Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest tomekdhl

Opel Vectra B 2.0 Di

Recommended Posts

Guest tomekdhl

witam wszystkich

posiadam vectre 2.0 di 82 km problem polega na braku mocy ayto na biegach od 1 do 4 jedziedzie normalnie lecz na 5 biegu przyspiesza do 140 i koniec obroto około 3000 tyś i nic więcej gzie szukać błędu na kompie brak błędów wszystko ok

no chyba nie do końca ok ? gdzie szukać błędu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przeplywka- podmienic na chwile - odczytac kompem wartosci w czasie jazdy..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Skoro na kompie nic nie wykazuje to przychodzi mi tylko jedno zawór turbiny tyle że jak on walnięty to na wszystkich biegach jest zmuła.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kokos

Please login or register to see this quote.

wiesz moze jakie wartosci powinien pokazywac komp przy sprawnej przeplywce?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ArturL

Na jałowym ok 340, jałowy przy ok. 5000 obr - ponad 900. Opelscaner.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kokos

Please login or register to see this quote.

ok,dzieki w wolnej chwili sprawdze ile jest u mnie.pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Również posiadam Vectre B 2.0 di 82 wersje Kombi i mam podobny problem do kolegi tomekdhl. Jedyna różnica polega na tym ze moja Viki nie wykręca więcej niż 3000 obr/min niezaleznie od biegu. Jest to bardzo denerwujące gdy się chce wyprzedzić jakiegoś tira;( Silnik dochodzi do 3000 obr i nagle przerywa tak jakby brakowało mu paliwka, czasem po takim zdarzeniu zapala sie check engine. Od czego powinienem rozpocząc poszukiwania ustarki? Jak w prosty sposób podłączyć się do komputera, czy ktoś z Was ma jakąś dokumentacje (interfejsy, protokoły komunikacyjne itp.), na której podstawie mógł bym wykonać jakiś "kabelek" do mojej Viki (z zawodu jestem elektronikiem)?

Druga sprawa, która nie daje mi żyć to zwiększone obroty biegu jałowego, a konkretnie: gdy autko stoi silnik ma obroty ok. 650/min, wystarczy jednak zeby sie toczyło, choćby 5km/h a obroty wzrastają do prawie 900.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmichu

Please login or register to see this quote.

u mnie też tak jest i myślę że tak powinno być. komputer podnosi obroty, coby zwiększyć podciśnienie wytwarzane w pompie VAC, potrzebne do prawidłowego działania serwa hamulca.

pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

to przecież oczywiste, tak ma byc

kolega elmichu dobrze napisał

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

U mnie przy tych objawach była nieszczelność w układzie podciśnienia. Objawy były identyczne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W końcu miałem trochę czasu na zabawę z Viki niestety nie udało mi się zwalczyć jej przypadłości;|

Po skasowaniu wszystkich błędów i próbie rozkręcenia silnika na postoju na obroty > 3000 zapalił mi się chack, po czym silnik zgasł

Teraz mam błąd P1651 - Nieprawidłowe sygnały na magistrali CAN (P1651 Injection Pump: CAN Malfunction C-14)

Z angielskiego opisu wnioskuję, że coś jest nie w porządku z pompą wtryskową;(

Czyżby zbliżał się czas jej regeneracji? A może to tylko jakaś pierdółka? Nie mam schematu instalacji wiec może ktoś wie co jeszcze jest podłączone do magistrali CAN? Może jakieś inne urządzenie powoduje błędy komunikacji a pompa tylko sygnalizuje błąd? Za wszelkie sugestie będę wdzięczny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może pomogę u mnie przy takich oobjawach niedomagało podciśnienie i nie włączała się turbina - powód nieszczelna membrana siłownika klap zawirowań. Podjecham do znajomka na kompa wykryło:

- standardowy błąd zaworu EGR (brak podciśnienia do sterowania - to mój wniosek)

- za duża dawka paliwa - to właśnie ten objaw po próbie wykręcenia silnika powyżej 3000 - na trasie próbowałem wyprzedzić TIR-a

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> - nie pamiętam kodu błędu

a jeśli chodzi o błąd magistrali CAN to pojawia się też po odpięciu przewodów od pompy paliwowej ( testowaliśmy kiedyś z ww. kolegą jak głupiał mi czujnik obrotów - ale to inna bajka)

Generalnie kolega na czuja (patrz: palec i usta) sprawdził pompkę vacum i stwierdził, że zaczyna niedomagać - to było jakieś 3 miechy temu.

Teraz mam muła na wolnych do 2 tyś. - kupiłem vacumetr - diagnoza pompa vacum do wymiany -0,1bara na wolnych

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Rozwiązanie dla Ciebie: vacumetr pod pompę jeśli jest ok - to podpinaj coraz dalej od pompy. Mała wskazówka - może masz zasyfiony elektrozawór od turbiny - też tak miałem przez jakiś czas (błędu nie było bo nie męczyłem silnika) - jak sprawdzić i przeczyścić poszukaj na forum, gdzieś to było.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejne zabawy z autkiem okazały się owocne:) Wiem już, że uszkodzony mam zawór podciśnienia od turbinki (nie otwiera się). Jednak mam ciągle problem z osiąganiem większych obrotów niż 3000rpm. Podłączyłem ABCOMa i zaniepokoiły mnie niskie wskazania przepływomierza ( na wolnych obrotach 350 ale nie przekracza 400 a czasem nawet spada do ~250.

Jeśli ktoś z szanownych forumowiczów z Wrocławia dysponuje oryginalnym i sprawnym przepływomierzem do silnika X20DTL i mógłby go użyczyć na podmiankę to był bym wdzięczny. Mogę podjechać w dowolne miejsce we Wrocławiu. Interesowało by mnie jeszcze zmierzenie vacuometrem podciśnienia.

W ramach wdzięczności mogę podpiąć każdego Opla pod ABCOM-a (troszkę lepszy Tech-2)

Moje GG: 2294753

Skype: ussooo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest gandalf

Please login or register to see this quote.

witam mialem ten sam problem z brakiem mocy i v maxem 140 km /h pojechalem do fachowca od opli i odrazu stwierdzil nie sprawne zaworki kolo akumulatora podlaczyl pompe vacum na krotko do turbiny i auto idzie jak burza sam bylem w szoku pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

hehe to żeś odkopał temat

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

hmm.. to chyba dobre wskazania? :> w programie do diagnostyki mialem widełki 200-300 dla sprawnie działającej... ja mam 350-<500 na jałowym i tez lekkiego muła predzej u mnie szykuje sie do wymiany..

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> tymbardziej ze wkład przepływki miałem zaolejony od turbiny i byl juz raz czyszczony (chyba płynem do czyszczenia ukl. hamulcowych) i poprawa była ale na krótko

Edited by adamusss_pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...