Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
voytec

Sterownik Pompy Wtryskowej Vp44

Recommended Posts

Witam

Czy da się czymś zastąpić tranzystor w sterowniku pompy VP44 (ten w prawym górnym rogu na fotce poniżej)? Jeżeli tak to jak i czym. W tej chwili przepalił się jeden z drucików.

Jaka może być przyczyna uszkodzenia. Czy ew. podmiana sterownika może skończyć się ponownym uszkodzeniem tranzystora?

Uzwojenie zaworu ma ok. 0.2 Ohma, z informacji znalezionej w sieci wynika że to prawidłowa rezystancja, ale czy np może się zacinać mechanicznie co powoduje przeciążenie tranzystora sterującego.

Please login or register to see this image.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ładne zdjecie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">. Mysle ze powinno sie dac zamienic tylko nie wsadzisz go w to samo miejsce bo orginalnie jest hybryda. Moze da sie wyprowadzic na zewnatrz 3 kabelki i na pajaka zamocowac do jakiegos dyskretnego MOSA (o pradzie drenu powyzej 60A o jak najmniejszej rezystancji kanalu np BUK7508-55 lub IRFP064) na dodatkowym radiatorze. Zeby cos wiecej powiedziec trzeba by miernikiem pare pomiarow zrobic w tym sterowniku.

Co do ewentualnego zaciecia sie zaworu to bezposrednio nie powinno miec wplywu bo to nie jest silnik asynchroniczzny ktory w takim wypadku idzie na zwarciu. Jedyne co moze sie przytrafic to to ze komputer wykrywajac zly kat (lub czas bo nie wiem od ktorego zaworu to jest) wtrysku dluzej zacznie go wysterowywac. Mozliwe ze drucik sie spalil bo tranzystor padl i cewka byla ciagle zasilona pradem czego drucik na dluzsza mete nie wytrzymal (taki jednorazowy bezpiecznik)

Edited by otest

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ArturL

A co Panowie na to?

Please login or register to see this link.

Gdy aukcja zniknie, to wklejam:

powiększ STEROWNIKI POMP WTRYSKOWYCH VP44 OPEL FORD AUDI VW (numer 256188670)

Jak kupować? Opis Zgłoś naruszenie zasad

Dane

Aktualna cena 100,00 zł

Cena minimalna nie została osiągnięta.

Do końca: 6 dni

(nie 21 paź 2007 01:24:44 CEST)

Powiadom znajomego

Dodaj do obserwowanych aukcji

Sprzedający tomcom (28)

Zadaj pytanie Sprzedającemu

Pokaż inne przedmioty Sprzedającego

Lokalizacja CAŁA POLSKA

Koszt przesyłki pokrywa Kupujący

Licytuj

Twoja maksymalna oferta

(nie mniej niż: 100,00 zł):

kup na raty

Jak kupować?

Zarejestruj się.

Przeczytaj opis przedmiotu oraz dane aukcji.

Przejrzyj opinie o Sprzedającym.

Wpisz maksymalną kwotę, jaką chcesz zapłacić za przedmiot.

Kliknij Licytuj, aby wziąć udział w licytacji.

« powrót Program Ochrony Kupujących zapewnia zwrot do 500 zł w przypadku, gdy nie otrzymasz przedmiotu mimo zapłaty lub przedmiot znacznie różni się od opisanego (więcej).

Zobacz jak bezpiecznie kupować.

« powrót

Transport i płatność

Opcje transportu Formy płatności

Przesyłka pocztowa (list polecony/paczka)

Przesyłka pocztowa priorytetowa (list polecony/paczka)

Przesyłka kurierska

Odbiór osobisty Wpłata na konto bankowe (płatność z góry) Koszt wysyłki: brak danych

Pobranie pocztowe (płatne przy odbiorze) Koszt wysyłki: brak danych

Poproś o udostępnienie Płatności Allegro

Inne (szczegóły poniżej)

Dodatkowe informacje o przesyłce i płatności

PRZED LICYTACJĄ PROSZĘ O KONTAKT W CELU UZGODNIENIA SZCZEGÓŁÓW

Opis

WITAM

PROWADZIMY SPRZEDAŻ ORAZ PROFESJONALNĄ NAPRAWĘ STEROWNIKÓW POMP WTRYSKOWYCH TYPU VP44 FIRMY BOSCH

POMPY STOSOWANE W SAMOCHODACH OPEL, FORD, AUDI, VW, NISSAN, MITSUBISHI, BMW.

NA NAPRAWIONE STEROWNIKI UDZIELAMY GWARANCJI.

CZAS NAPRAWY WYNOSI JEDEN DZIEŃ ROBOCZY, NASTĘPNEGO DNIA PO OTRZYMANIU ODSYŁAMY STEROWNIK.

NA WSZELKIE WĄTPLIWOŚCI UDZDIELAMY ODPOWIEDZI, NAJLEPIEJ TELEFONICZNIE.

