Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
otest

Świece żarowe...

Usterki przy wymianie świec żarowych  

274 members have voted

  1. 1. Czy podczas wymiany świec żarowych:

    • Świeca/e wyszły bez problemu
      99
    • Świeca urwała się - jej reszta pozostała w głowicy (nie ruszona)
      22
    • Świeca obraca się z gwintem ale nie chce wyjść
      8
    • Świeca wyszła razem z gwintem
      10


Recommended Posts

W koncu mnie dopadlo. Padla mi kolejna świeca żarowa (trzecia) i co gorsza nie chce sie dać wykrecic.

Na razie jeszcze jest cala i ani drgnie.

Dlatego chcialbym sie dowiedziec jakie w silnikach w 2.xDTH moga wystapic usterki i z jakim prawdopodobienstwem.

Jesli komus swieca sie ukrecila a inna wyszla z gwintem to prosze zaznaczyc gorszy przypadek - moim zdaniem objechany gwint (bo z urwana swieca da sie jezdzic).

PS: Jak ktoś zna jakis dobry środek chemiczny lub sposob na "popuszczenie" swiecy na gwincie to z gory dzieki....

Edited by matrox

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie szly ciezko

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> malym kluczem wykrecalem, najpierw wd 40 potem wykrecanie i wkrecanie i wd na zmiane

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

poszły z lekkim strachem ale bez problemów - z czuciem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

bez problemu

na ciepłym silniku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Prosba do tych ktorych spotkalo nieszczescie i nie udalo sie swiecy normalnie wykrecic : Prosze podac ktora to byla swieca (liczac od łancucha rozrzadu) Ja mam problem z czwarta czyli najblizej pompy prozniowej.

Swoja droga widze ze czesciej swiece wyrywaja gwint niz same sie urywaja -troche mnie to martwi. Co ciekawe mechanik co sie tylko dieslami zajmuje stwierdili ze w tym silniku to bardzo czesto swieca urywa sie a nie wychodzi z gwintem....

Edited by otest

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej!

ja mam problem z 1 i 3

1 - zerwany gwint (kręcę kręcę i nic)

3- idzie wykręcić do pewnego momentu a później lipa ani drgnie

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak Vicy miałem lekkiego cykora ale wyszła bez problemów - wykręcałem na lekko ciepłym silniku (można się było oprzeć i nie dostać bąbli).

Do wykręcania polecam klucze rurowe - robi się to wtedy bardzo wygodnie i nie potrzeba za dużej siły, można dość spokojnie "dawkować" nacisk.

Po wymianie jednej uszkodzonej chwilę pomyślałem i wykręciłem wszystkie i wkręciłem ponownie "z czuciem" żeby żadna nie siedziała za mocno/za lekko.

Oczywiście jakby się jakaś nie dała to bym na siłę nie ruszał - póki działa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Acha - uszkodzona świeca była lekko skrzywiona (minimalnie) - jedna ze sprawnych też. Może kłopot z gwintem wynika z tego że świeca się odkształca na jakimś odcinku? Może dotyczy to jakichś zamienników bardziej niż oryginałów - pytanie do tych co mieli problem ze świecą, była to BERU czy jakaś inna?

Edited by k4syx

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lukaszo

Please login or register to see this quote.

U mnie była to pierwsza od rozrządu, świeca się wykręciła około 3-4 zwoje i następnie urwała pomiędzy gwintem a nasadką na klucz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja już po wymianie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> Do zagadnienia nie ukrywam podchodziłem z tym problemem czy pójdzie gładko czy trzeba bedzie główkować i kombinować ( jakby nie patrząc moja Viki ma 11 latek

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> ) ale poszło gładko.

W formie informacji podaje link do kolesia który trudni się sprzedażą wysyłkowa świec żarowych do wszystkich marek po przystępnych wręcz niskich w porównaniu do cen z jakimi spotykamy się w sklepach.

Jeśli nie ma wystawionej poszukiwanej świecy na aukcji skontaktuj się a napewno znajdzie tę która Was interesuje . 100 % profesjonalizmu

Dla przykładu do mojej VB 1.7 TD "Isuzu"

sklep - 100 zł za szt

u kolesia - 21 zł szt + przesyłka

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Bo w sklepie Ci dawali Beru, a on ma słowackie (bodajże) zamienniki. Beru to firma robiąca świece na pierwszy montaż - przynajmniej do DTL i DTH.

