Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest dizel

Sposób Wymontowania Modułu Sterowania Klimą

Recommended Posts

Guest dizel

Witam.

Możliwe, że ten temat był już poruszany ale szukałem przez pół godziny i nie potrafiłem wyszukać...

Potrzebuję wymontować cały moduł sterowania klimatroniciem bo szwankuje przycisk sterowania (ten który jest na środkowym pokrętle do potwierdzania np. wyłączenia klimy lub ustawienia ręcznego nadmuchu).

Czy możecie podpowiedzieć jak się do tego zabrać aby niczego nie połamać i co by to w miarę sprawnie mogło pójść...

pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Zielak

Kiedyś, chyba, gdzieś było

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wyciągasz schowek pod klimatronikiem:

Kciuki z lewej i prawej strony od środka i .... do siebie.

Wyjdzie łatwo.

Jak już będziesz miał dostęp od dołu to poradzisz sobie z klimą - wypchniesz od środka.

Na 100% nic nie połamiesz - nie ma co połamać.

Edited by Zielak

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Calwas

...tylko to nic nie da.. moduł do wymiany...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Zielak

Please login or register to see this quote.

A skąd ta pewność?

Kiedyś już ktoś miał podobny problem:

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Calwas

Please login or register to see this quote.

....bo nie pomogło. Znajomy ma VC z 2003 r. Wymieniał cały moduł pomimo wcześniejszych sprayowych akcji. Poprawili to dopiero w 2005 r. zmieniając producenta...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

mimo wszystko warto spróbować reanimacji

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sleep.png" alt="-_-" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sleep@2x.png 2x" width="20" height="20">

demontuj , wszystko ładnie wychodzi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dizel

dzięki wielkie za pomoc...

dzisiaj rozbieram i do domu na spokojnie rozbebeszam całość...

Zobaczymy czy microswich jest wymienialny (i czy uda się zamiennik znaleźć.

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

czekamy na rezultaty, jakie one by nie były

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dizel

Witam...

Wszystko śmiga już jak powinno.

Przyczyną okazał się zimny lut na jednym ze styków microswich'a.

5 minut rozbierania w samochodzie...

5 minut rozbierania modułu w domu...

8 minut lutowania (z czego 3 minuty nagrzewania lutownicy) - dodatkowo profilaktycznie potraktowałem kontakt sprayem.

5 minut składania całości już w samochodzie

a efekt finalny... pięknie działające przyciski ;-)

Jutro jak zgram zdjęcia to postaram się zapodać na forum

Generalnie: żadna filozofia i pewnie nawet gdyby taki przełączniczek umarł definitywnie bezproblemowo dało by się go dostać w dobrym sklepie z elektroniką (jak znajde czas to zabiorę zdjęcie i w znajomym sklepie zapytam)

Pozdrawiam serdecznie, dzięki za wszelką pomoc i jak by ktoś miał pytania to serdecznie zapraszam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

i jest git !!!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dizel

Dopiero dzisiaj mogłem podłączyć aparacik...

Więc pokazuję całą płytkę i zbliżenie samego przełącznika z pokazanymi poprawionymi lutami.

Później będę się dowiadywał jaka jest możliwość dostania takich przełączników nowych w sklepie elektronicznym

Dolne dwa styki są od przycisku, górne trzy od przełączania (profilaktycznie przelutowałem też)

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Luki27

Please login or register to see this quote.

Witam

Na początku dziękuję dizel'owi.

Trafił w 100% w sedno problemu, cały problem związany jest z tzn zimnym lutem.

Na początku nie chciało mi się wierzyć, że to pomoże i wczoraj przekonałem sie na własnej skórze.

Wydaje mi się, że nie ma też sensu smarowanie tego przełącznika żadnymi WD40, czy regeneratorem potencjometrów bo nie w tym leży problem a w zimnym lucie.

Jeszcze raz WIELKIE DZIĘKI dla dizel'a.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dizel

Please login or register to see this quote.

witam...

nie ma problemu. W koncu dlatego tutaj zaglądamy (raz ktoś pomoże tobie, następnym razem to Ty komuś zaoszczędzisz parę złotych) ;-)

A na koniec jaka satysfakcja, że nie dało się zarobić GM'ce ze dwa tysiące (nie wiem ile dokładnie taki modół kosztuje)

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Callun

Potwierdzam, że dizel znalazł rozwiązanie problemu z pokrętłami. A więc tzw. zimne luty to nie tylko winowajca padających CIMów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

U mnie przeskakuje z 1 na 4 itp Teraz też zauważyłem że czasami są problemy z przełącznikiem wycieraczak a minowicie z tymi 3 przyciskami od BC czasami są ok,a czasmi nie...Czy akumulator może być podłączony do samochodu - podczas domontażu??

