Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest AndreD83

Czujnik Klocków Hamulcowych

Recommended Posts

Guest AndreD83

Witam.

Świeci mi się komunikat o zuzyciu klocków hamulcowych, więc sprawdziłem czujnik w lewym kole (w pozostałych nie ma) wyglądał na dobry ale zmostkowałem go i nadal wyświetla się komunikat.

Czy trzeba skasować na techu ten komunikat czy może są jeszcze czujniki okładzin hamulca ręcznego??

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

Share this post


Link to post
Share on other sites

czujniki są w przednich kołach (obu) czyli 2 sztuki

Edited by pietreksz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest AndreD83

To dałem ciała teraz nie mam żadnego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

A od ręcznego jest jakiś czujnik??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak pod ręcznym - pod wajchą

zdejmij zaślepke od złącza diagnostycznego i mieszek ręcznego i zobaczysz.

tyle, że to nie czujnik a włącznik

Edited by Miły

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

U Ciebie przewodzik może po prostu gdzieś się przetarł ? Albo wtyczka jest zaśniedziała. Mogła też wypaść końcówka przewodu z klocka ( tam jest mocowana ) i dlatego się świeci kontrolka ( na TIDzie ? ). Ten " sygnalizator " winno się wymieniać razem z klockami ( kosztuje około 40,00 zł w detalu )...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a nie masz gdzieś przy tym drugim kole wtyczki do drugiego czujnika?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba to nie zależy od wersji MID-a lub TIDa czy jeszcze innego wyświetlacza. U mnie jest GID (graficzny, odpowiednik wielkości TID-a, a przewyższający funkcjami MID-a) i mam tylko jeden czujnik na lewym kole. Do tej pory myślałem, że jeden czujnik zużycia klocków to standard w Vectrze B. Jednak pietreksz pisze, że ma dwa więc proszę potwierdź jeszcze raz czy faktycznie masz dwa czujniki w obydwu przednich kołach.

A ten komunikat o zużyciu klocków to masz napisane czy po prostu świeci się kontrolka hamulców? Bo może to braki płynu hamulcowego...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Raczej nie mam... To zwróciło moją uwagę... Ale pewność będę miał jutro...

A niski poziom płynu objawia się chyba kontrolką hamulca ręcznego ( czerwoną) ?

Edited by Piotreq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

MID i dwa czujniki po jednym na kazde przednie kolo. W sume myslalem ze stadardem sa dwa czujniki. To jak to w koncu z nimi jest???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No właśnie... Może TIDowcy mają tylko jeden czujnik ( lewe koło ), MIDowcy dwa a ci bez TIDa i MIDa żadnego ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dwa czujniki? Sprawdźcie może dokładnie.

Jak ktoś ma TIDa to nie musi mieć czujnika bo niby gdzie miałby się pojawić komunikat.

Przy MIDzie powinien być zdaje się jeden czujnik.

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Na 100% dwa czujniki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ok jak 100% to 100% nie bedę się sprzeczał. Rozumiem, że masz MIDa. Może ktoś kto ma 2 czujniki spróbuje (kiedyś przy okazji) odłączyć prawy i zobaczyć czy komunikat wyskoczy. Mam jakieś dziwne przeczucie, że działa tylko lewy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sprawdzimy na Zlocie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ludwik

MID ma tylko jeden czujnik na lewe kolo, na drugą strone samochodu nie ma nawet takiej instalacji, moze wam sie myli z czujnikami ABSu. Opel logicznie zaklada ze w normalnych warunkach klocki na prawym i lewym kole bedą się zuzywać w miare jednakowo. Jeśli przyszedł czas na lewe to znaczy ze na prawe tez i komplet do wymianki. Drugi czujnik to niepotzrebne koszty dla MG.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest AndreD83

Ponawiam pytanko czy w bębnie od ręcznego jest czujnik zużycia okładzin??

Ja mam MIDa i jeden czujnik, w prawym kole nie ma żadnej wtyczki na czujnik.

Sprawdzałem ten czujnik który zmostkowałem i wyglądał na niedawno wymieniany z klockami, przewód czójnika był wizualnie sprawny jak również wtyczka.

Komunikat zapalił się niedawno a płynu hamulcowego jest poddostatkiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam MID'a i mam 2 czujniki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest BLACKMARKS

nie wszedzie sa dwa czujniki ,np u mnie jest jeden tez w lewym kole a w prawym nie ma nawet kabla podciagnietego,tez sie kogos pytalem na forum i mi napisali ze sa dwa,kupilem dwa a tu d*** blada jest jeden

Share this post


Link to post
Share on other sites

mnie sie pytales

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

teraz to sam juz nie wiem

omega A miala dwa czujniki

w viki tez mi sie zdawalo ze sa dwa

a tutaj opinie ze albo jeden albo dwa

ja nie mam zadnego i mam z banki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie oblookałem sprawę...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

VB 2001 2,2 DTI - z TIDem - 1 czujnik klocków w lewym przednim kole. W prawym jest miejsce w plastikowym uchwycie ale nie ma instalacji...

Może jest to zależne też od wersji Vectry ? Te najbardziej wypasione mogą mieć niezależne czujniki zużywania się klocków na lewym i prawym kole ? Klocki nie muszą i nie zawsze zużywają się jednakowo jeśli idzie o oś...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:">

W wersji z MIDen jak kończy się klocek wyskakuje odpowiedni komunikat, z TIDem - pojawia się na dole żółta kontrolka zamiast komunikatu...

Ciekawe czy jak ktoś zamienił TIDa na MIDa ( co w końcu i ja uczynię ) to pojawia się prawidłowy komunikat o kończących się klockach ? Czujnik przecież jest podpięty więc zamiast żółtej kontrolki winno wyskakiwać info na ekranie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Może są różne warianty ale u mnie (x20xev z TIDem) nie było ani czujnika ani kontrolki zużycia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sprawdzilem.

Po odlaczeniu wtyczek na poczatku czujnika, nie tych przy klockach pokazuje blad na prawym i lewym kole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

THX, no to chyba mamy jasność. Są wersje bez czujników, z 1 i z 2 czujnikami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie MID i 2 czujniki:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lewyVKP

witam! mam taki problem ze przy chamowaniu zapala mi sie kontrolka od hamulca recznego, czemu tak jest?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...