Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Stuki W Skrzyni Biegów!


Guest adrian1488
 Share

Recommended Posts

Guest adrian1488

Witam wszystkich!

Mam do Was moi mili pytanie. Otoz w ASO na przegladzie stwierdzili iz z skrzyni biegów dochodzi stukot...Przyznam sie ze tego na poczatku wogole nie slyszalem ale jednak po ich stwierdzeniu i bacznym przysluchaniu sie rowniez uslyszalem te stuki.

Odglas jest regularny. Raz jest a raz go niego. Dzwignia zmiany biegów sie nie trzesie, auto bez zadnych problemow wrzuca biegi, nic nie chrubocze przy zmianie biegów ale stuki sa. Bardziej mozna je uslyszec na zew auta.

W ASO stwierdzili ze potrzeba dalszej diagnozy...Chcialbym sie Was spytac czy spotkaliscie sie z czyms takim?Co to moze byc jak myslicie? Nie chce isc do ASO bo oni tylko kase trzepia i wszystko chca wymieniac. Tak samo jak ostatnio mowili mi ze ERG trzeba wymienic a znajomy mechanik poprostu mi go wyczyscil i auto sie juz nie dlawi i nie szarpie...

Pozdrawiam Was wszystkich i czekam na odpowiedz!!!

Link to comment
Share on other sites

Jestem tu już od pewnego czasu ale o takiej usterce VC jak ty opisujesz pierwszy raz słyszę. Popytaj u siebie o jakiegoś lokalnego speca od skrzyń biegów może coś pomoże, a póki co jeździj normalnie, chyba że sprawa ulegnie pogorszeniu.

Link to comment
Share on other sites

Guest adrian1488

No wlasnie cholera martwie sie co to moze byc. Ogolonie tak jak pisalem.Nie mam zadnych problemów z praca skrzyni biegów.Nic nie trzeszczy nie skrzypi, plynnie biegi wchodza, auto idzie odrazu z miejsca a stuki dochodza.Najbardziej na zewnatrz je slychac takie "dyg,dyg,dyg" hehe:-)

Zobacze, jak zbiore fundusze to moze skusze sie na dalsza diagnoze bo jak np to kolo to koszt z 3tys w ASO:/

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Melchior dobrze Ci radzi. Wizyta w jakimś solidnym nieautoryzowanym warsztacie może pomóc w rozwiązaniu problemu, bo w ASO to lubią naprawiać metodą prób i błędów, a więc wymieniamy po kolei wszystko na nowe aż do skutku.

Link to comment
Share on other sites

Guest MARCIN 1978

Ja miałem coś podobnego ze skrzynią u siebie vectra 1.6 97r.Cały czas grzechotanie podczas jazdy, biegi wchodziły normalnie , ruszanie bez problemów . Przyczyna- niby uszkodzony mechanizm różnicowy.Musiałem kupić nową skrzynie bo naprawić się nie opłaca.Teraz wszystko jest OK.,a minął już ponad 1,5 roku.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Witam

Mam podobny problem, u mnie pojawia sie dodatkowy stukot przy wcisnietym sprzegle. Podobno to lozysko dociskowe i nie ma powodow do obaw ale to wersja dealera u ktorego kupilem auto wiec moze po prostu chce sie wymigac od naprawy w ramach gwarancji, sam nie wiem. Jesli ktos posiada wiedze na ten temat to bede wdzieczny za wszelkie info i porady co robic? Dodam ze mam vectre c 2.0 dti 2003r Z gory wielkie dzieki :)

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Mam identyczne objawy jak opisane przez autora tematu.

Puka tylko na luzie co kilka - kilkanaście sekund. Biegi wchodzą normalnie, nie ma żadnych problemów.

Najbardziej słyszalne stojąc przed lewym kołem, w środku cisza. Olej w skrzyni wymieniałem ale wcześniej było tak samo.

Link to comment
Share on other sites

Witam wszystkich!

Mam do Was moi mili pytanie. Otoz w ASO na przegladzie stwierdzili iz z skrzyni biegów dochodzi stukot...Przyznam sie ze tego na poczatku wogole nie slyszalem ale jednak po ich stwierdzeniu i bacznym przysluchaniu sie rowniez uslyszalem te stuki.

Odglas jest regularny. Raz jest a raz go niego. Dzwignia zmiany biegów sie nie trzesie, auto bez zadnych problemow wrzuca biegi, nic nie chrubocze przy zmianie biegów ale stuki sa. Bardziej mozna je uslyszec na zew auta.

W ASO stwierdzili ze potrzeba dalszej diagnozy...Chcialbym sie Was spytac czy spotkaliscie sie z czyms takim?Co to moze byc jak myslicie? Nie chce isc do ASO bo oni tylko kase trzepia i wszystko chca wymieniac. Tak samo jak ostatnio mowili mi ze ERG trzeba wymienic a znajomy mechanik poprostu mi go wyczyscil i auto sie juz nie dlawi i nie szarpie...

Pozdrawiam Was wszystkich i czekam na odpowiedz!!!

W tym poście wylye ciekawie opisał swoje przygody i jak zdiagnozować, że stuki pochodzą właśnie ze skrzyni http://forum.vectrak...ost__p__2567668

Link to comment
Share on other sites

U mnie mario również delikatnie są takie odgłosy, olej zmieniony i to samo, wydaje mi się, że może docisk?

widze ze wszyscy posiadacze z20net mamy ten problem :( gucio i mariocccp przeczytajcie ten temat : Edited by kubass22
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

To stukanie to podobno wysprzeglik z łożyskiem oporowym. Jak w przyszłym tygodniu mechanik zaleci wymianę to dam wam znać czy przestało stukać :)

Link to comment
Share on other sites

No i git coś się dzieje w temacie :)

To pukanie raczej nie wydaje się być groźne więc nic z tym nie będę robił specjalnie ale dobrze wiedzieć co to.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Też na razie odpuściłem temat :) bo pewnie też na wysprzęgliku to łożysko jest walnięte..

