Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest marek UK

Turbo Diesel - Kontrolka - I Brak Mocy

Recommended Posts

Guest marek UK

witam

od kilku dni jestem posiadaczem pierwszego w zyciu diesla LS 2.0 DTI 2001

ot problem

w zasadzie tylko i zawsze na postoju, na biegu jalowym lub ledwojazdy na biegu 1 ponizej 1000 obr zapala sie kontrolka check (chyba check - taki silniczek)

auto wtedy kompletnie nie ma mocy, ledwo wchodzina obroty tak jest na 1 i 2 biegu dopoki nie nabierze troszke obrotow ok 2000 i kontrolka znika - wtedy dostaje kopa i czuje sie jak w rakiecie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

meczacy temat bo w miescie tak mi sie dzieje na kazdym skrzyzowaniu - ludzie sie dziwnie patrza, bo maluszki mnie wyprzedzaja

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

bylem w serwisie, podlaczyli do kompa i szwankuja 2 swiece zarowe i alternator, nie wiem czy cos z turbo nie tak moze tez, ale moze to wina tego alternatora ktory podaje nierowne napiecie, moze jest za slaby i wzbudza sie bardziej na wyzszych obrotach wtedy auto dostaje mocy i wszystko pracuje jak powinno (swiatla wszystkie tez mi migocza ale to chyba ewidentnie wina alternatora)

najbardziej ciekawi mnie czy alternator moze byc powodem zapalania sie kontrolki na wolnych obrotach i pozbawianiu auta takiej mocy (moze to jestten tryb awaryjny czycos takiego)

dziwne tylko ze zazwyczaj jak go odpale np rano to problem nie wystepuje, dopiero jak sie troszke podgrzeje po ujechaniu kilku km

ok swiece wymienie, alternator pewnie tez ale jak problem nie zniknie?

czytalem tu i tam ze ludki maja podobne objawy przy sprawnych swiecach i alternatorze

dieslowcy pomozcie co to moze byc, moze jednak cos z turbo

Edited by Gawara

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest OchMan

Please login or register to see this quote.

mialem podobny problem i okazalo sie ze pekniety byl 1 z przewodow podcisnieniowych, w moim wypadku idacy do zaworu od torbiny. Sprawdz dokladnie przewody i gumowe polaczenia tych ze przewodow do miechow zaworkow ! Ja mialem wlasnie sparciale takie polaczenie !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marek UK

Please login or register to see this quote.

a czy zdazalo ci sie to tylko na niskich obrotach ???? w czasie jazdy jak se luzik wlacze tez tak sie dzieje, tylko jak spadaja obroty

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest OchMan

Please login or register to see this quote.

tak, jak ruszalem spod swiatel to byla masakra, jak juz sie bujnalem to bylo ok.

Elektromechanik mi powiedzial ze to dziala sie dlatego ze jak ruszalem to otwierany byl EGR spadalo podcisnienie ale nie na tyle na ile oczekiwal tego komputer, ktory to na bierzaco kontroluje i dlatego wywalal checka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marek UK

Please login or register to see this quote.

calkiem sensowne wytlumaczenie

a jesli przewody beda ok? czy myslisz ze wadliwy sam zawor EGR lub czujnik przeplywu powietrza da taki sam objaw??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest OchMan

Please login or register to see this quote.

moze byc egr ale ons ei naprawde niezwykle zadko psuja, co do czujnika to nie wiem czy taki jest w naszych vectrach, mysle ze to te elektro zaworki za akumulatorem kontroluja podcisnienia

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest miro-pilica

Please login or register to see this quote.

To ja wam opowiem historię - vectra 2.0 dti 101 km 1999 - wymieniłem klocki hamulcowe(tył), wymieniłem płyn hamulcowy - wszystko gra, hamulec zdecydowanie lepszy lepiej reaguje, a tu nagle pierdut zaświeciła się kontrolka silnika - samochód nie posiada mocy jedzie jak muł... wprowadzam go na wyższe obroty nie pomaga, zmieniam bieg jadę mułem(około 2 tyś obrotów) nagle kontrolka gaśnie vectra w końcu jedzie tak jak się należy...

