Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

shaqal

Wymiana/montaż klamek zewnętrznych

Recommended Posts

Wymiana/montaż klamek zewnętrznych

Please login or register to see this link.


Doszły mnie słuchy, że zmiana klamek jest trudna

Please login or register to see this image.

/public/style_emoticons/default/smile.gif">

Panie i Panowie NIE PRAWDA !!!!!

Potrzebny jest TYLKO torx 20!!

Please login or register to see this link.

zdejmujemy zatyczkę, wkładamy wkrętak z końcówką TORX 20, jednocześnie ciągniemy do siebie klamkę i odkręcamy

Please login or register to see this link.

po kilkunastu obrotach można bez problemu wyjąć mniejszą część klamki (uważajcie by nie wykręcić śruby za dużo lub za mało) a następnie całą klamkę

Please login or register to see this link.

klamki nie trzeba już trzymać, blokuje ją wykręcona śruba

Please login or register to see this link.

wkładamy nową klamkę

Please login or register to see this link.

skręcamy

Please login or register to see this link.

i co ważne, klamka SAMA wskoczy na swoje miejsce.

www.youtube.com/watch?v=IRz8SRW0gp8

Wszystkie klamki zmieniamy TAK SAMO.

ŁADNA PORADA???

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.


  • Dodający

    Please login or register to see this link.

  • Dodano
    2012.10.25
  • Kategoria

    Please login or register to see this link.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1) Remove this rubber cover from the inner edge of your door

Please login or register to see this attachment.

2) To reveal the screw you need to undo,

Please login or register to see this attachment.

3) Then before you start undoing the screw you must hold or wedge the door handle in the open position, Like this. I used an old polishing cloth to do this.

Please login or register to see this attachment.

4) Then undo the screw until it tightens or stops, It will not come right out. So don't worry about it falling inside your door

5) Then simply remove the short section of you handle by pulling it out of your door (The drivers door is just the same, but the lock will be inside this one). You should be looking at this now,

Please login or register to see this attachment.

6) You then move the large part of the handle towards the rear of the car and remove it, (It just hooks into the other end of the handle resess.

Please login or register to see this attachment.

7) Refit by reversing the above, but remember the handle your putting back on will stay sticking out until you have replaced the short section and done up the torx screw. As you tighten the screw the main handle will drop into place...

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich klamkowiczów i antyklamkowiczów chromowanych.

Byłem dzisiaj w ASO. Pytałem powodowany opiniami powyżej o cenę. Ano w Poznaniu rzecz ma się tak:

oryginalne fabryczne chromowane klamki kosztują

część dłuższa 109 zł a krótsza 129 razem to ok 240 zł sztuka a 4 równa się ponad 950 zł.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:">

Nie jestem tylko pewien, czy może nie jest dużo droższa ta końcówka z zamkiem, ale wydaje mi się iż w tym przypadku to byłby koszt conajmniej 850 zł.

Cena wydaje mi się trochę kosmiczna. Faktem jest, że są pełne.

Stała tam czarna Antara z takimi klamkami. Prezentowała się całkiem całkiem.

Nakładki irmschera to tak jak ktoś pisał ponad 400 zł.

Nakładki nie irmschera kosztują ok. 260-300 zł.

Rozpiętość cenowa całkiem spora a różnice nie są aż tak duże i widoczne.

Pozdrawiam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> razzz

Edited by jbond

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja tak wygląda po zmianie klamek na chromowane:

- Pierwsze zdjęcie, Viki taka, jaką fabryka ją stworzyła:

Please login or register to see this image.

- Drugie zdjęcie po montażu klamek + listewek pod okna:

bb286ee161d351a6.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

nakładki czy pełne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie no to są tylko nakładki. Nie widziałem sensu kupowania całych klamek. Kupione oczywiście od Shaqala.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

a mozesz napisać jak z montażem? jak się montuje? czy mocny klej no i jak z ewentualnym demontażem? mozżliwy? czy klej za mocny?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Na każdej nakładce są dwie wąskie taśmy dwustronne. Ja odtłuściłem lakier na klamkach rozpuszczalnikiem, nakleiłem nakładki i od lata się trzymają. Nie próbowałem ich odklejać. Jak wytrzymały gorące lato i chłodną zimę (byłem na Ukrainie i temperatury nocą spadały poniżej -20 st.C) to znaczy, że klej jest dobry.Chrom też jest w b.dobrym stanie. Cały czas wyglądają jak nówki, a nie były niczym odświeżane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doszły mnie słuchy, że zmiana klamek jest trudna

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Panie i Panowie NIE PRAWDA !!!!!

