Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest Michal K

Dane Do Geometrii

Recommended Posts

Guest Michal K

Witam,

Czy ktoś może ma dane do ustawienia pelnej geometrii dla GTS'

Inne sa wartości dla VC i VC GTS?

pzdr

Michal

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest karciu

Please login or register to see this quote.

Witam,

moge Ci podac jak wlacze drugi komputer, ale zostaw sobie to. Jestes ze Sosnowca - skocz do Katowic - Ochojca do Pana Czeslawa Dudy - ustawi Ci zbieznosc ze mucha (takze ASO MUCHA Tychy i Mikołów) nie siada.

Please login or register to see this link.

Dzisiaj robilem u nich geometrie - wymieklem. Auto mialo robiona geometrie kilka razy od zeszlego roku,takze w zeszlym tygodniu po zmianie drazkow u innych mechanikerow w tym ASO Mucha i ASO MMCars. Wreszcie pojechalem do Pana Dudy - auto jest sztywne, nie sciaga i pieknie trzyma zakretow:) Ma zwykly klasyczny sprzet - zadnych komputerow - ale co najmniej 25 lat doswiadczenia pracy TYLKO z geometria. Widzialem rejestracje z calego slaska u niego.

Godzinka pracy 80 zl za przod i tyl. Zadzwon wczesniej, terminy ma chyba nawet ok.

Edited by karciu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

I to naprawdę wystarcza, aby dobrze zrobić geometrię. Nowoczesne lasery itp. bajery są tylko dla klienta, a nie dla dobrego ustawienia zawieszenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Callun

Please login or register to see this quote.

Potwierdzam, bo właśnie dziś to robiłem, tyle, że za 70 zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest karciu

Please login or register to see this quote.

eee tam, pare groszy nie ma znaczenia:) pomysl ze ASO bierze 90 zl za kazda oś, a cos tam tylko slyszeli o jakis katach (i kontach) ale nie do konca wiedza gdzie:)

Moze podchodze dzisiaj do tego tematu zbyt entuzjastycznie - ale naprawde dawno nie mialem do czynienia z takim fachowcem w swoim zawodzie a z drugiej strony dlugo cos mi "nie pasowalo" w mojej geometrii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Michal K

Ok dzięki za info.

Wymieniam dziś właśnie wybite banany bo autko niemiłosiernie ściągało, a problem jest taki że jeszcze nie spotkałem komputera do zbieżności który by miał wpisane dane dla GTS'a.

Gość mierzył mi odległość od podłoża i coś kombinował bo choć miał gotowych danych dla VC wiele to dla GTS'a niestety.

I już nie wiem czy VC i GTS to to samo czy nie. W każdym bądź razie to nie ja vike prowadzę tylko ona mnie i już zaczyna mnie to draznić.

pozdrawiam

Michał

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Callun

Z ciekawości podjechałem dziś do mechanika, który dzień wcześniej ustawiał mi zbieżność i twierdzi, że robił to zgodnie z danymi do Vectry C, bo nie ma znaczenia czy to zwykła wersja, czy z zawieszeniem od GTS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam jestem umówiony na jutro
09.11.07
na
11.00
- facet rzeczowy, zobaczymy jak wygląda to na miejscu mam nadzieję że również będzie O'K

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">
dam znać co i jak - pozdrawiam adiplus

Edited by adiplus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

raczej nie ma różnicy czy VC czy VC GTS...jest tylko coś o zawieszeniu sportowym ale, jak wiemy GTS to nie jest sportowe zawieszenie bo nie mamy lterki "S" na tabliczce znamionowej na słupku B po stronie pasażera

dane z INFO TECHa dla Y22DTR

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Michal K

Wielkie dzieki rafix1 !

Dane zostaly zapisane w zaprzyjaznionym komputerze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzięki również i Callunowi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam

Zgodnie ze wcześniejszą umową informuję, co następuje:

1.
wymiana drążków (była niezbędna do prawidłowego ustawienia geometrii przodu) 340,00 PLN ASO (
faktura zał. foto
)

2.
geometria zawieszenia 90,00 PLN (
dane zał. foto
)

Reasumując całą operację – samochód zachowuje się bardzo dobrze prowadzi się również dobrze

PS

Specjalne podziękowania dla karci-a za namiary na porządnych ludzi i dobrych fachowców dzięki..

Pozdrawiam
adiplus

zał. drążek kierowniczy faktura:

Please login or register to see this link.

zał. geometria:

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak jest już z samym ustawieniem geometrii z przodu, słyszałem o jakimś podgrzewaniu drążków aby łatwiej ustawić, bo drążki są od góry, czy jakoś tak).

Prawda to?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mnie tez to zdziwiło gdy gość w ASO zaczął to mierzyć. Powiedział, że w VC jest 12 czy nawet 15 różnych rodzajów ustawień

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Potem dokonał pomiaru - urządzeniem laserowym (bajery rowery

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> )

i wszystko jest ok

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kazik

A zna ktoś dobry namiar na geometrię w Wa-wce?

