Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest wiwoz

Czujnik Położenia Przepustnicy W Vc 2.2 Dti

Recommended Posts

Guest wiwoz

Czy ktoś z forumowiczów spotkał się kiedyś z uszkodzeniem czujnika położenia przepustnicy w VC 2.2 DTI.

Auto z 12.2003 o przebiegu 81000 km. Podczas jazdy nagła utrata mocy , silnik nie gaśnie ale wariują wolne obroty i oscylują w zakresie 400- 800 obr/min,brak reakcji na naciskanie pedału gazu. po pewnym różnym czasie silnik gaśnie. Nie wyświetla sie symbol serwisowy przy liczniku.Ponowne odpalenie silnika jest bezproblemowe ale po chwili po dodaniu gazu usterka pojawia się ponownie .Za którymś razem problem znika i auto jedzie dalej normalnie. Wczoraj zrobiłem bezproblemowo 500 km a dziś kiedy silnik był już dobrze rozgrzany nagle problem wrócił. Zauważyłem że w czasie kiedy oscylująco wariują wolne obroty poruszanie wtykiem od czyjnika położenia przepustnicy przy górnym kolektorze ssącym a czasem delikatne stuknięcie w niego naprawia problem -silnik zaczyna pracować normalnie reagując na pedał przyspieszenia (czujnik niemieckiej firmy ELOBAU) Dodam ,że dotychczas podczas tych awarii jedynie dwukrotnie pojawił się znaczek serwisowy. Byłem w serwisie na TECHU stwierdzili niesprawność EGR-u najprawdopodobniej w elektronice bo zawór mechanicznie sprawny i elegancko wyczyszczony podobnie jak kolektor górny.Dolego kolektora nie odważyłem się wyczyścić bo nie mogę odkręcić przewodów wtryskowych przy silniku (właściwie boję się aby ich nie urwać bo tak są zapieczone) Wymieniłem EGR na nowy ( kupa kasy!!!) --- a mój problem pozostał. Nie znam dnia ani godziny kiedy pojawi się awaria a jak zauważyłem pojawia się najczęściej w najgorszych momentach ruchu drogowego Czy możliwe jest aby awaria czujnika położenia przepustnicy była sprawcą moich problemów.Element ten jest nierozbieralny.Wtyki OK.Zauważyłem że nie wszystkie auta z tym silnikiem mają ten czujnik. PROSZĘ o pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Usterka ta męczy wszystkie V-C kombi bo tylko one mają czujnik położenia przepustnicy .Jest to bolączka bo w przypadku uszkodzenia tego czujnika w grę wchodzi wymiana całego korpusu bo jest to jako całość .Co do zaworu EGR to na moje został wymieniony niepotrzebnie bo przy źle dziłającym czujniku położenia przepustnicy błędnie jest mierzony i odczytywany przepływ powietrza oraz co za tym idzie zły impuls zaworu EGR i wywala wtedy zbyt mały albo duży przepływ spalin . Więc taki błąd może się pojawiać ,przy czym jest on mylny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiwoz

Please login or register to see this quote.

Nie mogę zrozumieć w jaki sposób czujnik położenia przepustnicy w VC kombi 2.2DTI stanowi nierozłączną "całość" z z górnym kolektorem ssącym. Czyjnik jest przykręcony dwoma małymi wkrętami i daje się bardzo łatwo wymontować. Nie ma możliwości błędnego montażu gdyż gniazdo posiada specjane wcięcie. na oś przepustnicy. Myśle ,że jednak ma Pan rację bo nigdzie w internecie nie znalazłem nawet wzmianki ,że czujnik ten jest osiągalny. Bardzo dziękuję za pomoc w wyjaśnieniu problemu. Jeszcze bardziej bym się ucieszył gdyby ktoś z FORUM pomógł mi zdobyć taki czujnik bądź cały kolektor z czujnikiem najlepiej jako częć używana. Z GÓRY DZIĘKUJĘ>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Po pierwsze nie tylko w Vectrze combi jest ten czujnik.Ja mam Signum 2.2 dtr i też miałem problem z tym czujnikiem.