Potrzebny jest TYLKO torx 20!!

klamka1.jpg

zdejmujemy zatyczkę, wkładamy wkrętak z końcówką TORX 20, jednocześnie ciągniemy do siebie klamkę i odkręcamy

klamka2.jpg

po kilkunastu obrotach można bez problemu wyjąć mniejszą część klamki (uważajcie by nie wykręcić śruby za dużo lub za mało) a następnie całą klamkę

klamka3.jpg

klamki nie trzeba już trzymać, blokuje ją wykręcona śruba

klamka4.jpg

wkładamy nową klamkę

klamka5.jpg

skręcamy

klamka6.jpg

i co ważne klamka SAMA wskoczy na swoje miejsce.

Wszystkie klamki zmieniamy TAK SAMO.

ŁADNA PORADA???

klamka7.jpg

klamka8.jpg

Edited by SIG_MAN

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest slawass

Korzystając z okazji zapytam, czy W Vectrze C sedan, klamka zewnętrzna prawa przednia i tylna sa takie same?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odświeżam!!!!

Czy przy wymianie klamek konieczna jest wymiana tych "podkładek" co są w pierwszym poście pokazane?????

Edited by marek750

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jeśli jeszcze Cie to interesuje to nie trzeba

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> dziś wymieniałem klamki na pełne chromy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzięki, ale już dawno sam do tego doszedłem jak zdemontowałem stare klamki.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, jaki numer katalogowy ma linka do otwierania drzwi z wewnątrz od strony kierowcy. Dzisiaj jakimś cudem bolec na jednym końcu linki się urwał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie trochę z innej beczki. Czy jest tam może jakaś regulacja bo na chwile obecną po maksymalnym odciągnięciu klamki zewnętrznej drzwi pasażera się nie otwierają, ale jak szarpnę za klamkę to się otworzą. Od środka drzwi otwierają się jak należy. Co jest do cho...y?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko ładnie ,pięknie ale trochę się cykam że coś pójdzie nie tak a tak badzo bym chciał mieć klamki w kolorze nadwozia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dash.gif" alt=":dash:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odgrzebie i zapytam ponieważ jutro sie za to biorę o jakiej zatyczce jest mowa w pierwszym poście? Pytam ponieważ nie widzę nic na zdjęciu, rozumiem ze nie ma potrzeby demontażu boczku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tapicerki nie trzeba zdejmować.

Zdejmujesz zaślepkę, wkładasz śrubokręt, chwytasz klamkę i ciągniesz i tak trzymasz, odkręcasz śrubę, puszczasz klamkę (powinna pozostać w tej pozycji), wyciągasz ten el. obok klamki a następnie samą klamkę.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jeżeli ktoś chce zdemontować te "uszczelki" między klamką a drzwiami, to trzeba odkręcić śrubę T20 którą zobaczymy po zdemontowaniu klamki.

Tylko uwaga, one bardzo często się zapiekają i ukręcają przy próbie przekręcenia.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki za bardzo szczegółowa odpowiedz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze tak sie dolacze i zapytam to w koncu jest mozliwosc regulacji naciagu klamek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

fasolaaa11

pewnie ze jest

ten pręcik idący do klamki jest na wcisk, odpowiada za przełożenie ruchu klamki na zwolnienie zapadki zamka

wypinasz z metalowego "cyngla"

obracasz w dowolna stronę zaraz nad zamkiem jest plastikowe mocowanie umożliwiające regulacje

składasz

testujesz

nie napisze w która stronę masz kręcić musisz ocenić sam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

BTW

tam jest takie plastikowe czerwone jarzmo lubi się wyrobić w wyniku czego pręt wypada z mocowania

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam dzis wymienilem klamki ale tylna od pasazera nie chce wskoczyn poradcie jaka przyczyna co jes nie tak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wkręcając śrubę trzymałeś klamkę w pozycji odciągniętej na maxa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie musiałem rozbierać drzwi przy jednej klamce bo też nie chciała wyjść - przednie prawe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

trzymalem odciagnieta prz pozostalych same wskakiwaly a tan nie wskoczyla teraz drzwi otwierac musze od srodka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...