Beru można kupić za 40-50 zeta na Allegro i w sklepach tańszych.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rafał78

Koledzy a jak już udło wam się wykręcić świecę to czy przy wkręcaniu używliście czegoś do posmarowania gwintu żeby przy następnym razie świeca odkręciła się bez problemu.

Oczywiście mam nadzieje że świeca raz wymieniona nie będzie już wymieniana

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lukaszo

Please login or register to see this quote.

Twoje świece sa całkiem inne niż do 2.0/2.2, jeśli dobrze pamiętam to mają gwint M12, inny skok gwintu, do tego czy w silniku 1.7 TD głowica nie jest czasami żeliwna?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Chyba nie - kolega ma Astre II z 1.7 dieslem i tez mu sie swieca obraca a nie chce wyjsc...

PS: 1/3 ludzi ma problem z wykreceniem swiecy i do tego glownie z powodu zerwanego gwintu. SZOK

Edited by otest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli świeca łamie się, pęka czy zrywa gwint albo widać na niej pęknięcia, wżery czy nawet małe ubytki to jest to wynik jej przegrzania i dlatego fizycznie może być zdeformowana. Stąd wynikają trudności z jej wykręceniem. Jeśli świeca jest odbarwiona i ma szary czy biały nalot to jest oznaka, że do komory spalania dostaje się woda. Jeśli zaś gwint jest " zaoliwiony " to pierścienie tłokowe albo uszczelniacze zaworów są zużyte i przepuszczają olej sinikowy.

Ja nie miałem żadnych problemów z wykręceniem świec żarowych u siebie. Pierwszy raz robiłem to 2 lata temu ( 2 zimy temu dla ścisłości ) i używałem do tego tak jak Tomek klucza " rurkowego ". I tylko taki polecam do demontażu i dokręcania świec. Drugi raz wykręcałem świece we wrześniu jak robiłem swoją głowicę. Też dały się wykręcić bez problemu...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Najlepiej jest wykręcać na lekko ciepłym silniku a wkręcać na zimnym - z umiarem i wyczuciem, bez żadnych smarów czy kleju do gwintów... Chyba, że gwint w głowicy jest uszkodzony...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lukaszo

Please login or register to see this quote.

W astrze II po 2000 roku jest już silnik 1,7 DTI 16V, a to jest całkiem inna konstrukcja od 1,7TD vectry.

Możemy się pocieszyć że w TDI VW jest podobnie.

Gwinty się ukręcają głównie z tego pwodu że głowica jest aluminiowa a świeca stalowa, drugi powód to taki że świeca się zapieka również poniżej gwintu (np. wtedy gdy świeca nie jest dobrze dokręcona i dostaną się tam spaliny) - info z serwisu Bosha.

Edited by lukaszo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest iras321

Dziś byłem wymieniac świece żarowe u mechanika. Wymiana była robiona po 30 minutach postoju auta po wcześniejszej jeżdzie.

1,2,4 świeca poszła bez problemu z wkręceniem też nie było problemu. Problem był z 3 odkręciła się do połowy bez cięższego oporu a póżniej szła ciężej ale wyszła. Niestety na połowie gwintu świecy na jednym zwoju zostało trochę aluminium. Obawiam się że przy wykręcaniu na jakiejś części wewnątrz głowicy uszkodził się gwint. Mechanik wkręcił nową i niby nic nie omykało ale kto to wie jak jest naprawdę. Zobaczymy co się będzie dziac. Przy następnej wymianie może byc lipa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:"> Zauważyłem że w niektórych świecach koncówki śa lekko białe

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20"> Dodam że była spalona tylko jedna świeca 4 więc gdyby była wymieniona tylko ta to nie było by żadnego problemu ale z drugiej strony nie wiadomo ile bym pojeżdził na tamtych. Jak sądzicie po wyglądzie 3 świecy mocno mógł sie uszkodzic gwint w głowicy ? Nie mogłem zrobic lepszego zdjęcia.

Please login or register to see this attachment.

