Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

moby75

Wymiana Kiery Z Airbagiem-jak To Zrobić :)

Recommended Posts

chcę zmienić kierownice razem z airbagiem ,na skórke

i teraz pytanie jak to zrobić żeby nie uaktywniac błędu poduszki kiedy ją rozłącze-tą strarą

przy tej nowej nie mam zwijki,jest tylko kawałek kabla ,który będę musiał lutować i ciąć stary pod to

słyszałem kilka opinii na nurtujące mnie pytanie:

-rozłączyć całkiem akumulator na pół godziny ,i do roboty

-rozłączyć na pięć minut i powinno starczyć

-rozłączyć ,i zetknąć klemy razem żeby rozładować kondensatory

nie wiem która jest poprawna ,ktoś może pomóc ??

a moze jeszcze inaczej??

Edited by moby75

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uczona książka pisze o odczekaniu 1 min po odłączeniu klem. Jak odczekasz 5 to wystarczy napewno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

i co da rade?

a jak z tymi kablami? tylko lutowanie tych dwóch żółtych wchodzi w gre-będzie ok?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Hugo

Mam pewne wątpliwości czy oby napewno jest konieczne cięcie kabli, zreguły są jakieś wtyczki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i wielka szkoda, że fotek żadnych nie ma

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poducha jest na wtykę - przynajmniej u mnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

rozwieje wasze wątpliwości co do wtyczki,ona tam jest, ale za zwijką, a ja nie miałem poduchy ze zwijką,tylko z dwoma kabelkami,poza tym nawet lepiej tak niz uszkodzić taśmę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

foty będą ,jak mój aparat wróci ze zlotu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wtyczka jest w poduszce

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

zepsuł się

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dokładnie, szkoda Moby że dopiero dziś odkryłem ten topic bo przerabiałem ten temat (no prawie - wymieniałem skórzaną zniszczoną na skórzaną niezniszczoną

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">)

Co do klem i akumulatora - zdjąć obie i zewrzeć na krótko albo zdjąć i poczekać z 5-10 minut (można w międzyczasie już odkręcać kierownicę).

Tak jak piszesz - dwa troxy 25 od spodu, potem się rozłącza poduszkę - wtyczka jest na niej samej jak mówi RYBA-71, nie trzeba nic ciąć czy lutować.

Potem ściągaczem kierownicę (można samoróbnym, trzy śruby plus sztaba z otworami na nie) i wszystko na wierzchu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nawet nie wspominaj

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

Share this post


Link to post
Share on other sites

dołączyłem do porady fotki ,i opisałem wszelkie wątpliwości jakie wystąpiły w tym temacie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

uznaje porade za gotową

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

podkleję aby nie zginęło

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IFEXX

ja ostatnio tez sie wzialem za wymiane i poddalem sie po 10 min szarpania teraz mlotek i punktak pojdzie w ruch mialem jeden problem nie moglem wyczepic takiej szarej kostki w rymi wszystkimi kablami od sterowania radia i klaksonu ktora chyba jesy podlaczona do tej tasmy pod kierownica,jest tam takie zabezpieczenia ale i tak bylo ciezko nie chcialem na chama tego rwac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odświeżę wątek i pewnie niektórych zszokuję. Kierownica z Omegi jest taka sama chyba i pasuje do Viki B. Ale czy da radę wpasować kierownicę od Saaba 9-3/9-5 (mam na myśli te do 2001r. bo pewnie te nowe nie pasują). Vectra C ma inne mocowania czy takie samo jak Vectra B? Pytanie bardziej z ciekawości, choć ciut bardziej mi się podoba Saabowska kierownica

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

z tą kierą od omegi to żadna ameryka ,na takiej właśnie robiłem porade i jeździła u mnie jakiś czas ,teraz jest u kajtka

pasują nawet kiery od astry ,corsy ,vivaro ,i innych i to nawet nowszych modeli ,tylko już bez elektryki i nie wiem czy wtyczka airbagu jest taka sama ,choć dziś rozbierałem VC i wtyki były identyczne w airbagu pasażera

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie tak jak pisze moby wielokliny na kierownice w omedze, VB, Astrze II i jeszcze kilku modelach z mniej więcej tych samych lat są identyczne wynikało po prostu z oszczędności i unifikacji produktów. W późniejszych modelach typu VC już jest większy wieloklin. Co do elektryki to na pewno można sobie spokojnie w VB założyć kierownicę np od Astry II ze sterowaniem i poduszką i na pewno będzie wszysko działało i nie będzie trzeba przerabiać żadnych wtyczek. Kierownica w Astrze to dokładnie to samo co kierownica trójramienna w wersji sport VB tylko z bardziej kanciastą i przez to moim zdanieł ładniejszą poduszką

