Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
pasmog

Przegub Vectra 1.8i 94r.

Recommended Posts

Witam

Od pół roku w moim aucie pojawiły się stuki na dziurach dobiegające z przodu od strony pasażera.

Byłem na trzepaku u fachowców - powiedzieli mi już dwa razy bym przyjechał później bo teraz jeszcze nic nie widać (chyba mnie nie lubią i chcą bym sie gdzieś ...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ).

Miałem niedawno wymieniane gumy na wachaczach i niestety nie pomogło.

Stabilizator nie ma luzu wiec to też odpada.

Z okazji soboty zabrałem się troche do oględzin viki i zauważyłem, że ma luzy na przegubie wlaśnie po stronie pasażera.

Od strony kierowcy też ma ale są mniejsze.

Zamierzam wymienić ten przegub w ciągu tygodnia - znalazłem już nawet na allegro

Please login or register to see this link.

Pytanie czy ilość ząbków jest odpowiednia do mojej viki - widziałem na forum ze po lifcie ponoć tyle powinny mieć.

Czy ktoś mogłby opisać jak to zrobić, na co uważać i jakie narzędzia są do tego potrzebne, co trzeba przy okazji zrobić itp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

Przegub jak jest do wymiany to raczej nie będzie go słychać na dziurach tylko przy ruszaniu z miejsca na skręconych kołach będzie słychać takie trzaski(stukanie).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Również jestem tego zdania. Nie ma możliwości by przegub stukał na prostym z powodu dziur. Wiec szkoda kasy, bo i tak wyjdzie, że to nie to. Sprawdź może jeszcze w jakim stanie są tuleje wahacza, bo tu tez może tkwić problem.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rafał78

^^^^^^^^^^^^^^

Dominiks nie jest tak do końca jak mówisz z tym że przegub nie może stukać na prostej drodze, stuka przy skrajnym zużyciu przegubu .

Ostatnio jeździłem VW T4 miał tak rozwalone przeguby że stukały nawet na prostej drodze było to rytmiczne terkotanie a przy skręcie nie dało się wytrzymać od hałasu. Stukanie na prostej było w zakresie prędkości od 30 do 50 km/h w końcu urwał się przy spokojnym ruszaniu na wprost

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to oczywiście. Ale sam mówisz, że tak waliło najpierw na skrętach, że i w końcu na prostej zaczęło.

A tu kolega nic nie pisze, że mu coś chociażby trochę stukało na skrętach.

A tylko na dziurach. I nie przy ruszaniu czy zatrzymywaniu. Ale ewidentnie jak jedzie po nierównościach.

Więc Twoja teza jest w tym wypadku mało prawdopodobna.

A tak jeszcze dodam to tez u siebie miałem tak wywalony przegub, że zaczął tak hałasować na prostej, że sie ludzie oglądali.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ale wcześniej też zaczął terkotać na skrętach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rafał78

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Zgadzam się z Tobą w całej rozciągłości

Przytoczyłem tą historię jako ciekawostkę

Powiem szczerze że do dnia jak usłyszałem hałasujący przegub na prostej byłem przekonany że to nie możliwe no bo jak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o tuleje wachacza to są dobre-niedawno wymieniane nawet,

Przy skręcie nic nie puka - przegub.

Czy w swoich autach macie luz na przegubie??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a w jaki sposób sprawdziłeś że masz luz na przegubie?

(Między półośką a przegubem , u mnie jest minimalny luz.)

Edited by sempiko72

Share this post


Link to post
Share on other sites

Złapałem za ośkę blisko przegubu.

Przegub jest dobrze przymocowany do amora wiec luz musi byc w środku - słychać stukanie gdy nim poruszam - ma całkiem spory luz.

Viki ma 280tys oryginalnie, nie była katowana, zrywy to bardziej z przypadku niż z chęci

Share this post


Link to post
Share on other sites

-a sprawdź jeszcze jak będziesz jechał czy stukanie ucichnie gdy przytrzymasz lekko nogę na hamulcu ..

i czy stuka jak przyspieszasz czy jedziesz na luzie?

Please login or register to see this quote.

a jak już podejmiesz się wymiany przegubu to masz tu książkę napraw .

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Laser

Please login or register to see this quote.

A ktorym ?

Na zewnetrznym nie, na wewnetrznym jako samym przegubie tez nie, luz jedynie jest na polaczeniu przegub dyfer ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdzałem dzisiaj - stuki występuja zarowno podczas przyspieszania jak i hamowania - jeśli jest dziura to stuk...

Luz jest przy zewnętrznym przegubie - tym przy kole.

Przegub jest dobrze przykręcony od strony koła - tam nie ma luzu, ale ma luz w sobie - jak chwycę za drążek z niego wychodzący to czuje luz po stronie koła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiesz. Przyszło mi jeszcze jedno do głowy.

Bo miałem podobne stuki przy przyspieszaniu i zwalnianiu. A co się okazało?

Okazało sie, że po odkręceniu nakrętki z przegubu i wypchnięciu go, wysypały sie śruty z łożyska.

Więc może warto sprawdzić.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

A jeżeli już się tak stało, to radzę również wymienić piastę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta opcja też odpada - w wakacje gdy zmieniałem amortyzatory wyciągałem przeguby i nic takiego się nie stało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A od kiedy masz te objawy?

Czy jak to robiłeś to już miałeś te objawy? Czy później? Bo jak później to przez kilka miesięcy może sie wiele zmienić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sytuacja w wakacje wyglądała następująco:

Miałem zużyte amory ale mnie to tak bardzo nie przeszkadzało podczas jazdy - przeszkadzało mi stukanie wiec postanowiłem je usunąć przez zmiane amortyzatorów.

Zmieniłem amortyzaroty i stuki nie ustały niestety...

Pojechałem do mechaników gdzie wymienili mi wszystkie gumy w wachaczu i.... stuka nadal

Fachowiec stwierdził ze nie jest w stanie tego zlokalizować - musze pojeździć aby było bardziej słychać...

Pojeździłem troche no i wali mocniej. Pojechałem dzisiaj na stacje diagnostyczną no i nadal nie moze tego zlokalizować...

Amortyzatory z przodu mam na 79% oba, łącznik stabilizatora dobry, gumy przy wachaczu też.

Zastanawiam się czy przypadkiem może być ta guma pod kielichem.

Czy u was ta wielka podkładka z gumką naciągniętą na krawędź dolega do kielicha??

Bo u mnie nie - w obu tak jest ale tylko jeden puka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To faktycznie jak ściągniesz cały zawias to masz tam podobną gumę jak na górze.

I u mnie część metalowa zatopiona w tej gumie buła wyrąbana. Nie była okrągła tylko jajowata. I tym samym był luz na osi z amorkiem.

Wymieniłem i co zauważyłem! A to, że nie ma juz takiego stuknięcia przy ruszaniu.

Może u Ciebie jest już tam gorzej i tak sie objawia. Ale niestety bez ściągacza nie radzę na oryginalnych sprężynach samemu odkręcać amorka.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymiana gumy pod kielichem pomogła i jest zdecydowanie lepiej, ale...

Nadal puka... bede musiał pomyśleć o wymianie koncowek stabilizatora.

Rozmawiałem z mechanikiem i powiedział mi ze czasami nie mozna na nich wykryć luzu gdy auto jest na podnośniku, czy na kanale.

To nie jest droga inwestycja - bo z tego co wiem to nie trzeba robić geometrii??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...