Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest Labit

Wentylator nawiewu działa tylko na IV biegu

Recommended Posts

Guest Labit

Wentylator nawiewu działa tylko na IV biegu

Please login or register to see this link.


Małe fotostory jak to naprawić.

Otóż to jest nasz winowajca

Please login or register to see this link.

Należy dobrać się do schowka odkręcając 3 zaznaczone śruby na gorze schowka oraz 2 pod nim (o ile pamiętam torx 20), pamiętamy o zdemontowaniu lampki zanim zrzucimy schowek

Please login or register to see this link.

Ukazuje nam się taki widok

Please login or register to see this link.

Zaznaczyłem gdzie znajduje się wszystkie 5 śrub do odkręcenia, oraz gdzie mniej więcej jest nasz winowajca.

Tutaj zdjęcie z bliska

Please login or register to see this link.

Odpinamy wtyczkę i wyciągamy całe to unytko z pierwszego zdjęcia. Zakładamy nowe i cieszymy się od nowa 4 biegami z dmuchawy

Składamy w odwrotnej kolejności

Całość zajmuje 10-15 min z PNS

Pozdrawiam i mam nadzieje ze komuś się przyda jak nie to zsyp


  • Dodający

    Please login or register to see this link.

  • Dodano
    2012.10.29
  • Kategoria

    Please login or register to see this link.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pajak4

Please login or register to see this quote.

opornik

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Labit

Please login or register to see this quote.

Czyli jeśli dobrze idę za twoją odpowiedzią, powinienem otworzyć drzwi od kierowcy i zdjąć maskownice bezpieczników ?

tam są według książki serwisowej 2 bezpieczniki odpowiadające za wentylacje.

Chyba że sie mylę ? bo z elektryką to u mnie nie bardzo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pajak4

Please login or register to see this quote.

opornik jest umieszczony tuz przy silniku dmuchawy abby go zdemontowac/wymienic trzeba zdjac silnik i tam na dole obudowy jest to cacko

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Labit

Oczywiście mowa o zdejowaniu silnika dmuchawy ?

Nie Silnika samochodowego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:"> ??

Czyli powinenm zdemontować schowek ?

A wiadomo jaki to opornik ? Żeby można było przed demontażem zakupić i nie rozkładać tego kilka razy w razie problemu z nabyciem etc

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Opornik to potoczna nazwa stopniowanego regulatora predkosci obrotowej silnika wentylatora dmuchawy.

Regullacja predkości nastepuje poprzez równoległe dołaczenie do silnika opornika o stosunkowo duzej mocy. Tylko dla predkosci max. prad płynie bez oprnika.

Niejest to element uniwersalny (np. kupowany w sklepie elektronicznym) tylko dedykowany do konkretnego modelu. Wg. mnie objawy uszkodzenia sa na tyle typowe, ze mozna go kupować.

Nie wiem jak wymienia się go w w VC ale prawdopodobnie po wyjeciu schowka znajdziesz go gdzieś stosunkowo łatwo dostępny.

Może któryś z kolegów zamieści odpowiedni rysunek? Będzie łatwiej.

Powodzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Labit

Tak wiec już wiem na tyle żę powinienem zdemontować schowek

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> raz to już robiłem ( bo myślałem że tam sie filtr kabinowy wymienia hehe

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:"> ) no i jeśli dobrze pamiętam to byłą tam jakaś czarna skrzynka, może to to.

Ale może ktoś ma skany z jakąś instrukcją ?

W jakimś temacie pisaliście o jakiś skanach z niemieckiej książki, może ktoś posiada. Może istnieje jakaś polska wer. "Zrób to sam".

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Callun

Please login or register to see this quote.

Polskiej publikacji póki co nie ma, są książki wydane po niemiecku:

1. "So wird's gemacht. Opel Vectra C ab 3/02 , Opel Signum ab 5/03" (Etzold, Hans-Rüdiger, 2005),

2. "Jetzt helfe ich mir selbst! Opel Vectra - ab Modelljahr 2002" (Dieter Korp).

Niestety nie mam żadnej z nich

Edited by Callun

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pajak4

Please login or register to see this quote.

zdejmij schowek, tam te czarne wystające lekko cos to silnik dmuchawy, wyciagnac i w dole obudowy masz go.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Labit

Please login or register to see this quote.

No więc dziś rano udało mi się znaleźć trochę czasu na tą dmuchawę.

Rozebrałem schowek i mam tam ten młynek

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">, i teraz już

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:"> zonka mam.

Pojechałem do paru sklepów, ale nikt nie wiedział co mam kupić, więc pojechałem do aso na ul. woj pl w Chorzowie.

No i wydałem 180 zł na cos takiego :[ (szczęśćie w nieszcześciu jest takie że do automatu kosztuje to 600 zł)

ps. zdjęcie z telefonu więc jakość taka sobie

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pajak4

Please login or register to see this quote.

to wlasnie ta czesc, w sklepie z elektronika kosztuje mniej (kilka zlotych)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale zalozyc trzeba samemu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> niema co rozpaczac next time cie nie zaskoczy:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Labit

Tak więc

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Byłem i Zrobiłem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Chciałem tylko sprostować, tak by inni mający podobny problem sie nie głowili nad zdejmowaniem silnika dmuchawy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:">

Chyba że w signum jest inaczej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Po kolei:

Zdejmujemy schowek: 2 śruby pod i 3 nad (torx), wyciągamy i pamiętamy o kabelku z lampki !

Po zdjęciu: widzimy czarną obudowę dmuchawy (i już nic nie będziemy rozkręcać). jak spojrzymy pod dmuchawę, tam gdzie są nawiewy na nogi. zobaczymy w samym rogu od strony konsoli centralnej 4 kolorowe kable. Tam właśnie znajduje się opornik dmuchawy. Lekko pociągamy i wyskakuje cały opornik.

Podmieniamy, wkładamy go z powrotem i tyle !

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> totalny chillout

Proponuję może podpiąć ten temat, komuś sie może przydać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)">

Edited by Labit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wszystko ładnie i pięknie ale powiedz mi po co wydawałeś tyle kasy . Jak już zdemontowałeś rezystor to trzeba było wymienić sam opornik termiczny ( 10A 172 C* ) koszt 3,50 zł. Ale jak już wymieniłeś to tamten sobie napraw . Sam opornik się nie psuje ,siada tylko rezystor termiczny , który w tym przypadku robi jako zabezpieczenie rezystora.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Labit

Please login or register to see this quote.

Wiem, tzn po zakupie w aso i zamontowaniu stary oddałem elektrykowi, zamontował mi ten opornik (kazał mi isć do sklepu i kupić w cenie 4 zł) ale wtedy już było po sprawie. Teraz leży i czeka, może mi sie zachce iść do garażu i go podmienić.

Kupiłem bo nie wiedziałem czego szukać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mellow.png" alt=":mellow:"> a wszyscy mnie kierowali na demontaż dmuchawy. A to już jest bardziej skomplikowane niż myślałem to pojechałem do aso.

Trudno, następnym razem jak będę w aso to przed zakupem otworze pudełko i zobaczę jak wygląda kupowany przeze mnie coś

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Adek34

witam tak czytam wasze posty i sie zastanawaim czy u mnie w viki c 2,2 dti tez mam ten sam problem pzreskakuje mi pokretło wentylatora raz na 7 raz na 3 i tak wkółko nie da rady po kolei ustawic nawiemu pewnie jet to wina z tego co czytam rezystora opornica czy cos takiego i mam pytanko czy to cale jest do wymiany czy tylko ta rzecz co pisze adastu ze tzreba wymienic opornimtermiczny gdzie to jest i co to jest

a tak po za tym we wrocławiu jest firma naprawia ten rezystor dmuchawy za 40 zł mam adres i tel jak ktos chce

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Labit

Please login or register to see this quote.

Już napisałem gdzie to jest dokładnie, i zamiast popełniać ten sam błąd co ja

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> i iść gdzieś tam zaplacić 40 zł idź do sklepu elektronicznego z opornikiem. Kolo będzie wiedzieć co ci potrzeba i ci to sprzeda za 5 zł max.

Reszte sam zrobisz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pajak4

Dla ulatwienia:)

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest chris295

Please login or register to see this quote.

czy ten rezystor moze byc odpowiedzialny za to ze caly panel nie dziala klima nawiew grzanie tylnej szyby itp viki 2004 c 2,2 dti

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest chris295

Please login or register to see this quote.

Czy ten rezystor i caly schemat odnosi sie do Vectry C ? bo rozgrzebalem to wszystko i nie wiem dalej gdzie to ustrojstwo siedzi nadmienie ze to Angielska wersja Viki czy mam zdemontowac cala puche z silnikiem i dopiero to znajde czy to siedzi w samym rogu wtyczka z czterema kablami od strony korytarza powietrza?Strasznie utrudniony dostep byl by do tego jezeli sie okaze ze to wlasnie to prosze o jakies wskazowki na 100 % padl rezystor i musze to wyjac wybieram sie w trase 3000 km i nawiewy musza dzialac : )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Labit

Please login or register to see this quote.

No to demontujesz schowek (cały)

Następnie szukasz ręką układu - który znajduje się w samym rogu od strony konsoli między nawiewami na nogi a załamaniem na konsoli.

To czego szukasz jest białe.

Pociągając wychodzi cała wtyczka z kablami i tym układem.

Lutownica w ręce i jedziesz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)">

Mam nadzieje że pomogłem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest deron

Ja mam za to nieco inny problem, a mianowicie - nie działa mi wyłącznie pierwszy bieg. 2,3,4 dzialaja bez zarzutu, natomiast 1 nie wlacza sie ani wtedy jak jest ustawiony, ani po wlaczeniu klimy. Slychac tylko delkikatne stukniecie przy "wlaczeniu" i "wylaczeniu" 1. biegu, ale od strony bezpiecznikow kolo kierowcy. Po zdjeciu pokrywy od bezpiecznikow po dotknieciu ich reka czuc nawet ten moment przy ustawianiu 1. biegu..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kaim_krzysztof

Please login or register to see this quote.

witam, a czy jest mozliwosc samemu wymienic ten opornik termiczny?czy trezba jakiegos elektryka? i jak to zrobic? pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Creative

czy ten element jest taki sam jak w corsie c ? bo na allegro znalazłem takowy wygląda chyba identycznie jak ten z vectry

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...