W ASO krzyczą 290zł za tył i przód.

Miałem wizytę na wysokim krawężniku przez jednego debila który raczej rzadko używa lusterek. Stalowa 16" poszła w cholerę na szczęście nic więcej się nie wydarzyło a krawężnik był konkretny. Po czymś takim warto by ustawić geometrię.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj sprawdziłem zbieżność i geometrię:

zbieżność przód minimalnie poprawiona i jest OK

geometria przód OK

zbieżność tył OK

geometria tył OK

Cena 50zł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tez bylem u pana Dudy. Aczkolwiek mam inne cyferki niz adiplus dal na skanie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Moze ktos powie, co one oznaczaja

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest karciu

Please login or register to see this quote.

no to pokaz je:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A ty masz takie same jaki adiplus?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A mieszczą się w zakresach podanych w tabeli (post #9 w tym temacie)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Yamato

Witam.

Mam mały problem moja VC też ściąga na prawo i nie wiem co może być przyczyną aby auto jechało na wprost to kierownicę muszę mieć skręconą delikatnie w lewą stronę, jeżeli ustawię kierownicę na wprost to auto automatycznie zjeżdża w prawo. Nie wiem co może być tego przyczyną czy geometria czy drążki auto ma założone opony zimowe na felgach stalowych i są one wyważone coś jest nie tak proszę was o podpowiedź z góry dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest karciu

Please login or register to see this quote.

Wielokrotnie walkowane, zacznij od szukajki a potem od sprawdzenia cisnienia w oponach, zuzycia bieznika w kolach, potem ewentualnie geometria. Jesli auto nie sciagalo na letnich, tzn ze problem tkwi w kolach zimowych - moze rozna mieszanka gum?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Pyjor

Przed dzisiaj opisalem w innym poscie taka przypadlosc a raczej mozliwosci,

bo trzeba zaznaczyc, ze moze byc ich wiele ale postaram sie to zobrazowac,

podajac przepis na idealna zbierznosc

1. Zbieznosc ustawiam przy kazdej wymianie sezonowej opon!!!

a) Inny rozmiar opon, inna zbieznosc!

Kazdy komplet opon posiada indywidualne wyprofilowanie bieznika ,

wynikajace np z miejsca montazu, typu i sposobu

uzytkowania, ogulnego przebiegu itp. Dlatego ustawiona zbieznosc na np

letnich 17 bedzie zupelnie inna niz na zimowkach o wiekszym profilu, typu opon i roznicy w osadzeniu.

2. Vectra C posiada tylne wielowahaczowe zawieszenie , ktore podobnie jak

przednie, ma rowniez wiele ustawien jak katy

zbieznosci , rozbieznosci oraz katy pochylenia.

By to zobrazowac, jezeli posiadaliscie np Astre II lub Golfa IV, tam zbieznosc ustawia sie na przednich kolach, tyl to belka skretna, ktora sama za sprawa swojej konstrukcji ustawia te wartosci.

Wykozystanie wielowahaczowego zawieszenia, daje duze mozliwosci trakcyjne, ale z powodu wielu czesci ruchomych wiaze sie z mozliwoscia gubienia wartosci geometrii. Wystarczy sobie wyobrazic ile milionow

razy wprowadzane jest w ruch oraz jakie sily przenosi. Jezeli teraz przyjmiemy, ze wartosci tolerancji rzedu setnych do kilkudziesieciu czesci 1 stopnia przyjete dla Vectry C pokazuje, jakie tolerancje stosowane

sa w nowoczesnych samochodach. Oczywiscie, 20 lat temu, predkosc typowego samochodu byla w okolicach predkosci rozwijanych na 3 biegu przecietnego samochodu;) Dlatego stosowane kiedys wartosci i

metody pomiaru, pozwalajace na uzyskanie malej precyzji, duzego prawdopodobienstwa bledu. Niektore wartosci sa poprostu niemierzalne dla pana Tadka, Kazika, czy Staszka bez sprzetu, ktory potrawi

pokazac w/w wartosci. Oczywiscie, niektorzy teraz sie zastanowia, niektorzy niezgodza, ale jest podobnie przy remoncie silnika i dokonywanie pomiarow zuzycia czesci ekierka:) Pewnie do mlyna wodnego

wystarczy...

Konkluzja, nie oszczedzaj 20zl na operacji i zrob to w sprawdzonym miejscu, ktore posiada odpowiedni sprzet i ludzi;) Dokonuj kontroli ustawien zawieszena przy okazji zmiany opon przy zmianach sezonow,

co pozwoli ci utrzymac podzespoly zawieszenia, przeniesienia napendu oraz opony w dobrej kondycji. Radosc z doskonalego zestrojenia jest niemiarzalna. Prosze zauwazyc ile jest osob, ktore wydaja naprawde

dziwne pieniadze na wiele dziwnych rzeczy, prubujac uzyskac blizej nieznane cos, oszczedzajac na zbierznosci... akurat dzisiaj odpowiedzialem koledze z forum, na podobny temat, ktory jezdzil rok sciagajaca

VC.. Przepraszam, ale tego nie moge zrozumiec..rok !!!

