Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest ciaho33

Czujnik Temperatury Silnika

Recommended Posts

Guest ciaho33

Chce wymienic czujnik temperatury silnika V B lecz mam problem z jego lokalizacją gdzie dokładnie sie znajduje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

powiedz ktory bo sa trzy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

jeden w chlodnicy

daje sygnal do wlaczenia wiatraka

drugi kolo termostatu na pojedynczy kabelek

daje sygnal na zegary

trzeci gdzies kolo pompy z tego co pamietam

i daje sygnal na ECU silnika

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ciaho33

Please login or register to see this quote.

Tego koło termostatu nie mam bo mam silnik X18XE a on wystepuje w X18XE1.Chodzi mi o ten co idzie na zegary bo wskaznik temperatury jest tylko na 3 kreskach niebieskich jak sie silnik zagrzeje bo ten od silnika na ecu jest ok chyba bo nic mi nie wyswietla

Share this post


Link to post
Share on other sites

a czujnik juz kupiles ??

jak tak to patrz po wtyczkach

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ciaho33

Please login or register to see this quote.

czujnik juz mam tylko w którym rejonie go szukac.tutaj jest fotka jak on wygląda

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm to jest czujnik na zegary na jeden kabelek

ciezko go nie znalezc pod maska

w c20ne byl kolo rury wychodzacej z silnika do chlodnicy

nie wiem jak w 1.8

ale mysle ze podobnie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ciaho33

Please login or register to see this quote.

OK MAM GO WIELKIE DZIEKI

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

_______________________________________

to nie bądź samolub i pisz gdzie a najlepiej rób fotę bo za tydzień znów ktoś bedzie pytał i z tego posta się nie dowie

zubek

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest BrojaS

Witam koledzy,ja mam asterke ale z silnikiem x20xev(więc częściej spotykany w vectrach)chciałbym prosić o porade.W bloku silnika znajdują sie dwa czuniki(te przy egr)mam pytanko czy do dwoch czujnikow powinny byc podpiete kable????bo u mnie podpiety jest tylko jeden,ten po prawej stronie...jezeli ten drugi tez powinien byc podpiety to gdzie sie znajduje lub dokad prowadzi od niego kabelek.z gory dziekuje za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś wie jaką wartość oporności przy jakiej temperaturze mają jednopinowe czujniki temp. na zegary?

Share this post


Link to post
Share on other sites

odgrzewam kotleta. Gdzie zatem szukać czujników w VB 2.0 16v?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czujnik na zegary i ecu znajduje się z prawej strony silnika, patrząc od przodu samochodu,można powiedzieć, że za EGR - poniżej niego. Czujnik na zegary ma jednopinową wtyczkę (czarna osłonka wsuwki , a na ECU ma dwupinową i jak się nie mylę jest ona niebieska.

czujnik jest mniej więcej na wysokości cyfry 7 między EGR a DISem.

Please login or register to see this image.

Share this post


Link to post
Share on other sites

o i super. Dzięki serdeczne za pomoc.

jeszcze jedno.

Co lepiej, łatwiej, bezpieczniej ściągnąć żeby dostać się do tych czujników w VB 2.0 16v?

EGR czy DISa? i czy na coś uważać przy ściąganiu danej części?

Edited by Scooby

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic nie musisz ściągać żeby te czujniki wykręcić

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wiem jak ty, ale ja nie wiedzę innej opcji, żeby tam włożyć klucz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy możecie mi podpowiedzieć przy okazji za co odpowiedzialna jest wtyczka na zdjęciu najbardziej wysunięta po prawej stronie z przewodem idącym obok kabli WN, jest ona u mnie odpięta i luźno sobie lata. Chciałem zaznaczyć na zdjęciu i dodać jako załącznik ale niestety nie mogę, z góry dziękuję za odpowiedź.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To wtyczka od czujnika spalania stukowego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzieki kolego, od kupna auta pokazuje mi błąd czujnika spalania stukowego, spod auta widziałem że czujnik jest na swoim miejscu ale widocznie gdzieś wtyczka od niego się zapodziała i nie jest podpięty. Muszę ją teraz tylko jakoś namierzyć i podłączyć.

Koledzy powiedzcie mi jak ten czujnik spalania stukowego jest u was podpięty, dojscie do niego jest masakryczne i patrząc z kanału widzę że jest wkręcony i kabel chowa się w lewą stronę a od góry próbuję go znaleść i za groma nie mogę. Wtyczka idąca z wiązki (podejrzewam że to z ECU) leży niepodpięta. Czy czujnik spalania stukowego wpływa na osiągi oraz łatwość odpalania (zarówno na benzynie jak i gazie) ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uporałem się wreszcie ze swoim czujnikiem. wyobrażacie sobie że wtyczka od czujnika była wpięta w puste złącze pomiędzy pierwszym a drugim wtryskiem (licząc od strony aku) zamiast we wtyczkę idącą od eku. Podłączyłem już wszystko tak jak powinno być i kontrolka check mi się już nie świeci. U mnie niepodpięty wogóle czujnik spalania stukowego dawał znać tylko na benzynie i tylko na zimnym silniku, poprotu nie dało się jechać na benzynie dodając delikatnie gaz bo samochód szarpał, jechał dobrze tylko wtedy gdy gaz był wciśniety do podłogi, teraz już wszystko jest ok. Podejrzewam że gazownicy przy zakładaniu gazu podpieli ten czujnik w niewłaściwe miejsce za kadencji poprzedniego właściciela opla. Dzieki wielkie za pomoc koledzy, pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...