Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

shaqal

Opis Zmiany Całego Lusterka

Recommended Posts

Zdjęcia zapożyczone z angielskiego forum, uważam że dość dobrze oddają co i jak zrobić, aby wymienić całe lusterko w sytuacji uszkodzenia go.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Do wymiany, jak zwykle, potrzebne będą Torxy.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites

podklejam i dodaję link o temacie do wymiany samego wkładu, żeby się nie błąkać po forum

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Czołgista

A jak się zdejmuje osłonę od wewnątrz drzwi żeby się dostać do tego lusterka , czy jest ona na wcisk ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Marcin S81

Please login or register to see this quote.

Żeby ściągnąć osłonę trzeba odkręcić 3 lub 4 śrunki, które są na dole tapicerki (pod kieszenią). Reszta jest na wcisk. Jak już wszystkie zaczepy puszczą, to całą tapicerkę, trzeba podważyć do góry w rowku, gdzie jest szyba (musi ona być spuszczona).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Oprócz tych 3 śrubek są jeszcze 2 w uchwycie do zamykania drzwi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Marcin S81

Please login or register to see this quote.

Faktycznie zapomniałem o nich ;-)

Są one pod plastikiem za który się łapie drzwi w celu zamknięcia ;-) Trzeba go podważyć śrubokrętem i wyciągnąć z zaczepów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem po operacji wymiany lusterka w VC i chciałbym poinformować zainteresowanych, że nie trzeba demontować tapicerki żeby zdemontować lusterko. Trzeba tylko "oderwać" trójkącik od strony wnętrza mamy dostęp do wkrętów. Jeden z nich jest licho umiejscowiony ale pomaga zwinna ręka i klucz z magnetyczną końcówką.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś byłem zmuszony do wymiany całego lusterka, stłuczka przy mijaniu się... Troche ponad godzinę i udało się zwojować demontaż boczka i lusterka. Przydaje się druga osoba do pomocy i garaż, nie było to najatwiejsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanko elementy w kolorze nadwozia?

Chodzi mi o obudowę lustra i ten mały element przy drzwiach. Nie chcę nic połamać, bo kupiłem sam stelaż i muszę obudowę przełożyć.

P.S

W niedługim czasie będę robił zamianę, więc jak by ktoś chciał jakieś dodatkowe fotki do tego co zrobił shaqal to składać zamówienia.

Pozdrawiam

EDIT:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

To jak nikt nic nie chce to napisze co myślę, rzeczy które mogą się przydać (w uzupełnieniu 1-go postu) bo na tym bazowałem.

Zakupiłem sam stelaż (zamiennik) gdyż elementy lakierowane miałem dobre. Zamiennik dobrej jakości i jeszcze lepszej cenie (wszystko bez dwóch obudów) ale jak się później okazało wymiana samych plastików to była męka.

Najwięcej roboty chyba zajęło zdjęcie tapicerki z drzwi. Trójkąt przy lusterku jest na wcisk, na 3 spinkach:

Please login or register to see this image.

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://s2.ifotos.pl/mini/IMGP0912J_axnrpwq.jpg&key=a4663bd88293f63543e5192a84ba9bf29e0913d5484a419f52e231a822174a39" />

Podczas odkręcania 3 śrub, którymi przykręcone jest lusterko uwaga by nie wpadły wam do środka (między drzwi) ...mi oczywiście wpadła.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Duża obudowa jest zamocowana tak:

IMGP0913J_axnrpwr.jpg

Ja to ściskałem szpiczastymi kombinerkami i wypychałem na zewnątrz ale uwaga !!! obudowa trzyma jeszcze na bolcu (zielone kółko) trza delikatnie wyciągnąć spod gumy by nie urwać.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mniejszy element to już jest mistrzostwo świata, znalazłem tylko 2 zaczepy:

IMGP0914J_axnrpww.jpg

A w moim przypadku to pikuś bo miałem rozwaloną obudowę.

B jest widoczny po zdjęciu pianki.

