Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
mar-pow

Tuning Mechaniczny 2,0 Dti...

Recommended Posts

Witam!Chcę podnieść moc w moim aucie...

1. Myślę o zrobieniu przelotowego wydechu.Mam VB 2.0 DTI... Czy da to coś i czy nie "zmuli" autka? .1

Jakiej średnicy zrobic układ wydechowy? Wstawiać strumienice?Co dokładnie wywalić z układu wydechowego żeby dało mocy... Nie oczekuje kolosalnych przyrostów...

2.Może stożek lub wkładka sportowego filtra powietrza? Czy turbina nie padnie po zamontowaniu stożka?(Kiedyś zadawałem to pytanie na forum ale niestety tematu teraz już nie ma... może ma ktoś coś nowego???)

Napiszcie jakieś +/- montowania stożka w dieslu...

3.Czy turbina z 2,2 ma jakieś inne parametry?

Co jeszcze można zrobić?Tylko nie piszcie o cudownych fantach z allegro....

Narazie też nie interesuje mnie Chip... (narazie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> )

Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam 2.2 ze stozkiem w obudowie i golym wydechem bez kata srodkowego tlumika i przelotowka koncowy. I powiem Cie ze moc chyba seryjna jest...

Chip to jest chyba najlepsze rozwiazanie na wywalenie takiej ilosci siana co na wydech i dolot.

A turbo z 2.2 to ma zmienna geometrie lopatek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A masz DTL czy DTH bo to zasadnicza różnica? Szkoda kasy na wydech czy stożek. Nic nie dają a nawet obniżają moc fabryczną - bez chipa i innych zmian.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To dla Ciebie jest CHIPTUNING . Ale porządnie zrobiony z hamownią.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak jak pisza koledzy wyzej, nie baw sie w przerobki mechaniczne, tylko CHIPTUNING (tylko nie taki za 200zl z Allegro)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A ja mam DTL i tez chce zachipowac silnik-to mam rozumiec ze dal mojego silnika to nie ma sensu?Tylko dla silnika DTH ma to sens?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kokos

Please login or register to see this quote.

u Ciebie tez sie sprawdzi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)"> .pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marekB

Please login or register to see this quote.

a czy:

Please login or register to see this link.

jest ok, czy raczej sobie odpuscic? to niejaki Seba z wroclawia. wczesniej widzialem raczej pozytywne opinie o nim, cena ..... bardziej niz przystepna. jednak zastanawia mnie dlaczego jest to 1/3 ceny z np v-techa z krakowa?

zna ktos odpowiedz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ZNAM !!! poczytaj

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marekB

Please login or register to see this quote.

a jak sie ta historia ostatecznie skonczyla? udalo sie cos autorowi wiecej zdzialac niz 105km i 200nm? bo jak nie, to chyba szkoda nawet 500zl na cos takiego ....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Listekkrk

Witam,

Wiem ze wykopuje trupa, ale temat mnie interesuje i chciałem coś od siebie dodać.

Mam silniczek x20dth, trochę już w samochód pracy i pieniędzy włożyłem wiec pewnie będę nim jeździł puki się rozleci

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

zastanawia mnie taka modyfikacja:

(puki co skupmy się na silniku i na osprzęcie)

-zmiana turbiny na większą

-zmiana zaworów na większe (oczywiście do tego przystosowanie głowy)

-rozwiercenie dolotu+ stożek

-wymiana wtryskiwaczy

-zmiana icka

-zmiana wałka

Taki zestaw poskładany do kupy oddać w ręce speca od chip tuningu.

Co o takim modzie myślicie?

Jakiego przyrostu można się spodziewać?

Bawił się ktoś z Was w tego typu mody?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego przesadziłeś z odkopywaniem tak starego tematu... Moim zdaniem to bez sensu. Tańsze będzie wstawienie 2,2 z angola wraz z osprzętem niż zabawa w takie mody, które z pewnością będą bardziej kosztowne, a efekt raczej wątpliwy, choćby ze względu na pompę wtryskową, która jest największym hamulcem w tym wypadku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Listekkrk

Seba wiem że temat stary i zastanawiałem się czy nie założyć nowego, ale nigdzie nie znalazłem konkretnych odpowiedzi. Zauważyłem, że każdy pisze że to jest bez sensu i jak coś to chip. Wiem że fajnie by było mieć 2.2. Widzisz, mam jednak 2.0, wiem że ten silnik to nie jest zbyt dobra baza na tuning, ale jestem w trakcie małego remontu tegoż silnika (zmiana pierścieni, panewek, regeneracja vp44, wymiana uszczelki pod głowicą, uszczelniacze zaworowe, uszczelniacze wtrysków i kilka innych drobiazgów) który robię sam. Poznałem już go dość dobrze. Większość prac związanych z ewentualnym tuningiem też będę wykonywał sam, części mogę mieć w cenie dla mnie rozsądnej.

