Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest vanhasen

Wymiana Świec Żarowych I Ukręcony Gwint W Głowicy

Recommended Posts

Guest vanhasen

Witam wszystkich,

Od dłuższego czasu czytam Wasze forum, teraz zmuszony jestem się odezwać (jak trwoga to do...forum).

Przy wymianie świec żarowych doszło w mojej Viki C 2,2 DTI (rocznik 2002) do ukręcenia gwintu w głowicy silnika.

Cy ktoś wie co z tym można zrobić?

Wiem że istnieje możliwość dorabiania tulei, jednak nie jestem pewien czy praktykuje się to w silnikach diesla.

Inna opcja to wymiana bądź regeneracja głowicy... jednak tu pojawia się kolejny problem - koszt

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Z góry dziękuję za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest turbo_man

Please login or register to see this quote.

Mogę Ci powiedzieć ze chyba nie jest tak źle chyba, są metody skutecznej naprawy takiego problemu. polecam firmy zajmujące się regeneracją głowic i szlifowaniem silników. Wkręca się w uszkodzony gwint rodzaj sprężynki i po problemie. Prawdopodobnie nie trzeba będzie zdejmować głowicy. Podzwoń po takich firmach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Ja również ćwiczyłem ten temat (
urwanych świec
) tyle, że to nie ja urwałem a mechanik (
pisałem szeroko o tym na forum, poszukaj gdzieś się na mnie napatoczysz
), więc zawieźli głowicę do jakiegoś warsztatu coś mówili, że rozwiercili coś + coś zrobili co się nazywa planowanie i coś tam jeszcze, słaby jestem z mechaniki, ale można to naprawić bez większych problemów tak jak pisze turbo-man, poszukaj na forum jakichś namiarów, pewnie gdzieś są dane do zakładów, albo pogoogluj pewnie coś z regeneracją głowić się znajdzie na bank.

Pozdrawiam
adiplus

PS

mnie jednak zdejmowali głowicę bo trzeba było ją fizycznie dostarczyć do tej firmy, ale to ponoć lepiej, bo znowu nic nie trzeba czyścić w silniku (
opiłki itp. po obróbce mechanicznej
)

Edited by adiplus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Potwierdzam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest vanhasen

Dzięki,

Ja jestem na etapie analizowania zaproponowanej przez mechanika metody zakładania tulei bez demontażu głowicy. Zobaczę jeszcze co z tego wyjdzie - może uda się uniknąć kosztów jej montażu (i przy odrobinie szczęścia też ewentualnych kosztów reanimacji pocharatanego opiłkami wnętrza...). Muszę się z tym chyba przespać.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zobacz to :

Please login or register to see this link.

Fizycznie wygląda to tak, że czasem uda się wykonać taką operację bez zdejmowania głowicy a czasem jednak trzeba ją zrzucać... Czyli albo się uda " na leniucha " albo nie, aczkolwiek pomimo sporych kosztów lepiej jest jednak zdjąć głowicę...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jeśli będzie już zdjęta to przy okazji może należałoby wymienić rzeczy typu uszczelki, uszczelniacze ( na przykład pod wtryskami czy trawersami ) czyli takie, do których trzeba zrzucać ponownie głowicę albo pokrywę zaworów... Warto się nad tym zastanowić...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Edited by Piotreq

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest vanhasen

Witam,

Sprawa załatwiona - ostatecznie udało się założyć tuleję bez ściągania głowicy. Silnik działa i ma się dobrze a przyjemność ta kosztowała 400 zł.

Pomimo perypetii rozwiązał się (dość popularny ostatnio) problem porannego odpalania. Nie ma to jak wymiana świec

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wszystkim dziękuję za rady i podtrzymywanie na duchu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

przy wymianie świec trzeba pamiętać o tym aby wykręcać swiece na absolutnie zimnym silniku

po wykręceniu świecy należy dokładnie wyczyścić gwint w głowicy najlepiej gwintownikiem i na świecy narzynką

potem skręcić to razem na specjalny smar, przy następnej wymianie nie bedzie zadnego problemu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest max188

Witam.

W marcu kupilem Opla Vectre GTS rocznik 2005 1,9CDTI 120KM pojechalem do mechanika wymienilem klocki, rozrzad, olej, filtry, odgrzybilem klime i wszystko ok.

Kontrolka pokazywala jednak ze cos dalej jest do roboty - po podpieciu okazalo sie ze jedna ze swiec zarowych jest do wymiany. Mechnicy u ktorych to robilem stwierdzili ze przy tym silniku sie tego nie chwytaja bo te swiece sa wyjatkowo kruche... Moga to robic na wtedy to koszt 300-400zl za swiece z robocizna ale jesli ukrusza gwint to zabawa z glowica itp to koszt okolo 1000zl (wtedy po zakupie auta nie mialem zbytnio kasy wiec zrezygnowalem z tego bo zblizalo sie w koncu lato).

