Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest Sebastian*

Wyciek Oleju W Okolicy Zaworu Egr

Recommended Posts

Guest Sebastian*

Witam wszystkich klubowiczów !!!

Od dwóch miesięcy stałem sie szczęśliwym posiadaczem Vectry B 2.0DTI z roku 2000. Po przejechaniu około 4 000 km zauważyłem, że czarna okrągła "pokrywa" zaworu EGR jest cała w zachlapana olejem, podobnie jak gumowy, gruby, czarny przewód odchodzący od zaworu i kolektora dolotowego. Nie zastanawiając się pojechałem do ASO w Katowicach gdzie Pan Mechanik odkręcił metalową obejmę zaciskającą ową gumową rurę, sprawdził czy nie jest przetarta lub pęknięta, wyczyścił wszystko wysoce specjalistyczną ściereczką, po czym zakręcił opaskę ponownie i stwierdził, cytuję: "teraz powinno być dobrze". Niestety po przejechaniu kilkunastu kilometrów mocno wciskając pedał gazu, zauważyłem że, owa gumowa rura przy samym zaworze EGR jest cała w kropki z oleju. Zatem proszę o pomoc, wskazówki, uwagi co może być przyczyną tego wycieku.

Z góry przepraszam, jeśli rozwiązanie problemu jest oczywiste, ale jestem początkujący zarówno jeśli chodzi o silnik diesla z doładowaniem jak i o Wasze forum.

Dziękuję za pomoc i Pozdrawiam

Sebastian

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie jest tak samo i mi np w ASO powiedzieli, że nie mam się tym przejmować, a naprawa jest droga

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

I to mnie wk-ia solidnie. Jak to "się nie przejmować- ten typ tak ma" Przecież wygląda to obrzydliwie.

Sam sobie zrobiłę mikroodmę- wsadziłem cienki wężyk od spodu i olej kapie gdzieś tam na dole, nie syfiąc rury powietrza i okolic..

Share this post


Link to post
Share on other sites

j asię przymierzam do wyczyszczenia kolektora ssącego ba ma już 227ktys km a nigdy nie byl czyszczony, przy okazji moze obejrze dokładnie egr, mi tak rzyga, ze wszystko poniżej mam w oleju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czyli robisz "pod dywan" ? Po to odma idzie na ssanie by to co by poszloby dio atmosfery przechodzi przez silnik gdzie jest spalane. Alej nie jest zbyt przyjazdny dla srodowiska a to co leci przez egr jest ulamkiem tego co ty tracisz. Poza tym jesli turbina ci puszcza to twoj patent duzo nie pomoze.

A moze pod ta twoja odme podstawisz jakis pojemnik? Bedziesz sie mogl pochwalic ile oleju idzie odma...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest finch

witam

mialem podobny problem, pojawil sie z czasem i sytuacja robila sie coraz bardziej nie ciekawa. Udalo mi sie jednak rozwiazac problem puszczania oleju z zaworu EGR. Jego powodem bylo zasysanie oleju z obudowy klawiatury, chodzi dokladnie o ten gumowy waz wychodzacy z klawiatury i wchodzacy do dolotu przed turbina( tam mi sie zrobila nieszczelnosc i zasysalo olej na turbo) Uporalem sie z tym rozkrecajac ten kawalek weza miedzy przeplywka a turbina, nastapnie wyciagnalem ten cienki waz gumowy, wyczyscilem, uszczelnilem silikonem i zlozylem wszystko spowrotem do kupy. Od tego czasu nie mam problemow

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Sebastian*

Witam

Bałem się że problem tego wycieku dotknął tylko mnie, ale widzę że tak nie jest. Jednak marne to pocieszenie. Zastanawia mnie cały czas co ma wspólnego zawór EGR z olejem silnikowym, bo skoro jest to zawór recylkulacji spalin zaraz przy samym, a wręcz w kolektorze ssącym, to powinno znajdować się tam jedynie paliwo powietrze oraz właśnie zawracane spaliny, które to są spalane w zakresie pewnych obrotów (ze względu na ekologię). Czy spaliny będą wpuszczone do kolektora ssącego, czy też nie jest właśnie kwestią otwarcie lub zamknięcia zaworu ERG. Dodatkowo jeśli zawór przysłowiowo nie trzyma, to mieszanka paliwa i powietrza, a w tym wypadku zawróconych spalin dość znacznie wpływa uszczupla moc silnika. Jeśli sie mylę to bardzo proszę o sprostowanie.

Bazuje zatem na tym schemacie i tym co napisał Otest ", że sama turbosprężarka puszcza ojej, to czy moc jednocześnie nie powinna dramatycznie zmaleć ?

Mam jeszcze jedno pytanie co to jest odma ? pytanie do Wektor'a

Oraz co to jest klawiatura? pytanie do finch'a, chętnie bym sprawdził Twoją metodę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest finch

sprawdź sobie czy ci nie przepuszcza oleju na połączeniu węza wychodzącego z silnika i wchodzącego do układu dolotowego zaraz za przeplywka a przed turbina ( bezpośrednio nad alternatorem). Pytasz skąd sie bierze tam olej, ano nie tylko z turbiny - jeżeli masz nieszczelne połączenie to będzie ci go także zasysało z z silnika a jego nadmiar będzie wyrzucany przez zawór EGR. Nie wiem czy u was pojawiła sie ta nieszczelność ale u mnie po jej wyeliminowaniu problem z EGR całkowicie znikł.

Edited by finch

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest M_a_r_e_S

Please login or register to see this quote.

Ten syf z EGR to olei i sadza z pod pokrywy kolektora ssącego. Nic innego tylko wyczyścić kolektor. U mnie było prawie 1/3 kg syfu.

Teraz jest OK

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

któredy miałby być zasysany olej z komory silnikowej do turbiny? przez jaka nieszczęlność czy chodzi tu o nieszcze;ne połaczenie pokrywy i tej gumowej rury wchodzacej między przepływkę i turbinę?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest finch

Please login or register to see this quote.

jezeli masz tam nieszczelnosc na polaczniu to takze z tego miejsca plus oczywiscie turbo ktore z wiekiem lubi sobie już puszczac

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> wszystko tak jak opisalem wyzej - jezeli puscza olej na polaczeniu cienkiego weza gumowego z grubym wezem za przeplywka a przed turbo(kolektor dolotowy) to raczej napewno był to powod pojawienia sie oleju na EGR - tak bylo w moim przypadku.

Edited by finch

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak, ale ten cienki wąż jest bezpośrednio zamocowany na wylocie z pokrywy i na tej gumie jest zacisk, w którym miejscu może być ta niewzczelność?, jak zdjąłem tą gumową rurkę to przy przygazowaniu z otworu w pokrywie wylatują drobne kropelki oleju.

tak, ale ten cienki wąż jest bezpośrednio zamocowany na wylocie z pokrywy i na tej gumie jest zacisk, w którym miejscu może być ta niewzczelność?, jak zdjąłem tą gumową rurkę to przy przygazowaniu z otworu w pokrywie wylatują drobne kropelki oleju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest finch

Please login or register to see this quote.

nieszczelnosci nie pojawiaja sie przy pokrywie tylko przy wejsciu do weza gumowego od ukladu dolotego (grubego) tam mi puszczało i ciekło na alternator

Edited by finch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To co zrobiles z tym polaczeniem? Zaslepiles czy tylko uszczelniles by nie cieklao na zewnatrz??

Niezaleznie czy to polaczenie bedzie szczelne czy nie to olej tak samo bedzie sie dostawal do dolotu. Jedyne co to nie bedziesz mial zalanego alternatora. Z twoich postow wynika ze po uszczelnieniu polaczenia przestal EGR pluc? To co, zatkales odpowietrzenie z skrzyni korbowej ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest finch

Please login or register to see this quote.

uszczelnilem tylko silikonem polaczenie grubego weza dolotowego z cienkim wezem od pokrywy(a dokładnie kruciec na ktory nakladany jest cienki waz), nic jak to piszesz nie zatykalem (tam jest zwykle kruccowe polaczenie). sciagnalem obydwie opaski z cienkiego weza gumowego, odkrecilem opaski od turbo i od przeplywomierza i wyciagnalem odcinek weza gumowego miedzy przepływka a turbo. Nastepnie wyciagnalem z tego weza plastikowy kruciec(z tego grubego z ukl. dolotowego) , wyczyscilem polaczenie krucca z wezem gumowym oraz gniazdo w ktorym osadzony jest kruciec w wezu gumowym ( oczywiscie tym grubym) a następnie usczelnilem silikonem. A co do tego ze nie bierze teraz oleju to prosta sprawa nie ma nieszczelnosci i nie zasysa powietrza ze skrzyni korbowej. I mozesz nie wierzyc ale przestal pluc EGR a i alternator suchy! wydaje mi sie ze turbo puszczalo zdecydowanie mniej niz zasysalo ze skrzyni korbowej.

A co do dostawania sie oleju ze szkrzyni korbowej to tamtedy sie nie powinien dostawac, chyba ze rozszczelni sie wlasnie to polaczenie i wtedy bedzie go zasysac, bo czesc powietrza bedzie dostawac sie jako "lewe" wlasnie tym polaczeniem, przed turbo gdzie panuje podcisnienie.

Edited by finch

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Sebastian*

Please login or register to see this quote.

Sprawdziłem dokładnie to gumowe połączenie (czyli gumowy przewód wychodzący z pokrywy zaworów - pewnie odpowiedzialny za odpowietrzanie komory wałka rozrządu, a wchodzący do "przepływki", bezpośrednio nad alternatorem) i jest suchutko i czyściutku, a na obudowie alternatora żadnej kropelki czy plamy oleju, podobnie jak pozostałe połączenia aż do turbosprężarki. Zatem mam pytanie, czy wobec braku śladu wycieku oleju w tym miejscu mam to rozkręcić i szukać tam nieszczelności ?

Z drugiej strony czytając inne tematy na forum, znalazłem dwa wątki być może bardzo istotne dla tematu pojawiającego się oleju na zaworze EGR. A mianowicie pierwszy z nich to sprawa brudnego (zapchanego) kolektora ssącego. Po jego czyszczeniu problem z wyciekiem ustąpił. Drugi watek to wstępne, dosłownie ręczne sprawdzenie poprawności działania turbosprężarki na wyłączonym silniku, czyli ile oleju przepuszcza sama turbosprężarka. Kolektora nie mam zamiaru rozbierać, aż do momentu, gdy silnik zacznie pracować nierówno Ten ostatni sprawdzę w najbliższym czasie i na dam znać co i jak.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest finch

jezeli nie nie przepuszcza oleju to nie ma sensu rozbierac - widocznie u ciebie jest inna przyczyna pojawienia sie oleju w ukl. dolotowym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Zauważyłem delikatny zaciek przy egr... na grubym gumowym wężu, parę kropelek i jedna "smuga"

Można kupić samą uszczelkę czy pozostaje wymiana egr i czy wtedy przestanie "pluć"

Dodam, że samochód sprawuje się idealnie(nie widzę sensu zaślepiania egr)... tylko ten malutki wyciek

Jakieś sugestie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...