Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest dudak

Zawieszenie Tył, Tuleje I Koła /--\, Geometria Czy Zbieżność?

Recommended Posts

Guest dudak

Witam Serdecznie użytkowinków z racji, że jest to mój pierwszy post.

Forum czytam już jakieś dwa miesiące od czasu zakupu autka.

Wracając do tematu.

Zakupiłem vectre z kołami w stanie /--\ (walczyłem już z takimi we fiacie palio, więc się nie bałem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">)

tydzień temu wymieniłem tz. tuleje pływające w wahaczu (odpowiedzialne min za stan ustawienia kół), wszystkie 6 sztuk lamforder. Po wymianie koła dalej są pochylone do środka, mniej, ale są.

Teraz będę jechał na ustawianie zawieszenia. I pytanko, bo w archiwum nie doszukałem się jednoznacznej odpowiedzi, czy w zawieszeniu tylnym regulujemy tylko samą zbieżność (na trzech śrubach gdzie jest wahacz przykręcany), czy też kąty pochylenia (czyli geometrie)?

Drugie pytanko, czy coś innego oprócz tych 3 tulei na wahacz ma wpływ na pochylenie kół? Czy te dwie mocujące wahacze poprzeczne do belki też mogą to powodować? Czy już mam się nastawiać, że jakiś element zawieszenia jest krzywy?

Auto nie było uderzone z tyłu, ale poprzedni właściciel to budowlaniec, i woził w aucie narzędzia.

Razem z tulejami wymieniałem też sprężyny i komplet hamulców (pisze, bo może to ma znaczenie)

Czy ustawienie zbieżności "naprostuje" koła? Jak byłem na diagnostyce (przegląd) już po robocie, to niby u nich nie wyszło, aby zbieżność była zła.

Aha, montaż zrobiony prawidłowo, tak jak opisane w jednym poście (czyli skręcanie tulei po opuszczeniu auta) i kilka inf. uzyskane z aso.

Pozdrawiam

Adrian - dudak

Edited by dudak

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dudak

I jak, może ktoś pomoże? W piątek mam jechać do ASO, mają sprawdzić. Tylko czy jest sens?

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

tuleje zawieszenia i gumy stabilizatora

bylo juz o tym kilka razy

z tylu w viki B nie ma za duzo do regulacji

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

tylko belka zawieszenia ma taka mozliwosc

nie ma regulacji pochylenia ani nic takiego

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jaki masz rozmiar kół i szerokość opon ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dudak

Opony 195/65/15 na stalówkach (na 16 alu bez zmian)

Czyli mam rozumieć, że gumy stabilizatora są też odpowiedzialne za pochylenie kół?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

oczywiście, że nie są.

pytałem o koła, bo im szersza opona tym bardziej pochyla się koło.

jeżeli zawieszenie jest sport, to też tak może być.

a w jakim stanie wyglądają tulejki łączące wahacze poprzeczne z belką ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

MIly jestes pewnien ze nie sa ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dudak

gawlak - chodzi ci o gumystabilizatora, czy łączniki stabilizatora?

mily - zawieszenie standard, nowe sprężyny, te tuleje przy belce jak dlamnie wyględają ok. Czy one mogą być powodem?

PS. Auto robiłem z tata, on uważa, że zaraz po robocie koła były ok, a teraz się znów rozjechały. Montowaliśmy tak: ta duża zgodnie ze znacznikiem na wachaczu i uchwycie. A dwie tulejki pływające dokręcone po opuszczeniu auta na koła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

po czasie też dołączam się do tej dyskusji. Otóż 110 tys. km. temu wymieniałem tuleje pływające tylne, właściwie to wszystkie na wahaczach. Zamontowałem sprzęt z gornej półki. Zbieżność zdaje się, że została ustawiona chyba dobrze, jednakże koła tylne trochę po wymianie, szybko zaczęły się ścierać (wewnętrzne krawędzie). Generalnie jest kicha, bo niek nie ma pomysłu co z tym dalej,

felki ma od omegi a opony to:R15 205/65.

Jakie jestpowinny buć wartości kontów z tyłu oraz zbieżnp

Share this post


Link to post
Share on other sites

tez mam ten problem i podejrzewam ,ze to wina opon ja mam 195/65r15 a na zime 185/70 r14 i juz koła stoją normalnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

to nie wina opon a zlego ustawienia geometrii

po naprawie wymianie tuleji

na sprzecie do ustawiania (lasery i komputer)

maja wszystkie dane do danego modelu

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam ustawiona geometrie i dalej to samo ,geometria niema nic wspolnego z takim ust kół na przykladzie vb przynajmniej

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie przed wymianą tulei koła były lekko (prawie niewidocznie) pochylone do środka auta, po wymianie ustawiona geometria i zbieżność. Koła stoją zdecydowanie lepiej.

Zawias seria, opony 195/65/15

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak zdziera opony to masz uwalone ktores tuleje

albo zbieznosc z tylu rozregulowana

innej mozliwosci nei ma

geometria ma ztym wlasnie duzo

u mnie tez zdzieralo od srodka

wymienilem tuleje

ustawilem geometrie

i problem zniknal

kola sa dalej pochylone ale juz ich nie zcina jak wczesniej

a zrobilem z 10000 kmow od tego czasu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie jak to jest w końcu z tą geometrią tyłu w VB? Raz piszecie, że tam praktycznie nie ma nic do ustawiania potem ustawiłem geometrie i po problemie. W książce sam naprawiam pisze, że w tylnym zawieszeniu się nic nie robi (ustawienia producenta). Czy dobrze rozumię, że tył to tylko zbieżność a nie jakieś pochylenia i wyprzedzenia. Ustawiamy tylko zbieżność i jest ok, tak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

czytaj dokladnie

ustawia sie z tylu na wahaczu

geometria to pelne ustawienie zawieszenia czyli przod i tyl

a zbieznosc to tylko zbieznosc najczesciej przodu

nie myl tych dwoch pojec

cena tych dwoch zabiegow tez jest inna

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź też poduszki zawieszenia tylnego...

Edited by tomxx

Share this post


Link to post
Share on other sites

bzdura tam nic się nie ustawia ....

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...