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Moby tak dumam od jakiegoś czasu nad tą poradą i nadal nie jestem w stanie zrozumieć dlaczego po prostu nie odpięłeś wtyczki przy samej poduszce tylko odcinałeś przewody ? Ostatnio kilka razy zdejmowałem kierownice w VB i jest to najbardziej naturalne rozwiązanie jakie przychodzi do głowy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wystarczy przecież najpierw odpiąć zabezpieczenie co zresztą zrobiłeś i wypiąć wtyczkę zamiast ją rozbierać i dostawać się do styków.

Kolejna uwaga do porady. W trakcie zdejmowania kierownicy z wieloklinu warto mieć poluzowaną nakrętkę, ale tak żeby się trzymała na mniej więcej 1.5 zwoju. Wynika to z tego, że gdy już kierownica zostanie wyszarpnięta z wieloklinu to istnieje bardzo duże niebezpieczeństwo wyrwania taśmy i później trzeba ją ustawiać czyli mamy kupę niepotrzebnej roboty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

zgadzam sie z tobą co do kabla,nie trzeba go ciąć,u mnie po prostu nie chciał wyjść wogóle ,nawet wtyczke rozwaliłem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

z tą nakrętką to dobry pomysł,wyedytuje porade i zrobie w niej poprawki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Bo ja tu czuwam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:"> :lol:

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> :)

zrobione

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

moby75

Edited by moby75

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tomeq

Witam!

Ja też muszę ściągnąc kierownicę - szwankuje mi właśnie ta taśma pod nią - coś tam strzela w tym pudełku. Nie mam jednak zbyt wielkiego doświadczenia w grzebaniu w samochodzie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> . Poradźcie proszę czy w ogóle zabierać się za tą operację, a jeśli tak, to na co zwrócic szczególną uwagę, oczywiście poza odłączeniu klem i rozładowaniu kondensatora

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">. Tak poza tym, to mam całkiem przypadkiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> lekko przekrzywioną kiere - mechanik grzebał mi przy zawieszeniu i niestety przed była prosto a teraz nie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:"> Byłem na zwykłym przeglądzie a tam koleś mi powiedział, ze koła sa dobrze ustwaione. Czy mozna przestawić ją przy okazji, czy koniecznie trzeba jechać na geometrię?

Pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest regis110

Mam małe sprostowanie do porady wykonanej przez moby75.

Mianowicie poduchę odkręcamy kluczem torx 30, a nie torx 27 jak jest napisane w poradzie. No chyba, że u mnie są inne wkręty niż u mobiego.

A tak poza tym porada super. Przydała się, bo właśnie skończyłem wymieniać kierownicę kierując się wskazówkami w niej zawartymi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

aż pójde od razu do auta sprawdze.....

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

EDIT zarówno 27 jak i 30 rusza moje śruby

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

ale fakt 30 pasuje idealnie a 27 ma lekki luz

poprawiłem w poradzie

Edited by moby75

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest RajmundS

Drodzy koledzy!

Wspomnieliście coś o wymianie taśmy pod kierownicą- no i zrobiłem to

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ale nikt nie wspomniał o bardzo ważnej kwestii - mianowicie taśma taśmie nie równa - kupiłem z allegro z rocznika 98 (moja z 97) i okazało się, że wtyczka od poduchy jest trochę inna - ma taki rancik z jednej strony, poza tym dużo się nie różni ale bezpośrednio do poduchy nie pasuje, więc obciąłem rancik i trochę z dołu aby mogła dość głęboko wejść

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:"> i włożyłem (numery pinów 1 i 2 się zgadzają) niby jest ok ale .......

Mam pytanie czy tak może być, czy nie jest to niebezpieczne????

Błąd poduchy dalej się pali ale chyba trzeba go skasować techem - czy mam rację poradźcie coś

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kuba1234567890

Moim zdaniem najlepsze rozwiązania, to rozwiązania fabryczne, więc najlepiej jakby wszystko było z jednego rocznika i pasowało do siebie od razu... Takie przeróbki nie są raczej wskazane. Niestety chyba nie ma metody na sprawdzenie działania poduchy "na sucho", a oczywiście nalepiej byłoby nie sprawdzać jej działania nigdy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

A co do błędu to techem bedzie najłatwiej, tylko zapewne nikt za darmo tego nie zrobi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by kuba1234567890

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...