Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest MauroO

Ogrzewanie

Recommended Posts

Guest MauroO

Witam wszystkich. Może ktoś mi podpowie w tej sprawie. Zawsze miałem super ogrzewanie, ale niedawno zauważyłem , że cieplejsze powietrze leci z nawiewów , gdy silnik ma wyższe obroty. Do tego, ze wskaźnika temp. wnioskuję , że samochód wolniej nabiera temperaturę. Ja podejrzewam zapowietrzony układ, ale może ktoś mi jeszcze coś podpowie. Pozdro . MauroO.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

kolego ten temat było by lepiej gdyby był w VA - układ chłodzenia + ogrzewanie,

jaki masz silnik i typ ? w silnikach c14nz i c16nz odpowietrzamy wykręcając czujnik temp.

był ten temat o odpowietrzaniu na forum..

Pozdrawiam.

Edited by sempiko72

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest MauroO

Please login or register to see this quote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czujnik mieści się przy kolektorze dolotowym to ten z cienkim kabelkiem..

Edited by sempiko72

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest MauroO

Please login or register to see this quote.

Dzięki wielkie. Ale mam jeszcze pytanko, czy to , że lewa strona nawiewów grzeje słabiej niż prawa , może być związane z zapowietrzeniem układu? Nie bardzo chce mi się dobierać do nagrzewnicy, dlatego wolę najpierw się dopytać, a widzę , że kolega się zna. Pozdr. Maro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

kolego z tego co wiem to gdybys mial zapowietrzony uklad chlodzenia silnika to auto by ci sie zagrzało a nie wolniej osiagalo wysoka temperature bo by obiegu nie bylo...ja tak mialem u siebie...przejechalem kawalek temperatura silnika maxymalna a chlodnica zimna...wiec zapowietrzony uklad napewno nie jest. moze masz cos z termostatem?

pozdrawiam serdecznie

Edited by hanek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Xmic

Witam.

W swojej VA c18nz mam to samo. Wyższe obroty = cieplejsze powietrze z nawiewów. Ostatnio jeden z napotkanych mechaników wysnuł teorię że jest to wina nieorginalnej (tzn. nie GMowskiej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> ) pompy wody która miałaby mieć złe parametry. U siebie podejrzewałem raczej związek z równoległym do nagrzewnicy podłączeniem parownika LPG. Na początku myślałem że to problem z termostatem bo wskaźnik na desce nie wychodził za niebieskie pole. Wymieniłem na nowy (firmy wahler - tej samej firmy wcisnęli mi w Oplu do kadetta; zatem chyba są to oficjalne zamienniki) ale niewiele to pomogło, przynajmiej na desce. Pomogła dopiero wymiana czujnika temperatury

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:"> po tym wskazówka zaczęła dochodzić do jakichś 88 stopni podczas normalnej jazdy.

Zatem podłączam się do pytania co zrobić żeby grzało bardziej. Oprócz oczywiście jazdy na wysokich obrotach...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Laser

Witam

To jest normalne i nic sie z tym nie zrobi - pompa na wolnych obrotach tloczy malo cieczy przez nagrzewnice, co za tym idzie dosc szybko ta sie wychladza - dopiero podkrecenie obrotow powoduje ze przeplywa wiecej goracej cieczy i wiecej ciepla leci do srodka. Nie wykluczone ze i nagrzewnica swoje juz przezyla i osad blokuje jej skutecznosc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest MauroO

Please login or register to see this quote.

Nie sądzę by mogłoby to być normalne z tą pompą wody , bo do tej pory działała bez zastrzeżeń i na wolnych obrotach nagrzewnica grzała pożądnie. Zastanawia mnie cholerny termostat, bo jak wspominałem wcześniej , samochód wolno się rozgrzewa i żeby złapał 90 stopni potrzeba z 10 minut na postoju na wysokuch obrotach. Na wolnych nawet nie ma szans , żeby tak się nagrzał.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Laser

Witam

Nie szukaj przyczyny w pompie wody bo ta raczej nie ma tu nic do gadania - czy to oryginal czy zamiennik konstrukcja i wydajnosc jest na tym samym poziomie. Jesli masz problem z nagrzewaniem sie silnika to nie ma cudow zeby bylo cieplo w aucie - jesli termostat zacial sie na pozycji otwarty ( co latwo sprawdzic ) to ciagle pracuje Ci w obiegu caly plyn a nie tylko ten w malym obiegu wiec nawet nie ma szansy sie w tych warunkach ( zimno ) nagrzac.