Od pewnego czasu (bardzo dawno rok i parę miesięcy) pojawiał mi się olej na zaworze EGR tym przy kolektorze ssącym (recyrkulacji spalin-nie wiem czy dobrze nazwałem) ALE zawór działał (sprawdzałem empirycznie - usta do rurki ciągnięcie powietrza zatkanie językiem - zawór trzyma - może i śmieszne ale skuteczne, hehehe), teraz sprawdzam mogę ciągnąć powietrze do siebie zawór nie trzyma - dobra zepsuty...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:"> . Co jest najlepsze od pewnego czsu 2-3 miesiące temu pojawił mi się mały spadek mocy charakteryzowało się to tym że po dodaniu gazu silnik (turbina) nie reagował tak szybko na naciśnięcie pedału... okazało się że elektrozawór (nie wiem też EGR ?) jest też uszkodzony - zamieniłem go z tym przy akumulatorze -jest identyczny- samochodzik jeździ tak jak się należy... A tu d*** silnik się troszkę zagrzał, kontrolka od silnika pyk świeci i na wolnych obrotach muł... i znowu do 2-2,5 tysiąca obrotów - hura jedzie(no tragedia). Nawet nie chcę łączyć mojej wymiany oleju hamulcowego z tym że EGR jeden i drugi się epsuł, bo to przecież nielogiczne. Tylko teraz mam pytanie-czy jest możliwe albo lepiej czy ktoś tak miał z EGR-ami że po zaślepieniu ich pozostawiłem tylko ten od turbiny - włącza się kontrolka silnika i samochodzik nie jedzie - osiąga obroty rusza i pędzi tak jak powinien... Wiem że nie da się ich naprawić a kosztują nie mało (oryginały około 400 zł). Pozdrawiam miro :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marek UK

Please login or register to see this quote.

mi tez mechanik to zasugerowal, ale jakos mu nie ufam, nie jestem pewien tak do konca co to w kocu moze byc, objawy podobne jak u innych a i przyczyn kilka roznych, w co trafic zeby nie wywalac pieniedzy, faktycznie kosztuja nie malo i to mnie boli, mieszkam w UK, swieta blisko i mialem plan autem do polski sie wybrac, wlasciwie to nie mam wyjscia, ale czy dojade z tym ? a jak cos mi strzeli przez to? w trasie autko idzie jak nalezy, no moze jak zredukuje gdzies pod gorke i depne to przy ok 3,5 - 4 tys obr tez mi sie zapali i d***, spadek mocy ledwo jedzie.

sprawdzil przewody - bylo kilka nawet dzior, naprawione ale wciaz to samo............

budzet maly, swieta ida, co robic ????

Edited by marek UK

Share this post


Link to post
Share on other sites

napraw/wymien alternator

od tego rozne cuda sie dzieja z autem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mała prosba- pisz krotsze zdania (zwłaszcza pod koniec).

1) jak sprawdzales EGR to robiles to na metalowej koncowce czy na rurce wyjetej z zaworu sterujacego?

2) Jesli masz nieszczelnosc na EGR lyb masz przetarty wezyk idascy z niego to mozliwe ze elektrozawor jest tylko porzadnie zasyfiony i mozesz sprobowac go przeplukac (a najlepiej oba )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest miro-pilica

Please login or register to see this quote.

przepraszam za rozwiązłość ale tak mnie jakoś wzięło na pisanie... przewody dolotowe są dobre Egr nie powinien przepuszczać powietrza Tylko zostać w położeniu jak działa na niego ciśnienie z pompy ten cały czas przepuszcza powietrze - powodując tym samym spadek ciśnienia w innych elektrozaworach (myślę że się ze mną zgodzisz)- czyściłem - dalej nie działa - mam dojście do używanych części właśnie z samochodów z UK - więc pójdę na wymianę - tylko coś mi się wydaje że pierwszy do podmianki pójdzie przepływomierz... Marek mam te same objawy w środę powinienem mieć egr na kolektor, przepływomierz i elektrozawór - jak wykryję co jest nie tak odpiszę... pozdrawiam miro...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest OchMan

Please login or register to see this quote.

