Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest arturb

Niska Temperatura Silnika - Max 80 St. Po 10 Km

Recommended Posts

Guest arturb

Witam

Mam pytanie odnośnie temperatury silnika 2,0DTH w vectrze z 1999.

Jeżdżę już jakiś czas i zauwazyłem ze temperatura bardzo rzadko wzrasta powyżej 80 stopni. Dziś rano jechałem ponad 10km, dodatkowo stojąc w krakowskich korkach i temperatura po dojechaniu do pracy wynosiła niecałe 80 stopni - powiedzmy 79 wg wskaźnika. Czy diesle w oplach maja taka niska temperature czy cos mi padło np. termostat czy jakis czujnik?

A może jest ktos z okoloc krakowa lub tarnowa i użyczyłby interfejsu???

prosze o porade

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja równiez miałem to samo okazało sie ze termostat otwiera sie za szybko i nie nagrzewa sie slinik do 87-90 stopni po wymianie termostatu silnik sie nagrzewa do 88-90 stopni znacznie spadło zuzycie paliwa

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jeszcze powiedzcie, czy np. po kilku km jazdy z góry, bez gazu, temperatura też wam spada do ok. 80 stC?

Moim zdaniem jest to zbyt duża róznica.

Termostat wymieniałem ze 20 tys. km temu..

Errata: chodziło mi o jazdę na wolnych obrotach, bo przecież całkiem bez gazu ostudzi silnik do temp otoczenia;-)

Edited by Wektor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi temeperatura nie spada jak osiagnie 88st to sie trzyma jedynie wzrasta w korkach w miescie a na trasie nawet z górki nie spada temp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam.

Mam ten sam problem,co prawda w korkach to temperatura dochodzi mi do 95 stopni ale w czasie jazdy też mam 80 i stawiam na termostat.Już nie długo jadę go wymienić i przy okazji płyn wymienię bo nawet nie wiem jaki jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmichu

Please login or register to see this quote.

miałem to samo - padł termostat. prawidłowo powinno być około 88 oC i być stała, w korkach i pod górę wzrasta troche ponad 90oC.

sprawdzenie termostatu jest banalne - po przejechaniu 2-3 km zatrzymaj się i sprawdź czy gruby wąż, który wychodzi z termostatu i idzie do chłodnicy jest ciepły- jak jest, termostat do wymiany.

pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest raffik

Please login or register to see this quote.

Prawie wszystcy maja to samo bo niestety termostaty w Viki 2.0DTI szybko kucaja i puzniej trzymaja 80 stopni.A sprawa jest prosta,tak jak koledzy pisza:przejedz troche i w momecie jak poczujesz lekki powiew ciepla z dmuchawy,to podnies maske i zobacz czy waz wychodzacy z termostatu(jest na zewnatrz)do chlodnicy jest cieply.Jak tak to nowy termostat 130zl :-)) Badz dzielny!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest arturb

Tylko z termostatu wychodzą dwa grube węże i jeden cienki.

Który należy sprawdzić- ten co idzie nad chłodnicą i wchodzi do niej od góry czy ten drugi co wchodzi do chłodnicy od dołu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dnc

Przeczytałem Wasze posty i u mnie sytuacja jest podobna. Mam co prawda silnik 1.6 16V, ale po przejechaniu kilku kilometrów temp. wzrasta do 82-85 stopni i stoi. Jak jeżdźę po mieście wzrasta do 86-88 stopni. Nie wiem czy u mnie też jest uszkodzony termostat bo nie mam wzorca by sprawdzić jak być powinno.

Nie zauważyłem dużego spalania. W mieście tak koło 8 l/100km w trasie ok. 6l. na 100. Czyli tyle ile powinno być. Chyba, że się mylę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest arturb

Zrobiłem wczoraj testy:)

Pojechałem pełną bombą - 1 bieg 4000tys.obr - 2 bieg 4000tys.obr, 3 bieg 4000tys.obr i po przejechaniu około 10km miałem temperaturę już 85-86stopni czego dawno nie widziałem:)przy spokojnej jeździe:)

gdy sie zatrzymałem nie gasiłem silnika tylko go jeszcze "podgazowałem" - temperatura zaczęła rosnąc i doszło do 90 a nawet 92 stopnie.

