Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

zubek

Regeneracja Reduktora Lpg - Porada

Recommended Posts

W załącznikach zamieszczam instrukcję regeneracji reduktora Koltec - Necam

w formacie *.pdf (język czeski + angielski ale foty są po polsku

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> )

Instrukcje otrzymałem od @Jolo

Na razie temat podpinam, żeby nie uciekł

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maniek75

Please login or register to see this quote.

Cześć jestem nowy na trym forum i trochę czytałem o Kolteku. Posiadam Daewoo Leganza 2,0 z instalką VG 392 i w mojej okolicy( podlaskie) żaden mechanik nie chciał nawet tego dotykać ( oprócz serwisu opla- ceny - kosmos). Poczytałem i znalazłem tę instrukcję- przetłumaczyłem ją (tyle ile umiałem ) na polski , kupiłem membrany na allegro i wziąłem się do roboty. Drodzy koltekowcy - da się zrobić jeżeli ktos ma jako takie pojęcie o mechanice. Mój durszlak lata aż miło. Jak znajdę trochę czasu to przerobię te instrukcję i udostępnię niech inni też korzystają. Trzeba tylko zrobić czujnik do ustawiania ciśnienia, ja swój zrobiłem z elastycznego przewodu hamólcowego i manometru o zakresie od 05 do 2,5 MPa. DZIAŁA. jeżeli macie jakieś pytania to w miarę mozliwości postaram się pomóc: maniekb2@o2.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

bardzo dobrze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> :)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i piknie, brawo Julek - wreszcie wersja angielska!

Z czeską ciężko było, mimo wszystko, hehehe..

Co innego knedliczki czy hranolky zamówić w knajpie, a co innego reduktor rozebrać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Proponuję, żeby w naszym głównym topicu dać linka tutaj, a ten temat zamknąć. Inaczej zacznie nam wyrastać drugi, równoległy temat o Koltecu.

Czyli bajzel jak siemasz, jak to zwykle bywa...

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maniek75

Please login or register to see this link.

Przetłumaczyłem jak umiałem ten tekst i wrzucę go na forum ,niech inni korzystają. poregeneracji reduktora zrobilem tez gruntowne czyszczenie i polerowanie rozdzielacza. Auto odzyskało młodzienczy wigor.

koledzy koltekowcy przy srednim pojeciu o mechanice możecie to zrobic sami i zaoszczędzić sporo czasu i kasy. Ja swój zestaw naprawczy do reduktora( z filtrem fazy ciekłej) i rozdzielacza kupilem na allegro za ok.100zł. Na forum znalazłem wszystkie informacje potrzebne do naprawy. DZIĘKI KOLEDZY.

Tak jak mówiłem przetłumaczylem manuala z regeneracji reduktora, troche go przerobiłem w związku z tym co zobaczyłem jak rozbebeszyłem reduktor. Może teraz przyda się innym. Znalazłem też manuala z demontażu rozdzielacza ( zamieścił Jolo 17-03-2006) więc zgrupowałem te fotki i zamieszczam jako pdf.

Jezeli macie jakieś pytania to w miare możliwości pomogę: maniekb2@o2.pl.

Edited by maniek75

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

WITAM

REGENERACJA REDUKTORA KOLTEC NECAM VG392 NIE JEST DOBRYM ROZWIAZANIEM NIEORYGINALNE MEMBRAMY KTORE SA OFEROWANE NA AUKCJACH INTERNETOWYCH I NIE TYLKO SA ZROBIONE Z NIE WLASCIWEGO MATERIALU JAK SOBIE POROWNACIE WYCIAGNIETE ELEMANTY Z USZKODZONEGO REDUKTORA Z NOWYM ZESTAWEM NAPRAWCZYM TO SIE ZDZIWICIE!!!! W REZULTACIE POWODUJE TO NIE UTRZYMANIE WLASCIWEJ CHARAKTERYSTYKI PRACY REDUKTORA CO PROWADZI DO NIE WASCIWEJ PRACY SILNIKA I JEGO AWARYJNOSCI I SAM REDUKTOR NIE WYTRZYMUJE DUZO NOWY TAKI REDUKTOR MA WYTRZYMAC MINIMUM 250 TYSIECY A REGENEROWANY PRZY DOBRYM WIETRZE WYTRZYMA MOZE 20 TYSIECY .DOSWIADCZYLEM TO NA SOBIE I ZJEZDZILEM NIE JEDEN WARSZTAT REDUKTORY REGEN.WYMIENILEM DWA MIEDZY CZASIE MUSIALEM ZROBIC REMONT SILNIKA DO POKI NIE ZALOZYLEM NOWEGO REDUKTORA MIALEM CALY CZAS PROBLEMY . CO TANIE TO DROGIE !