Edited by lukas7

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Luki27

Please login or register to see this quote.

Jeśli chodzi o panel sterowania klimą to można bez odłączania aku, bynajmniej ja tak robiłem i nic się nie stało

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jeśli przeskakuje z 1 na 4 to może zimne luty na pozostałych nóżkach, ale trzeba mieć dobrą lutownicę i uważać bo nóżki są małe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

U mnie też zimny lut

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Przycisk ciężko łapie, ale łapie - udao mi się go ożywić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wielkie dzięki za instrukcje i zachęte.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Tomin

Panowie, a czy wymiana tego panelu klimatronika na nowy wymaga ingerencji TECHa?

pzr

Tomin

No to odpowiadam sobie sam, ale pomocnika nie daje ;-)

Po wymianie trzeba przeprogramowac za pomoca TECHa modul ECC (klimatronik)

Edited by Tomin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Luki27

Please login or register to see this quote.

A tak Ci padł, że nie da się naprawić ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marcus16

Mam pytanie odnosnie demontazu modulu sterowania,jak odpiac wtyczki od panelu???nie chce tego robic na sile wiec wole zapytac:)zeby potem nie zalowac:/ zdejmuje sie przednia czesc (ta szara) czy mozna caly modul wymontowac??

Please login or register to see this attachment.

Juz wpadlem na rozwiazanie (obrazek).Rowniez potwierdzam problem zimnych lutow,juz wszystko dziala jak nalezy.Czas naprawy 10 min,koszt 0PLN. Plus dla dizla.

Edited by marcus16

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Osk23

Witam, mi też szwankuje środkowe pokrętło i jak mam np. nawiew na 2 to od razu na 5 albo 7 skacze, i kręcąc w lewo efekty są mierne, trochę muszę pokręcić żeby zmniejszyć np na 2 , drażni mnie to coraz bardziej, czy to też wystarczy przelutować zimne luty mikroswith-a środkowego, czy to już pada ten mikroswith?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tomekpn

No i po zabiegu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Czas: 20 min.

Koszty: Okrągłe 0

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)">

Satysfakcja: Bezcenna

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Felini

Panowie też mam problem z tym środkowym przyciskiem i nawet rozebrałem na części cały climatronic , ale nie potrafiłem tam znaleźć problemu. Po przeczytaniu tego tematu mam chęć jeszcze raz tam zajrzeć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> . Ale może ktoś zna jakiś warsztat w okolicach wrocławia, lub we Wroc gdzie zrobiliby to niedrogo. Albo może któryś z klubowiczów by się podjął.

a jeżeli się nie da zrobić to zostaje chyba zakup innej urzywanej, tylko kupująć z internetu też nie wiadomo czy na dobrą się trafi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:">

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ktoś ma te fotki co zamieszczał dizel? gdzie szukać tego zimnego lutu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Osk23

Panowie !!!! Jaki warsztat, za dużo kasy macie? całe 8,90zł starczy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Mi pomogło całe 8,90 PLN za "regenerator potencjometrów", w sklepie z gratami elektronicznymi powiedziałem ze coś na potencjometry chcę, dał mi jakieś coś w sprayu z opisem ze "naprawia potencjometry", hmmm, raz już atakowałem moduł, wd-40 nic nie pomogło, lutowałem środkowy stycznik żeby zimne luty wyeliminować, nie pomogło. Aż do użycia tego środka, przyłożyłem końcówkę rurki do pokrętełka i ognia, oczywiście na płytce drukowane, po czym pokręciłem tym pokrętełkiem palcami, przy okazji zalałem całą tą płytkę tym bo pryskało. Złożyłem na drugi dzień rano. Montuje do auta w strachu czy działa.....i działa jak powinno. Daje w lewo to grzecznie zmniejsza aż do zera, i w drugą stronę jest GIT.

Edit: /listopad 2009/ Minęło pół roku i znowu zaczyna czasami przeskakiwać przy regulacji, więc potencjometr wymaga kolejnego czyszczenia.

Edited by Osk23

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...