Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
margraba

Gdzie Się Uzupełnia Olej W Skrzyni?

Recommended Posts

Czy jest miejsce,jakiś korek do sprawdzenia poziomu oleju w skrzyni? Musze uzupełnić, a raczej wymienić olej i uszczelkę pod dekielkiem od spodu, ponieważ cały czas jest mokry (spocony). Ile wlać oleju i jaki jest najlepszy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam!

Jest śruba(korek) kontrolna stanu oleju a miejsce tej śruby zależy od rodzaju skrzyni ..

Oleju w prawdzie sie nie wymienia i nie ma spustowego ani wlewowego korka ale jak jest potrzeba to uzupełniamy tym otworem kontrolnym. A co do wycieku to raczej rzadko leci spod dekla raczej to z uszczelniacza.

Pojemn. oleju w skrzyni to 1.8l.-1.9l. olej przekładniowy num.katalog. 19 40 768(09 120 541)

poziom oleju powinien sięgać dolnej krawędzi otworu z wyjątkiem skrzyni F13, F17 X16SZR, X16XEL i X18EX1 poziom oleju 20mm poniżej tego otworu.

Please login or register to see this link.

poczytaj to tam coś znajdziesz więcej.

I jeszcze jak użyjesz funkcji "SZUKAJ" znajdziesz dużo tematów w tej dziedzinie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Acha ! uzupełnij swój profil bo nie wiemy jakie masz auto VB-......?

Pozdrawiam.

Edited by sempiko72

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam,

W moim samochodzie mam skrzynię F17 WR419. Na forum co jakiś czas ktoś pyta o lokalizację korka do kontroli poziomu i uzupełnienia oleju w skrzyni F17. Przy pomocy szukajki można znaleźć prawie wszystko. W moim już 9-letnim autku sprawdziłem poziom i uzupełniłem ( raczej wymieniłem częściowo ) olej.

Poniżej kilka uwag – mam nadzieję, że komuś pomogę.

1 Kupiłem: oryginalny (GM) czerwony olej, strzykawkę 100ml i 1m wężyka plastikowego o średnicy 6mm

2. Zdjąłem lewe przednie koło i ustawiłem samochód w poziomie

3. Korek kontrolny znajduje się przy lewej półosi po prawej stronie

4. Nie szukajcie koniecznie korka na klucz imbusowy! U mnie jest korek z łbem sześciokątnym 13mm

5. Do odkręcenia korka wykorzystałem klucz oczkowy odsadzany – dostęp z kanału wystarczająco dobry.

6. Po wykręceniu korka oczyściłem z bardzo drobnych śmieci (opiłki) jego końcówkę magnetyczną

7. Dla sprawdzenie poziomu oleju nie bardzo można do otworu włożyć palec lub drut (oczywiście bardzo sprytni dadzą sobie radę)

8. Do otworu wprowadziłem końcówkę wężyka i strzykawką po drugiej stronie odessałem około 100ml oleju. Olej był przeźroczysty, ale mam wrażenie, że lekko ciemniejszy niż nowy.

9. Odsysałem olej po 100 ml. Razem wyciągnąłem ze skrzyni około 1,2 litra. Potem już szło powietrze.

10. Wtłoczyłem do skrzyni nowy olej. Weszło około 1,4 litra aż do przelania się przez wlew. Odessałem około 40 ml (olej przestał wyciekać) i wyjąłem wężyk z otworu.

11. Zakręciłem korek kontrolny

Nie zauważyłem różnicy w pracy skrzyni. Ale wiem co i ile w niej mam.

Polecam przeczytać „Sam naprawiam Opel Corsa i Meriva” strona 37 ( rysunek O-62150).

Pan Etzold pisze, że można zalać olej pod korek na przelew a poziom 20 mm poniżej korka to minimalny poziom oleju w skrzyniach zalewanych fabrycznie. W naszej książce jest trochę inaczej a wygląda mi na to, że w Corsie opis dotyczy również skrzyni F17 !

No i na koniec wątpliwości, które nurtują mnie od zawsze. Producent nie przewiduje wymian oleju w skrzyni przez cały okres eksploatacji. A ile to maksymalnie lat?

Czy olej w skrzyni się nie starzeje? Czy niemiecki producent przewidział, że samochody będą eksploatowane w PL np. 15 –20 lat?

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

A u mnie w 2.2 dti gdzie jest ten korek??pozdro

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Michu6

Witam wszystkich użytkowników jedynego i słusznego samochodu:) jestem pierwszy raz na tym forum i jeszcze nie za bardzo się orientuję, więc z góry proszę o wybaczenie pomyłek

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> kolego vectra007, jak możesz to padaj mi kod silnika, a postaram się wkleić tutaj jakieś fotki abyś mógł oblukać skrzynkę. dodam od siebie jeszcze jedną rzecz. ja również chciałbym wymienić w swojej Viki oliwe w skrzynce ale właśnie nie wiedziałem gdzie szukać korka. wczoraj z dużą pomocą, kanału, podnośnika oraz autodaty wyczaiłem że w mojej skrzynce F17 nie ma korka kontrolnego przy żadnej z półosi.szukałem wszędzie i nie znalazłem niczego. natomiast zauważyłem (i autodata też o tym mówi) że w pewnym miejscu w skrzyni(mniej więcej pod mocowaniem akumulatora) wychodzi pewne ustrojstwo wyglądające jak czujnik temperatury płynu chłodzącego, do którego podłączona jest wtyczka z dwoma kabelkami. nie wiem czy to jest może coś od wstecznego czy od prędkościomierza, natomiast jest napisane, że w tym miejscu wlewa się olej do skrzynki. autodata mówi jeszcze o korku kontrolnym ale u mnie tam gdzie jest on pokazany na ilustracji -u mnie po prostu go niema

