Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest Jurek82

Czujnik Temperatury Powietrza Zasysanego

Recommended Posts

Guest Jurek82

Witam. Jestem nowym uzytkownikiem i chcialbym wszystkich pozdrowic.

Moj problem polega na tym ze po odpaleniu silnika obroty dochodza do 3500obr a pozniej spadaja falujaca i podnosza sie. Mysle ze to jest problem lewego powietrza ale nie moge znalesc zadnej przyczyny. Komp pokazuje mi ze jest to czujnik temperatury powietrza zazysanego ale nie wydaje mi sie zeby to moglo powodowac takie zachowanie sielnika- a wy co o tym myslicie???? Z gory dziekuje za odpowiedzi pozdro Dawid

______________________

poprawiłem tytuł

zubek

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites

akurat ten czujnik moze to powodowac

zacznij od tego co pokazuje komp

a nie od d..y strony

szukasz innej usterki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jurek82

Dzieki wielkie. Napewno go wymienie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)"> w sumie to dzisiaj chcialem go kupic i wlasnie zaraz po tym jak wyszlem ze sklepu zaczol sie moj problem poniewaz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<"> szukalem czujnika temp powietrza zasysanego ale w zlym miejscu hehe bo na silniku kolo wtyczki na sonde .Wydaje mi sie ze ten czujnik co patrzylem to byl czujnik temp silnika a nie ten co mialem wymienic no i tam grzebalem zeby koles ze sklepu mogl zobaczyc kod zeby wiedzial jaka to czesc a potem zaczelo sie rumakowanie. po wlaczeniu silnika obroty wzrosly do 2500 i nie chcialy zejsc a jak nacilnolem gaz to zaczely falowac do 3500 wiec Docisnolem wtczke , przeczyscilem ogolenie wszystko i nic , kable z powietrzem czy cos nie sp*****ziela i caly dolot powietrza. Na koncu komp pokazal ze to czujnik tem. pow. zas. ale ten problem mam od poczatku wystapil z sonda lambda- ktora wymienilem.

Z gory dzieki za odpowiedz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jurek82

Wymienilem ten czujnik no i dalej jak bylo tak jest

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> Zadnych porad nie moge znalesc na forum , nikt tez nie pisze czy cos wie na ten temat wiec to chyba odosobniony przypadek. Trudno trzeba cos dzialac samemu, ALE JEZELI KTOS COS WIE TO BARDZO PROSZE O POMOC Z GORY DZIEKUJE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikt nic nie napisał - ponieważ ciężko przeczytać twoje wypowiedzi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Napisz może jeszcze raz, używając znaków interpunkcji i sprawdź ortografie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

To takie małe OT z mojej strony

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co zrozumiałem z tego bełkotu (nie mogłem się powstrzymać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ) to wygląda mi to na lewe powietrze w układzie dolotowym. Sprawdź dokładnie wszystkie rury dolotowe i uszczelki. Może ciągnie ci powietrze przy przepustnicy.

Przy nieszczelnym dolocie w prawie każdym przypadku, który widziałem pojawiał się błąd albo czujnika powietrza zasysanego, albo przepływomierza, albo sondy lambda.

Na koniec dołączę się do Miłego i poproszę cię o używanie w pisowni języka zrozumiałego dla przeciętnego człowieka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jurek82

Sorki co do mojej ortografii ale mam angielskiego windowasa i niestety nie ma w nim polskiej klawy... Co do mojego problemu to jest nadal

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> Powiedzcie mi prosze czy przestawienie kalbli od swiec miejscamimoze powodowac takie zachowanie silnika albo czujnik temperatury wody od ktorego wtyczke wyciagnolem a po tym odpalilem silnik i sie zaczelo??? Nie mam juz pojecia co to jest. Jeszcze raz sorki za moje bledy w pisownie ale nie mam innej mozliwosci.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jurek82

Mam jeszcze jedna prosbe- czy ma ktos moze schemat kabli do swiec ktory w ktora dziure ma isc i czy wogole to ma znaczenie???? Sorki za bledy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Co innego pisac bez ogonkow a co innego pisac nieortograficznie i do tego bez przecikow i spacji

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> - z tego co wiem to angielska klawiatura takowe posiada

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Co do meritum to zamienienie przewodow zaplonowych i/lub wyciagniecie wtyczki czujnika wody nie powinno miec takiego skutku . Predzej juz chyba przebicia na ww kablach wysokiego napiecia lub cewce.

