Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest g.cichy

Jaka Przyczyna, 1.9 Cdti Nierówna Praca Na Wolnych Obrotach?

Recommended Posts

Guest g.cichy

Witam. Jaka może być przyczyna? Vectra 1.9 CDTi 120 km, przebieg 26tys.km nierówno pracuje na wolnych obrotach. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu wraca do normy. Przy zwiększaniu obrotów na biegu jalowym pojawia się lekkie szarpanie, nierówna praca w okolicach 1000-1200 obr./min. Auto jest świeżo po przeglądzie, przy 25tys. wymieniałem wszystkie filtry itp. więc wykluczam filtr paliwa. Proszę o pomoc. Pozdrawiam Cichy.

Edited by g.cichy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na początek trzeba sprawdzić świece. Może jedna niedogrzewać i przez to mieszanka na zimnym cylindrze nie zapala się, i tu pojawiaja się nierówna praca na jałowym biegu oraz szarpanie silnikiem przy dodaniu gazu. Spróbuj jeszcze grzania świec na dwa razy przed odpaleniem. Czyli: kluczyk w pozycję "zapłon", jak zagaśnie lampka od świec przekrecasz kluczyk z pozycję "0" po czym ponownie grzejesz świece i odpalasz...

Jeśli świeca niedogrzewa to po podwójnym grzaniu powinien zapalić bez klopotu. Jeśli wogóle nie grzeje - bedzą te same objawy... Tak czy siak - świeca do wymiany. O ile to swiece. Ale na 95%

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest g.cichy

Please login or register to see this quote.

Dzięki za szybką odpowiedź. Czy to na pewno z winy niedgrzania świec? Problem jest w tym, że nie dzieje się to na chłodnym silniku. Generalnie nie ma reguły kiedy zaczyna szarpać, czasmi po długiej jezdzie, kiedy np. zatrzymuję się na światłach itp. Zawsze czuje się to na biegu jałowym, nie czuję tego podczas jazdy. Ale sprawdzę świece. To już jakiś pomysł. Dzięki.

Edited by g.cichy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest g.cichy

Pomocy!!! Ma ktoś pomysł jaka może być przyczyna? (jak w temacie)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sprawdź wtyczki wtryskiwaczy tzn.ściągasz osłonę silnika tą czarną od góry i wtedy masz na wierzchu wtyczki od wtryskiwaczy paliwa .Nieraz lubi się poluzować wtyczka na trzecim garze .Czasowo możesz pomódz sobie opaską plastikową spinając nią wtyczkę wtyskiwacza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest g.cichy

Please login or register to see this quote.

Dzięki. Ma razie przeczyściłem zawór EGR i szarpanie się od tej pory nie pojawiło. Mam nadzieję, że to wystarczy. Podrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest karciu

Please login or register to see this quote.

Ale czegos nie rozumiem, sam przeczysciles? Skoro auto ma tak maly przebieg, jest swiezo po przegladzie, to raczej jest jeszcze na gwarancji?! To problem glownie ASO zebys nie musial sie stresowac szarpaniem:)

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest g.cichy

Please login or register to see this quote.

W ASO rozkładają ręce. Nie wiedzą co to może być. Super fachowcy. Jeżeli komputer nie wyrzuca błędu i ich magiczny tech nic nie pokazuje to znaczy, żę jest ok i tak ma być. A auto nadal nierówno pracuje na biegu jałowym po lekkim dodaniu gazu i przytrzymaniu go na 1100-1200obr/min czuć wyraźne drżenie silnika. Teraz czekam ąż będzie gorzej i komputer coś pokaże

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<"> MASAKRA !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odświeżam temat gdyż mam podobne objawy jak G.cichy. Nierówna praca przy 1100-1200obr/min i lekkie falowanie obrotów na postoju. Jaka może być przyczyna i co sprawdzić w pierwszej kolejności? Wtryski ? egr nowy.

Edited by mariuszpk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A boost sensor też czyściłeś?

Uprzedzając pytanie:

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście, że czyściłem.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam dokładnie to samo wychodzi że to sterownik silnika lub któryś z czujników...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam tak jak na filmie tylko słabiej i czasem przechodzi.

Po dawkach korekcyjnych wychodzi, że to rzeczywiście problem z wtryskami.

Trzeba jechać do Polski i regenerować.

Poprawię jeszcze luty na kostkach ale nie obiecuje sobie po tym za dużo.

Edited by mariuszpk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A jakie masz dawki na wtryskach?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na jednym jest ok 3

Mam jeszcze jedno pytanie? jak będę szukał jakiś używanych wtrysków to będą pasować każde do tej pojemności silnika tj 1.9 CDTI czy mam się kierować konkretnym numerem części jaki mam teraz wsadzony?

Edited by mariuszpk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Mam problem z obrotami. Silnik 1.9 DT

Dojeżdżając do skrzyżowania na luzie obroty mam na 1000 po zatrzymaniu spadają do 800. Da się odczuć pracę silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Według mnie to normalne. U mnie też przy dojeżdżaniu czasami podnosi obroty lekko, jak się zatrzymuje do spadają do wspomnianych przez ciebie 800 obr/min.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie wiem czy to jest normalne.

Ostatnio zwróciłem na to uwagę. Po całkowitym zatrzymaniu auta na znaku STOP obroty były 9500 obr/min po 3sekundach spadły do 780 obr/min.

Czy to jest normalne według was??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To już nie jest normalne. Wcześniej pisałeś, że są lekko podniesione podczas dojeżdżania, a w momencie zatrzymania wracają do normy. Mam tak czasami u siebie i w Astrze, ale jak tylko się zatrzyma, to od razu spadają do ok. 800obr/min

Share this post


Link to post
Share on other sites

podpinam sie pod temat bo u mnie ostatnio dzieje sie podobnie mam nierowne obroty na biegu jalowym choc nie zawsze i jesli powoli dodaje gazu to od 1000-1300 mam dosc mocne telepanie silnikiem i ro rownomierne wyczytalem ze to 3 kostka wtryskiwacza prawdopodobnie ale spojrzalem ze kostki mam niebieskie i nie mam pojecia co to moze byc w dodatku ostatnio pojawil sie problem wyczuwalny przy przyspieszaniu z niskich obrotow ok 1400-1500 mam takie drgania glownie na 4 biegu to czuc.... EGR i dolot wyczyszczony wlasnoreczniei w dodatku zaslepiony zaslepka oryginalna fiata... nie wiem co to moze byc jakies pomysly??Auto to blizniaczy saab 9-3 2008r 1.9 150km przebieg 230 tys 100% oryginalny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Objawy jakby DPF, ale nie mam pojęcia czy w Saabie było to ustrojstwo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sab 9.. Masz tak jak na filmie? To witaj w klubie.

Pod opisem filmu masz rozwiązanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no wyglada to bardzo podobnie jak na filmie... szczerze mowiac mam nadzieje ze u mnie jest to cos innego niz wtryskiwacz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> a co do mozliwosci zdiagnozowania to myslicie ze sprawdzenie dawek korekcyjnych cos pokaze czy raczej trzeba to oddac gdzies na sprawdzenie?

Dziwne jest to ze moc jest w porzadku bo z tym problemow nie ma .

Edited by Saab 9-3 TiD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam identycznie, moc jest 10 s do 100 km/h. Dawki korekcyjne mam tylko rozjechane, sprawdzali mi też stetoskopem. Hałasuje 4 wtrysk. Możesz w warunkach domowych użyć lejka z kuchni. Przykładasz lejek węższą stroną do wtryskiwacza i wtedy wyraźnie słychać jak pracuje. Lejek działa jak wzmacniacz coś a`la patefon. Te wtryski pracują podobno w trzech trybach i w pieszym z nich coś nawala, tym od wolnych obrotów. Później już normalnie to funkcjonuje dlatego nie ma spadku mocy. Ja tak jeżdżę od 10 tyś, gość pod filmem pisał, że zrobi z 30 tyś. Jak wzrośnie spalanie czy będą jakieś błędy trzeba będzie robić. Powiem Ci to co usłyszałem w moim ulubionym serwisie , że wtryski to dość tania alternatywa. Jak wykluczysz wtryski i inne duperele jak kabelki to zostaje grzebanie w głowicy. Z drugiej strony sprawdzenie wtrysków to 50 zł i 50 za wyjęcie za sztukę. Tylko problem jest ze znalezieniem dobrego warsztatu. Z Wrocławia trzeba wysyłać do Poznania bo tu strach pojechać do kogoś.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zauwazylem dzis jeszcze jedna przypadkłość mianowiscie straszny smród spalonej ropy jakby spalonej w wiekszej ilosc(po zaparkowaniu i zgaszeniu auta) nie wiem czy kojarzycie o co mi chodzi ale wyglada to tak tzn rozum mi tak podpowiada ze jakby ten wtrysk lał i po prostu nie nadąza silnik ze spaleniem stąd własnie ten dziwny zapach ale sprawdze to za tydzien jak wroce do domu na kompie zobaczymy co pokaże....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...