POZDRAWIAM

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest bakla

gratulacje jakbyś mógł po polsku dac instrukcję regeneracji parownika bo za bardzo nie wiem o co chodzi z tm cisnieniem.na śląsku nie ma serwisu a od 4 dni jestem posiadaczaem mazdy z koltekiem egi 392 po dwóch dniach padł gaz nie wiem za co się zabrać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Robert landrynka

Please login or register to see this quote.

Cześc mam na imię Robert:-) Dotychczas tylko czerpałem wiedzę o koltecu z tego forum bo wcześniej czy później każdy posiadacz tej instalacji musi tu trafić:-) Dziś chciałem dać coś od siebie a że moja wiedza jest znikoma zrobiłem co potrafiłem . Otóż zanim zabrałem się do regeneracji reduktora wg opisu na forum stwierdziłem że muszę mieć coś do zmierzenia ciśnienia roboczego gazu po dokonanej naprawie ( podłączenie do kompa wraz z regulacją w Łodzi kosztuje 220 pln ) Mieszkam w małym mieście i żaden gaziarz w okolicy nawet nie chce mi znierzyć mi ciśnienia :-) Ale poradziłem sobie sam . Oto opis:

1 Kupujemy manometr uwagi : warto aby manometr był dobrej klasy moim zdaniem minimum 1,5 oraz żeby posiadał skalę 0,01 bara żebyśmy mogli bez problemu odczytać wynik 0,96-97 bara. Mnie udało się znaleźć manometr b dokładny bo klasy 0.6 niestety bardzo dużych rozmiarów ( będzie śmiesznie jak będę z nim stał nad samochodem:-=))) ) Dodatkowo pojechałem z nim do laboratorium mierzące ciśnienie gdzie na manometrze kontrolnym sprawdzono jego wskazania i okazało się że zawyża ciśnienie o 0,02 bara co bez tego sprawdzenia wyeliminowałoby ten manometr.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

2 Ponieważ manometr ma gwint M20 potrzebowałem redukcji którą wykonał mi miejscowy ślusarz . Zespawał on redukcję z kawałkiem rurki metalowej do której mocujemy

wężyk.

Please login or register to see this attachment.

3 Kupujemy kawałek wężyka;_)))

Please login or register to see this attachment.

4 Aby zmierzyć ciśnienie w reduktorze i rozdzielaczu musimy podłączyć sie do gniazda diagnostycznego o gwincie M6 . Takowy króciec możemy dostać bez problemów w sklepie internetowym firmy Nagaz w Łodzi podaję link :

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this attachment.

GOTOWE!!!

Mam nadzieję że komuś ten opis się przyda:-))

Zabieram się teraz do regeneracji parownika. Życzcie powodzenia:-)))

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest orh

Nie wiem czy mogę umieścić tu ten link ale sądzę, że dla wielu osób się przyda:

Please login or register to see this link.

Dość ładnie pokazana regeneracja reduktora Lovato.

Link znaleziony na forum VW.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to ja terz dodaję instrukcje naprawy najpopularniejszego reduktora Tomasetto AT07. zapozyczone z forum tempra.

Please login or register to see this link.

Edited by dexter23pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy ktoś posiada jakąś instrukcje do parownika M.T.M Itali (podobno BRC) 67R-010076 Classe 1/2 TECNO (takie oznaczenia na nim były )

Please login or register to see this link.

Edited by Buba20

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja odradzam regeneracje parownika...nowka kosztuje od 250 - 400 wraz z montazem(w zaleznosci od mocy silnika) + polroczna lub roczna gwarancja..takze nie oplaca sie regenerowac bo to koszt ok 100zl i jak kolega napisal wyzej ze mozna nie te membrany dopasowac itp:) pozdro

Edited by Kustosz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak się nie widzi lub nie przyłoży do tego co kupuje lub ma dwie lewe ręce to potem cyrki mogą z tego wyjśc.

Ja po regeneracji juz zrobiłem ok 3tys km i działa wysmienicie. Robiłem to sam i to robota bez zadnej filozofi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiem ze to zadna filozofia ale ja wole dolozyc i miec nowke na gwarancji i z glowy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> btw 3tys km to ja robie w 2 miechy wiec dlatego wole dolozyc do nowki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> a ty??

