Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

jabolkg

Demontaż Dolotu Powietrza V6

Recommended Posts

elegancko , masz ode mnie punkta tylko szkoda ze jak potrzebowalem to nie bylo:) Tak czy inaczej piekna robota. ja natomiast opracowalem metode regeneracji drazka rekacyjnego:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No elegancko

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

podklejam aby nie zginęło - dzięki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdyby coś jeszcze nie było jasne to zawsze mogę coś podpowiedzieć bo po moich przebojach z tym silnikiem znam go już chyba do ostatniej śrubki

Dzięki Miły za podklejenie

Edited by jabolkg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kfiatek

ostatnio właśnie to przerabiałem i porada bardzo się przydała, mam tylko jedną, drobną sugestię. mianowicie: czy nie łatwiej byłoby odkręcać tą trudno dostępną śrubę przy EGR, po zdjęciu tylnej części dolotu? ja własnie tak zrobiłem i było mi potem dużo łatwiej się do niej dobrać i odkręcić.

pozdrawiam autora porady - świetna robota!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście można tak zrobić tylko moim zdaniem zdjęcie tylnego dolotu bez wcześniejszego demontażu środkowego jest dość problematyczny ze względu na brak miejsca i możliwość uszkodzenia gumowych łączników (koszt 23zł za szt więc radzę na nie uważać).

Dla tej wrednej śruby radzę sobie zarezerwować bardzo dużo czasu bo chyba nikomu nie udało się jej odkręcić tak po prostu kluczem. Raczej w większości przypadków kończy się na metodzie młotka i przecinaka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kulca

jabolkg dzieki za swietna porade, dzieki niej podjalem sie sam wymiany swiec

moje spostrzezenia:

czas jaki mi to zajelo to okolo 2 godzin, z tym ze zdemontowalem przedni dolot a nastepnie tylny po odkreceniu odsunalem maksymalnie do podszybia, dzieki temu mialem dobry dostep do swiec, a mniej roboty przy rozkrecaniu (zrobilem tak po 45min meczarni ze sruba od EGR

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:"> )

takze do wymiany swiec odkrecamy przedni dolot (demontaz z komory) oraz tylny po odkreceniu odsuwamy aby miec dostep do swiec

ps.

na poprzednich swiecach zrobilem jakies 35tys, po wymianie auto jezdzi o niebo lepiej, teraz wiem jak duzo do dynamiki daja dobre i w pelni sprawne swiece, na starych przerwa miedzy elektrodami byla juz okolo 2-3mm, teraz silnik ciagnie rownomiernie w calym zakresie obrotowym

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świece w ten sposób wymienisz, ale do kabli to już niestety demontaż całego dolotu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Śruba EGR to właśnie klucz do sukcesu w całej operacji i jeszcze raz ostrzegam, że trzeba mieć na prawdę bardzo dobry klucz i sprytne łapki żeby ją odkręcić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest huraganxxx

WITAM Klubowicza "Jabolkg"

Jestem poczatkujący i duzo czytam na forum o problemach z EGR i Krokowcem.Moj problem natomiast polega na tym ze nikt nie opisuje tego rodzaju problemow w silnikach x25xe (2.5V6).Ogolnie najwiecej tematow jest dotyczacych instalacji lpg co mnie wcale nie dziwi!!!

Moja wiki zakupilem w poprzednim miesiacu bez lpg i jedynym mankamentem jest to ze silnik pracuje na wolnych obrotach a po chwili te obroty drastycznie spadna np.do 200rpm a z tlumika idzie czarny dym lub auto calkiem gasnie.2 tygodnie temu zalozylem lpg IV generacji z mysla ze usterka na gazie poprostu zniknie i nie bedzie potrzebna ingerencja mechanikow ktorych poprostu w Rawiczu za wiele nie ma lecz niestety nie!!!Druga sprawa to to ze takie objawy sa tylko i wylacznie kiedy silnik sie nagrzeje zimny jest super.Prosze o porady bo EGR mialem juz wykrecony z mysla o jego czyszczeniu lecz nie jest on rozbieralny.Co robic gdzie jest krokowy w x25xe jak to naprawic i gdzie szukac krokowca AHA check engine sie nie swieci.Jeszcze jedna sprawa czy z tylu wymienia sie same lozysko czy jest to z piasta.Prosze o porady

Share this post


Link to post
Share on other sites

W V6 problemy z EGR i silnikiem krokowym niemal nie istnieją i dlatego mało się o nich pisze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Sam silniczek krokowy jest umiejscowiony na prawo od EGRa na wysokości czarnej puszki podciśnieniowej. Widać go trochę na siódmym zdjęciu od góry w mojej poradzie.

Taki czarny dym to faktycznie jakby problem ze zbyt dużą ilością paliwa w stosunku do powietrza, ale ciekawostką jest, że się check nie zaczyna świecić ponieważ przy takiej anomalii momentalnie powinien wyskoczyć błąd sondy lambda.

Co do łożyska tylnego koła to niestety, ale wymienia się całą piastę wraz z czujnikiem ABS innej opcji nie ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest huraganxxx

Please login or register to see this quote.

