Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest rkamyk

Olej 15w 40 Na 10w 40 Czy Można ?

Recommended Posts

Guest rkamyk

Witam, mam VB 2.0 DTI 101 KM 2000 rok od 7 miesięcy i zbliża się wymiana oleju 9000 tkm poprzedni olej nieznany obecny mobil 15w 40 ( ja laik ) mechanik nie odradzał, teraz jestem trochę mądrzejszy i okazuję się że powinien być 10w 40 i pytanko czy można :-) zmienić z na 10w 40 ? przebieg 160 tyś nie udokumentowany. Czy warto ? to jaki olej ? a jak nie to jaki lać 15w 40 ?

pozdrawiam serdecznie

Panowie przejechałem prawie 10 000 tyś km i nie dolałem kropeki czy to ma znaczenie ? że można zalać 10w 40

wielkie dzieki za info

pozdrawiam

Edited by rkamyk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proponuję abyś został przy 15W40. Zalecane jest aby silnik przy większych przebiegach(powyżej 100tyś) pracował na olejach o większej lepkości.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z 10w40 przejście na 15w40 - tak

Odwrotnie - NIE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ponieważ idzie " na zimę " - zaryzykuj i zmień na 10W-40 - na przykład Mobila ( Mobil S Turbo Diesel ). Jest różnica w gęstości oleju ale te silniki nie mogą jeździć na mineralnym oleju gdy temperatura otoczenia spadnie poniżej 10 st.C, bo szlag trafi hydraulikę... Po zimie jak będą wycieki albo zaobserwujesz drastyczne zwiększenie zużycia oleju - możesz przejść z powrotem na mineralny olej ale moim zdaniem nie zalewaj mineralnego na zimę mimo wszystko... Nie ma gwarancji, że mrozu nie będzie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marekB

a ja mam obecnie mobil1 5W50. vectra to oczywiscie X20DTH 101km z przebiegiem aktualnie 182kkm. rowniez zbliza mi sie wymiana wielkimi krokami (max za 1000km). i tu pojawia sie dylemat - czy mam zostac przy 5W50, czy jednak zmienic na 10W40. widze, ze o 5W50 (ponoc zalecanym przez opla) nikt tu sie w ogole nie wypowiada - czyzby nie spotkal sie on z uznaniem?

z gory dzieki za sugestie.

ps. w sklepie 4L tego oleju (mobil1 5W50) kosztuje 155zl, na allegro wysylkowo mozna kupic za ok 110 - 120zl. wiec tani nie jest.

Edited by marekB

Share this post


Link to post
Share on other sites

co do oleju z Allegro to juz duzo bylo powiedziane... lepiej uwazac....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marekB

Please login or register to see this quote.

jak jest oryginalnie "butelkowany" to tez? szczerze mowiac pierwszy raz sie z tym spotykam, ale inna sprawa, ze nie drazylem tego tematu, moze warto poszukac, bo rzeczywiscie wdepnac w g**no mi sie nie usmiecha, dzieki za przestroge.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest max69

Jeżeli nie brał ci dotychczas oleju, to śmiało zmieniaj.

Ja tak zrobiłem 15W40 Elf na 10W40 Mobil Super S turbodiesel bez najmniejszych negatywnych skutków.

Olej półsyntetyczny to co najmniej 70% bazy mineralne.

Nie możesz jedynie zmieniać na syntetyczny, tak zrobiłem kiedyś w benzyniaku i skutki były takie, że silnik zaczął brać i przeciekać.

Zasada, że nie można zmieniać gorszego oleju na lepszy nie zawsze jest słuszna, zależy to głównie od stanu silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć kolego dam Ci ściągawkę : Im niższa liczba przed literą W, tym olej może być stosowany w niższych temperaturach otoczenia. Np. 5W w temp. -35st.C, 10W w temp. -30st.C. Natomiast im wyższa liczba za literą W (oleje letnie), tym w wyższych temperaturach otoczenia może być olej stosowany. Np. SAE 40 w temp. do +40st.C.

Oleje np. 15W40 są olejami uniwersalnymi - wielosezonowymi czyli posiadają cechy olejów zimowych jak i letnich.

Pozdrawiam

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmichu

Please login or register to see this quote.

mobil 1 5W50 to jeden z najlepszych olei syntetycznych. ilu producentów robi olej o takim oznaczeniu? skoro masz go u siebie w silniku i jest wszystko ok, to nie zmieniaj go na półsyntetyk. większość użytkowników, którzy mają vectry B, to samochody sprowadzone z zachodu z dużymi przebiegami, dlatego większość jeździ na 10W40, raz że przebieg, dwa że handlarzowi nie wierzy się na 100%, a trzy, że większość książek serwisowych jest podrobiona.

olej z allegro sobie daruj, chyba że masz 100% pewnego dostawcę. można się naciąć, a w silnikach turbo - doładowanych jakość oleju jest bardzo ważna (chłodzenie i smarowanie turbiny) jak i częstsze niż zaleca instrukcja jego wymienianie.

pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

0w = -35 st.C, 5W = -30 st.C, 10W = -20 st.C.

Oleje 15W-40 są olejami wielosezonowymi ale dla klimatu stałego ( wahania temperatury mogą sięgać nawet 40 stopni ale temperatura otoczenia nie może spaść poniżej -10 st.C ).

Nie powinno się jeździć na mineralnym oleju w naszych warunkach klimatycznych, gdy temperatura spada nawet do -30 st.C zimą ( tak bywa ) a zwłaszcza w silnikach, które mają sterowanie hydrauliczne...

Jeśli ktoś ma wątpliwości lepiej niech zalewa półsyntetyk. Tylko pewny i dobrego producenta, najlepiej z zaprzyjaźnionego sklepu motoryzacyjnego czy hurtowni...

Edited by Piotreq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ja mając przebieg w okolicach 160tys. km lejąc do tej pory 10w40 powiniem sie przesiąść się na 15w40 albo inny ?????????????????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W jakim celu chcesz zmienić klasyfikację oleju w ogóle ?

Zostań przy 10W-40. To dobry olej do tego silnika, nie kombinuj...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie ja mam podobny dylemat. Jeżdżę na 15W40, silnik jakby ciut słabszy i głośniej chodzi. Mam na mineralnym przejechane ok 7000 km. od wymiany dolałem litra. Przebieg mam ok 237 tys. km. Pytanie czy wrócić na 10W40?Znajomy mi doradzał żeby na 3000 tys. km zalać olejem GM on go wypłuka i wtedy wlać MOTULA, ale obawiam się, że mogę sobie kuku narobić z silnikiem. Pytanie czy na tym 15W40 sobie większego kuku nie zrobie?Na tym mineralnym też mi wzrosło spalanie na jałowym o 0,2. Przy wymianie oleju na ten mineralny też miałem czyszczony kolektor wlotowy także uszczelki tam są w miarę nowe.

Edited by van_dal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem 2 silniki w Vectrze, oba były zalane przez poprzednich właścicieli olejem 15W40. Ja to zmieniłem na 10W40 i silniki pracowały lepiej, wycieków nie było.

Druga sprawa. Totalną bzdurą jest, żeby zmieniać olej na gęściejszy wraz ze wzrostem przebiegu. Należy trzymać się takiego oleju jaki jest zalany i jaki zaleca producent samochodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jedną vectre kupiłem pare lat temu.. facet lał mienralny 15w40. Na wiosne zrobiłem płukanke wyczyściłem miske olejową i zalałem motula 5w40 i wszystko ok! nawet sprężanie się poprawiło. Ja bym na Twoim miejscu zrobił płukanke zmienił na 10w40 i jaką późniejsza wiosną jak nie zaobserwujesz wycieków zmieniaj na 5w40 Motula. Nic nie zepsujesz robiłem tak w dieslu i w benzynie i w nie jednym aucie. Teraz na zime w kolejnej vectrze zmieniam z 10w40 na 5w30 oczywiście przed tem płukanka 15 moze 20 minut;]

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nic dodać nic ująć.

A to co tu ludzie wypisywali w 2007 roku w tym temacie - o zgrozo...

Zmieniaj ten olej czym prędzej!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kumpel pracował w firmie handlującej olejami i opowiadał mi, że są tacy magicy, którzy potrafia otworzyć olej tak żeby nie zerwać plomby, zlać jakiś drogi a do środka nalać jakiś tani szajs. Nie mówię, że wszyscy tak robią, ale jest to możliwe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem już po wymianie szybka akcja i auto żywsze się zrobiło. Dzięki wszystkim za podpowiedzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaki wlales?

robiłeś płukankę ? spuszczałeś czy wysysałeś?

Edited by Adam O

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wlałem 10W40 GM na trasę tak do 4 tys. km. Później zaleję MOTULA 10W40. Płukanki nie robiłem. Auto ciszej pracuje nie słychać tego klekotu na zimnym i lepiej się zbiera. Co do szczelności narazie nie zauważyłem żeby coś kapało ale dam mu trochę czasu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli będzie wszystko OK, to przy następnej wymianie pomyśl o jakimś 5W...

Share this post


Link to post
Share on other sites

lej smialo 5w40 milersa albo motula

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak narazie pojezdziłem i wycieków brak. Pójdę za radą i wleje 5W40.

Zrobiłem już ponad 1000km i jest ogromna różnica to, że auto jest żywsze to jeszcze mniejsze spalanie. REWELACJA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...