Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest B@rt

2,5 V6 Wiecej Mocy :d

Recommended Posts

Guest B@rt

Wlasnie przegladam VVOC.com i szukam sposobu na wykrzesanie dodatkowych paru rumakow z Viki i trafilem na dosc ciekawy temat.

Kilka osob z wysp zastosowalo ciekawy manewr poprawiajacy osiagi ich V6 tzn powiekszyli przepustnice do 70 mm i zastosowali 4 barowy regulator cisnienia paliwa ktory ciezej dostac ale w gre wchodzi rowniez 3.8 barowy fabrycznie montowany w 2,6 V6. I tak pomyslalem jako ze walki z MV6 czekaja na montaz czyli trzeba bedzie zwalic gore silnika to przy okazji moglbym sie pokusic o dorzucenie tych gratow z tym ze tu pojawia sie problem. O ile zakup regulatora cisnienia nie bedzie wiekszym problemem to znalezienie takiej gotowej przepustnicy w PL graniczy (raczej) z cudem. Pewnie w gre wchodzi tylko rzezba i tu moje pytanko - moze ktos juz sie w to bawil

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> lub zna sie na rzeczy i chcialby sie pobawic

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ???. Ponizej foty pokazuja jak jakis sprytny angol zebral troche materialu i dorobil butterfly'a (sorry ale nie wiem jak ta "blaszka" sie po polsku fachowo nazyw ;p )

Regulator 4 bary

3350_1.JPG

Przepustnica

i123648444_19879_5.jpg

Tu widac standartowa "blaszke" i powiekszona przepustnice

i135964509_56718_5.jpg

A tu juz wszystko na gotowo

i131809330_20868_5.jpg

Wiec jak mamy jakis magikow w klubie??

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:"> oczywiscie zawsze mozna kupic na ebay'u ale cena jak dla mnie za mocna

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this link.

Edited by B@rt

Share this post


Link to post
Share on other sites

czesc,

ja mam powiekszona przepustnice. Szukalem na miejscu jakiegos tokarza, ktory sie tym zajmie, ale w koncu robote zrobili w kaluza-motorsport w Kielcach.

Please login or register to see this image.

przepra8.jpg

przep1gj6.jpg

przep2ca2.jpg

Jesli wymieniasz walki ssace na te od omegi to koniecznie trzeba dolac paliwa, to duzo daje. Moze ten regulatpr dziala podobnie, bo zwieksza ilosc paliwa. U mnie robi to smt6, choc teraz raczej zrobil byl chipa i przy okazji przesunal odcienke o 500 rpm.

Edited by ZBYCH_1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co widzę przepustnica jest po prostu rozwiercona co można zrobić w zasadzie bez większego problemu w jakimś zakładzie zajmującym się obróbką skrawaniem.

Co do samego motylka to też większego problemu nie widzę. Jest to mosiężny krążek doszlifowany do odpowiedniej grubości z nawierconymi dwoma otworami

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Druga możliwość jest taka, że w omedze występuje już gotowiec.

W zasadzie jedno i drugie możliwe do wykonania w mojej firmie tylko niestety na chwilę obecną brak czasu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Przeróbka faktycznie prosta tylko ciekawi mnie czy faktycznie przynosi dobre efekty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tez mnie interesi czy warto sobie glowe zawracac??

raczej z wykonaniem nie bedzie problemu - pracuje na CNC

bede musial zakupic jakiegos dawce i pocwiczyc

czekam na rozwoj wydarzen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest B@rt

ZBYCH_1 cos mi sie wydawalo ze temat masz juz przerobiony

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Powiedz ile Ci zaspiewali za przerobke tej przepustnicy u Kaluzy??

Jak sie po tym Vka spisuje no i czy automacik nie niedomaga

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this quote.

Sposob jest dosc prosty ale ja niestety nie dysponuje odpowiednim sprzetem zeby to wykonac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wszystko ok, silnik cacy pracuje. ma wyzsze wolne obroty - pokazuje spalanie c.a.1,5-2,0, kiedys bywalo 1-1,2.

Co do ceny to o ile pamietam ok. 500 pln, lacznie z przesylkami - tylko ponad miesiac sie z tym grzebal i wiadomo autko uziemnione.

