Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest arturb

Wymiana Filtra Paliwa

Recommended Posts

Guest arturb

Witajcie!

Przeszukałem forum i nie ma konkretnie opisanego sposoby wymiany filtra paliwa.

Najgorsza sprawa z tym odpowietrzeniem. Czytam to wszystko i każdy pisze coś innego. Jeden że kręcić rozrusznikiem, drugi że nie kręcić tylko na hol, jeszcze ktoś że trzeba to odpowietrzyć w ASO. A w ASO niektórym spieprzyli robote.

Nie chce zajechać pompy więc może ktoś sam wymieniał i wie jak to zrobić krok po kroku.

Piszcie. Założe się, że nie jednemu z posaiadaczy vectry w dieslu się to przyda bo idzie zima i filtr pasuje wymienić.

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kręcić rozusznikiem - bez sensu, szkoda pompy, akumulatora

Hol - szkoda pompy

ASO - drogo, ale w miare pewnie

VKP - opcja szukaj, nie żartuj że nie znalazłeś

Za pomocą pompy próżniowej (ASO):

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Domowym sposobem:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Szukaj postów Otest -a - z jego postów dowiesz się dość dużo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam

Edited by afaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiem tak - wymiana filtra paliwa, jeśli odbędzie się szybko, w ciągu zaledwie kilku sekund nie pociąga za sobą zapowietrzenia się układu paliwowego. Odpowietrza się prowizorycznie, bo takie są zalecenia i lepiej chuchać na zimne niż potem męczyć się z odpalaniem i katować pompę...

Proponuję przygotować 0,25 litra ON w słoiczku, sam filtr przysposobić do natychmiastowego montażu ( włożyć uszczeleczkę ), szybko odkręcić dekielek, wyjąć stary filtr, natychmiast włożyć na miejsce nowy, dolać do poziomu paliwo, założyć nową uszczelkę obudowy filtra i szybciorem skręcić wszystko z powrotem.

Teraz należy odpalić silnik. Powinno być OK, tylko przez chwilkę może silnikiem nieco szarpnąć ( powietrze, które pójdzie w wydech ale nie w przelewy ). Jeśli następnego dnia rano będą problemy z odpalaniem albo potrwa to dłużej niż dotychczas - trzeba odpowietrzyć układ paliwowy i poszukać ewentualnych nieszczelnościu...

Układ nie zapowietrzy się jeśli nie zauważysz obniżania się ( cofania się ) poziomu paliwa w zbiorniczku filtra w trakcie dolewania do górnego stanu - będzie to widać dokładnie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.Wczoraj wymieniałem filtr paliwa.Po rozkręceniu miałem ok.2/3 ilości paliwa w filtrze. Wyciągnąłem cały filtr (bez odpinania przewodów pokrywie) przepłukałem kilka razy czystym ON włożyłem nowy wkład i uszczelkę zapiąłem w samochodzie w zatrzaskach.Nalałem ON do pełna aż po sam brzeg przyłożyłem pokrywę i podłożyłem starą szmatę pod filtr.Podczas dokręcania ucieka trochę ON z filtra (ale za to nie ma tam powietrza). Nawet silnik nie "poczuł" że wymieniany był filtr.Zrobiłem już tak dwa razy i dwa razy bez problemu.

Zrób tak jak opisałem a nie będziesz mieć żadnych problemów z zapowietrzeniem.

Pozdrawiam!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja również wymieniłem, a raczej sprawdziłem po kupnie auta. Był zupełnie czysty więc nowy zostawię na kolejny raz. Zrobiłem podobnie jak koledzy piszą. Wyjąłem filtr bez demontowania przewodów, wsadziłem z powrotem, założyłem uszczelkę, zalałem do pełna choć brakowało dosłownie kropelki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">. Po tym odpaliłem auto, po chwili zgasło. Zakręciłem 3sek. i pod koniec tego czasu zaczął już łapać. Jednak wyłączyłem zapłon i za trzecim razem było już normalnie. Jeździ do dziś. Robiłem to jakieś 2tyg temu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lukaszo

Please login or register to see this quote.

Piotreq pisząc to zaprzeczasz swoje wypowiedzi z innego tematu, gdzie się upierasz razem z Otestem ze po każdej czynności w układzie paliwowowym należy odpowietrzać układ. Gdzie tu konsekwencja?