Czyli termostat się zamyka...moze był przyblokowany...?a jak dostał lekko w d..pe to mu przeszło:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

to teraz mzoe sprubój pzrejechac ten sam odcinek drogi nie wkręcajac silnika na takie obroty i zoabcz czy tez osiagniesz 88 st

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest arturb

No i lipa....

wczoraj przejechałem 100km i temperatura ani raz nie doszła do 80st.....

Dziś rano ponad 12km i dalej nie ma 80 st...

Czyli co - termostat do d...y?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mozesz jeszcze sprawdzic techem jaka temperatura idzie na komputer- powinna byc zblizona jak na blacie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest nmjk123456

Please login or register to see this quote.

Wymieniaj idzie zima nic nie poradzisz to Diesel - będziesz miał trochę chłodno w kabinie !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Cześć,

Zrobiłem ten test, przejechałem ok. 3 km i rura o której pisałeś była gorąca ( wklejam zdjęcie, żeby była jasność, że nie pomyliłem rur).

Czy to oznacza termostat do wymiany ??

No i temperatura ok 85 oC. W trasie nawet mniej.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmichu

Please login or register to see this quote.

w chwili uruchomienia silnika termostat powinien być zamknięty, a po nagrzaniu się otwiera. to co niby miało Ci się zamknąć po takim gazowaniu?

pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za pomoc,

No to dzisiaj sprawdziłem na trasie ( i przy okazji przejechałem jakiegoś kota ale uciekł. Zostało mu jeszcze 6 żyć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ) no i temperatura wynosiła od 85 do 88 oC.

Raz tylko w mieście doszła do 90 ale zaraz spadła do 85 oC i tak trzymała przez cały czas.

Sam już nie wiem, czy to za mało czy w sam raz ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest arturb

jak żeś tak gazował to nie dziwne że się samochód nagrzał. zresztą gratuluje pomysłowości, żeby na nierozgrzanym silniku takie prędkości obrotowe kręcić!!

w chwili uruchomienia silnika termostat powinien być zamknięty, a po nagrzaniu się otwiera. to co niby miało Ci się zamknąć po takim gazowaniu?

Aż taki pomysłowy nie jestem żeby żyłować diesla jak jest zimny. Najpierw go rozgrzałem a potem dostał w d...pe.

Po drugie termostat być może się przycina - znam z autopsji. Temperatura skakała raz w górę raz w dół. Jak mu się przypominiało to sie otworzył. Tak czy tak nadaje się pod Intercity:)

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witaj. Też mam ten silnik i jak jadę normalnie(około 2,5 tys obr) to mam 85 stopni, jak na wyższych obrotach (3.5 i więcej) to jest już jakieś 88. W korkach dochodzi do 90 ale jak ruszę to spada. Ale raz postawiłem, żeby chodził to nagrzewał się do 92 stopni i włączał się wentylator i schładzał do 88 i potem to samo. Normalnie jeżdżę około 90 na 5 biegu i mam około 85 stopni, ale zastanawiam się nad wymianą termostatu, bo lepiej, żeby było to 89. Koszt niewielki a termostat nigdy nie był wymieniany a samochód ma 175tys km więc na pewno nie zaszkodzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wujekradek - mam identyczne temperatury jak podałeś i dzisiaj rozmawiałem z mechanikiem, który mi powiedział, że tak jest dobrze i nic nie trzeba wymieniać.

Gdyby było 80 -85 oC to tak, ale jak jest 85-88-90 to jest OK>

Nie potrafił mi powiedzieć, czy wymiana termostatu spowoduje wzrost temperatur, ja też się nad tym zastanawiam - po co wymieniać jeśli nic się nie zmieni ?