Witam ponownie wczoraj bylem na przegladzie gazu po pierwszych 2000km i co zaobserwowali to ze w momencie kiedy te obroty spadaja to wtryski dosyc mocno zalewaja.Tylko tyle mi powiedzieli i pokazali niestety ustawien gazu nie zrobili poniewaz wiki nie dala zczytac mapy na benzynie i widze ze bez ingerencji kilku elektrykow i bagatelnych sum sie nie obedzie,bo jak znam zycie to w tym momencie jeden od drugiego bedzie mondrzejszy no i co najwazniejsze to kupilem zaslepke na egr i zamierzam wyczyscic krokowca bo to mi akurat nie zaszkodzi a przy lokalizowaniu usterki bede mial to z glowy.Pozdrawiam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak ja dwa lata temu zrobiłem poradę o wymianie termostatu w V6 to nikt mi nie dziękował

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> a też trzeba było zwalić kolektor

Please login or register to see this link.

Może nie jest idealna ale jak by ktoś poprosił do be się dopracowało.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Maslanka

A ja miesiąc temu wymieniłem kable i świece .. i oprócz zaworu EGR nic więcej nie rozkręcałem - zajęło to mi dwie godzinki zebym wtedy wiedział o tym forum..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pawelvectra

Witam!

Panowie chcę kupić vectrę z silnikiem V, który lepszy i dlaczego? 2.5 czy 2.6 ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.5 a resztę znjadziesz na forum bo to chyba nie jest temat od tego

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świetna porada

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this quote.

Mi jednak udało sie wymienić kable bez ściągania środkowego dolotu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> oczywiście nie jest to zrobione tak jak powinno ale do wiosny tak będe jezdził .Przy przednich kablach oczywiście nie ma problemu ale ale do tylnych świec przewody idą właśnie pod środkowym dolotem, obciołem stare kable przy cewce i je wywaliłem a nowe są puszczone pod tylnym dolotem.Przewód od świecy nr 1 miałem na styk jak by był 1cm krótszy to by nie wystarczylo.Powodem takiej fuszerki była oczywiście śruba od EGR nie dałem rady jej odkręcić.

Mam 2 pytania:

Czy jak srube od egr potraktuje przecinakiem to co potem?

Trzeba rozwiercać i gwintować?

Przy odkręcaniu przewodow paliwowych jak delikatnie poluzowałem śrube

to zaczeło lecieć paliwo z dużym ciśnieniem a że był silnik ciepły to czym prędzej ją zakręcilem

Czy jest jakiś zaworek do zakręcenia ? czy poprostu musi troche paliwa zlecieć

bo jest ciśnienie w przewodach ?

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Paliwo musi sobie spłynąć ale nie ma tego za dużo.

Co do śruby:ja też u siebie ledwo ją odkręciłem i już jej więcej nie zakręcałem by uniknąć problemów na przyszłość a poza tym już tyle śrub to wszystko trzyma ,że brak tej jednej nie robi różnicy no chyba że w masie auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie chcę starszyć, ale moższ sobie narobić duzo więcej roboty. śrubka ta w jakiś sposób niwelowała przeciążenia padające na rurkę EGR (tą od kolektora do zaworu EGR) Jak wiemy rurka ta lubi się ułamać lub przepalić na tym karbowanym elemencie, a brak tej śrubki może ten proces znacznie przyspieszyć, a wymiana nie jest juz taka łatwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wydaje mi się,że ta rurka prędzej pęknie od częstego demontażu niż z powodu braku śruby w tym wsporniku

Zarówno kolektor środkowy jak i sam zawór egr jest na tyle mocno przykręcony,że nie ma tam większych drgań niż wtedy gdy ta śruba jest tam przykręcona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to w spawie paliwa wszystko jasne

wielkie dzieki panowie

Co do śruby to nie wiem ale jak sie zrobi cieplej to musze

przewody ułożyć tak jak powinny być więc śrubę raczej

przywitam przecinakiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odswieżam troszkę... mam rozkręcony dolot aktualnie i zauwazyłem że cieknie mi z łaczenia w kolektorze zaznaczonego na zdjęciu(kolorem żółtym) na wtyczkę w kolorze rózowo-czerwonym.Od czego jest ta wtyczka?????(pozwoliłem sobie skopiowac i przemodzic fotke jabolka)

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Black Cat

Super porada, ode mnie też punkcik leci. Przyda mi się planuję wymianę przewodów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

i plusik ode mnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś ma może jakiś patent na te gumowe łączniki kolektora ? Nigdzie w miescie nie mogę dostać zamienników a oryginały że tak powiem lekko drogawe biorąc pod uwage że trzeba ich 8 sztuk plus dwie większe - toć to ponad 300zł za taki komplet

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_woot.gif" alt=":woot:"> Myślałem żeby tać tam normaly wąż gumowy olejoodporny, z tym że w oryginale jest tam w środku ten kołnierz dzięki któremu dwa elementy kolektora nie mają ze sobą styczności, i dlatego mam wątpliwości. Czy ktoś może ma jakiś sposób na obejście oryginałów ?

Kupiłem rurę silikonową zbrojoną w rozmiarze tych naszych oryginalnych łączników. Jest bardzo elastyczna więc myslę że zda egzamin. No i o niebo tańsze. Zobaczymy jak się będzie sprawować. Na chwilę obecną cała góra zdjęta. Jutro jak zdążę będę zakładał nowe uszczelki pod pokrywy zaworów. Powiem, że jak na pierwszy raz to nawet szybko mi idzie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

tutaj:

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...