rozkręceniu pompki podciśnieniowej wyczyszczeniu oraz uszczelnieniu jej dokładnie

e ) wymianie świec i filtrów

f ) wymianie czujnika położenia wału korbowego

Pojechałem na kompa i pozostał tylko jeden błąd:

- układ recyrkulacji spalin - błędny przepływ - brak sygnału

Dalej mam problem i dalej zapala się kontrolka silnika. Teraz jest h...owo ale stabilnie.

Jutro wymieniam elektrozawory, bo tylko już one mi zostały jako ostatni podejrzani.

Dam znać jak coś z tego wyjdzie. Mam tylko parę pytań.

1 Czy na biegu jałowym po odpaleniu silnika klapki w kolektorze ssącym mają być zamknięte czy otwarte ?

2 Czy elektrozawór jeśli silnik jest wyłączony przepuszczać może powietrze gdy zasysam je przez kabelek ?

3 Kontrolka silnika zapala się i auto traci moc. Czy to przez to ze nie ma podciśnienia ?

Edited by kiko22

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 otwarte

2 wężyk -zależy przez jaki króciec

3 to tryb awaryjny -odczytaj kod błędu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_bry.gif" alt=":bry:">

Dzisiaj okazało się, że auto samo się naprawiło na jakieś 20 minut ( normalna moc, dynamika itd. bez zapalania się kontrolki silnika ) Otworzyłem więc maskę i zobaczyłem, że króciec od membrany odpowiedzialnej za zamykanie i otwieranie klapek kolektora ssącego jest wciśnięty, czyli klapki są zamknięte. Po chwili postoju komputer otworzył klapki i wywalił błąd

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cenzura.gif" alt=":cenzura:"> Czy ktoś mógłby mi opisać tak prawidłowo kiedy powinny być otwarte, a kiedy powinny się zamykać ? Bo jedni mówią ze na biegu jałowym powinny się zamykać, a drudzy że tylko przy dodawaniu gazu, przeciążeniach silnika

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dash.gif" alt=":dash:">

1558502_432531346874621_1261983636_n.jpg

Powiedzcie mi czy elektrozawory poniżej na zdjęciu są identyczne ? Tzn. jeśli chciałbym zamienić je miejscami to wystarczy zamienić ze sobą wtyczki z napięciem oraz przewody " B " i czy to mogłoby zadziałać, ma to sens takie sprawdzanie (chodzi o to czy nic nie popsuje ?) A co jeśli podłączyłbym klapki kolektora bezpośrednio pod pompę podciśnieniową ? Jakie skutki były by ciągle zamkniętego kolektora ? (aha i nie pytajcie mnie co tam u diabła robi ten styropian

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> )

1526138_432533900207699_48627295_n.jpg

Edited by kiko22

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To już przegiołeś.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_lauh.gif" alt=":lauh:">

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie wykręciłem egr-a z mojego autka (wiem już późno sąsiad też mi to mówił)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> i chciałem go przeczyścić tak z grubsza. Odwróciłem go do góry nogami i naciskając to w jedną to w drugą stronę wypompowałem z niego chyba kieliszek oleju (ok 30 ml)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:"> I w sumie to chyba na darmo bo za chwile znów będzie zaolejony tak myślę. No i z tego wnioskuję że elektrozawory również pływają sobie w najlepsze. Jutro zamierzam przeczyścić wszystkie EZ i zamontować coś żeby tak olejem nie waliło z pompy. Napiszcie czym można, żeby na pewno nie popsuć tego drogiego jak cholera "skomplikowanego" urządzenia jakim jest elektrozawór ? Gościu w sklepie polecał czyścik w sprayu Brake Cleaner do hamulców bo szybko odparowuje.

I czy da się je wyczyścić bez rozkręcania jakoś

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:"> bo nie ukrywam boję się trochę że będę w czarnejszej ......... niż jestem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

1559324_432665050194584_591250787_o.jpg

Edited by kiko22

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da się je rozkręcić - kolega Dziadek często pokazuje zdjęcia w przeróżnych tematach o podciśnieniu jak również pisze co zrobić żeby olej do układu się nie przedostawąl. Oczywiście pompa VAC do wymiany już lub niedługo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muszę się jeszcze coś dowiedzieć bo znalazłem schemat układu podciśnienia i z niego wychodzi że u mnie jest inaczej tzn. EZ 4 jest zamieniony z EZ 5 (no niby nie mają znaczenia ale wtyczki co dają napięcie już tak ) Czy to głupota w ogóle podejrzewać takie coś ? (tylko pytam)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

2ynmewz.jpg

Nie mam niestety podciśnieniomierza ale jeśli na serwo idzie podciśnienie i mam normalny hamulec to czy to nie świadczy o poprawnym podciśnieniu wychodzącym z VAC ?

