Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest lukas_2631

Zapieczone Koła????

Recommended Posts

Guest lukas_2631

Witam!przyszła zima i postanowilem wymienic opony na zimowki i tu pojawia sie problem , a mianowicie nie idzie odkrecic tylnych kół.Próbowalem chyba wszytskiego.Przy probie odkrecenia w dwie ososby krzyzakiem to krzyzak sie wyginal.Inny sobosob to klucz i przedluzka w postaci metrowej rury i nic.I nawet wkladalem krzyzak w rure i jeden nacisla rure drugi ponosil ramie krzyzaka a trzebi stukla mlotakiem w prostopadłe do kola ramie krzyzaka i nic...W wulkanizajc pan nic nie poradzil , wylałem na to kolo cała pusze odrdzeiwcza i litry potu i dalej nic...Bylem jeszcze w jednym "niby" dobrym zakladzie oponiarskim i tez nic ich pneumatyki ni nie poradzily.Czy ma ktos jakis pomysl .I narazie nie moge jezdzic moja VA bo jak zlapie gume w trasie to bedzie ciekawie...

Dodam jeszce ze to dwa tylne koła , ponieważ przednie też bylo bardzo bardzo ciężko odkręcic ale po poswieceniu okolo 1.5 h na jedno kolo sie udalo , przypomne ze to VA 2000.Jakiś pomysł????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja miałem podobnie w swojej VB.Udało sie odkrecic pneumatycznym kluczem do ciezarówek w wulkazniacji.A jak juz sie udało to nasamrowałem sruby smarem grafitowym i teraz odkreca sie bez problemu.Tez balem sie ze jak złapie gume w trasie to tylko lawet zostanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lukas_2631

Panowie w bardzo dobrym lokalnym serwisie rozkadaja ręce i nadal nic...

Mój znajomy ma specjalny klucz max ustawienie 6.5 Atmofery...ale niestety u mnie nic to nie pomoglo.Mowili mi takze o podgrzaniu palnikiem ale alusy tego nie wytrzymaja,chyba bede musial je poswieci i tak mam jeszce jeden komplet, albo rozwiercac sruby.Ale mam nadziej ze cos sie da zrobic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żadnej śruby nie da rady odkręcić w obu kołach?

PS. To jest właśnie efekt zakręcania (od poczatku do końca) kluczami pneumatycznymi poustawianymi na niewiadomo jakie wartości. Kolesiowi nie chce się nawet na początku wkręcić kawałka śruby recznie tylko wali od razu pneumatykiem nie patrząc czy dobrze trafił z gwintem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lukas_2631

A teraz jeszce cos wam ciekawego powiem.Probowalem odkrecic i polamalem 2 klucze i chcialem zobaczyc jak bedzie z przodem , bo przod 2 tygodnie temu odkrecalem na zimowki i teraz przod lipa , nic nie idzie a 2 tyg temu byly odkrecane.i teraz zadnego kola nie moza nawet zadnej sruby poluzowac.Nie wiem co mam robic , samochod stoi i nie jezdze nim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przypuszczam, że hamulce Ci trą i to powoduje zapiekanie śrub. Popryskaj wszystkie śruby WD 40, odczekaj z 15 min. i wtedy spróbuj odkręcić porządnym kluczem. Jeżeli to nie pomorze to tylko Ci współczuć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Laser

Witam

No jakby nie patrzec to hamulce sa poto zeby trzec

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Co do Twojego problemu - jesli to alus to niestety numer z podgrzewaniem sruby ( po uprzednim spuszczeniu czesci powietrza z kola ) raczej nie przejdzie - chyba ze masz jakas felge do testow ... WD40 nic nie da - to za slabe jest. Twoj problem polega na tym ze felga aluminiowa nie ma w zasadzie zadnej sprezystosci dodatkowo pewnie powierzchnie stozka sruby ktora odpowiada za dokrecanie nie byly nigdy posmarowane a to wystarczy zeby mocno srube zintegrowac - wczoraj zmienialem kola i mimo ze dokrecilem normalnie to bez rury nie dalo rady ruszyc ... miesiac wystarczyl zeby sruba sie "zapiekla". Dodatkowo jeszcze jak sa alusy z dekielkami to pod dekielkiem tworzy sie wilgoc ktora moze dodatkowo powodowac ze sruba sie zapieka.