P.S. No chyba, że jest ktoś, kto ma zawsze 88-90 oC a nie 85-88-90 ?

EDIT -- Teraz przeczytałem co napisał elmichu " iałem to samo - padł termostat. prawidłowo powinno być około 88 oC i być stała, w korkach i pod górę wzrasta troche ponad 90oC." i jestem już przekonany, że nasze temperatury są OK.

Edited by iee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja mam po wymianie termostatu cały czas 88 - 90 st.C. Mam też stary termostat, który jest dobry jak się okazuje, dodatkowo mam też drugi wkład... A padł jak sięokazało czujnik temperatury, bo to on umiera jako pierwszy.

Wymień na początek sam czujnik temperatury na deskę. Groszowa sprawa i zobaczysz czy sytuacja się zmieni.

Termostat, gdyby był walnięty to oznacza, że albo się nie otwiera albo nie zamyka do końca. W pierwszym wypadku miałbyś przegrzany silnik a płyn zostałby wywalony przez zbiorniczek wyrównawczy, a w drugim przypadku - wolniej się zagrzewa silnik i zimą ogrzewanie będzie mniej wydajne.

Temperatura otwarcia termostatu wynosi 92 st.C.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok na początek wymienię ten czujnik. Koszt niewielki więc jak nie pomoże to dużo nie stracę. A było już kiedyś o tym czujniku na forum. Jak wymienię, to napiszę czy się coś zmieniło.

Dzięki Piotreq

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dnc

Please login or register to see this quote.

Tylko że, jeśli mnie osąd nie myli, jeśli temperatura nie osiagnęła jeszcze 80 stop. a termostat już puszcza płyn na chłodnice to raczej jest to wina termostatu. Czujnik nie ma nic wspólnego z termostatem ponieważ nie jest on podpięty do regulatora temperatury.

Pewne jest jednak, że czujnik jak się zepsuje to źle pokazuje temperaturę, ale czy termostat jest OK można sprawdzić po temperaturze przewodu gumowego od termostatu do chłodnicy.

Do takich wniosków doszedłem w trakcie analaizy także i mojego problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest voltech

Teraz już wiem, że wymiana termostatu była u mnie konieczna.

Miałem na trasie 80*C, a przy forsownej jeździe dochodziło do 90*C, potem w mieście znów 80*C.

Wymieniłem termostat i jest teraz 88*C, czyli tyle co powinno.

Jeżeli coś jest nie tak z temperaturą to jest jedna rada - wymienić termostat

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dnc

Please login or register to see this quote.

Zgadzam, ponieważ od dzisiaj jestem kolejnym przykładem tego, ze wymiana była konieczna.

U mnie również przed wymianą temp. wahała się w okolicach 80-82 stopni. Po wymianie ładnie rośnie i utrzymuje sie na poziomoe 88-89 stop.

Robiłem próby jadąc najpierw w terenie zabudowanym 50-60 km/h i na trasie - ekspresówka do B-B 110-140km/h. Temperatura wahała się ale o 1 stopień.

Po za tym, kiedy silnik był zimny po wymianie i jego włączeniu termostat zaczął przepuszczać płyn na chłodnicę w okolicach 82 st. Byłem cały czas przy aucie i sprawdzałem, kiedy nagrzeje się rurka gumowa. Była długo zimna i potem zaczęła powoli nagrzewać się.

I jeszcze jedna ważna informacja. Udało mi się wymienić termostat bez ruszania pompy wspomagania. Załatwiłem sobie klucz z nasadką i ruchomą rączką, a raczej zespół dwóch połączonych przedłużek. Musiałem tylko odkręcić nakrętkę zbiorniczka pompy wspomagania, żeby mieć łatwiejszy dostęp do śruby (przy wymianie była zakręcona, żeby nie nalało sie tam nic niepowołanego). Nie było mniejszych problemów. Oczywiście trzeba też zdjąć pokrywę plastikową silnika. Wtedy dostęp jest rewelacyjny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...