Nie da sie odciag zupelnie EGR'a bo komputer bedzie wychwytywal brak zmiany w ukladzie podcisnienia i wlaczal tryb serwisowy, wiec bedzie lipa z jazdy !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest santinio

Please login or register to see this quote.

Ja miałem identyczny problem- i najpierw wydałem kaskę na pompę vaku- wciąż to samo....potem mechanik chciał wymieniać czujni egr...ale jakims szczęśliwym trafem nadszedł czas wymiany filtrów i okazało się że miałem bardzo niski poziom oleju. Po wymianie filtrów i nalaniu oleju ( to już prawie 12 mc) problem się już nie pojawił.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by zubek73
cytat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Boze Drogi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja mam pytanie.

Wymieniłem ostatnio olej, filtr oleju i filtr paliwa. Po tej wymianie miałem kilka razy objawy braku mocy tylko prze pierwszysch 100 metrach jazdy samochodem.

Czy po wymianie filtra paliwa trzeba go odpowietrzyć i kiedy spuszczamy wodę z filtra paliwa bo prawdopobnie taki błąd mi wyskoczył?(miesiąc od wymainy filtra paliwa).

Wybiorę się też na Techa by zobaczyć co on wykaże.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest S

PANOWIE PADł MI PRZEPłYWOMIERZ, ODDAłEM AUTO DO MECHANIKA KTóRY TO WSKAZAł I KUPIł NOWY, AUTO JEZDZI OK ALE PO PRZEKROCZENIU 120KM/H ZAPALA SIE CHECK I SPADEK MOCY, MAX DO 2000 TYś OBROTóW, MAM PYTANIE JESLI ZAłOZYł JAKIś ZAMIENNIK TO MOZE BYć WINA TEGO?? CZY NA TECHU POKAZE MI BłAD PRZEPłYWOMIERZA?? JUTRO GO ODKRECE I ZOBACZE CZY PISZE BOSCH.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ALVARO1981

Na zamiennikach moze tak sie dziac. Tylko oryginal. Kolo 300zl na allegro nowy. I nie krzycz tak bo uszy bola

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdzić czy katalizatory nie są pozapychane !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

najlepiej przebić

przynajmniej odpadnie jedna mozliwość usterki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rugo

Mam to samo. Nawet usunolem katalizator i dalej nic. Zawor egr czyszczony, przeplywomierz wymieniony na nowy Bosh i dalej lipa patrzylem na weze czy jakis nie jest pekniety ale wszystko ok wiec co jest nie tak??

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<"> No i bylem na kompie zero bledow.

Edited by rugo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest redman87kg

witam panowie mam ten sam problem jak kazdy z was bylem na kompie i wykryto "odchył od recyrkulacji spalin" czy to moze byc powodem tego calego zamentu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ALVARO1981

Sprawdz uklad pocisnienie.Tzn wezyki i ich polaczenia gumowe czy gdzie nie sa przetarte lub nie podlaczone oraz Vacum pompe

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kuba1691

u mnie byl ten sam problem przy poltora tysiaca obtotow zapalala sie montrolka od silnika i po wcisnieciu pedalu do konca od gazu samochod w ogole nie przyspieszal

mechanik stwierdzil ze moze byc zapchany jeden z zaworow.

po wstawieniu okazalo sie jednak mial racje

auto ma bardzo dobre przyspieszenie a kontrolka sie juz nie zapala

radze to spraawdzic

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie też po rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach (każde skrzyżowanie) zapalał się check i oczywiście turbo OFF, już widziałem w wyobraźni wymianę turbiny, przepływomierz, albo EGR, a okazało się że usterka była spowodowana przez przetarty plastikowy wężyk podciśnienia idący od vacum pompy obok serwa do zaworu turbiny (podobno to standard w VB), nowy wężyk kosztował 5,5 zł w ASO za 50 cm, wymiana 5 minut i samochód śmiga jak nowy.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...