Ja mam wszystko w nalezytym porzadku, i na wolnych obrotach tez wszystko stygnie - wystarczy ruszyc z miejsca i juz jest upal.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest MauroO

Please login or register to see this quote.

Witam. To , że jest to wina termostatu , że wolno się nagrzewa jest raczej jasne , ale czemu gdy już się nagrzeje, z nawiewów powietrze nie leci już tak ciepłe jak kiedyś i do tego z lewych leci chłodniejsze niż z prawych?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vectra B po liftingu. Nie grzało, brakowało płynu do chłodzenia silnika. Płyn dolany ogrzewanie działa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest piotr1

Please login or register to see this quote.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest piotr1

Witaj bracie w Vectrze, mam też C 16 NZ od sześciu lat i to ,ze z jednej leci cieplejsze a zdrugiej strony zimniejsze to chyba taki urok tych samochodów ,ciepło prawdziwe leci przy nadmuchach przy przednich szybach -takie moje doswiadczenie ,

natomiast mam też ten problem z osiagnieciem temperatury - ostatnio , Przejechałem 100 km i cviągle ledwo "niebieskie "

pole, też podejrzewam termostat , tylko kupę roboty ,ale kolega z porad V A tak napisał

Z zrzucaniem paska rozrzadu to bym sie wstrzymal !

U siebie sam 3-krotnie zakladalem termostat bez jego dotykania[paska rozrzadu] (za duzo uszczelek w komplecie bylo, zanim dobralem ta wlasciwa )

Zdejmij ta gorna oslone calkowicie, by nie przeszkadzala.

Do reki wez klucz poligon 2x13 (tak sie on chyba nazywa-oczkowy powyginany)-wazne by mial rozna dlugosc podgietych ramion. Namacaj sruby i poodkrecaj je.

Nie zapomnij, zeby zostawic kapke luzu na wyjecie klucza-oslona wewnetrzna od paska da sie lekko nagiac-ma luz do paska ok.1cm- reszte musisz odkrecic palcami, albo pokombinowac plaskim kluczem.

Z wyjeciem jest tez kapke zabawy- uwazaj, by sruby nie wypadly-najczesciej wpadaja w trudo dostepne miejsca

Troche cierpliwosci i wyjmiesz.

Skladanie -wiadomo, odwrotna sprawa-tyle ze bedzie troche ciezej -tu wymagana spora doza cierpliwosci (i browarow na ukojenie nerwow).

Nie zapomnij po wyjeciu "kpolki" oczyscic ja papierkiem sciernym, tak samo na bloku silnika.

Czas operacji nie powinien przekroczyc 30 minut, paru skaleczen i browcow-nerwy ukoisz cieszac sie ciepelkiem w czasie jazdy

Pozdrawiam.

spróbuj ja się przymierzam ale nijak nie wiem jak on to zrobił ale pomysł dobry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak wyglada sprawa termostatu w nz, ja mam sv.

Ale jakbys zapodal foto z zblizeniem na silnik, to cos by sie dalo poniuchac.

Co do mojego sposobu-trzeba sporo cierpliwosci i kapke kombinowania-miejsca jest naprawde malo, ale u mnie dalem rade.

Jesli pompa wody i rolka, lub pasek zbliza sie do wymiany, to lepiej zrobic wszystko od razu-bedzie latwiej i szybciej napewno.

Prawdopodobnie bede w tym tygodniu zmienial ponownie termostat (zaczyna puszczac mi juz przy 60-70st) to zrobie maly instruktarz foto-warunkiem musi byc sprzyjajaca pogoda, bo nie zamierzam walczyc z tym przy mrozie pod chmurka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam.

p.s. aby zacytowac czyjas wypowiedz, ktora recznie wklejasz do postu- zaznacz ja cala i kliknij obrazek takiej chmurki (jak chwile przytrzymasz nad nia myszke to pojawi sie opis:umiesc w tagach[Q uote])

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lboaz

ja miałem problem z rozgrzaniem silnika 2.0 dtl na wolnych obrotach można buło zapomnieć o ciepłym nadmuchu a podczas jazdy trzeba buło około 10 km. żeby się rozgrzał problemem był termostat wymieniłem go i wszystko wróciło do normy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...