Coz moge Ci doradzic - dobry klucz, dluga rura i jazda ... wyjscia nie masz, nawet jesli ryzykujesz urwaniem lba. Na 99% najwiekszy opor jest na polaczeniu stozkowym a nie na gwincie. Chyba ze sruby tez w piachu sie tarzaly i nigdy nie byly oczyszczane - raz na jakis czas gwint tez warto natluscic wbrew pozorom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lukas_2631

Tak na alusach były deklielki,Ale na przodzie 2 tygodnie temu zmienilem na stalowki i dzisaj juz nie moge odkrecic.Z rura jest dobry pomysl , ale nie idzie.Nie jeden co go sie pytalem to mowil ze nie wierzy ze nie mozna kół odkrecic , a jak do mnie przyjezdzali zobaczyc to głupieli.A jesli łeb sie urwie to lepiej nie mowic ile roboty z rozwiercaniem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tu święta racja. Najwyżej wiercenie i gwintowanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lukas_2631

No wiercenie i gwintowanie to chyba już najgorsza opcja , jeszcze jutro podjade do 2 fachowców i moze oni mi jakis plan podpowiedza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spotkalem sie z czyms takim u kuzyna w warsztacie. Tez nie mogli niczym odkrecic, ani recznie, ani pneumatem. Gosc pojechal do jakiegos zakladu dla TIRow i tam mu powiedzieli ze moga sprobowac, ale ze takie sroby to raczej pourywa na stozkach. Zgodzil sie i pourywalo... jak dalej sobie z tym radzil to nie pamietam.

Mam nadzieje ze znajdziesz razem z mechanikami jakies inne rozwiazanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Laser

Witam

Jakie wiercenie ? Jakie gwintowanie ? Sruby do kol sa bardzo twarde, sprobojcie ja kiedys przeciac czy nawiercic ( mowie o oryginalach - bo z podrobami roznie moze byc ). Gwintowanie piasty - jesli Ci zycie mile to wydaj lepiej w razie czego te pare zloty nawet na uzywki ( akurat przednie dobrze zdemontowane powinny byc ok ) i nowe lozyska.

Pozatym jesli sruba trzyma na stozku to jest szansa ze jesli nawet sie ukreci i zostanie kawalek wystajacy to mozna ja bedzie jakos wykrecic .. no chyba ze na gwincie tez zapieczona to wtedy mogila.

Ja nadal obstawiam za dluga dzwignia - tu wlasnie jest szkopul ze klucze pneumatyczne/udarowe - szarpia, a dla gwintow nie ma nic gorszego. Dobry klucz dluga twarda rura - moze byc profil kwadratowy - nie ma znaczenia, i powoli płynnym ruchem odkrecaj

Edited by Laser

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lukas_2631

I właśnie długą rurą nic się nie zdziała bo sie bedzie klucz wyginał, juz to bylo przerabiane.Ale na szczescie znalazlem juz sposob tylko trzeba było wydać ponad stówke na pożądny zestwik,czyli gruba półmetrowa przedłużka i mocna nasadka na śrube i poszlo dosłownie w 10 min dwa koła.A teraz następne pytanie czym posmarować śruby żeby się znowu nie zapiekły, co myslicie paście miedziowej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^^

Ty to w sumie jeszcze miales dobrze bo u mnie w sharanie jak sie zapiekaja alusy to po odkreceniu szpilek moge jezdzic dalej bez nich

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Kolo zapieka sie tak na piawscie ze trzeba popuscic sruby i przejechac kawalek z ostrym ruswzaniem i ostrym hamulcem. Odkrecanie tez juz mam opanowane i u mnie dobry klucz to podstawa, wszystkie krzyzaki z marketu za 20zl mozna uzywac jako ozzdobe w garazu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> Woze ze soba nasadke od kompletu no i z 80cm rure stalowa jako przedluzka, no i jeszcze zadna szpila mi sie nie oparla

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Laser

Please login or register to see this quote.