Po drugie zapomnijcie o kupnie samego czujnika - opel nie przewiduje wymiany( nie ma go nawet na rysunkach) tego czujnika - zakup z całym korpusem żeliwnym( w tym przepustnica,czujnik przepustnicy i czujnik powietrza ) .Koszt od 1300 do 1600zł w zależności od ASO.Kontaktowałem sie nawet z przedstawicielem w Polsce firmy Elobau(

Please login or register to see this link.

),niestety nie mają na stanie tego potencjometru i nie będą mieć.Poprostu firma robi te czujniki tylko dla Opla i nie przewiduje sprzedaży zewnętrznej.

Po trzecie odradzam kupno używki.Ja kupiłem używkę i niestety też była uszkodzona.Straciłem tylko czas i kupe nerwów.Tyle dobrze że firma porządna i oddała mi kase.

Suma sumarum skończyło sie na kupnie nowej częsci -2 lata gwarancji daje troche poczucia złagodzenia smaku

goryczy.

Pozdrawiam

Ps

Numer katalogowy zwany: Górna część kolektora ssącego-wyb/zab to: 5850094

Co do samego czujnika jest on nierozbieralny ( zalany ) aczkolwiek udało mi się go rozciąć i wydrapać.A w Srodku nic tylko potencjometr i 2 elementy smd o ile pamiętam opory.Gdyby znalazł się jakis elektronik który dostosowałby potencjometr i odpowiednią obudowe do naczych opelków myśle że duzo osób by zaoszczędziło sporo kasy.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Edited by mampazar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Edited by jacol_m10

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro można zidentyfikować producenta i nr części to sytuacja nie jest beznadziejna. W Polsce Elbauem handluje ktoś na pewno. Goggle pomogą jak zwykle. Parę telefonów i powinien być efekt. Sam czujnik na pewno jest tańszy niż komplecik w ASO.

Tak jak i z innymi czujnikami i zaworkami: albo bosch albo prieburg...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam

Jak napisałem : Kontaktowałem sie nawet z przedstawicielem w Polsce firmy Elobau(

Please login or register to see this link.

),niestety nie mają na stanie tego potencjometru i nie będą mieć.Poprostu firma robi te czujniki tylko dla Opla i nie przewiduje sprzedaży zewnętrznej.

Ale może coś przeoczyłem -wystarczy wpisać w wyszukiwarce Elobau i mamy mnóstwo przedstawicieli w Polsce. Życze powodzenia w poszukiwaniach,mnie się nie udało.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiwoz

Please login or register to see this quote.

Potencjometr przepustnicy czy też inaczej mówiąc czujnik położenia przepustnicy firmy ELOBAU, jako odzielna część ,nie jest dostępny na rynku!!!!!!!. Mi udało się kupić okazyjnie na Allegro z auta o przebiegu 40 tyś.km (nie do końca w to wierzę). Najważniejsze , że auto znów jest sprawne i chodzi jak zegarek szwajcarski .Żal tylko kupionego EGR-a za dużą kasę (wymieniłem na nowy sprawny EGR i teraz chętnie bym go odsprzedał za rozsądne pieniądze) Trudno - z tego wszystkiego nasuwa mi się jeden wniosek .Warto zaglądać na FORUM.

Edited by Zielak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba mam podobne problemy ze swoją VC Signum. Dziś miałem objawy spadku obrotów - silnik nie reagował na pedał gazu, po chwili wszystko wróciło do normy i ponieważ mam dość łatwy dostęp do TECH-a szybko sprawdziłem, był błąd P0638 opis z urządzenia - "obwód elektronicznego sterowania przepustnicą. Wejście za wysokie. "

Czy ktoś miał taki błąd?

Edited by rycerzyk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No pierwszy nie jesteś ;-)

Please login or register to see this link.

+ link w ww. poście

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest szymon.t

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this quote.

Witam

Ja miałem podobny przypadek z Signum 2,2DTI zaświecał się błąd i po chwieli auto gało.