TEL 0-604 89 60 20

NIE NAPRAWIAMY POMP W SENSIE MECHANIKI LECZ ELEKTRONIKI

POSZUKUJEMY FIRM ZAJMUJĄCYCH SIĘ NAPRAWĄ MECHANICZNĄ POMP WTRYSKOWYCH CELEM NAWIĄZANIA WSPÓŁPRACY.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Grzeniu

Please login or register to see this quote.

pytanie jakie maja w tym doswiadczenie bo bez doswiadczenia wiecej mozna zepsuc niz zrobic .dobra firma powinna umiec robic tez mechanike ,pozatym chca sam sterownik co z kablami idacymi ze sterownika do zaworow .Uciac je ???kto je potem polutuje??a moze wyciagac sterownik z zaworami !!! pompa do naprawy powinna byc dostarczana kompletna ze sterownikiem (chociazby zeby sprawdzic czy tlok w pompie sie nie tnie )wg mnie nie maja zbyt duzego pojecia o o VP44.A co z gwarancja na jakiej zasadzie jej udzielaja i na ile .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Kto pyta nie błądzi.

Czy upalona nozka tego tranzystora jest powodem zatartego elektrozaworu w pompie i skutkiem tego jest

niewłaściwy kąt wtrysku paliwa w zakresie niskich temperatur a co za tym idzie, silnik trudno odpala w niskich temperaturach........ czy skutkiem upalenia tej ńóżki tranzystora jest całkowite zaprzestanie pracy pompy i w efekcie nie ma mozliwosci uruchomienia silnika.

Proszę o odpowiedź.

Nie jestem elektronikiem ale na proste myslenie, jak jest przerwa w obwodzie drukowanym to układ nie działa ale może się mylę.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mozliwe wyprzedzenie moze wynosic 20* kata obrotu walu rozrzadu (40* walu korbowego) Jesli zawor jest wysterowany to kat jest opozniany - jesli jest nie wysterowany to jest przyspieszany . Czyli pad elektroniki (moze) powoduje(wac) znaczne przyspieszenie wtrysku.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czy opisana tutaj padnięta elektronika będzie sygnalizowana jakimś błędem na Techu ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak. I może się pojawić tutaj nawet kilka błędów...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korzystac z takich firm z allegro, ktore naprawiaja pompe za 100 czy 200zl to troche ryzykowne. Bo jak im sie nie uda i zepsuja jeszcze bardziej, to wtedy fachowa regeneracja moze juz byc niemozliwa i wtedy bedzie bieda...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Master_MS

Please login or register to see this quote.

Witam

prosze odowiedz czy udało Ci sie podmieni ten tranzystorek i czy wszystko działało???

pzd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Fisher28

Panowie gdyby to było takie proste to robiłby to każdy warsztat, niestety następstwem będzie tylko płacz i zakup nowego sterownika w serwisie. Pompe naprawia się całą, naprawa składa sie z wielu etapów, jesli nie rusza sie mechaniki tak jak osoba z allegro pojezdzi sie z miesiąc i to samo. kolejne pchanie auta

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wlasnie jestem swiezo po wymianie tranzystora w sterowniku, za "naprawe" zaplacilem 300zl. oczywiscie dostalem gwarancje na rok ale obowiazuje ona tylko sam tranzystor, wiec nie wiem teraz czy byl to dobry pomysl. pompe oddalem do porzadnego warsztatu ktory zajmuje sie regeneracja pomp i wtryskow. skusilem sie ze wzgledu na cene bo "cala" regeneracja to koszt ok 2500zl. mechanik z warsztatu dzwonil do mnie i pytal sie czy robimy wymiane tranzystora na mocniejszy ktory bedzie bardziej odporny (tak powiedzial, ale zwrocil uwage na to ze nie daje mi 100% gwarancji na to ze problem sie nie powtorzy, ale istnieje mozliwosc ze wszystko bedzie jak najbardziej ok), czy idziemy z pompa na stol. wybralem to tansze. odebralem auto i jezdzi tak jak przed awaria, miejmy nadzieje ze wszystko bedzie okej i vectra dalej bedzie smigac. nie wiem czy zrobilem dobrze, teraz tym dal jeszcze rozebrac pompe i sprawdzic caly mechanizm bo koszt takiej operacji to 150zl a mial bym wieksza pewnosc. ale jak to zwykle bywa zawsze mysle i pewnie nie tylko ja jak jest juz po wszystkim. i z tego co mowil mi mechanik to jest to tranzystor sterujacy zaworem dawki. badzmy dobrej mysli. (pompa odmowila posluszenstwa podczas wyprzedzania i juz bylo zero reakcji. Pozdrawiam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz dolewać do paliwa oleju do 2T i trochę jeszcze pojeździsz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

przeczytaj to kolego:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...