Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest AndreD83

Lakierowanie Elementów

Recommended Posts

Guest AndreD83

Witam

Czy aby zlikwidować poniższy defekt muszę lakierować cały błotnik?? Ostatnio pewien lakiernik zaproponował pomalowanie tylko części błotnika i powiedział że na 100 % nie będzie różnicy (nie będzie widać przejścia starego na nowy lakier). Czy jest to możliwe??

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lakier metalik powinno malować się całymi elementami a elementy sąsiednie lekko wypolerować.

Mi się wydaje, że nie idzie pomalować kawałka elementu tak aby nie było różnicy w lakierach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy metaliku - mam takie samo zdanie jak Adam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kuuba

A ja jestem odmiennego zdania.Dawalem do malowania takie rzeczy przy dwoch samochodach i zadnej roznicy nie widac.Po pokazaniu tego co mialem malowane innym lakiernikom uwazali oni iz to niemozliwe zeby tak pomalowac i twierdzili ze to oryginalny lakier.Tak wiec sa lakiernicy i "lakiernicy".Ja mam bardzo dobrego lecz niestety drogiego ale za to wiem ,ze bedzie to zrobione porzadnie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest sq9jkt

Witam

co do malowania metalikiem to powiem wam jak to wygląda od strony technicznej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> bo robi się tego mnogo

można malować cały przy tak małej pier**** ( nie polecam) koszty + dopasowanie do sąsiedniego elemętu + koszty dopasowania

Jeśli chcecie żeby było ładnie i nic nie było widać to należy :

zmatowić cały elemęt papierem 1500 , wyczyścić i wyszpachlować tą pierdołe , pomalować podkładem , wyczyściś papierem i pomalować bazą tą pierdułke do uzyskania jednolitej barwy puźniej zapalić sobie papieroska wypić kawe i zrobić siusiu poto żeby baza dobrze wyschła bo innaczej będą cienie jak wyschnie kładziemy ostatni raz warstwe bazy wpylająć ją dalej niż jest uszkodzenie ( wpylanie polega na zmniejszeniu warstwy lakieru w stosunku do odległości od uszkodzonego fragmętu) poto żeby pełna wrstwa lakieru stała sie w pewnym momęcie przeźroczysta co daje niewidoczne przejście z nowego na stary lakier, ale nie może się skończyć na końcu np. błotnika tylko ok 10-15 cm od malowanego fragmętu.

Po ok 10 min cały zmatowiony elemęt przecieramy szmatką antystatyczną żeby ściągnąć opiłki które wyleciały z lakieru i osiadły w postali kurzu na dalszej części elemętu( nie wolno dotykać łapami!!!) no i malujemy bezbarwnym już cały elemęt ale tylko bezbarwnym. po wyschnięciu matowimy lekko papierem 2000 ale na ręce ( bez kostki) poto żeby uzyskać identyczną faktóre orginalnego lakieru później polerujemy pastą farekla i białą gąbką a na koniec czarną gąbką

i gotowe nie widać że cokolwiek było robione

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

ale sie rozpisałem ale tak to wygląda od strony kuchni

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> można to zrobić jesceinnaczej ale mniej profesjonalnie i po jakimś czasie wprawne oko pozna że była wpyłka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> a robi sie to na rozpuszczalniku do cieniowania

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

powodzenia z wpylaniem bo tu już rączka musi chodzić jak zegarek

Edited by sq9jkt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest zabol

Jak chcesz to malowac cale to lakiernik powinien zachaczyc jeszcze drzwi tak zwane przejscie ale to sie mija z celem on przejscie odciecie zrobi w polowie blotnika spoleruje i bedzie eleganse tak wiec jak jakis lakiernik chce malowac caly element to poprostu naciagacz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest sq9jkt

tak spoleruje i będzie pięknie tylko że twardość starego lakieru i nowego jest inna i po czsie i kilku myciach wyjdzie rużnica w połysku i już nie jest ładnie

a tak jak mówisz w całości nie maluje sie ale bazą a klarem jak chcesz mieć dobrze musisz pociągnąć całośc cienko i żadne to koszty i wcale nie więcej roboty pozatym lakiernik nawet zaraz po malowaniu zobaczy przejście

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> takie zboczenie zawodowe

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest AndreD83

Już sam nie wiem, boję się że przejście będzie widać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> polatam po lakiernikach i zobaczę co inni na to powiedzą.

A mam jeszcze pytanko. Od jednego gościa dowiedziałem się, że trudniej jest dobrać srebrny metalik od innych kolorów (chodzi o ten sam odcień), czy to prawda??

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest zabol

Please login or register to see this quote.

Kiedys moja mamuska chowala sie asterka do cienia i tak sie schowala ze drzewo wyroslo w bagazniku malowanye byly klapa blotniki i odciecie jest na slupkach od naprawy minelo 7 lat i niema sladyu auto jest wzasadzie tylko myte na myjni automatycznej niby z woskiem ja moze dwa razy ja nacieralem jakims woskiem recznie i tak jak napisalem sladu niema

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest SINAC

Witam panowie i podłaczam sie do tematu.

Chciałbym dowiedzieć sie gdzie moge odczytać numer lakieru w mojej viki. Sprawdzałem na wszystkich mozliwych wlepkach i blaszkach. Nawet dzwoniłem do serwisu i mówili mi że musi być napis "color farbe", ale ja takiego napisu nie widze. Może ktos pomoze bo musze wykonać kilka zaprawek i chciałbyn najlepiej dobrać lakier.

Pozdrawiam

Michał

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Santly

Please login or register to see this quote.

Witaj:

Please login or register to see this link.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie trzeba malować całego, spokojnie da się to naprawić bez lakierowania elementu.

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...