Witam

Tak, tylko i wylacznie - jak gwinty beda zardzewiale ( co sie tez zdarza - powiedzialbym ze norma w autach sprowadzanych z Holandii i innych podtopionych krajow ) itp to mozesz je tez szczotka druciana przeczyscic i odrobinka jakiego kolwiek smaru jednorazowo natluscic, ew umyc w nafcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja u sibei smarowałem smarem grafitowym i teraz odkrecaja mi sie bez problemów

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lukas_2631

Please login or register to see this quote.

I ja też będe musiał tak samo robić , bo inaczej to będzie całkowita klęska...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A może po prostu zacznij każdorazowo smarować powierzchnię styku felgi z piastą np miedzią lub innym odpowiednim smarem.

Na prawdę dziwne rzeczy opisujecie, jeśli jest odpowiednio dobrany otwór bazujący w feldze do piasty (nie na wcisk) powierzchnie posmarowane, śruby zwilżone (również stosuję odrobinę miedzi) to jakim cudem ma sie coś zapiec żeby stosować jakieś rury, super klucze, palniki itp.

Moment dokręcania to 110 więc odkręcenie powinno być bez problemowe zwykłym fabrycznym kluczem i to ręcznie , nawet bez użycia nogi.

Spotkałem się kiedyś z problemem odkręcenia koła w Starze , dopiero 4 metrowa rura , z powieszonym na końcu kolegą i 10kg pucka jakoś pomogły. Oczywiście powodem była nie właściwa konserwacja poprzedniego kierowcy.

Na koniec powiem że nigdy nie stosuję i nie pozwalam stosować pneumatów do przykręcania czegokolwiek w samochodzie.

Edited by Dzieju

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak posmarowac to tylko smarem miedziowym i nie bedzie zadnego problemu z odkreceniem.Sam to sprawdzilem kilka razy i działa nawet na kolektorze wydechowym

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lukas_2631

na kolektor to są specjalane pasty do tłumików, pierszy raz słysze o miedzi na kolektor

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lukas_2631

Please login or register to see this quote.

U mnie tez powodem byla nie wlasciwa konserwacja poprzedniego wlasciciela,ale co ja na to poradze.A pozatym nie jeden mowił ze nie wierzy w to że nie można odkęcić kół a jak do mnie przyjezdzal to mu kopara opadała...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dlatego ja dokrecam recznie i to nie za mocno, bo fele aluminiowe maja to do siebie, ze sie sruby na nich zapiekaja, a sruby zmienilem na chromo-niklowe, ktore nie koroduja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

bzdura.mam do czynienia z tym na co dzień. klucz pneumatyczny krzyżaki i inne klucze. jeśli ktoś nie dba o śruby od początku to potem tak jest. jeśli ktoś ma dobry klucz to śruby odkręci napewno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Akurat tą opinię przedstawił mi Twój kolega po fachu - może się nie znał... pomimo ponad 30 lat w zawodzie

Zresztą sam nigdy nie robiłem żadnych specjalnych zabiegów ze śrubami (oczywiście specjalnie w piach ich nie rzucam) i jakoś dotychczas nie mam problemów z odkręcaniem. Nie wykluczone, że to jeszcze przede mną.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Fakt mam taki przypadek w Omedze u kolegi.zapiekają się strasznie nawet smarowane różnymi smarami. ale mam do tego odpowiedni klucz i odkręcają się bez problemu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...