3. Jezeli jedziesz ustawic zbieznosc, wygospodaruj sobie do 3 godzin czasu. Duzo?? Jezeli okaze sie, ze po wyjechaniu z serwisu kierownica jest krzywo musisz miec taki zapas czasu, by serwis widzial,

ze musza robic do skutku az ustawia doskonale poniewaz liczy sie perfekcja a czas masz wygospodarowany! Widzialem wiele osob, ktore odjechaly z mysla, wroce tam jutro, pojutrze i jezdza tak az sie

przyzwyczaja;)

UWAGA!!!Jezeli zaklad jest dobry, mechanik potwierdzony a kierownica jest krzywo nie swiadczy to o zle ustawionej geometrii!!!

4. Geometria ustawiona, kierownica jest krzywo? Jest to mozliwe, poniewaz przed dokonaniem ustawiania zbierznosci, nalezy wyregulowac cisnienie w kolach (tu dam patent), ustawic kierownice na srodek i

zablokowac albo specjalna podporka, albo w jakis skureczny patent danego serwisu. Sposob nie jest tyle wazny, jak dokladnosc wyposrodkowania. Sprawa moze byc trudna z braku przywiazania wagi do tej

czynnosci, lub z winy np luzow ukladu kierowniczego!! Dlatego ustawiajmy zbierznosc na dobrych podzespolach . Jest jeszcze mozliwy do popelnienia blad. Stworzony przez lichego mechanika, albo w sytuacji

gdy, gdzie indziej wymieniamy , np drazki kierownicze i na skreconych podjezdzamy w miejsce gdzie nam ustawiaja zbierznosc. Wymieniajac, np dwa elementy jeden mechanik skreci niesymetrycznie drazki na

regulacjach uzyskujac srodek kierownica, samochod idzie na ustawienie zbierznosci i albo zabraknie na jednym drazku miejsca, albo bedzie krzywo i ogulnie czesto z takich miejsc trzeba pojechac gdzie indziej i zaplacic za starannosc. Nie wspominam o skoku cisnienia krwi, chyba ze przyjmie sie przeslanie fachowca, jak ja kiedys uslyszalem... Nie moze sie Pan przyzwyczaic, ze ten typ tak ma i przestanie

mi glowe zawracac, nie da sie lepiej! Prosze uwierzyc, ze jest duza grupa osob, ze po marudzeniu pana np Kazia odjezdzaja, by go nie denerwowac

Pdsumowanie, samochod moze miec dobra zbierznosc, dobra geometrie, a i tak sciagac, jak kierownica bedzie zruszona, lub zle wyregulowana!

5 Dla perfekcjonistow;)

Wspominalem o ustawieniu cisnienia przed dokonywaniem korekty. Oczywiscie w serwisie sami to zrobia, lub ich o to poprosicie. Niestety, jak bedziecie chcieli dokonac sprawdzenia cisnienia w oponach lub go korygowac w puzniejszym okresie, bedziecie jezdzili na swoja stacje, lub dokonywali to swoja pompka, kompresorem... Niestety wartosci wskazania beda drastycznie rozne... Ja w Sopocie widzialem swoj rekord, 1,6 pokazywal mniej!!!

Wspomnialem,z epodam na to patent:) Mozecie wydac duzo kasy na wlasny, certyfikowany cisnieniomierz . Mozecie kupic srednij klasy z podpowiedzi zzaprzyjaznionego zakladu oponiarskiego i wwrocic do nich na sprawdzenie roznicy z pistoletem wzorcowym jaki posiadaja;) Jak tak zrobilem, wiem,z emusze dodac 0,2 i po sprawie. Przy dokonywaniu korekty gdziekolwiek w trasie, wyciaamm swoj, ustawiamm i mam maniane.. Przy wymianie opon po sezonie, mozna sprawdzic czy cisnieniomierz trzyma cyfre.

Jeden z wynikow badania i korekty

Please login or register to see this attachment.

Edited by Pyjor

Share this post


Link to post
Share on other sites

bez przesady nie trzeba jezdzić na geo przy każdej wymianie kół... to że opony u mnie do wymiany to moja wina i nie zwalam to na nic ani na nikogo winy, byłem dwa razy na geometrii w przeciagu 3 miesięcy wszystko mam ustawione idealnie a jednak nadal coś nie tak co więcej nie odbija to sie na oponach zimowych więc nie ma tu mowy o jakims masakrycznym sciaganiu. Majac na mysli rok przekazałem Ci to że przez rok walczyłem i szukałem przyczyny wszedzie gdzie sie dało a nie siedziałem i czekałem aż ktoś za mnie to zrobi. Dlatego też dawanie takiego przykładu nie jest za bardzo trafne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...