Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest BADB00

Błędy 0725 1335 Czujnik Prędkości Wału W 2,2 Dti

Recommended Posts

Guest BADB00

Dziś rano jadąc do pracy zapalila się kontrolka elektroniki silnika

objawiło sie to brakiem wskazań obrotomierza,nierówną praca silnika na wolnych obrotach,

oraz przejściem w tryb awaryjny

błedy na techu 2 to 0725 i 1335 co wskazało na czujnik prędkości wału

cena diagnostyki 50 zł czujnik 100zł robota 20 zł razem 170 zl

moze sie to komuś przyda pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest FIGIELP

witam wpszystkich, ja też od paru dni walcze, bęłędy to P0725 i P1335, spadek mocy, zapalona kontrolka, dzisiaj wymieniam czujnik obrotów wału korbowego

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rafaczo

dzieki koledzy ten sam bład jutro to załatwie pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

wczoraj miałem to samo, te same błędy, ten sam objaw pracy silnika. Już się przygotowałem na wymianę czujnika, ale po pierwsze jest weekend, po drugie byłem u rodzinki jakieś 80 km od domu i jakoś musiałem wrócić na drugi dzień. Dziś postanowiłem go odpalić i sprawdzić czy przypadkiem problem nie zniknął... i zgadnijcie co? Wszystko działa normalnie, myślałem że jak silnik się zagrzeje to znów wyskoczy błąd, ale dojechałem do domu bez żadnych niespodzianek!

Już sam nie wiem co myśleć. Czy to możliwe, że czujnik raz działa raz nie? Może to jakiś inny problem? Czy zalecalibyście jego wymianę czy może czekać?

Jak uszkodzony czujnik ma się do pracy silnika, czy dalsza jazda może spowodować uszkodzenie innych podzespołów?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm, fafko. Mi jak zaswiecila sie kontrolka silnika i przestal dzialac obrotomierz, to bylem juz posrany w pory, ze jakas straszna usterka. Po paru minutach na necie wyczytalem o co kaman i zamowilem czujnik BOSCHa. Ale zanim do mnie dotarl jezdzilem pare dni z ta usterka. Jakies 300-400km w tym czasie moze zrobilem i zazwyczaj zapalal sie check od razu po nagrzaniu silnika. Ale raz podczas trasy 100km nie zapalil sie ani razu... Czekajac na czujnik wykrecilem rowniez stary i go przeczyscilem, poruszalem rowniez przewodami, ale to nic nie dalo.

Lepiej nie czekaj, bo samo sie pewnie nie naprawi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

"Diagnostyka internetowa" 0,00zł

Czujnik BOSCH + przesyłka 125,00zł

Wymiana czujnika 0,00zł

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_happy.png" alt="^_^" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/happy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Diagnostyka internetowa" 0,00zł

Czujnik BOSCH + przesyłka 125,00zł

Wymiana czujnika 0,00zł

gdzie zamawiałeś ten czujnik? bo cena nawet atrakcyjna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

Sprawdzony dostawca części do Oplów

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

trzeba było od razu mówić, że od Stachowiaka, już u nich kupowałem :-)

jeszcze nie zdążyłem przejrzeć ich oferty... dzięki za link

Share this post


Link to post
Share on other sites

a tak przy okazji, czy ten czujnik może powodować problemy przy odpalaniu samochodu? trzeba na zimnym troszkę dłużej pokręcić zanim odpali

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na zimnym nie mialem problemow, ale jezeli byl rozgrzany i blad sie zaswiecil, a ja zgasilem silnik i chcialem ponownie zapalic, to trzeba bylo krecic dluzej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Również miałem błędy p1335 i p0725 i również padł a raczej padał czujnik położenia wału. Padał bo po przejechaniu około 5 km zapalała się kontrolka i przechodził w tryb awaryjny, ale jak sie silnik już rozgrzał to wszystko było ok do zakończenia jazdy, bez względu na długość trasy. Ja zakupiłem czujnik w sklepie za 115 zł, ale po ropakowaniu go przed montażem miałem mieszane uczucia, ponieważ był na moje oko słabej jakości - tzn plastik użyty do wyrobu. Po wymianie (20 min - bez tzw. kanału) jednak wszystko było ok. Wymiana jest prosta, wystarczy odkręcić jedną śrubę, niestety nietypowy klucz, opisze go po swojemu - odwrócony torx

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">, czyli klucz musi być samica

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">. przy zakładaniu miałem mały problem, ponieważ w nowym zestawie jest oring, który to nie chciał wejść w otwór - bardzo mała ilość smaru załatwiła sprawe.

