Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
blezi

Lusterka Zawnętrzne

Recommended Posts

Witam all

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Szukałem po forum ale nieznalazłem odpowiedzi na mój problem. Otóż ruszają mi się lusterka zewnętrzne.Zauważyłem w myjni jak autko mi się myło i omały włos te szczotki mi ich niewyrwały

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<"> . Wyjechałem z myjni i sprawdzam a tu definitywnie są poluzowane. Teraz niewiem jak je przykręcić mocniej żeby tak się nieruszały. Niewiem czy to sie przykręca od środka albo może od zenątrz? Czy te lusterka mogą sie z czasem same poluzować? Z góry dzięki za pomoc i czakam na wasze pomysły

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

zdejmujesz tą "łapkę" do ustawiania szkła, potem zdejmujesz trójkąt maskujący i masz dostęp do śrub.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A ta "łapka" jest w środku w aucie? Bo ja mam elektryczne lusterka. Czyli ten trójkąt zdejmuje (ta zaślepka w środku) i tylko dokręcam? A na zewnatrz nic nierobie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeśli rusza ci się całe lusterko (razem z mocowaniem do drzwi) to musisz je dokręcić od środka zdejmując trójkącik maskujący (jest tylko wciskany, natomiast jeśli rusza Ci się tylko ta większa część z lustrem do musisz zdjąć ten małą lakierowaną maskownice (jest tylko wciskana , ale dość trudno ją zdjąć bez połamania zaczepów)i pod nią masz 1 śrubę którą będziesz musiał dokręcić

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmichu

Please login or register to see this quote.

oj chyba nie do końca jest tak jak piszesz. zdjęcie tej małej osłonki nie jest konieczne, żeby dokręcić lusterko. lusterko dokręcone jest na 3 wkręty do drzwi i żeby to zrobić trzeba zdjąć trójkątny plastik i rozebrać kawałek tapicerki (ciężki dostęp do wkręta). jeżeli chciałbyś wymienić cały środek lusterka, razem z mechanizmem to wtedy trzeba zdjąć osłonkę.

co do ruszania się lusterek. podejrzewam że masz pozrywane kołki w które wkręca się wkręty trzymające lusterko. pewnie ktoś chciał Ci ukraść lusterko. u mnie było podobnie. jakiś bydlak najpierw siłował się z lusterkiem i urwał kołeczek i zniszczył całą osłonkę dużą lusterka. jak wymieniałem osłonkę robiłem przekładkę środka lusterka, bo kupiłem manuala a ja mam elektryczne. konstrukcja tego lusterka to dzieło ku.... i szatana. jest tak przekombinowane że szok, a zdjęcie osłonek bez połamania zaczepów graniczy z cudem.

pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A więc jest tak . Rusza mi sie same lusterko bez tego plastika które jest przykręcone do drzwi i to jest prawe lusterko i lewe lusterko. Niewiem czy ktos chciał mi ukraść ale wydaje mi sie że to jest przez tą myjnie co jeżdze myć autko. Tam są wirujęce elementy które myją z boku i one obracają sie w przeciwnym kierunku co są lusterka dlatego zauważyłem to w myjni bo mi je prawie powyrywało. Zobacze najpierw od środka to przykręcić może sie uda bo niechce ryzykować połamania tych plastików co są na zewnątrz. Postaram się zrobić to w weekend i napisze wam co i jak .Narka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co pamiętam to pod lusterkiem (od spodu) są chyba wkręty, które powinny trzymać. Zajrzyj bo nie jestem pewny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Wkońcu wziołem się za te lusterka i przykręciłem je. Zdjąłem ten trójkąt maskujący od środka i ten plastik był dobrze przykręcony , więc zabrałem się za tą maskownice co jest na zewnątrz (ta polakierowana) Zdjąłem a niebyło to łatwe i przykręciłem srubę (jest tam tylko jedna) jak tylko mocno sie da . Troszkę poprawiły sie te lusterka ale i tak się ruszaja więc stwierdziłem że tak musi być. Dla pewności rozebrałem lusterko na części pierwsze ale i tak nici z tego bo lusterko trzyma się tylko na tej jednej śrubie pod tą lakierowaną maskownicą. Dla tych którzy chcą podokręcać sobie te lusteka zewnętrzne ( ja mam elektryczne oraz podgrzewane) daje rade aby nieodkręcali tej małej śrubeczki która jest zaraz obok tej dużej pod tą maskownicą bo wtedy będziecie musieli rozebrać całe lusterko a to jest troche zabawy i ryzyko że połamiecie obudowe plastikową lusterka (ja tak zrobiłem z ciekawości i kurde musiałem się napocić aby spowrotem to złożyć do kupy heheh). A dlaczego? Ponieważ lusteko trzyma sie na spreżynie która jest w srodku w lusterku a jak odkręcicie ta małą śrubke to zwolnicie ta spręzyne i wciągnie wam ten plastikowy klin co trzyma się na tym całe lusterko. Wtedy trzeba będzie rozebrać całe lusterko . Ale się rozpisałem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> oki narta

Edited by blezi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest komanch

Przyłącze się do tematu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Muszę wymienić w/w przez was "zewnętrzną maskownicę" lusterka od strony kierowcy, tą mniejszą część bliżej drzwi. Mam nową i teraz nie wiem od czego wogóle zacząć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:">

w jaki sposób zdjąć tą starą? nie połamię czegoś? i jak należy zamocować nową część?

Dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zewnętrzną maskownicę możesz wymienić po wymontowaniu lusterka. Aby to zrobić to najpierw musisz:

1. Zdjąć " łapkę" do ustawiania lusterka od wewnątrz - jeżeli jest elektryczne to możesz to pominąć.

2. Zdjąć wewnętrzną trójkątną maskownicę lusterka - podnosząc ją delikatnie do góry - powinny puścić zaczepy

3. Zdemontować górną plastikową część tapicerki drzwi - utworzy się dostęp do trzeciego wkręta mocującego lusterko - chyba, że ktoś zna sposób odkręcenia go bez demontażu plastiku.

Ten plastik przymocowany jest za pomocą czterech wkrętów:

1 widoczny jest po zdemontowaniiu trójkątnej maskownicy lusterka

2 znajduje się pod osłonką głośniczka wysokotonowego (mała okrągła siateczka powyżej klamki.

3. Będzie widoczny po zdjęciu joystika do sterowania lusterek (lub zaślepki)

4. Będzie widoczny po zdemontowaniu części uchwytu za który chwytamy zamykając drzwi - być może ktoś to lepiej określi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest komanch

Wielkie dzięki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm..... a jak zdjąć tą lakierowaną obudowe od reszty lusterka zeby nie polamac?

gdzie podwarzyć?

gdzie sa zatrzaski, ile ich jest?

mile widziane fotki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

witam zatrzaski (czyli 2) są bliżej lusterka tam gdzie ten element lakierowany styka się z lusterkiem (czyli ta łapka lakierowana) ,natomiast tam gdzie styka się z maską tam pod spodem są takie małe plastikowe zawiasy . Jeśli odczepisz zatrzaski te które są bliżej lusterka to ten element tak jakby otwozy ci sie jak "dzwi" w strone maski . No niewiem jak to opisać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:"> a zdjęć nieposiadam bo jak rozbierałem lusterka to niezrobiłem oj jaki ja głupi jestem mogłem zrobić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie co do obudowy lusterek zewnętrznych w VB.

Otóż chodzi o to że do tej pory wydawało mi się ze mozna ruszac elektronicznie wyłącznie samymi lusterkami, i ze sama obudowa jest sztywno przyklejona do drzwi. Wczoraj zauwazylem ze moje prawe lusterko odstaje od drzwi i poprostu wydaje mi sie ze jakis baran nie wiem biegl czy szedl i zaczepil o obudowe lusterka i sie odgjeło od swojej normalnej pozycji.

Kiedy próbowałem docisnąć lekko w strone drzwi - nie dalo rady. Generalnie zauwazyłem ze sama obudowa w drugą strone (czyli od drzwi) porusza sie na taki kolanku i mozna nim ruszac ale docisnąć do swojej normalnej pozycji (czyli przyklejonej do drzwi) niemoge uzyskać.

Czy ktoś wie, czy to jest już zepsuta obudowa i nie wiem, trzeba ja wymienić czy jakoś docisnąć w sposób mi nie znany? Bo boje sie na sile docisnac zeby mi cos nie pękło, bo samo lusterko elektronicznie wciaż działa ale odstająca od drzwi obudowa bardzo mnie denerwuje i chce przywrócić jej stare miejsce.

Czy ktoś moze mi pomóc?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:">

Samochód Vectra B, rok 97, X18XE, Hatchback

___________________________

przenoszę

zubek

Edited by xbeer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

witam powinienes moze zobaczyc jak to wyglada od srodka czyli jak sciagasz ta zaslepke trujkatna i tam sa sruby kture "przyciagaja " plastikowy element do drzwi . ale nieprzyciaga calego lusterka tylko ten element miedzy lusterkiem a dzwiami

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:"> musisz troszke pokombinowac moze jeszcze pod ta oslona lakierowana , tam jest jedna duza sruba moze trzeba ja dokrecic? narta

Share this post


Link to post
Share on other sites

prawdopodobnie przesunął ci sie na bok taki mały plastik trzymający sprężynę lusterka

Please login or register to see this link.

jest on pod tą małą lakierowaną obudową

przykręcony dużą śrubką Torx (na zdjeciu widoczny pod tymi kabelkami)

staraj sie nie odkrecac tej małej śrubki bo jak ci sprężyna odbije to będziesz miał sporo zabawy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...