Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

uki23

Wymiana żarówki - sam czy udac sie do ASO

Recommended Posts

Witam.Jedna z żarówek xenonowych powoli mówi papa.Dam rady wymienić ja sam czy nie bardzo.Podstawowe rzeczy jak wymiana filtrów,niektórych płynów i innych prostych rzeczy robie sobie sam także taki zielony chyba nie jestem.Wiem ze trzeba zdjąć zderzak zeby wyjąć lampe.Robił to ktoś z Was samemu czy jechaliście z tym do ASO.W Rybniku krzycza gdzies koło 200zł

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Callun

Spokojnie dasz radę samemu. Jeszcze jak decydujesz się wcześniej na wyjęcie całego reflektora, to nie będziesz miał żadnych problemów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki!!Powiedz mi jeszcze ile srób mam do odkręcenia i czy sa jakieś pochowane do których jest cieżki dostęp???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Callun

Please login or register to see this quote.

Są 4 śrubki typu torx przytrzymujące pokrywę zewnętrzną, dlatego chyba konieczne jest wyjęcie całego reflektora. W środku chyba mocowanie jest na 2 śrubkach krzyżakowych, ale tego już dokładnie nie pamiętam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jeśli chodzi o zderzak??Jaki jest dostęp do śrub??A z samą żarówką trzeba jakos specjalnie uważać czy tak jak przy wymianie zwykłej żarówki??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Callun

Teraz sobie przypominam, że chyba sam żarnik z modułem zapłonowym nie jest przykręcany na śrubki, a tylko tak całościowo montowany poprzez wkręcenie go ręką. Na śrubki to chyba montowane jest gniazdo na soczewce. Reflektor rozbierałem na czynniki pierwsze jeszcze kilka lat temu, stąd brak pamięci.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Callun

Tu opisałem demontaż zderzaka

Please login or register to see this link.

Z żarnikiem obchodzimy się jak ze zwykłą żarówką

Edited by Callun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wielkie dzięki kolego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mogę namierzyć tych dolnych nitów.Gdzie one są??Trzeba wejść pod auto??Czy są widoczne patrząc od góry??Jak sie je wyjmuje??Ciągnąc w strone silnika czy wbijać te "bolczyki w strone zdrzeka??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kristover

Jeśli to xenony to odłącz akumlator. Te żarówki są pod bardzo wysokim napięciem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzieki za rade

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Ale najpierw musze zciągnąć zderzak a nie umiem namierzyć tych nitów

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Callun

Please login or register to see this quote.

Jak wyciągasz reflektory, to musisz je odpiąć z wtyczki zasilającej, więc nie odłączaj zasilania z akumulatora na całe auto.

Co do nitów, to pewnie masz trudności ze znalezieniem tych czterech od spodu. Są one umiejscowione dość głęboko pod autem, jakieś 30 cm od przedniej krawędzi samochodu. Może być potrzebny podnośnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.Żarówki wymienilem D2S PHILIPS.Ale powiem Wam ze świecą nie najlepiej jakoś tak na biało.Ciężko jest sie dopatrzeć niebieskiej poswiaty.NIe wiem czy to zależy od żarówek??Może one z czasem zmienią swoją barwę??Co powiedzie??Nie znam sie.To moje pierwsze auto na xenonach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Callun

Please login or register to see this quote.

Spokojnie, z czasem złapią i tą poświatę. Świecą na biało bo są nowe i muszą się troszkę przepalić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ty też kolego jezdzisz na takich żarnikach??Moje maja temp. światła 4300K chyba.Ponoć sa jeszcze 5800K ciekaw jestem jak one świecą?Acha jescze jedno pytanko??Jest możliwe żeby jeden xenon swiecił mocniej a drugi słabiej??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Xenony sie wymienia parami

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymieniłem obydwa żarniki ale i tak mozna zauważyć ze jeden takjakby świecił troche mocniej.Na jakich żarnikach Wy jeździcie??Na oryginalnych 4300K czy może macie żarniki z wieksza temp. światła???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Vectra_Fan

a jak wyglada dostęp do żarówki kierunkowskazu w reflektorze??:> trudno sie dostac? jaka tam jest żarówka dzis mi szlak trafił lewy kierunkowskaz i kutfa nie wiem zbytnio jak sie do tego zabrac :|

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Callun

Please login or register to see this quote.

Wszystko to już było na forum.

Żarówka to PY21W.

A dostęp wręcz idealny w porównaniu do pozostałych świateł.

Tu masz foto z instrukcji obsługi:

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Vectra_Fan

ok dzieki za pomoc dzis rano próbowałem wyjac zarowke ale mi sie nie udało i po 5 minutach prob zrezygnołem :| odpaliłem auto przejechałem jakies 500 metrów i zaczeła działac :| czym to moze byc spowodowane ze przestała ona działach chwilowo ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Callun

Please login or register to see this quote.

Żarówka montowana jest na oprawie, która jest wkręcana w reflektor, więc pewnie na jakiejś nierówności coś się tam rozłączyło, a Ty próbując ją odkręcić naprawiłeś styki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Proszę mi powiedzieć czym kierować się przy kupnie żarówki H7, na allegro można taką kupić od 10 do 80zł.

Czy da się wymienić ją bez odkręcania reflektora?

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przede wszystkim ma mieć homologację

Potem musisz się zdecydować czy chcesz żarówkę zwykłą czy jakąś świecącą ponadstandardowo.

Jeśli tą pierwszą to będzie kosztowała koło tej dolnej granicy

Jeśli żarówka ma świecić lepiej to trzeba wybrać którąś z polecanych na forum (poszukaj tematów o żarówkach - jest ich sporo) i zapłacić więcej.

Unikać typowo allegrowych wynalazków z "Xenon" "power" w nazwie

Parę przykłądów żarówek świecących lepiej:

Philips blue vision

Osram night breaker (ostatni wypust - forumowicze zadowoleni)

Philips gt150

Co do wymiany to niech inni napiszą bo mam VC niedługo i jeszcze mi nie padła - ale chyba się da.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

właśnie wczoraj wymieniałem postojówki, miałem 1,5roku philipsa bluevision i jedna się przepaliła...włożyłem dwie nove BV

a przy okazji wyjąłem drogowe H7 (też philips bluevision) aby zobaczyć ich stan po 1,5 roku...niby ok

wymiana:

1. lewa strona = zero problemów, dużo miejsca na łapki, nawet nie trzeba demontować rurki od zbiornika spryskiwacza, co zaleca instrukcja...odpinaszkostkę, potem osłonę i żarówka H7 jak na dłoni

2. strona pasażera = problem ze włożeniem łapek (2.2dti) troche przeszkadza puszka filtra powietrza i przewody klimy...ale trochę cierpliwości i poszło.

Łącznie ok. 30min + piwko (bo już trochę chłodnawo w garażu)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Ja z H7 philips BV jestem zadowolony i jak się przepalą to kupię takie same

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest januaryr

Mam pytanko. Czy da się wymienic palnik (D2S) w ksenonach bez wyjmowania reflektora ? Czy do wyjęcia reflektora trzeba całkowicie demontować zderzak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...