Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
jaris

Błąd 1220

Recommended Posts

Byłem dziś na techu2 i wykazało błąd 1220. Szukałem na forum, ale tematy do mnie nie pasują! U mnie check zapala się tylko na zimnym (u innych częściej na ciepłym) piecu. Majster stwierdził, że to błąd kąta wtrysku - podał mi nawet parametry +6, jeśli czegoś nie pochrzaniłem i umówił mnie na czwartek rano na przestawienie kąta pompy. Co Wy na to??

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może mieć rację - a że masz na zimnym anie ciepłym to też może mieć sens, nigdzie nie jest powiedziane że tak nie może być. Jak dla mnie na logikę ma to sens - na zimnym silniku może cś dawać mechanicznie większy opór przy ustawianiu kąta wtrysku, jak się rozgrzeje i paliwo wszędzie dotrze (może Ci się zapowietrza trochę?) to smarowanie jest lepsze i zaczyna działać ok..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzięki. Kiedyś w golfieII miałem źle ustawiony kąt i też słabiej zapalał (w mrozy wcale). Po przestawieniu pompy było ok. Więc chyba spróbuję....

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pabloh

tez mam ten błąd 1220 i nikt nie wie jak ustwic kąt pompy - mi ledwo co odpala i nie jezdzi

gdzie to naprawiales i czy przynioslo skutek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

"Naprawiałem" u miejscowych magików (okolice Nowego Miasta Lub.). Niestety nie pomogło. Po przestawieniu pompy działało do następngo ranka i...... powtórka z rozrywki: check, tryb awaryjny, kąt przestawiony. To jednak chyba pompa (w przyszłym tygodniu w paczkę i do Bosch Service).

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pabloh

a gdzie to wysylasz i ile biora?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ArturL

jaris, pisałem Ci w innym wątku - dolej ok. 0,5l mixolu na 25l ON, rozgrzej silnik, ustaw właściwy kąt wtrysku i od razu (bez gaszenia auta) pojeździj trochę (kilkadziesiąt km) na wyższych obrotach - max do 4tys. Jeżeli usterka będzie występowała rzadziej lub wcale, to nie jest zapowietrzenie. Gdy jest zapowietrzony, to sterownik nie może wysterować właściwego kąta (bąbelki powietrza) i będą działy się dziwne wahania kąta wtrysku. Podejrzewam, że u Cebie może zacierać się tłoczek, bo np. masz dużo syfu i różnych szlamów w pompie i dolanie mixolu może je trochę lub bardzo wypłukać. Generalnie nic nie ryzykujesz (bez tego masz i tak pompę do naprawy), a mozesz oszczędzić parę zł.

Edited by ArturL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapowietrzona, to ona raczej nie jest: rano pali jak lala (a świeczki jeszcze nie żarzą). Ale można spróbować (problem tylko z ustawieniem kąta: mechora mam 60 km od chaty). Pozdro.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ArturL

Dolej mixolu, odpal, pojedź, ustaw kąt, nie gaś i dalej ... rura

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by ArturL

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pabloh

jak sie przestawia ten kąt wtrysku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i finał. Wczoraj rano, po niewielkim przymrozku viki po raz chyba pierwszy podgrzała mi świeczki, zakręciłem, niby chwyciła i zdechła

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:"> ... Już więcej nie zapaliła. W geście desperacji wziąłem ją na sznurek, ale nawet nie zachciała (gdyby się zapowietrzyła po paruset metrach chwyciłaby??). Dalej kręci, ale wcale nie łapie. To chyba śmierrrrć pompy: co wy na to? (wcześniej zapalała jak malowanie, mimo niegrzania świec)

Edited by jaris

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lukaszo

Please login or register to see this quote.

Wg. mnie jeśli się całkiem zapowietrzyła to raczej na pych nie zapali, pompa vp-44 nie potrafi zaciągnąć paliwa jak jest całkiem sucha. Musisz ja dobrze odpwietrzyć i sprawdzić czy wtedy zapali.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ArturL

tak, jak napisał lukaszo. Mi kiedyś sparciał jeden przelew i nie chciała zapalić nawet na hol.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pabloh

jesli mam ten bład 1220 kąt wtrysku - moge miec zapowietrzona pompe?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ArturL

pabloh, kurde - upierdliwie w kilku postach klepiesz to samo. Wiem, że desperacja .... ale użyj szukaj i nie zadawaj pytań, na które są już odpowiedzi na forum.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

PS

możesz mieć zapowietrzoną pompę.... i brudną.

Edited by ArturL

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest baca_cwaniak

Please login or register to see this quote.

Tu juz mixol nie pomoze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Mi jak ledwo odpalal to myslalem ze sobie samochod jaja sobie jakies robi heh wesola w sumie historia (Tomek juz ja poznal

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ) no ale niestety byla to pompa i zacinajacy sie tloczek z rozwalajaca sie coraz bardziej elektronika az wszystko ktoregos pieknego dzionka padlo ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pompa już w drodze do BoschService. Czekam na telefon dot. weryfikacji, no i kosztów z tym związanych oraz załatwiam kredyt.... Jak cóś bliżej będę wiedział to się odezwę.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pabloh

co ta "jaris" gdzie wyslales pompe i jakie koszty?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Bosch Serice w Lublinie. Zatarty tłoczek (ponoć mocno) - koszt naprawy 1800zł, chyba, że przytarł się też korpus, to dojdzie jeszcze ok. 450 zł za używkę. Jednak gość z serwisu jest optymistą co do korpusu. Więcej będę wiedział w poniedziałek i wtedy się odezwę. Cze!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest baca_cwaniak

Please login or register to see this quote.

no no to duzo cos wzieli jak 1800 , ja zaplacilem za nowa elektronike z tloczkiem i oczywiscie z uszczelkami

rowne 2 tysie z 15 m-czna gwarancja

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest baca_cwaniak

Please login or register to see this quote.

pod Lublinem

podaje nr kon do goscia 600-975-099

pzdr

warto bylo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja kiedys wyjezdzilem calego diesla z baku - stanalem pod domem i nie moglem go odpalic.

Zaciagnalem na stacje, dolalem 20l ON i odpalilem z rozrusznika po dluzszym kreceniu (bez zadnego "sprytnego" odpowietrzania).

Pali jak palila. 240.000 km bez wymiany pompy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No to Ci Baca powiem: ja też robię pod Lublinem! Dziś dzwoniłem: pompa dziś od nich schodzi. Koszt to 1900 zł wraz z wymianą korpusu na używkę. Chyba nienajgorzej. Jak będę miał złożone, to podzielę się wrażeniami. Przy okazji zmiana przelewów z trójnikami i filtra paliwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...