Jak wyciągnąć ten plastik ze stelażu, tego wam nie powiem bo nie wiem, trza siąść i kręcić tak długo aż wylezie, zresztą i tak gorzej jest włożyć niż wyciągnąć smile.gif

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Całość trzyma się kupy chodź trza było trochę podkleić mniejszy plastik ale nie wiem czy to kwestia złego spasowanie czy coś tam ułamałem.

Duża obudowa weszła idealnie, wsuwa się ja po prostu i tyle - trochę trza pokręcić by trafić w/w bolcem.

IMGP0919J_axnrpsp.jpg

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Na koniec męczarnia ze założeniem tapicerki (kupcie se kilka spinek) mimo delikatności 2 ułamałem.

Feler jest taki, że kiedy daje się w dół lusterko idzie w górę, w lewo to idzie w prawo.... ale to szczegół.

W razie pytań służę pomocą

UWAGA - WAŻNE

pozwoliłem sobie na małą poprawkę posta - Żywcia

od angola lakierowany element ten mniejszy nie pasuje do europejczyka mimo że to ta sama strona (albo u mnie tak tylko było w co wątpię) - jakby ktoś chciał zakładać plastiki na stelaż od angola to ten mniejszy jest troszkę inaczej wycięty i nie zasłania całego "zawiasu" od składania lusterka

Ponieważ ja miałem do wymiany ten element czarny na około lusterka

un29_20111231193.jpg

to po rozebraniu lusterka jak wyżej wykręciłem element do ustawiania szkła - trzyma się na 3 śruby torx 20

fx493_imgp0913.jpg

a następnie wypiąłem mechanizm z kostki - i tu też jest myk - nie odginajcie ramion trzymających kostkę tylko rozłóżcie mechanizm na dwie części (po zdjęciu gumowej uszczelki która może być lub nie rozpoławiacie plastiki na tzw dwa koła ) zapomniałem zrobić foty i zsuwacie kostkę z trzech wtyczek. Przy wpinaniu nie pomylicie się bo wtyczka z jednej strony ma rogi ścięte. Potem ponowny montaż mechanizmu

Następnie za pomocą opalarki nagrzewałem zgrzane oryginalnie i zaklepane bolce trzymające i kombinerkami robiłem z nich szpikulce aby oddzielić tą część czarną od stelaża

of135_20120214225.jpg

cg640_20120214227.jpg

po zmianie znowu podgrzewanie i zaklepywanie ciepłych plastikowych szpikulców które wcześniej zrobiłem

Składanie lusterka jak już wyżej koledzy opisali

Edited by OKO50

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja podepnę się do tego tematu z pytaniami ..

Mam pękniętą zewnętrzną obudowe lusterka, mały dolny plastik i chyba też ten czarny plastikowy trójkąt od zewnątrz. Nie mogę kupić samych tych dwóch plastików więc pozostaję kupić całe lusterko. Moje pytanie jest następujące, czy jest różnica pomiędzy lusterkiem od Angola a wersją Europejską ... ? Prawe lusterko nie jest podgrzewane więc czy jak kupie podgrzewane to będzie działać kiedy podłącze .. nie wiem czy jest wypuszczona wiązka czy to sprawa odblokowania w komputerze samochodu ... Tak naprawdę potrzebuję te plastiki ale skoro mam już kupić kompletne lusterko to może warto podwyższyć sobie standard

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Drugie pytanie to .. Czy lusterko od Signum jest takie samo jak to w Vektrze .. ? No i ostatnie pytanie czy naprawdę trzeba zdejmować cały boczek w drzwiach żeby odkręcić lusterko ... ??

Pozdrawiam

Jacek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No nie kupisz samych pękniętych części, mi się udało kupić wszystko bez obudowy i wkładu, bo tyle potrzebowałem.