A co do wymiany filtra to ja stosuje dwa zaciski, jeden na przewodzie doprowadzjacym paliwo do filtra, a drugi na przewodzie powrotnym z pompy do baku, po ich zastosowaniu można wymieniac filtr spokojnie bez pośpiechu (oczywiscie po wymianie trzeba go zalać do pełna), wybróbowane już 3 razy i zawsze auto zapala bez jakiekolwiek problemu - nigdy nie trzeba było odpwietrzać układu paliwowego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W tym innynm watku zdaje sie ze podalem argumenty za odpowietrzaniem - ja ich nie wymyslilem, ba nawet chyba podalem zrodlo.

Tez dwa razy wymienilem filtr tylko zalewajac filtrolejem i nie mialem probelemow z odpaleniem - nawet nie zadrzal - odpalil z kopyta.

Musle ze pomysl z zacisnieciem przewodu idacego z baku jest dobry (co prawda nie wiem czy nieumiejetnie zrobione nie uszkodzi gumy). powrotnego do baku juz nie trzeba bo zaworek w pompie i tak mocno trzymie.

Bez zacisniecia przewodu nie ma sensu mowic o szybkosci wymiany filtra bo paliwo momentalnie cofnie sie do baku i czy robione to bedzie 10 minyt czy 2 sekundy efekt bedzie taki sam.

Kazdy zrobi jak chce - ma wybor .

Ja w kazdym razie juz nauczylem sie rozpoznawac kiedy mam zapowietrzona pompe(ostatnio po jezdzie na rezerwie auto tak samo sie zachowywalo jak po wymianie filtra - oczywiscie wyciaglem "troche"powietrza)

Edited by otest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No właśnie okazuje się, że nie do końca... Przez 5 sekund paliwo się nie cofnie zwłaszcza, że i tak jest szybko dolane i nie będzie poduszki powietrznej. Przez 10 minut - to sam już wiesz najlepiej...

Nie wiem jak jest u Ciebie, ale u mnie do filtra dochodzi przewód paliwowy, potem wychodzi z dekla, po czym jest trójnik - jedna odnoga wraca do baku a druga do pompy... Może to taka udoskonalona konstrukcja przeciw zapowietrzaniu się silnika ?

Był u mnie Michał ( baca cwaniak ), był Kamil ( Bullet ), Rafał78 - wszyscy mają u siebie doprowadzenie paliwa do pompy identyczne - u mnie jest inaczej. Mam o 1 przewód więcej... Wszystko fabryczne, nic nie zmieniałem...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest arturb

Wnioskuję z Waszych wypowiedzi że nie ma się czego bać. Trzeba tylko trzeźwo podejść do sprawy.

Moje wnioski są takie, że dobrze jest zacisnąć przewody paliwowe i zalać nowy filtr żeby za bardzo nie wpijał nowo zalanego paliwa.

Pasuje więc mieć drugą parę rąk do pomocy:)

Muszę sie za to zabrac.

Opiszę swoje doświadczenia jak będę miał to za sobą

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Może w Y22DTR jest inaczej? U mnie je tak:

Please login or register to see this image.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co do wymiany filtra to ja stosuje dwa zaciski, jeden na przewodzie doprowadzjacym paliwo do filtra, a drugi na przewodzie powrotnym z pompy do baku, po ich zastosowaniu można wymieniac filtr spokojnie bez pośpiechu (oczywiscie po wymianie trzeba go zalać do pełna), wybróbowane już 3 razy i zawsze auto zapala bez jakiekolwiek problemu - nigdy nie trzeba było odpwietrzać układu paliwowego.

Witam!!!!

Ja także stosuje sposób z zaciskaniem przewodów paliwowych i jeszcze nigdy nie miałem problemów z odpalenie silnika po wymianie filtra paliwa czy też przelewów. I najważniejsze, że wszystko robisz bez pośpiechu, dokładnie i nie potrzeba nikogo do pomocy. Auto odpala z pierwszego strzału.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pawlo25

Please login or register to see this quote.