Co do marki to ja bym jednak doradzał jakiś markowy czujnik, bo taki jaki kupiłem ja (nie znam marki) wywołuje u mnie wątpliwości... Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Ja mam podobnie. Tzn dokładnie wracałem w sobote wieczorem do domu, nagle zapaliła mi sie pomarańczowa kontrolka, obrotomierz spadł na zero, a silnik przeszedł na tryb awaryjny. Dojechałem do domu, następnego dnia rano odpaliłem i wszystko OK, ale po przejechaniu paru km znowu to samo. Zgasiłem i odpaliłem ponownie, ale kontrolka zapaliła się i właczył się tryb awaryjny. Zostawiłem samochód. Odpaliłem ponownie na zimnym silniku i wszystko działa, ale jak samochód osiągnie temp. ok 90 stopni znowu zapala się kontorlka, obrotomierz nie skazuje obrotów i włancza się tryb awaryjny.Zamówilem czujnik obrotów wału korbowego BOSCH za 130 zł i dziś jade wymienić.

Mam pytanie bo nie wiem, czy ten czujnik zależny jest od temp. silnika ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie, raczej to silnik jest zależny od niego, o czym, miałeś się okazję przekonać...

Jeśli nie miałeś problemów z uruchamianiem silnika to po wymianie czujnika będzie ok, bo to co opisałeś to jest "klasyczny" objaw jego uszkodzenia.

Co do P1335 - jest to błąd modułu pompy wtryskowej, który rozpoznaje nieprawidłowy sygnał prędkości silnika lub brak sygnału wejścia prędkości silnika z modułu sterującego pompy co w następstwie daje właśnie tryb awaryjny pracy czyli moc została zredukowana. Ogólnie odnosi się do obiegu pompy wtrysku, jest to usterka mechaniczna w części wysokociśnieniowej pompy wtryskowej. Można sprawdzić układ pompy pod kątem mechanicznego działania poszczególnych komponentów - punkty pęknięć czy przetarć ( przewody paliwowe, wtryskowe ), zatykania się ( niedrożności układu paliwowego ) czy też nieszczelności lub wręcz powietrza w układzie paliwowym, ewentualnie dysze wtryskiwaczy. Możliwe, że są zapieczone czy wręcz pęknięte. Jeśli to nie pomoże to pompka jest do roboty ( mechanicznie )...

Jeśli występuje z P0725 to oczywiście zaczynamy od wymiany czujnika wału ale dla pewności przyjrzyj się też układowi zasilania...

Edited by Piotreq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czujnik wymieniony. Jak narazie wszystko GIT :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Michaal

Witam!

POMOCY!

Mam taki problem...

Miesiac temu przy odpalaniu zaczela sie na chwile zapalać lampka od silnika, po odpaleniu silnika gasla po 2-3 sek. dzialo sie tak gdy temperatura spadla do +5st. Gdy bylo ciepelj nic sie nie dzialo. Podlaczylm LAUNCH i wyskoczyl blad P0725. Skorzystalem z forum, wymienilem czujnik na nowy BOSCHA, blad juz nie występowal. Na poczatku bylo ok, ale po 2 dniach znowu podobne objawy, przy odpalaniu w niskiej temeraturze kontrolka zapalala sie...Dzis mamy za oknem -11st. Przy porannym odpalaniu akumulator nie wytrzymal-padl. Wyciagnalem go, naladowalem, wsadzielm spowrotem i tym razem kontrolka zapalila sie na dluzej. Pali sie przy niskich obrotach, gasnie powyzej 2000. Bylem przed chwila u diagnosty i ku mojemu zdziwieniu trzy błędy:

p0725 - niby czujnik obrotó wału

p0400 - uklad recylkulacji spalin (egr, zasyfialy kolektro, itp...?)

p1335 - Nieprawidłowy sygnał obrotów silnika dla sterownika pompy wtryskowej

W poniedziałek mam kontrole vacupompki i podcisnienia. Zobaczymy co bedzie.

Czy ktos mial juz podobne problemu??

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...