W serwisie bosha stwierdzili ze szwankuje właśnie ten czujnik. Zawór AGR już tez mam nowy ale widocznie to nie było to, bo z autem dzieje się to samo.

UWAGA

Wiadomość dla wszystkich którym szwankuje Potencjometr przepustnicy czy też inaczej mówiąc czujnik położenia przepustnicy wystarczy zdając i czym zabezpieczyć ten wężyk co idzie do zaworka na kolektorze ssącym ( po długiej stronie tego czujnika) błąd nadal będzie się wyświetlał ale auto już wam nie zgaśnie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest benezis

Please login or register to see this quote.

Czy chodzi o ten wężyk, który zaznaczyłem gróbszą krechą na czerwono?

Please login or register to see this attachment.

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiwoz

Please login or register to see this quote.

Owszem,auto nie gaśnie i można jechać dalej. Kontrolka serwisowa się zapala po przekroczeniu około 3000 obr/min i auto przechodzi w tryb awaryjny. Z tego co pamiętam na podstawie własnego doświadczenia ,odłączeniu ulega turbina auto staje się mułowate ale można się doczołgać np. do domu czy serwisu .Podejrzewam ,że nie jest to najzdrowsze. dla silnika.

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Harry

Witam.Miałem takze problem z tym czujnikiem,auto szarpało przy przyspieszaniu w okolicy 2000 obr. potem problem sie nasilił auto na wolnych obrotach zaczeło gasnąc ale najpierw próbowało sie ratowac obroty spadały do 400 i w góre i znów na 400 az zgasło.samego czujnika tez probowałem zakupic w ELOBAO ale nie ma takiej opcji,w koncu kupiłem cała przepustnice w kaplecie której jest przepustnica ,czujnik połozenia,czujnik temperatury powietrza zintegrowany z czujnikiem cisnienia powietrza,koszt 1250zł w oplu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest bigd

Witam,

A czy nie jest to czujnik ciśneinia powietrz który jest obok czujnika położenia przpustnicy?

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest szel

Witam,

Niestety też musiałem odwiedzic ASO i wymienic kolektor ssący. mam nadzieje, że już nie będzie problemów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Michael1916

Please login or register to see this quote.

Ile Cie to kosztowalo jesli mozna wiedziec?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest szel

Please login or register to see this quote.

z wymianą koło 1400zł.

pomogło, już prawie dwa tygodnie i wszystko działa

Edited by szel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiedzcie mi gdzie najtaniej można kupić ta część.U nas w Rybniku czy w Tychach sama część kosztuje 1420zł

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witaw wszystkich

w mojej vectrze 2.0 TDI / 2004 występuje ten sam problem!!!(klucz i utrata mocy) błąd p0638. i z tego co widzę czeka mnie też wymiana przepustnicy!!! więc mam pytanko, czy można wymienić ją samemu? czy musi być zincjalizowana przez serwis ASO???

i gdzie można ją najtaniej zdobyć????? pozdrawiam Marek Szczecin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kuczek

Please login or register to see this quote.

Mozna wymienic samemu -wystarczy odkreci cztery sruby

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kuczek

Please login or register to see this quote.

mam namiary na kupno samego czujnika-chociaz serwis twierdzi ze nie mozna- sprawdzone mozna-pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

Jeżeli to komuś pomoże to zapraszam do lektury.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest owen75

Witam wszystkich

Od jakiegoś czasu jestem nieszczęśliwym posiadaczem Vectry C kombi 2.0 DTI, chciałem poruszyć sprawę czujnika położenia przepustnicy w kombiku. Czy ktoś wie może po co to jest, sprawdzałem i w liftbacku i sedanie tego nie ma. Czujnik ten występuje tylko w wersjach kombi oraz Signum. Jeżeli jest ktoś mądry na ym forum to niech mi odpowie po co to ustrojstwo wsadzili.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Edited by zubek73
łacze tematy bo sa o tym samym / zubek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ALVARO1981

Kolego jaka przepustnica? Na zdjeciu jest pokazany kolektor dolotowy. Taka gruszka to silownik klapaek zawirowan apod spodem masz EGR sterowany elektronicznie

:/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...