Edited by otest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdybyś przestawił kable to silnik by w ogóle nie odpalił albo przy odrobinie szczęścia chodziłby jak stara ku..a.

Schematu nie mam, ale chyba na cewce powinna być numeracja a kolejność zapłonu jest taka 1-3-4-2 przy czym pierwszy jest cylinder najbliżej rozrządu.

Sprawdź jeszcze raz dokładnie dolot i nie wyszukuj sobie problemów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jurek82

Dziekuje bardzo za odpowiedz i rade. Jeszcze raz prosze o wyrozumialosc co do bledow , ortografii itp. bo to zaczyna byc niemile a nie jestesmy na lekcji polskiego tylko na forum Vectra

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

co nie oznacza, że tolerujemy tutaj taką pisownie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

sprawdź ten dolot i wężyki podciśnień.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jurek82

wiecie dzisiejsze popoludnie spedzilem na szukaniu dziury w ukladzie powietrza sprawdzilem wszystkie weze, docisnolem opaski itp , po prostu wsio co trzeba zrobic. Wymienialem wczesniej lambde, dzisiaj czujnik temp. powietrza, przeczyscilem silniczek krokowy. W zeszlym tygodniu wymienialem swiece i kable do swiec.Ten problem pokazal sie wczoraj jak grom z jasnego nieba- wyciagnolem kabel od czujnika temp. wody i pozniej go wlozylem na miejsce odpalilem silnik i obroty mam wysokie ok 3000 a jak dodam gazu to faluja od1500 do 2500 obr/min.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesteś tu nowy więc najpierw wypadało by przejrzeć forum, zapoznać się z zasadami jakie tu panują. Mimo że to nie j. polski to może innych drażni coś takiego.

Proponuje na wstępie zapoznać się z tym linkiem

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to może sprawdź wtyczkę, przewody w okolicy wtyczki, czy nie jest zaśniedziała, itp.

dla pewności odczytaj jeszcze raz błędy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jurek82

Wiecie co sorki za te bledy ale widze ze ortografia was bardziej interesuje niz problem samochodu. Nie mam narazie checi instalowac sobie polskiej klawy bo samochod potrzebny mi jest do pracy i bardzie mnie on obchodzi niz jakies tam bledy wiec jezeli maccie zamiar pisac mi o bledach to prosze nic lepiej nie piszcie bo to mi wacle nie pomoaga. Dla tych ktorzy lubia pomagac innym w rozwiazywaniu problemow z viki zaparaszam do wspolpracy moze i bede mogl sie kiedys odwdzieczyc. DZIEKUJE

Co do wtyczki to sparwdzilem ja i przeczyscilem juz na wszelki wypadek wczoraj , jutro przyjedzie do mnie kuzyn z miernikiem i sparwdzi mi kable bo to chyba jedyna deska ratunku. Dzieki za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sprawdź jeszcze dla świętego spokoju ten czujnik a przede wszystkim jego połączenie elektryczne. Może przerwałeś przewód podczas zdejmowania wtyczki.

Przeglądnij też wszystko dookoła tego czujnika bo może przy zdejmowaniu przypadkiem wyrwałeś jakiś przewód podciśnienia.

W skrajnym przypadku możesz sobie wymienić czujnik, koszt chyba gdzieś około 20zł.

Ten czujnik to zwykły termistor i wywali błąd jeśli będzie miał przerwę natomiast jeśli będzie miał tylko błędne wskazania (złą rezystancję) to silnik może świrować a kontrolka błędu silnika się nie zapali.

Kolego na tym forum panuje program "Zero tolerancji dla błędów ortograficznych" i musisz się z tym pogodzić. Oczywiście wszyscy ci chcą pomóc, ale jak tu pomagać skoro nie wiadomo o co ci chodzi.