Nie uważam żeby coś co napisałem totalnie mijało się z celem. Interesują mnie bardziej konkretne informacje. Czy poza pompą coś jeszcze mnie hamuje? Czy ktoś kto będzie regenerował pompę może ją jakoś modyfikować?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podobno pompy VP44 mają jakieś ograniczenie dawki paliwa. Możesz zmodyfikować silnik w sposób jaki opisałeś ale skoro dawka paliwa będzie ograniczona to mocy z tego nie uzyskasz.

Silnik Y22DTR kupisz już poniżej 3 tysięcy + ewentualnie nowy program.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Listekkrk

Z tego co zdążyłem szybko wygooglować, VP44 ma blokadę elektroniczną w sterowniku, którą można obejść. Mechanicznie pompa jak najbardziej "wydoli"

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Porozmawiam z facetem który mi będzie pompę naprawiał, czy jest w stanie coś zrobić z blokadą. Oczywiście zdam relację.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest robertoz

Please login or register to see this quote.

Mam cos dla ciebie.Kiedyś w poszukiwaniu możliwości mechanicznego tuningu tej jednostki natknąłem sie na post jednego z użytkowników jakiegoś forum dla ścigantów.Żeby zrozumiec trzeba przeczytać powoli

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale te kilka zdań to naprawdę kopalnia wiedzy o tuningu mechanicznym dti-ka.Sam mam zamiar skorzystac z kilku rad tego goscia,szczególnie punkty od 7 do 10.

Kopia postu, słowo w słowo.

Witam... Mialem do wrzesnia 2008r Vectre 2,2DTI ktora spokojnie ropila kazdego TDI A4 i Passata 2,0 oraz Bore V5 i inne;) Oczywiscie znając sprawe trudnosci modyfikacji w leciwych polskich firmach sam robilem troche przy aucie czym sie w topiku podziele....

Niestety nie robilem fotek wiec malo moge pokazac;)

1. Zamienilem ta orginalna rure z turbo mocowana do klawiatry na 0,5cm wieksza ( ten odcinek robi ja zwerzka ... to max zwiekszenie pojemnosci zasilania z powodu na podtrzymanie predkosci zasilania turbiny... Dlatego bez wymiany trbo uwazam za bezsensowne zwiekszanie intercoolera.. Ja rozwazalem za pomoca dorobionych wezy zamienic hlodnice klimy z intercoolerem miejscami;)

2. co 10000km sprawdzalem skrecenie opasek na wezach dolo (calosc) kore od pray lbia sie rozszczelniac...

3. Cieple weze od wody i klimy otrzymal izolacje termiczna ze sklep i

z instalacjami CO plus malowanie farba do tlmikow na czarno... (silikonowa dodatkowo tlumi ok 8-12%

4. Milalem sztywna tasme do uszczelniania zmywarek (ok 3cm szer) ktora przykleilm na goore chodnicy kimy... wystawala ok 2cm. Prz jezdzie wyginaa sie do gory tworzaac samoistne naprowadzanie strgi na przelot do chlodnic, izolujac gorny przeplyw zbednego powierza na silnik.. resza byla lepej zassana przez dolot..

4. Smok zasysajacy zostal na odcinku nad chldnicami obrobiony od wewnatrz na ostra trabke (bardzo toporny waski wlot OEM) oraz rozciety powekszony o wstawke klinowych pasow na dlgosci 35-40cm o 15mm do 0,5cm w kierunku filtra.

a. dodatkowa izolacja cieplna wykonana z oklejenia wycietymi pasami z "reflektora cieplnego za klaoryfery" oraz okrecona tasma izoljaca termicznie(zbrojone alu!!!!)

po 2 warstwach natrysk farby do tlmikow i kolejny opot plus gorny natrysk..

5. orobiona pucha filtra

a. likwidacja lameli wzmacniajacych konstrukcje na dole

b. demontarz dolnej nakladki (1/2 traby) mam nadzieje ze nadażacie..ale jak znacie ato to tak;)

c. wyklejenie calej zewnetrznej obudowy reflektorem ciepla do kaloryferow, oplot tasma zbrojonego alu oraz izolacja co 2 warstwe silikonowa farba do tlumikow ( w planach zelkot i carbn)

d. rozszerzenie dolnego zasysajacego smoka do puchy z okraglego na prawie cala szerokosc puchy (pcv+mieszanka szpachli z wlokna szklanego plus obrobka)

6. czyszczenie filtra powietrza co 5-7tys (silnik wrazliw jest na zapychany filtr pow...) co 14000 wymiana 3 filtrow plus Mobil 0W40 ktory najlepiej sie w tym silniku czuje!!!!!

7. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

a) rozbiorka i czyszczenie kolektorów ssacych

b czyszczenie przepstnic

c. obróbka mechaniczna dremerem przepstnic robiąc zewnętrznie jak najwieksze studnie + ok 0,5cm na strone

d. BARDZO WAŻNE !! Opel spie****il na maaaaaaaaaaaaaaaaaxa! szczelka przepustnic i kolektora nie patrzy sie idealnie!!!!!!!!!!!!!!!! (mealowa)

Bardzo ważne by zewnetrznie na wylocie z przepustnic też obrobc o ok 1,5-3,5mm by srednica otworu w glowicy na dolocie , szczelka po opadnięci na srby i kolektor mialy taka sama powierzchnie przelotu bez chaczenia!!!!!!!! ta jest masakra! szczeka robi za blaszana zwęrzke!!! Bawilem sie dwa dni;) lub 3 nie pamiętam...

8. Rozebrałem trurbine: wyzyściłem powierżchnie żeliwną z obu stron kierownic które zaczynały chaczyc o scianki!! (zadna straszna robota;)

9 wylot obroilem fezem w trąbe na wylocie do 2mm srednicy krawędzi...

- slimak wirowy obrobiony okrąglym rezem diamentowym z ograniczen form piaskowej ktora pozostawila nadlewki hamujące

10. Kolektor wydechowy rzeliwny został wewnętrznie obrobiony:

włoty powiększone na dystansie 1,-2cm co je wyrównalo do srednicy otworów w głowicy i uszczelki (t uszczelka spasowana w miare;) ) pamietac by nie dopasowywać głębiej i trzymać sie krzywizny scian!!! srodek obrobiona jedynie z chropowaych nadlewow, otwory wylotowe wygladzone nie powiekszane by zachowac cisniene spalin co wazniejsze jest niz pojemnosc (czas i predkosc)

11. Otulina z tasmy DIA

12 Pokrywa dolot wyczyszczona

13 Dolot EGR do pokrywy dolotu na tych podwojnych kanalach obrobiony o 34mm na strone ( oraz dopracowany jak najgladziej i bez zednych ograniczen co przy ponownym gromadzeniu syfu z EGR bedzie raczej wyrownywalo do orginalu niz zmniejszalo przelot... (macie elektronizny EGR, ktory jak nie wyrobi opcji przelotu ,...wywali blad lub bedzie zmniejszal osiagi az do osiagniecia wymaganej emisji;) )

14 Wyczyszczony czujnik doladowania oraz obrobiona pzepusnica na zyletke 2,5mm scianka do zyletki na wlocie (mnejsze opory z intercoolera)

15. skrocone o 1,3-1,4 obr ciegno d gruchy upusowej na turbo!!!!!!!!!! zrob a poczujesz i uslyszysz;)

16. Mial byc zamontowany box kupiony w UK ale nie zdażyłem sad.gif

Generalnie pracochlonne zajęcie , Moze ktos za mna podązy może nie .......Vectre sprzedałem do komisu w Sosnowcu ... pod maska rozpoznawana po wypolerowanej trbinie , oplocie klektorow oraz czarnej oslonie blaszanej na turbo;) Felgi 1,6 oginaly lub te z foto;) Spęzyny z GTS oraz nawiercane tarcze z tylu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam napisze pewnie znowu jakiś głupi post ale... mam malutką dziurkę przy końcówce tłumika i będę musiał wymienić tłumik końcowy i tak sobie myślę czy jest jakiś tłumik który wycisza troszkę diesla ale nie tracąc przy tym mocy (nawet jeżeli spadek jest nieznaczny) choć z drugiej strony nie obraziłbym się gdyby był jakiś , który choć nie znacznie podniesie VB 2.0 DTI ( X20 DTH )

co sądzicie o tych tłumikach koledzy proszę o opinie

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Edited by neo_82

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja zwolennikiem przechodzonych nie jestem (1 link). Nad 2 sam myślałem, ale trochę drogi. Trzeci- sam chciałbym wiedzieć czy bez problemu podejdzie pod VB. Czwarty raczej Ci nie wyciszy nic, o ile się orientuję, to głośny jest

Share this post


Link to post
Share on other sites

a skąd można poznać czy dany tłumik będzie wyciszać dodam ze mam dieselka i to jeszcze 2.0 DTI . I ewentualnie jaki mi wyciszy i czy ta potężna

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> moc mi nie spadnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by neo_82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popytać ludzi na forum laugh.gif

Ludzie mieli różne różniste tłumiki, pewnie podzielą się spostrzeżeniami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...