Automat nie widzi roznicy w po wymianie przepustnicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest henry

Please login or register to see this quote.

a wiesz czemu masz wyzsze obroty?

ano bo przepustnica ma za duzo przeswist

moze tu by cos pogrzebal a tak poza tym to ladna robota z tym poszerzeniem

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze na mocy nie zyskasz, ale moze niutki dojdą ;-)

Jutro szukam kto mi to zrobi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

raczej samemu tutaj nic nie wyreguluje, a drugi raz demontowac i bawic sie raczej mi sie nie chce. Na przepustnicy jest regulacja, ale ona nie wiele pomaga. Chyba ze znasz jakis inny sposob ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mysle ze konikow wystarczy teraz trzeba nad momentem popracowac

pojade w tyg szroty objechac w poszukiwanu przepustnicy moze uda mi sie jakas tanio wyrwac i dalej sie zobaczy

ps. na aledrogo juz za 250 mozna wyrwac

hehe i przypomnialo mi sie jak to kiedys szlifowalem gazniki w malaczach

Edited by hefi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest henry

mam przepustnice ze 2 szt jakby ktos potrzebowal i jak masz zle spasowana przepustnice to regulacja nic nie da bo poprostu za duzo powietrza leci za zamknietej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jaka cena za przepustnice? bo być może pobawiłbym się troche z przeróbką

Share this post


Link to post
Share on other sites

MIsior Ty w GSI juz chyba masz wieksza przepustnice

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ide zmierzyć bo kolektor rozebrany

średnica wewn tam gdzie guma przychodzi to 680mm

numery jakie znalazłem to B0 035 a pod spodem 90 573 517

Więc nie wiem czy to seria czy nie

GAWLAK widziałeś mój temat odnośnie numeru kompa?

Edited by Misior

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak juz to 3.8 BAR regulator cisnienia - 0.2 BARa roznicy to nie wiele a cene 2x mniejsza od 4.0. (jak nie wiecej) i w ASO dostaniesz. Jak juz zalozysz walki i uda ci sie powiekrzona przepustnice dostac to pomysl tez o srodkowym REMUSie. Jak bedziez mial wiekrzy wlot gazow(powietrza) do przydalo by sie im ulatwic wylot.

Poczytaj sobie o mojej Viki

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Marshall

Niebawem za jakieś 5000 km zakładam wałki od x30xe przy okazji zmiany paska. W związku z powyższym mam takie pytanie : czy wymiana wałków bez zmiany regulatora na 3,8 bara i powiększania przepustnicy ma w ogóle sens ??? Jeżeli zmiana samych wałków nic nie da to będę musiał jeszcze kasy dozbierać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:">

Edited by Marshall

Share this post


Link to post
Share on other sites

walki i program musisz zmienic

jak wyzej napisane same walki to malo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest B@rt

ma sens ale tylko wtedy jak zestroisz auto po tej operacji. Podobno w 2,5 l omegach po samych walkach ludzie maja nawet 20 km. Nie wiedziec czemu w VB nikt nie zanotowal takich przyrostow po samej wymianie walkow - trzeba jeszcze stroic a to i tak nie jest pewne czy sie dobije do tych 190

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyle tylko, ze opieramy sie o przyrosty z jednej omegi, ktora nie byla shamowana przed operacja. Kolejna sprawa to roznica dolotu w obu samochodach. W VB jest za "ciasny" i silnik nie dostaje tyle powietrza co mogl by dostac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozmawiałem z kilkoma osobami nt poszerzania przepustnicy i zgodnie twierdza ze to nic nie da!

Co z tego ze przepustnica bedzie jak wiadro skoro zawory ssace i tak wiecej nie pociągną ?

Zróbcie porting głowic to bedzie to miało sens

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko że dopływ jest ograniczony w vectrze w porównaniu z omegą. Przynajmniej górna część. Może ma wpływ może i nie ma, kto to wie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

może ktos zmierzyć jaką srednice ma zwykła przepustnica?

Share this post


Link to post
Share on other sites

68mm wewnętrzny otwór.

Zewnętrzna 70-71 także nie ma mowy o rozwierceniu (70mm) z jednej strony a z drugiej możesz jechać dużo dużo.

chyba że mam inną wersje i są grubsze.

Edited by krimson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...