Edited by jabolkg

Share this post


Link to post
Share on other sites

WITAM,

Jeśli mogę wtrącić swoje pięć groszy. Na podstawie opisanych objawów ja bym sprawdził jeszcze kolektor wydechowy. W silnikach 1.8 16V często pękają między 2 a 3 wylotem spalin. Wystarczy odkręcić aluminiową osłonę tą przed korpusem silnika (przykręcona na 4 gwiazdki - klucz oczkowy 8 da radę odkręcić). Dokładnie obejrzeć powierzchnię kolektora. Ja stwierdziłem że jest coś nie tak po zapachu spalin wydobywających się z komory silnikowej. Pęknięty kolektor wydechowy w moim przypadku objawiał się falowaniem na wolnych obrotach i brakiem mocy podczas przyspieszania ( sonda lambda źle pracowała ze względu na lewe powietrze które dostawało się do układu). Warto także przyjrzeć się czy dokładnie kolektor dolega do bloku silnika, czy są wszystkie śruby mocujące i czy mamy szczelne połączenie na dwururce wylotowej (tzw. portkach)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam.

Edited by andreeww

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jurek82

Witam dzisiaj kolejny dzień walki. Wymieniłem czujnik temp. wody i dalej to samo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> Nie mam narazie więcej pomysłów więc resetuje kopa. Odłączyłem akumulator na przekręconym zapłonie i poczekam z godzinkę może to coś da. Aha widzicie zmiany w pisowni

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dzięki Andrreww za radę i napewno zaraz to sprawdzę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edit:

Dzisiaj spędziłem kolejny dzień przy Viki, oglądnołem dosłownie każdą jej część - łącznie z kolektorem i wydechem , wymieniłem czujnik temp. wody , sprawdziłem kable itp. cały czas jest chora po odpaleniu na zimnym silniku ma 1200obr/min to cieszy ale po jakiś 30 sekundach zaczyna się rumakowanie i obroty już wchodzą 2500-3000 a jak nacisne pedał gazu opadają do tysiąca i falują w granicach 1000-2500obr/min czyli bez zmian. Chyba nic mi nie pozostaje tylko jechać do serwisu

________________________

Co do Checka to się nie świeci, błędy które pokazuje sa spowodowane przezemnie bo odłączałem kable na odpalonym silniku, jeżeli chodzi o kompa to podepnę się do niego w poniedziałek( mieszkam w Anglii więc koszta serwisu są tu drogie) a kasy na autko nie żałuje tylko wole zrobić sam niż płacić darmozjadom. Dzięki za rady.

Edited by Jurek82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Chlopie - Sprawdziles chociaz raz BLEDY ? CHECK ci sie swieci? Zdaje sie ze w twoim samochodzie da sie je wymigac. Jak nie potrafisz to trzeba podpiac sie pod komputer (odzaluj ta kase bo wiecej beda cie kosztowac wymiany dobrych rzeczy na nowe) Czasami sie zdaza ze nie ma zarejestrowanych bledow ale wartosci z niektorych czujnikow sa nieprawidlowe (np tempuratura zawsze ponizej 0)

PS Ogonki juz sa (chociaz to akurat jest tolerowane, teraz popracuj nad ortografia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">. I nie zalamuj sie aale na odleglosc takie przypadki jak twoj naprawdze ciezko zdiagnozowac - zwlaszcza jak piszesz ze wszystko sprawdziles /wymieniles i jest ok.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jurek82

Problem jaki miałem taki mam i dopiero w tygodniu będę wiedział o co chodzi. Dzięki za porady i dam znać co wyszło. Narazie

Dzisiaj pojechałem z viki do mechanika no i pan ją dobrze pomacał, przedmuchał, przeczyścił i nic - dalej jak było tak jest, na moje nieszczęście komp mu się sp*****zielił i dopiero jutro mam się dowiedzieć co jest grane - aż mnie ciekawość zjada co to może być no i nogi bolą od chodzenia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> hehe To nie koniec tematu dam znać co wyszło

Edited by Jurek82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Mam Takie pytanie Czy ktos podpowie jakie sa objawy zepsotego czujnika powietrza zasysanego? i czy to jest ten czujnik na przewodzie od filtra do przepustnicy??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to jest ten czujnik na rurze dolotowej, tuż za puszką filtra powietrza. Jakie objawy mogą być, nie ma on aż tak dużego wpływy na pracę silnika ale objawy jakie mogą występować to mułowaty silnik, falowanie obrotów

Share this post


Link to post
Share on other sites

a cos takiego jak wyzsze niestabilne oborty???? ciezko ruszyc autem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może też być ale bardziej bym obstawiał czujnik temp. silnika lub coś z dolotem, nieszczelny, albo krokowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...