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> . jeżeli zabierałbym się do wymiany oleju w skrzyni zrobiłbym to tak:

1. materiały : olej GM, uszczelka pod dekiel, wężyk i strzykawka, miska plastikowa

2. wyczyszczenie miejsca wokół, gdzie jest ten wspomniany przeze mnie czujnik z dwoma kabelkami

3. odłączenie i odkręcenie czujnika

4. jeden koniec wężyka do strzykawki, a drugi do skrzynki

5. odessać ok 300-400ml oleju - jest to znak że trafiliśmy w dobre miejsce

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

6. odkręcić dekiel od skrzynki i spuścić stary olej do miski - będzie nam on potrzebny do ustalenia faktycznej ilości oleju do wlania ( tak jak już powiedziałem nie ma korka kontrolnego)

7. założyć nową uszczelkę pod dekiel i przykręcić go

8.czynność zalewania odwrotna do odsysania

9.zakręcić i podłączyć czujnik

10.jazda próbna

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

To co napisałem powyżej jest bardzo ogólne. nie wspomniałem o kilku innych rzeczach ale chciałem przedstawić to obrazowo. będę się niedługo zabierał za wymianę a po niej postaram się opisać jak było dokładnie

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Y22DTR

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Michu6

Według autodaty sytuacja wygląda tak

Próbowałem jeszcze coś znaleźć w vivid workshop ale nic tam nie było tylko suche dane kolego. według tego programu masz skrzynkę F23 do której wchodzi 1,55l oleju o oznaczeniach 19 40 710 albo 19 40 768.nie pokazano gdzie się wlewa ani spuszcze oliwę. autodata pokazuje że w twojej skrzynce jest podobnie jak w mojej, czyli wlewa się olej przez to ustrojstwo przypominające czujnik temp. płynu chłodniczego, a spuszcza się odkręcając dekiel.pozdr

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Edited by Michu6

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Resell

"No i na koniec wątpliwości, które nurtują mnie od zawsze. Producent nie przewiduje wymian oleju w skrzyni przez cały okres eksploatacji. A ile to maksymalnie lat?

Czy olej w skrzyni się nie starzeje? Czy niemiecki producent przewidział, że samochody będą eksploatowane w PL np. 15 –20 lat? "

Hej. Kiedyś w golfie 3 biegi strasznie ciężko wchodziły wraz ze wzrostem temperatury samochodu. Jak wpadłem na długi czas w korek to była tragedia. Pomyślałem, że stracił swoje właściwości i tak się działo. Rzeczywiście po wymianie oleju różnica była kolosalna, biegi wchodziły gładko bez haczenia bez względu na temp. Dodam, że golfik był 13 letni więc przy takim wieku pasowało by wymienić oliwkę.

Na szczęście moja VB jest młodsza i begi wchodzą "dobrze" pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest defender

Please login or register to see this quote.

Witam,

a wiesz może w którym miejscu może uciekać olej z tej skrzyni?

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

raczej przez uszczelniacze półosi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lola

witam

hapko może masz jakiś rysunek szkic skrzyni z prawej strony mam tam element pęknięty w kilku miejscach

półośka wchodzi do skrzyni ale na zewnątrz jest taki pierściń wielokątny i nie wiem jak to sie nazywa a mechanik cymbał też nie wie i nie moge nigdzie tego dostać w sklepach a w serisie jak tłumacze o co mi chodzi

to mówi ze ta część kosztuje ok 500zł to chyba nie możliwe zeby aż tyle jakbym miała rysunek to mogłabym określić o co mi chodzi i ewentualnie sprezyzować nazwe tego elementu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Udałem się dziś na kanał w celu sprawdzenia stanu oleju w skrzyni.

Odnalazłem korek kontrolny na klucz 13.Odkręciłem go i dostałem w twarz olejem.Co najdziwniejsze wyleciało go może ze 4 setki.

Co dziwne jest to skrzynia F17 gdzie oleju powinno być 20mm poniżej korka.

Nie mam pojęcia czy ktoś kiedyś dolewał ale wycieków brak.

No i teraz nie wiedziałem czy wlać z powrotem ten olej (nowy też miałem) czy go jeszcze odlać do prawidłowego stanu.

Zakręciłem korek kontrolny i wlałem 4 setki nowego oleju przez odpowietrznik z góry.

No i teraz nie wiem czy dobrze zrobiłem czy nie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie zaleca sie nalewac za duzo oleju po to jest korek kontrolny zeby pod niego lac. Sprawdzac najlepiej na zimnej skrzyni poniewarz na rozgrzanej oleju moze byc troche wiecej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdzę na zimnym silniku.

Przy skrzyni chyba nic nie było majstrowane wcześniej i była ciepła jak sprawdzałem stan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...