Zajmę się tym dopiero jak obecne sprzęgło wyzionie ducha i będzie trzeba szukać czegoś mocniejszego :)

Link to comment
Share on other sites

Witam Wszystkich.

Podepnę się pod temat.

Silnik Z19DT 2007 skrzynia M32.

Słyszalny metaliczny stukot na biegu jałowym w środku kabiny i na zewnątrz. Nie ma reguły czy na zimnym czy na ciepłym silniku (czasem niesłyszalny, ale im dłużej jeżdżę tym częsciej go słychać niż nie).

Jeśli przesunę tylko lewarek od biegów (bez wciskania sprzęgła) do pozycji oporu to wtedy stukot ustaje - dodatkowo po chwili wraca do pozycji centralnej i albo stukot ustaje, albo stuka dalej - nie ma reguły).

Przejechałem z tym już ok 30tkm bo nikt nie jest w stanie jednoznacznie tego zdiagnozować, jakby tego było mało, ajk auto wjeżdża na warsztat to stukot ustaje :)

Stukot nie ustaje ani po wciśnięciu sprzęgła, ani przy powolnym wciskaniu/opuszczaniu.

Dodam że:

1) Na zimnym silniku bardzo ciężko jest wrzucić 1 i wsteczny bieg - pomaga wrzucenie najpierw 2 lub 3 biegu u wtedy 1 i wsteczny wchodzą bez problemu.

2) koło kierownik dość wyraźnie drga, najbardziej na zimnym silniku, ale na ciepłym tez jest to zauważalne.

Olej w skrzyni oczywiście wymieniony.

Link to comment
Share on other sites

Witam Wszystkich.

Podepnę się pod temat.

Silnik Z19DT 2007 skrzynia M32.

Słyszalny metaliczny stukot na biegu jałowym w środku kabiny i na zewnątrz. Nie ma reguły czy na zimnym czy na ciepłym silniku (czasem niesłyszalny, ale im dłużej jeżdżę tym częsciej go słychać niż nie).

Jeśli przesunę tylko lewarek od biegów (bez wciskania sprzęgła) do pozycji oporu to wtedy stukot ustaje - dodatkowo po chwili wraca do pozycji centralnej i albo stukot ustaje, albo stuka dalej - nie ma reguły).

Przejechałem z tym już ok 30tkm bo nikt nie jest w stanie jednoznacznie tego zdiagnozować, jakby tego było mało, ajk auto wjeżdża na warsztat to stukot ustaje :)

Stukot nie ustaje ani po wciśnięciu sprzęgła, ani przy powolnym wciskaniu/opuszczaniu.

Dodam że:

1) Na zimnym silniku bardzo ciężko jest wrzucić 1 i wsteczny bieg - pomaga wrzucenie najpierw 2 lub 3 biegu u wtedy 1 i wsteczny wchodzą bez problemu.

2) koło kierownik dość wyraźnie drga, najbardziej na zimnym silniku, ale na ciepłym tez jest to zauważalne.

Olej w skrzyni oczywiście wymieniony.

Jak zachowuje się lewarek zmiany biegów na 1-ce, 2-ce, 5-ce i 6-ce? Nie wędruje Ci w przód i w tył?

Ja u siebie też miałem takie klekotanie. Obecnie znikło. Z tego co pamietam to klekotanie ustawało w momecie obrotu kierownicą lub w innej pozycji kierownicy, nie pamietam dokładnie.

Edited by koroko
Link to comment
Share on other sites

W sumie nie wzracałem uwagi nigdy czy lewarek sie przesuwa - rozumiem że chodzi o przesuwanie się lewarka przy ruszaniu lub zwalnianiu ?

Zaobserwuję i dam znać.

Co do klekotu to na pewno stuka wtedy kiedy koła są wyprostowane, ale czy stuka przy skręconej kierownicy ... ?? Tu znów musze się przyjrzeć / przysłuchać.


Z obserwacji:

Lewarek zmiany biegów ani drgnie przy przyspieszaniu i zwalnianiu (hamowaniu silnikiem).

Klekot faktycznie ustaje jeśli koło kierownicy jest skręcone powyżej 90 stopni w lewo lub w prawo (do 90 stopni klekot dalej słychać).

Jakieś pomysły ??

Link to comment
Share on other sites

Ja u siebie nie doszedłem co to było. Podejrzewałem wał korbowy bo stamtąd klekotało. Możliwe ze to coś nie tak z maglownicą lub wspomaganiem. Moim zdaniem najlepiej jak znajdziesz gdzieś plastikową rurkę do przeciągania kabli w ścianie. Jest tak jak by z harmonijki. Dobrze tłumi dźwięki z otoczenia i świetnie przenosi te które wleciały otworkiem. Kiedyś coś takiego widziałem nawet w zabawkowym dla dzieci, szczerze to nie wiem jak dzieci tym miały się bawić :). Użyj jej jak stetoskop. Myślę że bez problemów znajdziesz miejsce skąd dochodzi klekot.

imagejpg_exqhxpn.jpg

Edited by koroko
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP