Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Grimx

Wymiana Uszczelki Kolektora Wydechowego

30 posts in this topic

Witam,

Mam pytanie odnośnie samodzielnej wymiany uszczelki kolektora wydechowego.

Czy bez kanału dam radę zrobić to w domowych warunkach i czy są z tym jakieś komplikację.

Mechanik za wymianę zaśpiewał 80zł i nawymyślał że roboty z tym masę - jak na moje oko to go trochę poniosło

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

koszt uszczelki śmieszny a z wymianą raczej kanał nie potrzebny chyba że do okręcenia rury od kolektora(chyba 4 śruby) ale być może da się to radę od góry zrobić, z resztą od góry podejdziesz

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak myślałem, że jest z tym nie wiele roboty.. Choć nigdy jeszcze tego nie robiłem

Nie chodzi o te 80zł, bo to nie pieniądz - tylko o jego wymysły, że trzeba rozbierać pół przodu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ano jak się szpilka ukręci ( co dosyć często się zdarza) to trzeba rozbierać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

no i portki trzeba rozkręcić - następna uszczelka - bo raczej nie dasz rady zsunąć kolektora ze szpilek.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

no fakt, ja mi robili głowicę to podobno kilka szpilek od kolektora sie ukręciło, ale przed odkręcaniem dużo wcześniej zastosuj preparat WD-40 co nieco pomoże

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dokładnie. Ja używam do takich rzeczy preparatu Remfor znacznie skuteczniejszy niż WD.. Na pół godziny przed odkręceniem szpilek lub śrub wystarczy je spryskać. Uszczelka wymieniona bez większych problemów. Całość czyli wymiana 2 uszczelek zajęła mi około godziny.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Witam, mam takie pytanie która uszczelka będzie lepsza do mojej vectry b 1.8 16V X18XE ?

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Najbardziej istotne jest dla mnie czy ta droższa uszczelka też będzie pasować. Bo to raczej na nią się zdecyduję.

Edited by mietek06
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja kupiłem ostatnio tę tańszą i jest OK.

Pamiętaj zebyś dobrze dokrecił kolektor bo czasem moze chrupnąć.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ale ta droższa też pewnie będzie pasowała. Mam rację ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak bedzie pasowała tylko najlepiej stosować ją jak masz nowy kolektor a jak stary lub spawany to Tańszą po co wydawac tyle kasy niepotrzebnie.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ,ja ostatnio zmieniałem uszczelkę a raczej próbowałem. Po ukręceniu pierwszej szpilki dałem sobie spokój,mechanik urwał jeszcze dwie choć bardzo się starał. Póżniej potrzebny był tokarz . Za robociznę i uszczelki zapłaciłem 120 zł. myślę że to nie dużo...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Oczywiście odpowiednimi momentami a nie na maxa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">, kiedyś o tym było trzeba poszukać.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Moge wiedzieć do czego ten tokarz?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam , prawdopodobnie urwane szpilki nie dawały się wyjąć, próbowano rozwiercać i uszkodzili gwint.

Pozdrawiam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Normalna sprawa przy rozwiercaniu gwintów

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

dla mnie było by dziwne gdyby dały się wyjąć

Pzdr.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy znacie dobry warsztat w Warszawie, który wykręci urwane szpilki nie robiąc przy tym za wiele szkód w głowicy?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Mam pytanko

Czy śruby przed próbą odkręcenia można podgrzać gazami (takimi standardowymi jakie są w zwykłych warsztatach)?? wiem ze to pomaga ale nie wiem czy w przypadku kolektora można tą metodę zastosować??

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Spróbuj na zimnym silniku jeżeli nie dasz rady to spróbuj na ciepłym (kolektor wydechowy wystarczająco będzie nagrzany)

A z "gazami"

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> na twoim miejscu to dałbym sobie spokój, bo możesz narobić jeszcze większych szkód

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Są inne środki typu ON, jakiś olej, WD-40...... a kończywszy na pospolitej Coca-Coli

Jak się ukręcą to nietety wiertarka (najlepiej kątowa) mały punkcik na środku starej śruby i jazda z koksem, no i trza uważać na kanały wodne

Pzdr.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy po wymianie uszczelki jest potrzebne planowanie kolektora??

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli powodem wymiany są urwane szpilki to jest to dobry pomysł, bo kolektor w choć małym stopniu, ale mógł się odkształcić.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

M_VB

co do warsztatu to ja jeżdze do chłopaków na terenie hotelu gromada, tam jest zakład robią różne auta, ale naprawdę fachowcy, właśnie bedę u nich robił po weekendzie uszleke pod kolekt, i kata. jak co to daj znac i dam ci numer

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pękła mi szpilka kolektora ta dolna po lewo. Czas pracy 45 min uszczelka w sklepie tańsza niż na allegro (15zł). Bez planowania itp. Dojście dość cięzkie, trzeba zdjąć te plastyki przy podłużnicy no i oczywiście blachę nad kolektorem hehe...

Pozdrawiam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

koledzy potrzebuję kogoś do wykręcenia urwanych 2 szpilek z okolic katowic!! Znacie dobry zakład w katowicach lub okolice?? nie wiem kiedy się urwały ale od 3 tygodni słychać cykanie z kolektora wydechowego!!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, jaki jest moment dokręcenia śrub w punkcie gdzie łączy się wydech 9dwururka) z kolektorem wydechowym? Ta zaraz pod osłonka metalowa z przodu silnika (2.0 16V polift)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

25Nm

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.