Teraz mamy juz wrzesien i postanowilem dokonac zmiany.

Zadzwonilem do ASO w Katowicach koszt wymiana + swiece to 510zl.

trwa to jak dobrze idzie godzine jesli jest problem ze swiecami to sa czyms podlewane zeby je mozna bylo latwiej odkrecic i trwa to dluzej.

No i spytalemjak tj jesli sie ukruszy swieca czy mam gwarancje i to wtedy oni pokrywaja koszty? - otrzymalem odpowiedz ze nie ma takiej mozliwosci bo nikt mi nie zagwarantuje ze swieca sie nie ukruszy...

Spytalem jakie sa wtedy same dodatkowe koszty otrzymalem odpowiedz ze robocizna to dodatkowe 1700zl!!

Co w tkiej sytuacji zrobic? Swiece chce wymienic. Na obecna chwile pojade chyba do moich mechanikow bo jesli im sie uda swiecy nie urwac bedzie dobrze a jesli sie uda to i tak bedzie duzo taniej niz w ASO.

Podobno mozna czyms ta swice podlewac np przez 2 tygodnie a sa duze szanse ze zostana wykrecone bez problemu. Orientujecie sie czym to sie robi?

Moze ktos wie gdzie na slasku wymieniaja swiece w tym silniku bez zadnych problemow?

Z gory dzieki za inf bo z 500zl moze zrobic sie 2500 w ASO a to juz przesada...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedz do innych mechaników, niż tych, o których wspominiałeś...

A jeśli koniecznie chcesz u nich lub w ASO to jedz do ASO, ale z zastrzeżeniem, że jak ukrusza świecę (urwą gwint) to mają zostawić i nie naprawiać... Jak sie uda to zyskasz... A jak sie nie uda to auto na sznurek i do wspomnianych mechaników niech dokonczą...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie zakładaj od razu czarnego scenariusza. Wykręcanie na ciepłym silniku, dzień wcześniej można profilaktycznie prysnąć jakimś odrdzewiaczem i będzie dobrze.

Please login or register to see this quote.

Są pewnie tak samo kruche jak każde inne - jeszcze na forum nie było chyba przypadku żeby ktoś urwał w 1.9. W VB to co innego - wystarczy poczytać dział VB Diesel. Jak se poczytałem to sam byłem w starchu przed wykręcaniem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">. Na razie wymieniłem trzy i odpukać wyszły bez problemu.

W 1.9 jest "ciut" wiecej roboty niż w 2.2 więc te 510 jak na ASO to chyba nie jest wygórowana cena zakładając że jedna świeca kosztuje 85zł.

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeszcze się z czymś takim nie spotkałem że mam zapłacić za wynik spartolonej pracy mechanika

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Skoro ktoś się czegoś podejmuje biorąc za usługę pieniądze i przy tym coś uszkodzi to już w jego interesie jest naprawa i koszta.

Mam taki sam silnik i u mnie wszystkie 4 były wykręcane,i nie było przy tym żadnych problemów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety nie tylko ASO przyjmuje taką strategię

Please login or register to see this quote.

Niestety urwanie swiecy trudno też podciągnąć pod spartoloną pracę - po prostu niektóre pękają. Trudno wymagać od warsztatu przejmowania odpowiedzialnosci za to, że ktoś kto poprzednio wymieniał świecę wkręcił ją krzywo lub za mocno.

Dwa ASO z którymi rozmawiałem na ten temat podejmowały rękawicę ale tylko w przypadku wcześniejszego pełnego serwisowania auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli byłbym poinformowany przed wymianą o skutkach to się zgodzę natomiast w przeciwnym wypadku nie dałbym się

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest max188

Jutro zadzwonie jeszcze do 2 innych serwisow Opla jesli tam bedzie to samo jade pogadac z moimi mechanikami.

Zobaczymy co z tego bedzie.

Dzwonilem dzisiaj i w kazdym serwisie Opla to samo a co za tym idzie pojechalem do mojego mechanika i umowilem sie na zmiane swiec, przy czym co 3-4 dni bede podjezdzal i beda mi swiece podlewac zeby bylo je latwiej odkrecic.

Edited by max188

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest witass

Please login or register to see this quote.

U mnie przy prawie 280 tys matrwe sa 3 swiece jednak ich nie ruszam bo auto pali i ni ema z nim klopotu zima troche dluzej ale pali wiec wg mnie jesli masz jakies sprawe swiece i auto palibez problemu to nie ruszalbym . jesli padnie aparat zaplonowy to i tak bedzie taniej niz majstrowanie przy glowicy. nadgorliwosc raczej nie poplaca. a palaca sie przez chwile przy uruchomieniu kontrolke mozna przezyc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest max188

Wiesz co ja mam ponad 160 tys.