Edited by iras321

Share this post


Link to post
Share on other sites

WItam

koledzy też przymierzam się do wymiany świczek.

Mam pytanie, z jaką siłą powinny być wkręcone?

Co w przypadku, gdy urwie się świeca, lub gwint w głowicy. Wg sondy takie przypadki się zdarzają, a jednak nikt nie opisuje co potem.

Pozdrawiam

hvast

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest iras321

Co do siły to w książce Sam Naprawiam H.R.Etzold na stronie 126 napisali że dla 1,7dm z doładowaniem 20 N m a dla 2,0dm z doładowaniem i wtryskiem bezpośrednim 10 N m

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymieniałem zeszłej wiosny (wczesnej) w ASO Opel Mucha i wyszły bez problemu. Dowiedziałem się także, że po każdym wykręceniu świec należałoby przejechać gwintownikiem otwór aby następne wkręcanie i wykręcanie było bez niespodzianek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No to mi u Muchy w Mikolowie gdzies 2 lata temu wymienili pierwsza, Na poczatku tego roku druga i sprawdzali pozostale. Mieli pomierzyc a oni wykrecali. Wlasnie wtedy nie udalo im sie ruszyc jednej ale poniewaz grzala to nic z nia nie robili. Teraz mi wlasnie ta padla wiec pojechalem do Tychow

Please login or register to see this link.

Czyms tam popsikali i tez im sie nie udalo - robili to z czuciem ale mechanik stwierdzil ze sie urwie i dali sobie spokoj. Stwierdzili ze jak odpala to na razie lepiej nie ruszac bo jak wyjdzie z gwintem potem bedzie duuuzo wiecej roboty. Jakby sie urwala to bym jezdzil tak jak teraz ale z dziura juz sie nie da

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Widze ze 1/3 glosujacych miala problem i co gorsza wiecej mialo zerwany gwint ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponowie pytanie, które na początku zadał otest: Czy używaliście jakichś specjalnych specyfików przy wykręcaniu tych nieszczęsnych świec? Ktoś pisał o WD 40 ale to chyba niezbyt skuteczny środek. Muszę wziąć się za wymianę, bo samochód ledwo pali. Myślałem, że w ASO wiedzą jak się to tego zabrać ale stwierdzili, że jak świece wyjdą bez problemu to koszt 120 zł a w razie "schodów" nawet 600 zeta. Jak mają wyjść bez problemu to sam to zrobię a nie za 120 zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kokos

u mnie przy wymiane swiece nie chcialy drgnac,elektryk psiknal preparatem do odkrecania srub firmy innotec(kilka osob w mazowieckim juz go uzywalo z moich zapasow-skutecznie) ,ja sobie zapalikem fajeczke i po tym czasie swiece poszly jak maslo.pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Najlepiej jest wykręcać na lekko ciepłym silniku. Jeśli nie idą to też nie jest powód do paniki. Trzeba wziąć długi klucz nasadowy, delikatnie puknąć w osadę gwintu świecy, można delikatnie spróbować drgnąć świecą ale w stronę dokręcania, może gwint drgnie. Poza tym są obecie spraye ( robi je chyba Normfest ), które działają na zasadzie zamrażacza. Po prostu psika się troszkę, wylatuje roztwór, który po odparowaniu ( po chwili ) zamraża dany element i obkurcza gwinty, a zapieczony bądź uszkodzony gwint jest bezpośrednią przyczyną tego, że nie można wykręcić nie tylko świecy żarowej...

To kolejny dowód na to, że trzeba dokręcać z czuciem i z odpowiednim momentem...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Antki2

ja o dziwo bez żadnych problemów wykreciłem , zakreciłem , zapaliłem zgasiłem i zaczely sie problemy kontrolka grzania swiec juz się nie pali i auta też siie nie da odpalić HELP.....

SORKI ZE TROCHE NIE W TEMACIE ALE MOZE KTO POMORZE DAJ BOżE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam jeszcze pytanie odnośnie ściągania "fajek" ze świec, jak to się robi. Zalałem na noc WD 40 ale nie mogłem zdjąć przewodów. Ktoś napisał, że łatwo schodzą. Tylko co trzeba zrobić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...