Trzeba niestety zdjąć boczek - już dokładnie nie pamiętam jak to jest tam dokładnie przyczepione ale mnie się nie udało inaczej - boczek to prosta sprawa, po raz pierwszy tylko robi problem, następne razy to 5 min roboty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie, pozwolę się podpiąć pod temat lusterka a mianowicie:

Wymieniłem wg opisu lusterko prawe, lecz udało mi się dostać tylko wersję angielską. Problem w tym, że silniczek nie potrafi go przychylić w stronę kierowcy na tyle aby widzieć chociaż część boku auta. Po prostu jest za mały wychył..., czy ktoś przez to przechodził?

Pozdrawiam

Edited by jarek1

Share this post


Link to post
Share on other sites

koledzy mam estetyczny problem z lusterkiem zewnętrznym, jego wyjściowa pozycja jest za bardzo do przodu co jest widoczne a co gorsza po złożeniu elektrycznie lusterek różnica jest już znaczna, prawe lusterko składa się do końca a lewe (kierowcy) odstaje bardziej ok 1-2cm co jest zauważalne przez każdego. Nie wiem czy wyraziłem się jasno

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pierwszych fotkach tez widac że bez zdejmowania tapicerki było wymieniane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a nie masz przypadkiem lusterka od angola? Tam są jakoś inne kąty i stąd może być różnica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

podepnę się:

Mianowicie wymieniłem całe uszkodzone lusterko (kierowcy) i okazało się niestety że to nowe lusterko jest z anglika. Zastanawiam się czy można jakoś z tego wybrnąć. Mam jeszcze silniczek z uszkodzonego lusterka i samo lustro. Wystarczy zmienić lustro a może lustro i silniczek? Dziękuję z góry za odpowiedzi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jeśli chcesz lepiej widzieć tu nic nie zrobisz. Lusterko ma inny kąt pochylenia. Ten mniejszy plastik jest jakieś 1,5cm dłuższy przez co lustro jest bardziej pochylone do drzwi. Ja tak oddałem 2 lusterka burakom (bo inaczej tego nie można nazwać) którzy przez telefon zapewnili że lusterka są w wersji EU a nie GB. Kupiłem dopiero na niemieckim ebay pod kolor i to taniej niż te angielskie szroty w polsce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

można wybrnąć ale zależy co masz uszkodzone - w pierwszym poście napisałem jak ja robiłem podmiankę ale miałem uszkodzony czrny element - poczytaj może coś Ci się przyda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie będę zakładał nowego tematu bo mój problem jest związany z lusterkiem , wracając dzisiaj z dzieckiem ze szkoły na prostej równej drodze usłyszałem brzdęk tłuczonego szkła o asfalt i było to moje lusterko od strony kierowcy. Wyleciało same zwierciadło pozostał tylko plastik , lusterko wypadło poprostu samo. Mam pytanie czy da się wymienić sam wkład ? czyli ten plastik (zaznaczony na foto) ze zwierciadłem, domyslam się, że muszę szukac tylko wersji EU?.

Please login or register to see this link.

chyba można wyjąć ten czarny plastik ? ale czy to nie bedzie za proste?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak dla mnie dziwnie to mocowanie wygląda

Share this post


Link to post
Share on other sites

z drugiej strony mam takie samo mocowanie , czyli cieniutkie szkło lusterka i ten plastik , nawet nie wiem czy to jest zgrzewane czy jakos klejone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Szkło do tego plastikowego mocowania jest po prostu fabrycznie przyklejone (a raczej było). Musisz zanabyć wkład lusterka (cena 27zł plus przesyłka na Allegro) i zamocować w standardowy sposób. Ten plastik wyjmiesz z lusterka tak samo jakbys wyciągał szkło.

Ogólnie koło 40zł za szkło i 3 minuty roboty;)

Tu masz link do aukcji:

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli wychodzi , że ten plastik jest na 4 plastikowe zatrzaski ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

na pewno jest szkło montowane na zatrzaski do elementu który ustawia je

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Szkło jest przyklejone do plastikowego elementu który z kolei jest przymocowany do silniczka regulacji na zatrzaski

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...