Auto stoi na polu (mam je od marca) i bywalo ze jak z rana bylo zimno to palilo ale tak jakos dziwnie silnik przez pare sekund chodzil (moze z 2 razy nie udalo sie zapalic).

Swieca jest martwa wiec jak dla mnie do wymiany, zima sie zbliza wiec chce wymienic. Mam tylko nadzieje ze bedzie wszystko ok i nie poniose dodatkowych kosztow.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest witass

Please login or register to see this quote.

obym byl złym prorokiem ale jesli masz problem odpalic na 3 swiecach to raczej szukałbym powazniejszej przyczyny. ja podczas ostaniej zimy jezdzilem juz na 1 swiecy i jak byly tak duze mrozy (dochodzilo nawet do -20 ponizej fotka )to auto zapalało . swieca w dieslu jedynie wspomaga zaplon w niskiech temperaturach, natomiast w temeraturach dodatnich moze wogole jej nie byc poniewaz w silniku w wyniku spręzania nastepuje wzrostu temp co powoduje samozaplon mieszanki ot to w duzym skrocie i uproszczeniu. zreszta na forum byly juz takie przypadki laczenie ze stawianiem auta na wzniesieniu. powodzenia.

nie zamierzam dorabiac aso za nieudolna wymiane swiec

Please login or register to see this attachment.

Edited by witass

Share this post


Link to post
Share on other sites

w nowszych silnikąch takich jak 1,9 śiece są włączane również podczas jazdy (o czym kierowca nie jest informowany kontrolką) chociażby w celu obniżenia emisji spalin np.podczas hamowania silnikiem

silniki 1,9 mają również niższy stopień sprężania i w tym kierunku to niestety idzie

w tych silnikach faktycznie rzadziej urywają się świece ale pewnym być nie można

Edited by kubik-wlkp

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest krissr

Witam użytkowników tego Forum!!!

Mam podobny problem,ale w swojej Asterce II G Kombi.Postanowiłem tu napisać ponieważ zauważyłem że tutaj na forum Vectry więcej się pisze o podobnych problemach.

W mojej Astrze 2.0 DTI (101km) mam taki problem,mianowicie mechanik wymienił świece no prawie byłoby wszystko ok, tylko pojawił się ponoć problem podczas wkręcania ostatniej świecy .Mechanik próbował mi wcisnąć kit że trzy gniazda w głowicy są takie same a czwarte było inne i podczas wkręcania ,wkręcił świece do połowy a dalej nie poszło i stwierdził że ten gwint jest inny jak tamte pozostałe,no i nie wymienił mi jej.Wkręcił starą świece i powiedział żebym przyjechał za parę dni jak bedzie miał tylko gwintownik to mi przegwintuje gwint i ja wkręci.Moje zdanie jest takie że podczas wkręcania świecy krzywo mu weszła do gwintu i po prostu zchrzanił gwint.Moje teraz obawy są takie ,czy przy nagwintowaniu nic przypadkiem(jakiś opiłek )nie dostanie się do wnętrza głowicy.Proszę mi pomóc i powiedzieć czy jest jakieś niebezpieczeństwo w związku z gwintowaniem i wkręceniem świcy.Czy po takim zabiegu wszystko będzie chodzić jak należy.

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów i proszę o wyrozumiałość.

P.S. Życzę wszystkim zdrowych i wesołych świąt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest radioslaw

Witam. Ja mam małego zonka!! mianowicie przy wykręcaniu świec VB 2.0 DTI ukręciła się trzecia świeca i nie chce wyjść!! Do ostatniej nawet się nie zabieram. Czy miał ktoś taki przypadek?? Da się to jakoś uratować bez ściągania głowicy? Dodam że na pierwszej po wykręceniu gwint nie jest za bardzo wyraźny. Będę wdzięczny za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jak mi ten fachowiec

Please login or register to see this link.

wykrecal urwana swiece z wkladka:) tez mialem taka watpliwosc, bo tez cos tam gwintowal, wiec go zapytalem - opowiedzial, ze ma specjalne adaptery, zapobiegajace przedostaniu sie opilkow do cylindra i nawet dal mi na to pisemna gwarancje wiec czulem sie bezpieczny:) on tez zajmuje sie sama wymiana swiec zarowych, wiec moze warto to zlecac fachowcom

Edited by OMCi

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja też miałem problemy z ukręconą świecą w oplu signum 2.2 dti i pojechałem do

Please login or register to see this link.

miło, fachowo i tanio za wykręcenie urwanej świecy zapłaciłem 250 zł i gratisowo wymiana pozostałych które sobie kupiłem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...