Otest czy moglbys mi podac numer koma do Ciebie na prv (pawellisek@gmail.com). Jestem z katowic i chcialbym spytac ale telefoniecznie o pewne sprawy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

pozdrawiam

Pawel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

U mnie jest deczko inaczej. Przewód zasilający i dochodzący do obudowy filtra paliwa przed samym filtrem ma trójnik ( bliżej grodzi ) i powrót do baku.

Ale widziałem też inne Y22DTR i też nie miały takiego trójnika jak u mnie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lukaszo

Please login or register to see this quote.

A możesz zrobić zdjęcie, ciekawi mnie to rozwiązanie. Teoretyczne z tego co piszesz to układ mógłby ciągnąć powietrze przez ten przewód.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zrobię fotkę przy najbliższej okazji...

Uwierz mi na słowo, że mam tak jak napisałem...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ArturL

Please login or register to see this quote.

Tak, jak pisze Piotreq - widziałem za własne oczy ijedyne, co przychodzi do głowy to powrót do baku. Hmmm ale po co?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podczas wymiany:

Nigdy (3 razy) się nie śpieszyłem, nigdy niczego nie zaciskałem.Zawsze po wsadzeniu nowego filtra dolałem paliwa na menisk wypukły, odpalenie było natychmiastowe z ledwo wyczuwalnym zająknięciem.Zawsze robiłem to sam.

Nic trudnego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Podpowiedz mi jeszcze na priva jak to zdjęcie wkleić ( zrobiłem je ), bo coś mi nie za bardzo to wychodzi...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:">, a chciałbym się tym podzielić ze wszystkimi... Zresztą nie tylko tym...

Edited by Piotreq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

w panelu "odpowiedz" masz pole "załączniki" -przeglądaj (wyszukujesz w swoim kompie) i "dodaj ten załącznik"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cała rzecz ma się podczas wymiany głowicy ( cóż, pękł kanał wodny nad zaworem wydechowym 3 cylindra )... Zresztą na podstwie opisu djwilka zrobię jakąś " fotodocumentary"... Teraz wiem już jak...

To wygląda tak :

Please login or register to see this attachment.

Edited by Piotreq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie bylo w twoim samochodzie kiedys zainstalowane WEBASTO? Moze jest to wezyk zasilajacy go w paliwo?

Czy drugi koniec łaczy sie z powrotem do baku czy tez moze jest zaslepiony....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie miałem " webasto ", nic o tym nie wiem... Ten trójnik wraca do baku, aczkolwiek jeszcze raz go prześledzę dokładnie. Nic mnie już więcej nie zdziwi w Vectrze w ogóle, bo mam przykładowo włącznik podgrzewania fotela ale tylko kierowcy, ale ta funkcja nie działa ( brak maty ), a skoro tak, to po cholerę jest ten włącznik ?

p.s.

No i chyba już " się naumiałem " wklejać fotki... 800x600 chyba wastarczy ?

Edited by Piotreq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dziś byłem w serwisie na wymiane filtra paliwa i hehe włożyli wkład zalali ropką złożyli do kupy i odpalenie od strzału , obroty od razu przygazówka i tyle żadnego odpowietrzania hmm serwis ? Stwierdzili że nie trzeba odpowietrzać .

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Hmmm... Tak się zastanawiam, może coś jednak jest w tym co piszesz, bo w moim samochodzie po uruchomieniu zimnego silnika ( obecnie rano jest przecież chłodno - około 5 st.C a nawet we czwartek był przymrozek, bo skrobałem szyby ) i przejechaniu dosłownie 1 kilometra z otworów wentylacyjnych leci cieplutkie powietrze. Czy Wy też tak macie szanowni koledzy ? Czy do zagrzania środka potrzebujecie przejechania dłuższego dystansu ?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

To wygląda tak :

Please login or register to see this attachment.

Edited by Piotreq

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marekB

Please login or register to see this quote.

u mnie dzis rano na kompie bylo -0,5stC i auto stalo ok 2 min na jalowym (ja "skrobalem" szyby - w cudzyslowie dlatego, ze bylo to cos pomiedzy skrobaniem, a czyszczeniem - po prostu nie bylo lodu na szybie, ale lekka powloczka szronu), pozniej przejechalem z 700 - 800m i lecialo mi lekko cieplawe powietrze. o webasto u mnie tez nic nie wiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...