Edited by kiko22

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak duża ilośc oleju silnikowego w EGR-ze uniemożliwia jego poprawna pracę-stąd chek.- pod Techem informuje że RGR stoi w miejscu,

Olej silnikowy zassysany jest z uszkodzonej pompy VAC - rozejrzyj sie za nową używką.

Przypuszczam że problem z pompą VAC trwa już jakiś czas -EGR zassysał już olej od dawna jeśli tak to EZ sterujący EGR też był -jest pełen oleju - zmyślny mechanik lub poprzedni właściciel -zamienił EZ EGR z EZ IGR - pozbył sie cheka jak widać na moment -póki EGR nie zassał oleju również do EZ IGR-a.

Przy takiej zamianie EZ-ów -oprócz zamiany wężyków OUT - należy przepiąć wtyczki -pamiętając że jasno szara MUSI być podpieta do EZ-u sterującego klapkami czyli IGR-a.

Puszczanie oleju w dolny króciec pompy VAC -nie wyklucza poprawnego działania serwa hamulca-jednak ciągle zwiekszająca się jego ilość w układzie podciśnienia uniemożliwia działanie EGR-a ,a z czasem nawet siłownika WG jeśli bedziemy zwlekać z wymianą pompy.

Edited by drano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeczyściłem elektrozawory taką

Please login or register to see this link.

(filmik własnego wykonania więc nie jestem pewny czy to coś dało) Jak wy oceniacie takie czyszczenie ?

Następnie zamontowałem sobie na wyjściu pompy zbiorniczek( filtr paliwa ) taki jak na zdjęciu. EZ od klapek i od turbiny działają na pewno bo widać, ale czy podciśnienie jest wystarczające żeby podnieść EGR-a... nie wiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:"> Bez wakuometra to

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cenzura.gif" alt=":cenzura:"> a nie robota. Jak dorwę to urządzenie i pomierzę to dam znać co wyszło bo na razie bez zmian, autko przechodzi w stan awaryjny.

Pięta achillesowa tych dieselków tak myślę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

1555422_433023903492032_1913073356_n.jpg

To jest filterek paliwa od jakiegoś małego autka nie pamiętam jakiego ale zdaje egzamin

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak zaobserwowałeś pracę klapek?

Sprawdż czy poprawnie masz podpiete wężyki OUT i wtyczki EZ EGR i EZ IGR

Rozumiem że po napsikaniu czyścika - użyłeś spręzonego powietrza do przedmuchania EZ-u i usunąłeś wszystkie skropliny.

Edited by drano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pracę klapek widać wyraźnie czy chowa się króciec np. przy dodawaniu gazu i tak samo siłownik WG też ciągnie za tą linkę od turbiny. Wężyki mam podpięte prawidłowo tzn. pompę podłączam do wejść VAC, a na OUT wpinam wężyki na dane urządzonka typu EGR itd. Nie użyłem sprężonego powietrza tylko dłuższy czas suszyłem ciepłym powietrzem suszarki do włosów. Nawet gdybym miał sprężarkę to bałbym się ze takie ciśnienie uszkodzi delikatne części w środku zwłaszcza membrankę. EZ od IGR działa ale nic nie słychać natomiast EZ od EGR cały czas cichutko klekota. Czy to jest normalne zachowanie tego jednego EZ ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem upierdliwy -ale jesteś jedynym jak dotąd użytkownikiem który zaobserwował ruch IGR -w DTI chyba że masz DTL-a.

dlatego nadal pytam czy masz w takim razie prawidłowo podpiete wtyczki do tych EZ-rów od EGR-a i IGR-a.

Jesli masz DTI - to błedne podpiecie wlasnie tych wtyczek przy EZ - bedzie powodowało ruch silownika IGR-a i niestety błąd jak w Twoim opisie - EGR-a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mam DTL ale i ja nie widze ruchu klapek na postoju podczas przegazówek dopiero jak podepne wakumetr to podczas jazdy widze ale na wakumetrze kiedy działa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brzęczenie elektrozaworu od EGR to normalne zjawisko bo pracuje on impulsowo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chwila chwila bo przez to wszystko zgłupiałem już całkiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_woot.gif" alt=":woot:">

IGR to klapki w kolektorze ssącym a EGR to to coś okrągłe srebrne wkręcane na dwie śruby w kolektor u góry ? hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dokładnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...