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja robie podobne km do Ciebie i tez mam regeneroany reduktor i nie narzekam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wiec po co miec nowy reduktor za 250zl skoro mozna miec zestaw za 50zl

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

A skoro nie widac roznicy to po co przeplacac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko koledzy zależy od tego na jakie się trafi mębrany. Reszta to tylko odlew aluminiowy.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kupujemy tylko i wylacznie oryginaly i montujemy jak pan bog nakazal

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Np w silverze trzeba jednego dzyndzla wkleic

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem niedawno regenerowany reduktor. Gazownicy zastosowali tzw. zestaw naprawczy. Koszt wszystkiego z gwarancją 150 zł. W cenie jest wliczona dodatkowa regulacja po kilku tys. km. Mam pewność, że założyli mi odpowiednie części wysokiej jakości. Po wszystkim sprawdzili pracę z komputerem, wykonali jazdę próbną, sprawdzili szczelność instalacji i jeszcze udzielili gwarancji. Wydaje mi się, że nie warto kombinować samemu. Znam się trochę ale umiem też uznać wyższość innych nad moimi umiejętnościami. Zakład sam montował w moim aucie instalację i przez 5 lat tylko oni to tykają, tylko oni przy tym grzebią (wymiana filtra, regulacja) i po 90 tys wymieniłem membrany i mam nadzieję śmigać dalej. Wiem, że to proste jak budowa kuchenki ale skoro jest tyle osób niezadowolonych z LPG to oznacza, że można nawet w tej prostej konstrukcji sporo rzeczy zepsuć. W gaz i geometrię samochodu nie ingeruję. Resztę robię sam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak ktoś twierdzi że nie warto kombinować samemu, to moim zdaniem nie ma racji, a forum jest od tego by uczyć ogarniać problemy samemu a nie kierować do mechaników.

Jakby kolega powyżej piszący jeździł VC, to jeszcze bym zrozumiał (gość przy kasie i mu się nie chce, w dodatku "skomplikowana" instalacja). Ale banalna instalka do VA ? 150zł to kupa kasy.

W tej chwili za 30zł można mieć zestawy naprawcze oryginalne (staniały), a roboty jest na 2 godz. max. Jak ktoś może w tym czasie zarobić lepsze pieniądze, to może warto zlecać - ja wole sam działać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Budowa parownika jest niesłychanie prosta, a problemy z LPG które miewają ludzie wynikają przeważnie z 2 spraw: zły stan ogólny silnika (nieszczelne doloty, zaniedbana elektryka), oraz kombinacja niewłaściwej regulacji z niepoprawnym użytkowaniem. To jak z turbo - nie dla idiotów. Turbo można łatwo zarżnąć jak się źle używa i są koszty spore. To samo z LPG - jak się "oszczędza" i zubaża mieszankę na maksa, to potem są problemy z wypalaniem gniazdd zaworowych itp.

Prawidłowo wyregulowana instalka nie ma prawa sprawiać problemów. Aha - i sprawna i zadbana. Bo tak jak się zmienia olej, amorki itp - tak samo nalezy czasem zbadać skład mieszanki, sprawdzić szczelnośc instalacji oraz zmienić membrany - przecież to część eksploatacyjna. Wiele z tych operacji można samemu zrobić.

A tu pisany przeze mnie (dawno temu) tutorial ze zdjęciami, regeneracja parownika Locato Elektronic, RGE92:

Please login or register to see this link.

niestety, trzeba mieć konto na forum KTK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podepnę się z moim pytaniem. Mam w VC z18xe- stag 300 plus, czerwone zaworki,itp. Na tej instalacji zrobiłem ponad 120 kkm i gazownik mi mówi że nic nie robić. Więc go zmusiłem żeby mi chociaż listwę wtryskową lpg zregenerował bo normalnie głupio tak jeździć i nic nie grzebać - cała impreza z regulacją na zegarach kosztowała 120 pln. (efekt o 1,4 L mniej)

Więc teraz zastanawiam się czy te membrany w reduktorze to trzeba już wymienić czy nie. Czy jest jakiś przebieg czy czasookres , zachowanie .

Edited by AJA

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej jestem nowy na tym forum i mam pytanie co to reduktora koltec jakie w nim powinno być ciśnienie?pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolego ciśnienie zależne jest od instalacji nie napisałeś czy to LPG 2 generacji czy sekwencja, jakie masz podzespoły itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolego z takich danych to tylko wróżbita Maciej ci wywróży.

Jaka mazda , jaki silnik???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...