Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Ile Powietrza Do Opon (kombi) ?


garfield
 Share

Recommended Posts

witam

Jakie macie ciśnienie w oponach, szczególnie chodzi mi o kombi (dla opcji niezaładowany tylko 2 osoby)?

Pytam bo w przodzie mam 2,5atmosfery a na tyle mam nowe opony, według opla powinno być 2,4 ale wulkanizator dał mi 2,2 i powiedział że opel za dużo podaje i opony się źle zużywają, że 2,2 jest odpowiednio, mial rację czy nie?

opony standard 195/65/15

Edited by garfield
Link to comment
Share on other sites

witam

Jakie macie ciśnienie w oponach, szczególnie chodzi mi o kombi (dla opcji niezaładowany tylko 2 osoby)?

Pytam bo w przodzie mam 2,5atmosfery a na tyle mam nowe opony, według opla powinno być 2,4 ale wulkanizator dał mi 2,2 i powiedział że opel za dużo podaje i opony się źle zużywają, że 2,2 jest odpowiednio, mial rację czy nie?

opony standard 195/65/15

Ja pompuję przód 1,9 a tył 2,4 - ale mam butlę z gazem normalnie Opel chyba zaleca przód 1,9 tył 2,1 -dane dla 2 osób

P.S. Dane dla silnika Z18XE

Edited by Pałasz
Link to comment
Share on other sites

według opla powinno być 2,4

według opla to napewno nie tyle

W instrukcji masz:

X20DTL - 1,9/1,9 (3osoby) i 2.0/2,9 (max obciążenie)

X20DTH - 2,1/2,1 (3osoby) i 2,2/3,1 (max obciążenie)

Zobacz jeszcze co masz na klapce paliwa

powiedział .....że 2,2 jest odpowiednio

Ja tam też dmucham po 2,2 wszystkie koła i jakoś nie zauważyem szybaszego zużycia

Link to comment
Share on other sites

bez przesady panowie z tymi zaleceniami

jak ktoś jeździ spokojnie i lubi komfort to sobie upuszcza o ok 0,2 atm i jest gut

ja jestem zwolennikiem że im sztywniej tym pewniej wiec mam zawsze troche wiecej nadmuchane ;)

gumiarze mają swoje nawyki i zazwyczaj dmuchaja wszystim 2,0 lub 2,2 aby wszędzie bylo równo ;)

Edited by hapko
Link to comment
Share on other sites

przy zbyt dużym cisnieniu opona wyciera sie szybciej na środku - ten problem zauważyłem tylko przy bardzo szerokich oponach niskoprofilowych

analogicznie przy zbyt niskim - na bokach - w większosci aut boki opon zużywają sie szybciej - aby tego uniknąć lepiej dmuchać wiecej ;)

Link to comment
Share on other sites

według opla to napewno nie tyle

W instrukcji masz:

X20DTL - 1,9/1,9 (3osoby) i 2.0/2,9 (max obciążenie)

X20DTH - 2,1/2,1 (3osoby) i 2,2/3,1 (max obciążenie)

Zobacz jeszcze co masz na klapce paliwa

Ja tam też dmucham po 2,2 wszystkie koła i jakoś nie zauważyem szybaszego zużycia

No wlasnie ja tez w flamandzkiej instrukcji oraz na klapce mam 2,4 a w polskiej dla tego samego samochodu mam to co piszes :).

Krakowskim targiem jezdze na 2,2.

Link to comment
Share on other sites

No wlasnie ja tez w flamandzkiej instrukcji oraz na klapce mam 2,4 a w polskiej dla tego samego samochodu mam to co piszes :).

Krakowskim targiem jezdze na 2,2.

no właśnie na klapce mam 2,4 i 2,4 bez obciążenia i 2,5 i 3,4 z obciążeniem ale dałem 2,4 i 2,2

i już sam nie wiem jak to ma byc

Link to comment
Share on other sites

No Panowie jaja sobie robicie juz napewno nie ma róznicy w zużywaniu sie bieżnika O,2 w te czy w te. Kurde to jak jeździcie samemu i później pakujecie rodzinę i jedziecie na wycieczke to pompujecie 0,2 wiecej i jak przyjeżdzacie to upuszczacie tylko dlatego, że może oponki sie zdzierają. Przecież to śmiech na sali i chyba nie macie co robic!!! Napompuj se jeden z drugim ze 2,2 i dajcie spokój z tą satyrą.

73!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

No Panowie jaja sobie robicie juz napewno nie ma róznicy w zużywaniu sie bieżnika O,2 w te czy w te. Kurde to jak jeździcie samemu i później pakujecie rodzinę i jedziecie na wycieczke to pompujecie 0,2 wiecej i jak przyjeżdzacie to upuszczacie tylko dlatego, że może oponki sie zdzierają. Przecież to śmiech na sali i chyba nie macie co robic!!! Napompuj se jeden z drugim ze 2,2 i dajcie spokój z tą satyrą.

73!

Fajnie by było gdybyś miał rację ale właśnie te 0,2 atmosfery robi różnicę, opona ma się zużywać równomiernie i tu nie chodzi tylko o ekonomię zużycia opony ale również paliwa, przyczepność i przenoszenie obciążeń na zakrętach.

Prawidłowo dobrane ciśnienie daje możliwość uzyskania parametrów toczenia jakie zdołał wysupłać producent (co jest często kompromisem pomiędzy czymś a czymś), czyli odprowadzenie wody, błota, pokonywanie nierówności (tłumienie), a także o czym się zapomina ma wpływ na pracę amortyzatorów i drogę hamowania!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ja mam kombi i od pół roku pompuję 2,2 i jest OK. Opony mam nowe i nie zauważyłem nadmiernego zużycia. Co do spalania to może ta różnica 0,2 spowoduje podniesienie zużycia benki o 1 szklankę na 100 km. Co do odprowadzania wody i błota to za to głównie odpowiada profil bieżnika i rodzaj opony.

Edited by chemikx3
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

A ja u siebie mam aż 2,8 z przodu i z tyłu, co w sumie mnie trochę dziwi. To dużo więcej niż by wynikało z zaleceń, ale dobrałem sobie to ciśnienie eksperymentalnie, na śniegu i lekko mokrym asfalcie - wtedy widać jak opona się układa. Przy 2.2 środek był zapadnięty, a opona jechała na krawędziach (czyli typowy objaw zbyt niskiego ciśnienia), więc drogą prób i błędów doszedłem do ciśnienia 2,8 przy którym opona zostawia równomierny ślad całą szerokością.

Nie do końca wiem dlaczego tak się dzieje. Może opony z racji wieku mają już miękkie boczne ścianki (mają 6 lat, więc nie jakoś specjalnie dużo).

Link to comment
Share on other sites

Właśnie najdziwniejsze jest to, że tak samo jest na ciepłej oponie. Od czasu jak je założyłem mam zboczenie i zawsze na lekko mokrej nawierzchni sprawdzam we wstecznym lusterku jak wyglądają ślady. Przy 2.2 zawsze były wyraźnie odbite krawędzie, a przy tym moim 2,8 ślad jest równomierny na całej szerokości. Może taki urok tych opon (Bridgestone Turanza)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Od czasu jak je założyłem mam zboczenie i zawsze na lekko mokrej nawierzchni sprawdzam we wstecznym lusterku jak wyglądają ślady. Przy 2.2 zawsze były wyraźnie odbite krawędzie, a przy tym moim 2,8 ślad jest równomierny na całej szerokości.

Ciekawe jak jesteś w stanie dojść do takich wniosków patrząc w lusterko wsteczne???? :blink: ? Przecież jak latem w upale masz ponad 3 atm. i wjedziesz w dziure to oponę może szlag trafić...

Link to comment
Share on other sites

Ja na letnich jeżdzę wg. info na klapce. Na zimówkach przy pompowaniu do 2 atm to mam flaka takiego, że felga prawie dotyka ziemii. Muszę wtedy dawać >2.5atm

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ciekawe jak jesteś w stanie dojść do takich wniosków patrząc w lusterko wsteczne???? :blink: ? Przecież jak latem w upale masz ponad 3 atm. i wjedziesz w dziure to oponę może szlag trafić...

Całkiem zwyczajnie. Wjedź w kałużę i jedź potem po równym alsfalcie. Zerknij w lusterko wsteczne i zobaczysz ślad zostawiany przez oponę

Link to comment
Share on other sites

Ja mam 2.2 przód i tył sprawdzane po nocy. Po szybszym poiwrocie z pracy 38km ciśnienie wzrosło do 2.6.

Ważne żeby nie bylo za mało bo przy szybszej jeździe w zakręcie można zdjąć opone z felgi.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP